امازینگ / سبک زندگی / مسائل زناشویی / کیفیت رابطه جنسی،رسیدن به اوج لذت جنسی در رابطه زناشویی

کیفیت رابطه جنسی،رسیدن به اوج لذت جنسی در رابطه زناشویی

اطلاعاتی جامع در مورد بهبود و بالابردن کیفیت لذت جنسی

لذت جنسی , رسیدن به اوج لذت جنسی , لذت جنسی زنان , لذت جنسی مردان

بدون تردید لذت جنسی یکی از مهمترین لذت های دنیوی است که در استحکام خانواده و روابط زناشویی نقشی اساسی بازی می کند. بر این اساس جستجو در  گوشه و کنار جسم زن و مرد برای دستیابی به لذت بیشتر، یک دغدغه اصلی به شمار می رود. هر روز نوآوری تازه ای در زمینه روش ها و راهکارهای رابطه جنسی ابداع شده تا جاییکه همین دیروز تقریبا این رابطه یک طرفه بود و به عبارتی فقط مردها از آن سود می بردند، اما امروزه زنان نیز به حقوق خود هشیار شده و خواهان سهم واقعی برای خود شده اند؛ طوریکه اینک نمی توان گفت چه کسی فاعل است و چه کسی مفعول! چیزی که بدیهی است زن و مرد هر دو باید به حقوق خود و شریک جنسی کاملاً واقف باشند تا بتوانند هر دوی آن ها هرچه بیشتر از آن لذت ببرند. تا انتهای این مقاله را بخوانید تا نکات و آموزش های بسیار ارزنده ای در این زمینه فرا بگیرید.

مراحل  لذت جنسی

قبل از هرچیز لازمست بدانید در حقیقت این مرحله بندی فقط برای توصیف ترتیب عکس العمل جنسی است که معمولا در یک روند پیوسته واقعی اتفاق می افتد. به بیان دیگر مرزبندی میان این مراحل دشوار بوده اما وجود دارند.

۱- مرحله انگیزش (تحریک)

وقتی بر اثر تحریک، خون در اندام جنسی جمع می شود کلیتوریس سفت می شود و در همان لحظه مهبل شروع به ترشح مقداری ماده لیزکننده می کند، همچنین سطح داخلی دیوار لوله واژن بر اثر نوعی فرآیند تعریق، با یک ماده لیز کننده پوشیده می شود.
سیاهرگ مهبل گشادتر و پر از خون شده، رنگ مهبل تیره تر می شود. در همین زمان میزان ضربان نبض و فشار خون به طور قابل ملاحظه ای بالا رفته، در اندامهای جنسی حرارت و تورم احساس شده و برانگیختگی زن از مرحله تحریک به مرحله پلاتو (دوام برانگیختگی جنسی) پیش می رود.

۲- مرحله پلاتو (دوام برانگیختگی جنسی)

بافت دیواره یک سوم خارجی واژن به علت پرخون شدن، متورم می شود که در نتیجه، موجب تنگی ورودی دهانه مهبل میگردد . به این مرحله سکوی ارگاسم می گویند. در این مرحله به نظر می رسد کلیتوریس در زیر یک کلاهک رفته یا به داخل کشیده می شود اما در حقیقت ، کلیتوریس به عنوان یک گیرنده تحریکات، درجهت پاسخ به تحریک مستقیم نواحی مجاور کمک میکند . رحم ، لوله رحم و تخمدان بزرگتر شده و تنفس، ضربان نبض و حرکات زن سریعتر می شود.

۳- مرحله اوج لذت جنسی

لوله واژن به طور ریتمیک شروع به منقبض شدن می کند. همچنین انقباض غیرارادی اسفنجی مقعد نیز در این مرحله پیش می آید. تعداد نبض و میزان فشار خون بالا می رود. افزایش انقباض عضلات و مملو از خون شدن سیاهرگ موجب رسیدن به اوج لذت جنسی می شود.
همچنین باید در نظر گرفت ارگاسم یا به طور مثال عکس العمل طبیعی زانو نمی تواند به زور صورت پذیرد، این بازتابها به طور طبیعی اتفاق می افتند. در بسیاری مواقع مردان زودتر از زنان به نقطه ارضا رسیده در نتیجه زن هنوز تشنه شهوت در رختخواب می غلطد. برای جلوگیری از این عمل مردان می توانند روشهایی را بکار ببرند تا با زن خود در یک نقطه به اوج جنسی برسند.

۴- مرحله آرامش

در این مرحله، احتقان یک سوم خارجی واژن و احتقان عروقی تغییر کرده و از بین می رود. ضربان نبض کاهش یافته و بافتها از تورم خارج می شوند. رنگ تیره واژن به رنگ اولیه بازگشته و اندامهای جنسی به حالت طبیعی اولیه خود بر می گردند. بدن آرام و سست شده و گاهی عرق می کند. قابل ذکر است در پاسخ فیزیولوژیکی زن به تحریکات جنسی، اعضاء غیر تناسلی بدن نیز واکنشهایی دارند از جمله: تغییراتی در پستان، در بعضی موارد احساس اجبار در دفع ادرار در طول آمیزش یا پس از آن، افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، افزایش تعداد دم و بازدم و نفسهای عمیق ، تعریق ( این واکنش در افراد متفاوت است، در مرحله رسیدن به آرامش بعضی احساس گرمای شدید می کنند و بعضی احساس سرما).
در بسیاری موارد در قسمتهای مختلف بدن قطرات عرق جاری می شود. توصیه میی شود قبل از رابطه جنسی یک لیوان شربت خنک (ترجیحا شربت شاه تره یا به لیمو) آماده کنید و نزدیک تختخواب قرار دهید تا بعد از رابطه جنسی و گرمی تن نوشیده شود.

لذت جنسی , رسیدن به اوج لذت جنسی , لذت جنسی زنان , لذت جنسی مردان

لذت جنسی در رابطه زناشویی

 

تأثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر لذت جنسی

بر اساس مطالعات انجام شده مصرف غذاهای دریایی می شود که عملکرد جنسی بهتری داشته باشند. مصرف غذاهای دریایی در مردان نیز موجب بهبود توانایی نعوظ در آنان می شود. متخصصان معتقدند که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای که سرشار از میوه ها، سبزیجات، روغن زیتون و ماهی می باشد، عملکرد جنسی را در هر دو جنس بهبود می بخشد. از سوی دیگر مصرف کافئین، الکل، سیگار و بی تحرکی موجب بروز اختلال در عملکرد جنسی می گردد.

نکات ریز اما ضروری جهت افزایش لذت جنسی

حتما مسائل بهداشتی و نظافتی را رعایت کنید : آرایش و زدودن موهای زائد بسیار مهم است و نشانه اهمیت دادن به شریک زندگی خود می باشد .

مکانی جدید انتخاب کنید : همیشه یک گوشه خاص برای معاشقه جنسی خود انتخاب نکنید
لباس زیر های لختی و جدید بخرید
عطر خوشبو استفاده کنید
معمول است که مرد در رابطه جنسی پیش قدم می شود . بد نیست برای تنوع زن نیز گاهی پیش قدم شود .
رفتار تحریک آمیز داشته باشید : عشوه و ناز زنانه جنسی قبل از نزدیکی سبب تحریک شدید مرد می شود
با آرامش و مهربانی با او رفتار کنید : خشن و عجول نباشید . سعی کنید با کلام ، نگاه ، حرکات و رفتار خود به ارامی همسر را تحریک کنید . بگذارید او نشانه های عشق و محبت را در شما ببیند و به ارامی به او نزدیک شوید …
بوسه قدیمی ترین نقطه شناخته شده برای تحریک است که شامل بوسیدن لب ها ، صورت ، لاله گوش ، گردن و یا هر قسمتی از بدن همسر باشد که پیدا کردن نقطه های حساس تر مدتی طول می کشد و به نسبت بلوغ و فهم جنسی مرد و زن نقاط مربوطه شناخته می شود
گفتار های عاشقانه : تحریک فقط به نوع فیزیکی محدود نمی شود و نوع روانی نیز دارد که باید به صورت همزمان استفاده شود صحبت های عاشقانه که هنگام رسیدن دو دلداده به هم بینشان رد و بدل می شود بسیار پر اهمیت است .
لمس و نوازش با حوصله : سطح داخلی ران ( مرد و زن ) و لب های فرج ( زن ) ، بیضه و نواحی اطراف آن ( مرد ) ، گرفتن و فشردن کمر ( زن و مرد ) ، کلیتوریس زن که تحریک و نوازش آن حکم آلت مرد را دارد
همانند گنجشک آمیزش نکنید و همسر خود را آماده و راضی سازید . سعی کنید در اولین مرحله همسر خور را در شرایط نعوظ کامل قرار دهید : در مردها با تحریک آلت تناسلی و مالش و نوازش آن حالت نعوظ فراهم می شود ( بلند شدن و سفتی آلت تناسلی در مرد را نعوظ مرد گویند ) . در خانمها نعوظ یعنی تحریک و سفتی کلیتوریس ( چوچوله ) و نوک پستان .
فراهم کردن تحریک لازم در همسر : مرد با فکر و یا در نظر آوردن نقاط شهوت انگیز و یا عوامل روانی نعوظ به او دست داده و اغلب در این حالت تحریک شده به حساب می آید آنچه بر زن لازم است تحریک موضعی نیست بلکه تحریک موقعی است و آن زمانی است که مرد در حالیکه دخول انجام می دهد نعوظ وی کاهش می یابد و دخالت زن با تحریک مرد در حالی که عضلات مهبل را بر روی آلت مرد فشار داده رانها را بهم نزدیک می کند و امکانا با دست مالیدن به پشت مرد در امتداد ستون فقرات وی ، نعوظ مرد برگشته و مرد را راضی می سازد
مرد باید در آغاز رابطه جنسی ذهن و فعالیت خود را متوجه تحریک و آماده کردن زن نماید. و البته زن نیز باید به آماده سازی مردش در این مرحله توجه داشته باشد
مرد هر چه بیشتر بتواند با مهارت زن را تحریک کند زن در ادامه هر کاری مرد طالب باشد انجام می‌دهد. این مسئله برای خانم ها نیز صادق است .
زمان دخول بهترین زمان برای سخنان محبت‌آمیز است. در این لحظه از همسر خود قدردانی کنید و او را بهترین بنامید که این خود سبب افزایش روابط زناشویی و استحکام زندگی می شود
به همسر خود بفهمانید که رابطه جنسی با او سبب آرامش او می شود و می خواهید با این عمل عشق و محبت خود را بیشتر به او ثابت کنید و هدف فقط ارضاء جنسی-جسمی نیست بلکه روح معنوی شما نیز با این عمل ارضاء می شود .
بهتر است با همسر خود از فبل هماهنگ کنید که اسپرم کجا ریخته شود چرا که این مطلب سبب آرامش خاطر بیشتر طرفین و تحریک بیشتر می شود.
زمانی که مطمئن نشدید که زن به اوج لذت و ارضا شدن نزدیک نشده از ارضای خود جلوگیری کنید.دیدن ارگاسم و ارضاء زن برای مرد بسیار ارزشمند و تحریک کننده است . سعی کنید اول زن به اوج لذت برسد و مرد با کمی فداکاری و خویشتن داری بعد از زن ارضاء شود . وقتی اول زن ارضاء شود تمایل جنسی مرد بیشتر میشود و می تواند براحتی خود را به اوج لذت برساند ولی وقتی مرد اول ارضاء شود زن او را ناتوان جسمی می بیند و تصور بر آن دارد که مردش به او در این لحظه توجه کمتری دارد و این مسئله می تواند باعث تاخیر و حتی عدم ارضاء زن شود . به محض شروع ارضا از طرف زن، مرد نیز می‌تواند خود را ارضا کند. بهترین شیوه ارضا‌شدن، همزمانی آن بین طرفین است.
مهمترین قسمت: معمولاً مردها پس از ارضا شدن یا می‌خوابند، یا پشت به زن از او دوری میکنند. در صورتی که کاری که باید انجام دهند این است که شروع به بغل کردن و نوازش زن کنند. و به او آرامش دهند تا استراحت کند.
شایسته است که شربتی گوارا تهیه نموده و برای همسر خود یباورد.
فراموش نکنیم که هیچ یک از این رفتارها چه هنگام رابطه جنسی و چه در حالتهای دیگر زندگی از جانب زن بدون پاسخ نخواهد ماند.تذکر به خانمها: اگر مردی به این نکات توجه نکرد، شک نکنید که در رابطه جنسی توانا نیست و خودخواه میباشد.راستی آقایان پا به سن گذاشته حتماً قبل از آوردن نوشیدنی ادرار خود را تخلیه کرده و آلت خود را شستشو دهند تا پروستاتشان معیوب نگردد. در آخر بعد از انجام رابطه جنسی بهتر است از همسر خود تشکر کنید

لذت جنسی , رسیدن به اوج لذت جنسی , لذت جنسی زنان , لذت جنسی مردان

رسیدن به لذت جنسی

۷ بازی شیطنت آمیز جهت شعله ور کردن آتش لذت جنسی خود و همسرتان

تعاملات سک سی و روابط جنسی هیجان انگیز و صمیمانه می توانند روابط زناشویی را زنده و کامیاب نگه دارند. شاید در یک زندگی زناشویی بلند مدت گاهی رابطه جنسی یکنواخت شود ، اما راه های بی شماری برای شعله ور کردن آتش روابط جنسی وجود دارد. با تعهد، ارتباط و اندکی خلاقیت  می توانید به داشتن یک عمر رابطه جنسی فوق العاده با هم امیدوار باشید.

با هم شیطنت کردن راهی فوق العاده برای افزودن حرارت بیشتر به روابط جنسی است. این کار در کنار مفرح بودن می تواند احساس اعتماد و صمیمیت را نیز در شما افزایش دهد .در اینجا چند ایده برای بازی های شیطنت آمیز برای افزایش میل جنسی  مناسب بزرگسالان ذکر شده است. برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مطلب آموزش اصول روابط جنسی در روابط زناشویی مراجعه نمایید.

۱- لباس ها زیر های آنچنانی بپوشید

بسیاری از زنان و مردان از برخورد ساتن ، ابریشم ، تور و چرم به پوستشان لذت می برند و طیف گسترده ای از لباس زیرهای مختلف و لذت بخش برای هر دو گروه دربازار موجود است . چه لباس های زیبا را ترجیح دهید و چه لباس های پیچیده را ، مسلماً باید چیزی پیدا کنید که در آن راحت باشید تا روابط جنسی لذت بخشی داشته باشید.

۲- ایفای نقش

شاید دوست داشته باشید در روابط جنسی نقش دکتر و پرستار ، ندیمه و یا مستخدم را بازی کنید. ممکن است ترجیح دهید لباس هایتان را سریع در بیاورید یا دوست داشته باشید برای آن ها هم برنامه ی خاصی پیاده کنید .

۳- تاس بریزید

می توانید برای افزایش روابط جنسی لذت بخش ساعت ها با دو تاس تفریح کنید . می توانید فهرستی از فعالیت های روابط جنسی را بنویسید که با مجموع اعدادی که از ریختن دو تاس در هر مرحله حاصل می شوند در ارتباطند . مثلاً ۳ می تواند بوسه باشد . ۴ می تواند نوازش باشد و ۹ می تواند مقاربت باشد . شاید هم مایل باشید جفت ۶ را به چیزی خیلی خاص اختصاص دهید . یک راه دیگر هم این است که اعداد ۱ تا ۶ را روی یک تاس به قسمت های مختلف بدن و ۱ تا ۶ تاس دیگر را با انواع تماس ربط دهید . بعد تاس ها را بریزید و طبق دستور عمل کنید .

۴- آب بازی

سال هاست مردم به طریق مختلف با آب تفریح کرده اند . این قضیه در مورد زن و شوهرها هم صادق است . کفی کردن یکدیگر در وان یا زیر دوش می تواند بی اندازه لذت بخش باشد . قطرات نوازشگر آب و روغن های مخصوص حمام به پوست حسی فوق العاده شهوانی می دهند و میتواند موجب روابط جنسی  رضایت بخشی شود . وقت بگذارید و یکدیگر را از سرتا پا زیر دوش آبکشی کنید . اگر دوشتان مجهز به عملکرد پالس دهنده است از ان استفاده کنید که بسیار نیرو بخش است !

۵-  یک چشم بند بخرید

از دست دادنِ حس بینایی اغلب سایر حواس را تقویت می کند . بنابراین بستن چشمان همسرتان و سربه سر او گذاشتن از طریق تماس دادن چیزهای مختلف با سطح بدنش می تواند خیلی هیجان انگیز باشد . سعی کنید چیزهایی که استفاده می کنید احساسات مختلف را برانگیزند ، می توانید از چیزهای بی ادبانه و آنچنانی که با رابطه ی جنسی ارتباط ضمنی دارند استفاده کنید . اجزای بدن خود را هم به کار گیرید .

۶- به فعالیت های معمولی روزانه تان جاذبه جنسی بدهید

این کارها ممکن است رسیدگی به دخل و خرج ، کارهای خانه یا پختن شام باشد ، البته در مورد این آخری باید خیلی احتیاط کنید !

۷- به چیزهای مورد علاقه تان پیچ و تاب جنسی بدهید

مثلاً قایم موشک آنچنانی بازی کنید. شیئی را جایی در خانه پنهان کنید و روی آن جزئیات عملی روابط جنسی را بنویسید که اگر همسر تان آن شی را یافت برای او انجام خواهید داد .

لذت جنسی , رسیدن به اوج لذت جنسی , لذت جنسی زنان , لذت جنسی مردان

آموزش مسائل جنسی و زناشویی

 

تقویت اوج لذت جنسی

 نقاط حساس را تحریک کنید

شکل‌های مختلف قرارگیری حین رابطه‌ جنسی کمکتان می‌کند به ارگاسم برسید. مثلاً زن روی همسرش قرار گیرد تا بالای ناحیه کلیتوریس او بر روی استخوان ناحیه تناسلی مرد برخورد کند. یا زن به پشت خوابیده و بالشتی زیر باسن خود قرار دهد. دکتر لائورا برمن می‌گوید، حتی می‌توانید از ویبراتور هم در طول رابطه جنسی استفاده کنید.

حرف بزنید

دکتر برمن می‌گوید، «مردها واقعاً به فیدبک شما نیاز دارند. وقتی حرکتی را حین رابطه‌جنسی خوب انجام می‌دهد حتماً حس خوبتان را به صورت کلامی یا فریاد کشیدن نشان دهید.»

خودتان یاد بگیرید

وقتی ندانید که چه چیزی تحریکتان می‌کند نمی‌توانید احساستان را با طرف‌مقابل در میان بگذارید. برای اینکه بدنتان را به ارگاسم شدن عادت دهید، باید نقاط حساس بدن خود را بشناسید و از آناتومی جنسی اندامتان از طریق مراجعه به مقالات علمی اطلاع کسب کنید.

عضلات ارگاسم‌ تان را تمرین دهید

تمرینات کیگل، تمرین سنتی برای زنانی است که می‌خواهند ارگاسم‌های ضعیف خود را تقویت کنند. باید بتوانید این عضلات را در کف لگن خاصره خود پیدا کرده و مانند حالت متوقف کردن ادرار این عضلات را سفت کنید. این تمرینات را هر روز چند مرتبه تکرار کنید و در زمان فشردن عضلات تنفس را فراموش نکنید.

کارهای جدید و هیجان انگیز انجام دهید

تحقیقات نشان می‌دهد که انجام رفتارهای هیجان انگیز زن و شوهر در کنار هم دوپامین موجود در مغز را تحریک کرده و همین مسئله شما را از نظر جنسی نیز تحریک می‌کند.

اوج لذت را به تاخیر بیاندازید

هرچه تحریک دیرتر اتفاق بیفتد، انفجار شدیدتر خواهد بود. خودتان را به ارگاسم نزدیک کرده و بعد کُند کنید. این کار را قبل از رسیدن به اوج چند مرتبه تکرار کنید.

روی تنفستان متمرکز شوید

رابطه جنسی تانتریک بسیار جدید و مدرن به نظر می‌رسد اما مهمترین امتیاز آن — که بر تنفس متمرکز است–لذت جنسی شما را تقویت می‌کند. شما می‌توانید ار نفستان برای نقل‌وانتقال انرژی جنسی خود استفاده کنید. زوج‌هایی که تنفس منظم دارند، رسیدن به ارگاسم را دیرتر کرده و ارگاسم بهتر و قوی‌تری خواهند داشت.

در کنار هم فیلم‌های آموزشی تماشا کنید

فیلمهای علمی و تایید شده که روابط جنسی صحیح را آموزش می دهند و یادگیری تکنیکهای صحیح زناشویی میتواند شما را در رسیدن ارگاسم یاری دهند.

پیش‌نوازی‌های خلاقانه را امتحان کنید

اگر گرم کردن همسرتان زمان بیشتری می‌برد، با دادن ایمیل‌ها یا پیامک‌ها تحریک‌کننده به همدیگر شروع کنید.

داروهایتان را چک کنید

زنان بسیار بیشتر از مردان از داروهای ضدافسردگی که زندگی جنسی افراد را به شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، استفاده می‌کنند. اگر مشکل دارید، درمورد داروهای مصرفی‌تان با پزشک خود صحبت کنید.

زود کمک بگیرید

اگر برای رسیدن به ارگاسم مشکل دارید، توصیه‌های متخصصین می‌تواند برایتان کارساز باشد. تخریب عصبی یا پایین بودن میزان تستوسترون می‌تواند علت مشکل باشد. پزشکتان می‌تواند معاینه پزشکی را انجام داده و عوامل ارتباطی شما را بررسی کند.

ریلکس کنید

در یک تحقیق جدید که بر روی بیشتر از ۵۰ زن انجام گرفت، بیش از ۷۰ درصد از آنها استرس‌های کاری را در زندگی جنسی خود تاثیر‌گذار دانستند. مشخص است که کم بودن میل جنسی احتمال رسیدن به ارگاسم را پایین می‌آورد. بنابراین بهتر است مشکلات زندگی را پشت در اتاق خوابتان جا بگذارید.

 

چند تکنیک کاربردی جهت افزایش لذت جنسی زنان

۱. رمانتیک باشید!

ابتدا مقدمه ای کوچک در مورد روحیات زنانبا یک مثال: وقتی قرار است یک جشن خانوادگی برگزار کنید احتمالا این به ذهنتان میرسد که غذایی خوشمزه مثل فسنجان، کباب، سالاد، زیتون و دسرهای خوشمزه، شیرینی خامه ای، و غیره را نوش جان کنید و آنقدر میل کنید که مجبور به شل کردن کمربندتان شوید. همسرتان در پی تدارک این منوی لذیذ است. او هم مثل شما دوست دارد غذا بخورد. اما علاوه بر آن، افکار دیگری نیز در سر دارد مثل لیست مهمانان، اینکه یادش باشد غذای چرب را جلوی مادر بزرگ که کلسترل خونش بالاست قرار ندهد، اینکه کدامیک از دوستان مجردش را میتواند برای آشنایی با برادر مجردش دعوت کند و اینکه تعدای شمع برای رمانیتک شدن میز شام تهیه کند تا همه چیز بی نقص و کامل به نظر برسد.
بنابراین درحالی که شما فقط به خوردن فکر میکنید همسرتان به همه جزئیات و تدارکات آن شب می اندیشد. و دوست دارد فضای رمانتیکی را برای مهمانی ب وجود آورد. کلمات میهمانان، نور، زیبایی و…

شاید این توصیه میلیون‌ها بار به گوشتان خورده باشد: رمانتیک باشید! احتمالاً دیگر برایتان به نصیحتی خسته‌کننده تبدیل شده است. اما واقعیت دارد. برایتان سوال است که وقتی قرار است همه چیز به یک جا ختم شود، چه نیازی به مقدمه‌چینی است؟
مسئله این است که خانم‌ها نیاز دارند که قبل از اینکه وارد رابطه جنسی شوند، احساس ارتباط عمیقی با طرف‌مقابل داشته باشند. محل، شرایط، و رابطه همه در کنار هم آن لحظه را برای او می‌سازند. همه جزئیات برای او اهمیت دارد. خانم‌های زیادی شکایت می‌کنند که شوهرشان هیچوقت موقعی که سر کار هستند به آنها زنگ نمی‌زنند. درست است، دلیلش این است که شما همه فکرتان به کار است و تمرکزتان را فقط به همان کاری که درحال انجامش هستید معطوف می‌کنید.

اما خانم‌ها خیلی شبیه به اینترنت فکر می‌کنند. برای آنها همه چیز با هم لینک شده و در ارتباط است. وقتی فکر شما در آن لحظه فقط رابطه جنسی باشد به ضررتان است و نباید از مقدمات، فضا و پیش نوازی غفلت کنید. وقتی نوبت به رابطه جنسی می‌رسد، باید معاشقه را به بخشهایی تقسیم بندی کنید مثل پیش نوازی و صحبتهای عاشقانه، چون هم می‌توانید متمرکز شوید و هم لذت ببرید.

گذاشتن گل روی میز برای خانم‌ها و از این قبیل کارها باعث تداوم رابطه میشود. تداوم رابطه یک علامت پیشرفت است. وقتی توپ را پشتتان پنهان می‌کنید و فرزندتان سعی می‌کند آن را به خاطر آورده و پیدایش کند، به تداوم رسیده است.

وقتی توپ ناپدید می‌شود، آن را به یاد می‌آورد. تداوم رابطه به این معنی است که حتی وقتی همسرمان غایب است و حضور ندارد، احساس امنیت کنیم. هدیه و گل مثل اشیائی جایگزین هستند که حضور شما را پر می‌کنند. سر کار می‌روید، مسافرت می‌روید، سرتان شلوغ است، و با همه اینها همسرتان عشق شما به خود را به خاطر دارد و فکر می‌کند که وقتی از او دورید به فکرش هستید. یعنی وقتی حتی حضور ندارید باز امتیاز می‌گیرید. عشق ثابت‌کننده دوراندیشی است.

عشق مثل ورزش است. اگر صبح‌ها می‌دوید به این معنی نیست که آن شب دچار سکته قلبی نمی‌شوید. عشق به این معنی نیست که: من برایت گل خریدم پس باید امشب با من رابطه جنسی داشته باشی. ورزش جسم را سالم می‌کند. عشق و محبت هم می‌تواند در واکنش‌پذیری خانم‌ها موثر باشد. روشی عملی و تاکتیکی است که برای بالاتر بردن احساس ارتباط و صمیمیت او می‌توانید به کار گیرید.

۲. درخواستتان را شخصی کنید.

درخواستتان باید مرتبط با او باشد نه مرتبط با احساس نیاز خودتان به داشتن رابطه جنسی. اگر دوست دارد اول او را لمس کنید، با محبت و عشق‌نوازی شروع کنید. جملاتی مثل، “می‌خواهی رابطه جنسی داشته باشیم؟” زنان را سرد می‌کند. این سوال اصلاً درست نیست، درواقع، پیشقدم شدن و شروع نباید به شکل یک سوال باشد، باید بیان چیزی باشد که می‌خواهید.
به چشمانش نگاه کنید، زیباییش را تحسین کنید. به او بگویید که می‌خواهید با او عشق‌بازی کنید. این خیلی شخصی‌تر از این است که بگویید، «امشب حوصله سکس داری؟» با این روش غلط ممکن است زن‌ها تصور کنند که مردها فقط دنبال رابطه جنسی هستند. باید به او نشان دهید که او را می‌خواهید نه رابطه جنسی با او را.
شاید به نظرتان برسد که این کار بیهوده‌ای است چون حتماً همسرتان می‌داند که او را می‌خواهید و نه فقط رابطه جنسی با او را. اما در واقعیت پاسخ منفی است. برای خانم‌ها همه چیز باید با هم پیش رود. نمی‌توانید فقط به چیزی که در ذهن خودتان است بسنده کنید و چیزی به زبان نیاورید.

۳. وقتی ارضاء شود، بر قله کوه خواهد بود.

از لحظه شروع، حدود۴۰ دقیقه طول می‌کشد که خانم‌ها به اوج لذت جنسی برسند. برای اینکه تمایل آنها به داشتن رابطه جنسی به اوج برسد، به ۲۰ دقیقه ناز و نوازش کردن نیاز دارند. بعد ۲۰ دقیقه دیگر طول می‌کشد که با تحریک ناحیه تناسلی‌شان، ارضاء شده و به ارگاسم برسند.
اگر عجله کنید، به این نتیجه خواهد رسید که آن شب، شب او نیست و از شما می‌خواهد که کار خودتان را بکنید. این برای مردان معمولاً راضی‌کننده نیست زیرا دوست دارند طرفشان هم واکنش‌ داشته باشد. تقریباً اکثر خانم‌ها تصور می‌کنند که ارضاء شدنشان خیلی طول می‌کشد.
مقدار تستوسترون، هورمونی که هم در مردان و هم در زنان وجود دارد و مسئول میل فیزیولوژیکی به رابطه جنسی است، در همسرتان یک صدم شما وجود دارد. مثل بدنسازی کردن با استیرویید و بدون استیرویید می‌ماند.
کسی که استیرویید مصرف می‌کند به مراتب بالاتر از فرد عادی عضله‌سازی خواهد کرد. مقدار طبیعی تستوسترون در آقایان ۱۰۰۰-۳۰۰ ng/dL سرم خون است. والدین دخترها از مردها و پسرهایی که روی ۱۰۰۰ هستند واهمه دارند و مردهایی هم که روی ۳۰۰ هستند معمولاً بخاطر کم بودن میل حنسی به دنبال مشاوره می باشند.
این مردان صبح‌ها نعوظ نداشته، حتی با مصرف ویاگرا باز هم مشکل دارند و فقط هفته‌ای یکبار به رابطه جنسی فکر می‌کنند. حالا سطح تستوسترون در خانم‌ها در ۱۸ سالگی روی ۷۰ است و در ۴۰ سالگی به نصف آن میزان می‌رسد. تجربه او از بدنش بسیار با شما تفاوت دارد.
یک دلیل عمده که مردها بیشتر به دنبال رابطه جنسی هستند تا خانم‌ها همین سطح تستوسترون است. البته خانم‌ها هم رابطه جنسی می‌خواهند و به آن نیاز دارند اما تا موقعی که انجامش نمی‌دهند این مسئله را نمی‌فهمند.

۴. در نیمه راه، روش‌ ها، سبک‌ها و خیال‌پردازی‌های جدید را امتحان کنید.

اگر عاشق رابطه جنسی باشید، احتمالاً فانتزی‌های زیادی برای جالب‌تر و داغ‌تر کردن رابطه جنسی در ذهن دارید اما ممکن است از طرف همسرتان مورد استقبال قرار نگرفته باشند.بهترین زمان برای پیشنهاد دادن یک چیز جدید، موقعی که پشت ماشین به خانه برمی‌گردید نیست، بلکه بعد از وقتی است که تحریک شده است. در آن زمان خجالتش کمتر شده است، جلو ابراز احساسات خود را نمی‌گیرد و از پیشنهادتان استقبال خواهد کرد.
اما دقت کنید که بعد از امتحان کردن آن نگویید، «مطمئن بودم که خوشت می‌آید»، درعوض به او اطمینان بدهید و بگویید، «دیشب واقعاً عالی بود». بقیه جزئیات را بگذارید برای بار بعدی که تا نیمه راه با او پیش رفته باشید. به دلایل نامعلومی در مواقع عادی خانم‌ها از حرف زدن درمورد این مسائل شرم دارند به همین دلیل بهتر است حرف زدن در این مورد را بگذارید برای وقتی که تحریک شده باشد.
خانم ها معمولاً ترمز رابطه‌جنسی هستند نه موتور آن. در اکثر موارد بااینکه از امتحان کردن روش‌های جدید در رابطه‌جنسی بدشان نمی‌آید  اما تصور می‌کنند که موجب انحراف شما از اصول می‌شود.
باید به او درمورد مرزبندی‌های خودتان اطمینان دهید. اگر دوست دارید با او درمورد تخیلاتتان حرف بزنید، به او خاطرنشان کنید که آنها همیشه در حد همان تخیل باقی می‌مانند و هیچوقت انجامشان نخواهید داد. اگر می‌دانید که بعضی از تخیلاتتان هیچوقت مورد پذیرش او نخواهد بود، به او ثابت کنید که می‌شناسیدش و با احترام به او آنها را فقط در حد خیال نگه خواهید داد. و سعی نکنید وقتی تحریک شده است پایتان را فراتر بگذارید زیرا همه اعتماد او را از دست خواهید داد.

۵. بیست روش نوازش کردن جدید یاد بگیرید.

تفاوت بین یک ماساژ حرفه‌ای و نوازش پشت توسط شوهر وقتی جلوی تلویزیون روی کاناپه لم داده‌اید باید مشخص باشد. همچنین مرد باید بداند چطور ناحیه تناسلی زن را با علم و قصد تحریک کند. باید جزء به جزء اندام تناسلی او را بشناسد و چون در طی تحریک اندام جنسی زن تغییر می‌کند، باید این تغییرها را هم بشناسد: رنگ، انقباضات، بافت، خیس شدن، …
باید بتوانید ۲۰ روش مختلف برای لمس کردن همسرتان بلد باشید. دو مورد از بهترین آنها فشار و مالش و ترکیبی از هر دو است.
ازآنجاکه ۱۹ مورد از تماس‌هایی که بلد هستید ممکن است در یک شب خاص روی او اثر نکند، حال به هر دلیلی، عادت ماهیانه، خستگی، نفخ و از این قبیل، این همسرتان است که باید راهنمایی‌تان کند که کدام تماس خوب است و کدام نیست.
از او بخواهید که از ۱ تا ۵ به هر تماس شما امتیاز بدهد تا بفهمید که کدام تماس واقعاً برای او لذت‌بخش است و باید تکرارش کنید و کدام تماس در او تاثیری ندارد و نباید دیگر امتحانش کنید. تقصیر شما نیست اگر فقط از یک حرکت خوشش آمد و خواست آن را پشت هم تکرار کنید. اوست که باید انتخاب کند. اما اگر فقط یکی دو روش را بلد باشید و بخواهید که همه چیز را خیلی تند پیش ببرید، آنوقت تقصیر خودتان است.
تشویقش کنید که اولویت‌هایش را به شما بگوید. فکر نکنید که خودتان می‌دانید چه باید بکنید. اگر راهنمایی‌تان می‌کند ناراحت نشوید. اگر روش‌های زیادی بلد باشید می‌توانید مطمئن گردید که در هر شرایطی هم که باشد راهی برای لذت دادن به او پیدا خواهید کرد. درمورد روش‌های تماسی مختلف تحقیق و مطالعه کنید.روی خود او امتحان و تجربه کنید تا یاد بگیرید که چطور می‌توانید به او لذت دهید.
فیلمهای غیراخلاقی پورنو معمولا تکنیکهای غیر واقعی رابطه جنسی را که عمدتاً بروی دخول استوار است به نمایش میگذارند در صورتی که حقیقت این است که اغلب خانمها از طریق دخول به اوج نمی رسند و فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد از آنها از این طریق ارگاسم میشوند اما ۱۰۰ درصد خانمهایی که از لحاظ جنسی بیماری خاصی ندارند از طریق تحریک کلیتوریوس می توانند ارگاسم را تجربه کنند.

۶- به خودتان متکی باشید

فرقی نمی کند که همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد ارضائتان کند؛ تحریکات و شور جنسی او به هیچ وجه شبیه به شما نیست. به همین دلیل غیرمنطقی است اگر انتظار داشته باشید هر زمان شما تحریک شدید در اختیارتان باشد. باید یاد بگیرید که چطور گهگاه نیازهایتان را کنترل کنید. احتمالاً تصور خواهید کرد که عادلانه نیست و مطمئناً عصبانی خواهید شد.
البته امیدوارم که زوج ها تا آنجا که می توانند در زندگی جنسی خود با همسرشان انرژی لازم را بگذارند، اما بااینحال باز هم ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که شما آمادگی رابطه ی جنسی را داشته باشید در حالیکه همسرتان ندارد. این مسئله ای کاملاً نرمال و طبیعی است و باید آن را بپذیرید. هرچه تلاش همسرتان برای فهمیدن شما و نیازهایتان باید بیشتر شود، تلاش شما نیز در درک این تفاوت ها باید افزایش یابد. قسمتی از این درک و پذیرفتن با اتکای گاه و بیگاه شما به خودتان برای ارضای میل جنسیتان نشان داده می شود. اگر اطمینان داشته باشید که همسرتان واقعاً دوستتان دارد و به شما توجه می کند، انجام اینکار با راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت.

۷- تنوع، مزه ی زندگی است

حتی مهیج ترین فرد در رابطه جنسی هم اگر رابطه جنسی برایش تکرار مکررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر این مورد را در رابطه جنسی خودتان با همسرتان هم مشاهده می کنید، پس وقتش رسیده که کمی تنوع وارد این رابطه کنید. برای جلوگیری از یکنواختی جنسی، باید کمی خلاق باشید.

۸- اگر همه چیز عمل نکرد، صادق باشید

من با زوج های زیادی روبه رو بوده ام که بی علاقگی و نارضایتی یکی از زوجین از رابطه جنسی باعث جدایی شده است. البته شما هم ممکن است به فکر اینکار بیفتید. اما بدانید طلاق یا برقراری رابطه ی جنسی با افرادی غیر از همسرتان، راه حل های مناسبی نیستند. درست است که عشقبازی با غیر می تواند مشکلتان را حل کند، اما بدانید که در طولانی مدت مشکلات بیشتری نیز برایتان ایجاد می کند و باعث خراب شدن ازدواجتان هم می شود. حتی اگر ازدواجتان هم سالم باقی بماند، درد و رنجی که همسرتان از عشقبازی شما با کس دیگری متحمل می شود، بی اندازه است.
طلاق هم راه حل خوبی به شمار نمی رود. اگر به جای پیدا کردن راه حل و برطرف کردن مشکل، از آن فرار کنید، ممکن است زوج دیگری پیدا کنید که او نیز از نظر جنسی با شما ناهماهنگ و ناسازگار باشد، و بهتر است از خود بپرسید این کار را تا کجا ادامه خواهید داد؟ قبل از اینکه بار و بندیلتان را جمع کنید و همسرتان را ترک کنید، به شما پیشنهاد میکنم که ببینید آیا همسرتان از این جریان خبر دارد؟ اطلاع دارد که شما از رابطه ی جنسیتان با او ناراضی هستید؟ کار ار به دعوا نکشانید. تقصیرها را به گردن او نیندازید، حرف های بد نزنید، انتقاد نکنید، فقط خیلی آرام به او بگویید که به خاطر اتلافاتی که در روحیات جنسی شما وجود دارد، می خواهید کاری را که اصلاً دوست ندارید انجام دهید. افکار خود را با او در میان بگذارید. این را به صورت یک تهدید مطرح نکنید. فقط میزان ناامیدی خود را با او در میان بگذارید. به او فرصتی دوباره برای اصلاح و سازگار شدن بدهید، و منتظر نتیجه ی آن بمانید

 

حقایقی درمورد لذت جنسی

لذت جنسی می تواند درد را تسکین دهد.  

سردرد دارید؟ شاید بهتر باشد که رابطه جنسی داشته باشید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد که لذت جنسی می تواند انواع درد – درد آرتروز، درد بعد از جراحی و حتی درد پس از زایمان – را تسکین دهد. چگونگی این فرایند تا حد زیادی به دلیل ترشح هورمونی به نام اوکسیتوسین در زمان لذت جنسی است. اوکسیتوسین به بروز پیوند احساسی، آرامش و دیگر احساسات مثبت کمک می کند. با این حال، تسکین ناشی از لذت جنسی، کوتاه مدت  – معمولا ۸ تا ۱۰ دقیقه – است.

استفاده از کاندوم، بر کیفیت لذت جنسی تأثیر نمی گذارد.

اگر نگران آن هستید که کاندوم بر کیفیت لذت جنسی شما تأثیر بگذارد، باید بگوییم که نگران نباشید. این باور که استفاده از کاندوم مانع از لذت جنسی زن می شود، درست نیست؛ لذت جنسی زن با استفاده یا بدون استفاده از کاندوم، به یک اندازه است. در حقیقت، کاندوم می تواند به زوج کمک کند تا روابط جنسی طولانی تری داشته باشند زیرا دیگر لازم نیست که مرد به دلیل زودانزالی، رابطه را به سرعت قطع کند. اگر مرد به دلیل عدم تحریک کافی، تمایلی به استفاده از کاندوم ندارد، می توان قبل از شروع رابطه، از تحریک دستی استفاده کرد تا مرد نیز بتواند با استفاده از کاندوم، به لذت کافی برسد.

۳۰ درصد از زنان در رسیدن به اوج لذت جنسی، مشکل دارند.

اگر در رسیدن به اوج لذت جنسی، مشکل دارید، بدانید که تنها نیستید. آمارها حاکی از آن است که از هر سه زن، تقریباً یکی از آنها در روابط جنسی خود به اوج لذت جنسی نمی رسد. و تقریباً ۸۰ درصد از زنان در دخول واژینالی به مشکل بر می خورند؛ تحریک چوچوله در هنگام رابطه جنسی، می تواند به حل این مشکل کمک کند اما درمان پزشکی هم مؤثر است. ناتوانی جنسی زنان شامل ناتوانی در رسیدن به لذت جنسی نیز می شود؛ این مشکل بسیار شایع -حدود ۴۳ درصد- است و موضوع مورد بحث بسیاری از تحقیقات پزشکی اخیر بوده است. درمان های موضعی تستسترون یا داروهای خوراکی برای برخی از زنان مؤثر هستند اما تعداد درمان های پزشکی مؤثر، کم است. ناتوانی جنسی زنان ممکن است در اثر بیماری های خاصی به وجود آمده باشد، بنابراین حتما به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که به بیماری همچون مشکلات تیروئیدی، افسردگی یا دیابت مبتلا نیستید.

یافتن نقطه جی به رسیدن به اوج لذت جنسی کمک می کند.  

نقطه جی روی دیواره جلویی واژن، بین دهانه ورودی واژن و دهانه ورودی رحم قرار دارد؛ این منطقه برای متخصصان روابط جنسی بسیار اهمیت دارد و دارای پایانه های عصبی زیادی است که به زن کمک می کند تا به لذت جنسی بیشتر و طولانی تری برسد. البته این نقطه بسیار بحث برانگیز است؛ محققان انگلیسی به تازگی وجود آن را رد کرده اند اما محققان ایتالیایی بر وجود این نقطه تأکید می کنند و با شواهدی آن را اثبات کرده اند. با وجود این، بسیاری از محققان، وجود این نقطه را تأیید می کنند و زنان را به پیدا کردن آن تشویق می نمایند. با اینکه محل دقیق این نقطه در زنان مختلف می تواند کمی متفاوت باشد اما به طور کلی، در درون واژن قرار دارد و بافت آن کمی «سفت تر» از بافت واژن است.

با افزایش سن، کیفیت لذت جنسی بیشتر می شود.

به گفته دکتر هربنیک، برخلاف بسیاری از مسائل دیگر، زندگی جنسی – به خصوص، کیفیت و دفعات لذت جنسی- می تواند با افزایش سن بهبود یابد. با افزایش سن، رسیدن به لذت جنسی راحت تر می شود. به عنوان نمونه، در یک تحقیق، ۶۱ درصد از زنان ۱۸ تا ۲۴ سال، در آخرین رابطه خود به لذت جنسی رسیده بودند، در صورتی که این میزان در زنان ۳۰ تا ۴۰ سال، ۶۵ درصد و در زنان ۴۰ تا ۵۰ سال، ۷۰ درصد بود. با اینکه این تحقیق نشان نمی دهد که چرا لذت جنسی با افزایش سن بیشتر می شود، اما می توان حدس زد که دلیل آن افزایش تجربه زن در رابطه جنسی، اعتماد به نفس بیشتر او و افزایش میل او باشد. علاوه براین، اعتماد و صمیمیتی که فرد در رابطه طولانی مدت احساس می کند، می تواند اعتماد به نفس جنسی وی را افزایش دهد.

زنانی که در رابطه جنسی، خلاقیت بیشتری به خرج می دهند، بیشتر به اوج لذت جنسی می رسند.  

به گفته دکتر هربنیک، اگر در هنگام دخول، به لذت جنسی نمی رسید، شیوه های مختلف را امتحان کنید. وقتی زن از شیوه های مختلف رابطه جنسی استفاده می کند، راحت تر به اوج لذت جنسی می رسد. به عنوان نمونه، رابطه جنسی واژینالی به همراه رابطه دهانی، احتمال رسیدن به لذت جنسی را بیشتر می کند. این به این دلیل است که تلفیق روابط جنسی مختلف، به معنای رابطه طولانی تر است.

میزان اعتماد به نفس جنسی زن بر کیفیت لذت جنسی تأثیر می گذارد.

تحقیقات نشان می دهند که احساس زن نسبت به اندام تناسلی خود، بر کیفیت لذت های جنسی او تأثیر می گذارد. یک پزشک زنان بر این مسئله تأکید می کند که شکل واژن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، البته واژن به طور کلی شکل بسیار زیبایی ندارد. تنها لازم است که از سلامت خود مطمئن باشید؛ اگر در هنگام رابطه، دردی در واژن احساس نکنید یا ماده غیرطبیعی از شما خارج نشود و زخم یا مشکلات دیگری نداشته باشید، بدانید که سالم هستید و مشکلی ندارید. با افزایش اعتماد به نفس خود، احتمال رسیدن به اوج لذت جنسی خود را افزایش دهید. این بسیار مهم است که طوری با خود رفتار کنید که دوست دارید، دیگران با شما رفتار کنند؛ در مورد خود و بدن خود، مثبت فکر کنید.

رسیدن به لذت جنسی در مردان و زنان متفاوت است.

درست است که تعداد کمی از مردان در رسیدن به اوج لذت جنسی مشکل دارند اما دفعات بروز این مسئله، در این افراد نیز بسیار کم است. از سوی دیگر، بسیاری از زنان به اوج لذت جنسی نمی رسند، حتی زمانی که طرف مقابل فکر می کند که زن به لذت رسیده است. دکتر هربنیک اشاره می کند که هنوز تفاوت عمده ای در لذت جنسی زن و مرد وجود دارد. در یک تحقیق، ۸۵ درصد از مردان فکر می کردند که همسران آنها به لذت جنسی رسیده اند در صورتی که تنها ۶۴ درصد از زنان به اوج لذت جنسی رسیده بودند. راه حل چیست؟ این مسئله پیچیده ای است، اما زنانی که راحت تر هستند و بدن خود را بهتر می شناسند، می دانند که چگونه از رابطه جنسی خود بیشتر لذت ببرند.

در موارد نادر، لذت جنسی بدون تحریک اندام تناسلی رخ می دهد.  

این حقیقت دارد که برخی از اوقات، برخی از زنان در هنگام دویدن بر روی تردمیل یا دریافت ماساژ، به اوج لذت جنسی می رسند. این یک پدیده واقعی است و قابل توجیه است. این مسئله از دو جهت، قابل توجیه است: افزایش جریان خون به اندام های تناسلی و لرزش یا تماس با اندام تناسلی. جریان خون بیشتر و آرامش کلی بدن در هنگام ماساژ نیز می تواند منجر به لذت جنسی شود.

در بسیاری از زنان، رسیدن به اوج لذت جنسی، طول می کشد.  

بسیاری از زنان دیرتر از همسران خود به اوج لذت جنسی می رسند و این کاملاً طبیعی است. در واقع، آمارها نشان می دهند که بیشتر زنان برای رسیدن به اوج لذت جنسی، به ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارند. اگر همسر شما زودتر از شما به اوج لذت می رسد، راه هایی وجود دارد تا او را نیز با خود همراه کنید. تمرین های ذهنی می توانند مؤثر باشند و فشار آلت مرد را بیشتر کنند. اگر مشکل شما زودانزالی است، همسر شما می تواند به پزشک مراقبت های بهداشتی اولیه یا یک متخصص بیماری های ادراری مراجعه کند. رسیدن بـه اوج لـذت در زنـان یـک واکنش طبیعی جنسی است که تا کنون به صورت معمایی سربسته باقی مانده و به اوج نرسیدن در حین عمل جنسی میتواند سرمنشا مشکلات فراوانی باشد. ریشه بسیاری از مشکلات زناشویی در این مسئله میباشد.
اوج لذت جنسی در زنان از فرآیند پیچیده تری نسبت به مردان برخوردار است و به همین دلیل زمانی بیشتر می برد تا زن به اوج لذت جنسی برسد. این عمل در زنان دارای یک روند برای تخلیه است به طوری که زمان خاصی برای بوجود آمدن آن نمی توان مشخص کرد.
حدود ۱۰ درصد از زنان به ارگاسم نمی رسند یا اوج لذت جنسی آنان از طریق خود ارضایی می باشد یادگیری به اوج لذت جنسی رسیدن به یک امر مهم و ضروری برای بقای زندگی زناشویی در زنان تبدیل شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.