امازینگ / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / بیوگرافی کامل جنیفر کانلی + عکس های جدید جنیفر کانلی ۲۰۱۴

بیوگرافی کامل جنیفر کانلی + عکس های جدید جنیفر کانلی ۲۰۱۴

بیوگرافی کامل جنیفر کانلی+ عکس های جدید جنیفر کانلی

جنیفر کانلی 2014 ,فیلم های جنیفر کانلی ,

عکس های جدید جنیفر کانلی

در این مطلب قصد داریم جنیفر کانلی هنرمند و بازیگر آمریکایی  را به شما معرفی کنیم

جنیفر کانلی از سال ۲۰۰۵ نیز کانلی عضو سازمان عفو بین‌الملل شده است و در طی زندگیش، مجلات مختلفی چون تایم، نام وی را در لیست “زیباترین زنان” خود جای داده‌اند.

جنیفر کانلی , عکس های جنیفر کانلی ,بیوگرافی جنیفر کانلی

بیوگرافی کامل جنیفر کانلی , عکس های جدید جنیفر کانلی

جنیفر کانلی , عکس های جنیفر کانلی ,بیوگرافی جنیفر کانلی

بیوگرافی کامل جنیفر کانلی , عکس های جدید جنیفر کانلی

جنیفر کانلی 2014 ,فیلم های جنیفر کانلی ,

بیوگرافی کامل جنیفر کانلی , عکس های جدید جنیفر کانلی

همسر جنیفر کانلی , زندگینامه جنیفر کانلی , عکس جنیفر کانلی

بیوگرافی کامل جنیفر کانلی , عکس های جدید جنیفر کانلی

جنیفر کانلی , عکس های جنیفر کانلی ,بیوگرافی جنیفر کانلی

بیوگرافی کامل جنیفر کانلی , عکس های جدید جنیفر کانلی

جنیفر کانلی , عکس های جنیفر کانلی ,بیوگرافی جنیفر کانلی

بیوگرافی کامل جنیفر کانلی , عکس های جدید جنیفر کانلی

همسر جنیفر کانلی , زندگینامه جنیفر کانلی , عکس جنیفر کانلی

بیوگرافی کامل جنیفر کانلی , عکس های جدید جنیفر کانلی

همسر جنیفر کانلی , زندگینامه جنیفر کانلی , عکس جنیفر کانلی

بیوگرافی کامل جنیفر کانلی , عکس های جدید جنیفر کانلی

جنیفر کانلی , عکس های جنیفر کانلی ,بیوگرافی جنیفر کانلی

بیوگرافی کامل جنیفر کانلی

جنیفر لین کانلی (انگلیسی: Jennifer Lynn Connelly) (زاده: ۱۲ دسامبر ۱۹۷۰) بازیگر حال حاضر آمریکاییست که سابقاً در زمینه مد فعالیت میکرده است. وی کار خود را با بازی در درام معروفروزی روزگاری در آمریکا محصول سال ۱۹۸۴ آغاز کرد.در دوران نوجوانی در فیلم‌های چون “دخمه پر پیچ و خم” و “فرصت‌های شغلی” به ایفای نقش پرداخت. با بازی در فیلم‌های “شهر تاریک” و “مرثیه‌ای برای یک رویا” بود که توانست تحسن منتقدین را برای خود جلب کند. در سال ۲۰۰۲، کانلی موفق شد بخاطر بازیش در فیلم “یک ذهن زیبا، جوایز زیادی چون جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن و گلدن گلوب و بفتا را کسب کند. در طی سال‌های اخیر، کانلی در فیلم‌های دیگری چون “مارول”، “هالک”، “شهر تاریک”، “الماس خونین”، “روزی که زمین ایستاد” و “او با تو اینطور که تو فکر می‌کنی نیست” به بازی پرداخته است.

 

زندگی

جنیفر کانلی در کوه‌های “کتز کیل” در نیویورک به دنیا آمد. مادرش للین نام داشت که یک عتیقه فروش بود و پدرش هم جرار، در کار طراحی لباس.پدرش کاتولیک بود و از نزاد ایرلندی و نروژی و مادرش یهودی بود از مهاجران روسیه و لهستان.کانلی در شهر بروکلین و در نزدیکی پل بروکلین بزرگ شد.جاییکه به مدرسه خصوصی سنت آنز می‌رفت. البته به جز ۴ سالی که خانواده‌اش در نیویورک زندگی می‌کردند.

یکی از دوستان پدرش که در کار تبلیغات بود، پیشنهاد داد که وی تست بدهد تا بنواند وارد کار مدلینگ شود.. جنیفر در حالیکه ۱۰ سالش بود، از یک شرکت مد پیشنهاد دریافت کرد.وی ابتدا در قسمت تبلیغات مجللات و زونامه‌ها شروع به کار کرد اما توانست به بخش تبلیغات تلویزیونی هم برسد. در سال ۱۹۸۴ در یک کنسرت حضور پیدا کردو دربین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۲ در چندین و چند مجله مختلف نوجوانان حضور پیدا کرد.در دسامبر ۱۹۸۶ نیز یک تک اهنگ بنام “مونولوگی از عشق” را ضبط کرد.

 

جنیفر کانلی

 

همه این اتفاقات دست در دست هم داد تا وی در اولین فیلمش، در نقش “دبورا گلی” در فیلمی ازسرجیو لئونه بنام روزی روزگاری در آمریکا حضور پیدا کند. ای اتفاق در حالی افتاد که وی ۱۴ سال داشت. البته فیلم در سال ۱۹۸۲ فیلم برداری شده بود یعنی زمانیکه وی تنها ۱۱ سال داشت.فیلم بعدی وی، ساخته داریو آرجنتو ایتالیایی بود با نام “پدیده” که محصول سال ۱۹۸۵ بود. سپس در فیلم “هفت دقیقه در بهشت” به بازی پرداخت.

در همین زمان نیز وی ابتدا در دانشگاه “ییل” ثبت نام کرد و دو سال مشغول تحصیل در رشته‌های انگلیسی و تئاتر بود. سپس به دانشگاه استنفورد رفت و در انجا مشغول به تحصیل در رشته تئاتر کلاسیک شد که البته نتوانست فارغ التحصیل شود.

حرفه

اوایل کار

کانلی با بازی در فیلم بعدیش یعنی فیلم فانتزی “دخمه پر پیچ و خم” توانست به یکی ستاره تبدیل شود. وی در این فیلم در نقش سارا (که در تلاش برا نجات جان برادر کوچکتراش است) بازی کرد. فیلم در گیشه کاملاً ناموفق بود اما سبک خاصی را خلق کرد که بعدها طرفداران زیادی پیدا کرد.بعد از این فیلم، وی در نقش جنیفر در فیلم “پدیده”داریو آرجنتو ایتالیایی به بازی پرداخت. کانلی در فیلمهای نا موفقی چون “اتویل” -که حتی در آمریکا اکران نشد و یکی از ناموفق ترین فیلمهای وی است- بازی کرد.

فیلم‌های این چنینی در کارنامه ابتدایی وی زیاد بود تا اینکه وی تواسنت تا در فیلم “شهر تاریکی” بازی کند. بازی در این فیلم و در کنار بازیگرانی چون ویلیام هرت، یان ریچاردسون و کیفر ساترلند، تجربه بسیار مثبت و فیدی برای وی بود. وی در این سال‌ها در نقش دخترهای ساده بازی می‌کرد. برای مثال در فیلم پولاک.همچنین وی در این سال در اولین سریال تلویزیونی خود حضور یافت با بازی در نقش کاترین در سریال “خیایان” که محصول شبکه فاکس بود.

دستیابی به موفقیت و اوایل قرن جدید
موفقیت بزرگ کانلی، با بازی در فیلم مرثیه‌ای برای یک رویا ساخته دارن آرنوفسکی بود که بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده بود.وی در فیلم در نقش دوست دختر هری (با بازی جرارد لتو) به بازی پرداخته بود.داستان فیلم درباره چند شخصیت مختلف است که به مواد مخدراعتیاد دارند.فیلم با نقدهای بسیار مثبتی همراه شد و منتقدین بازی کانلی را در فیلم ستودند.

سپس در فیلم جدید ران هاوارد با نام یک ذهن زیبا حضور پیدا کرد و همبازی راسل کرو شد.فیلم داستان واقعی ریاضیدان معروف، جان نش را به تصویر می‌کشد که دچار بیماری شیزوفرنی بوده و کانلی در نقش همسر نش در فیلم بازی کرد. فیلم کاملاً نظر منتقدین را جلب کرد و کانلی با بازی خیره کننده خود در فیلم، توانست جوایز اسکارو گلدن گلوب و بفتا بهترین بازیگر نقش مکما زن را کسب کند. مجله تایم نیز بازی نایتلی را در این فیلم، درخشان خطاب کرد.

    (یک ذهن زیبا) فیلمی است که به آن افتخار می‌کنم و واقعاً دوستش دارم

در سال ۲۰۰۳، جنیفر در ۲ فیلم بازی کرد. فیلم ابر قهرمانی “هالک” و درام “خانه‌ای از شن و مه”. در هالک، کانلی در نقش بتی روس به بازی پرداخت که با شخصیت اصلی فیلم یعنی بروس بنر (با بازی اریک بانا) رابطه دارد. فیلم بر اساس یکی از ابر قهرمانهای مارول ساخته شده است و انگ لی، کارگردان آن است. فیلم در گیشه کاملاً موفق بود. در “خانه‌ای از شن و مه” نیز کانلی در نقش کتی نیکول بازی می‌کند که خانه‌ای که بهش ارث رسیده است، بخاطر بدهی‌هایی که دارد، توسط بانک به یک ایرانی مهاجر بنام امیر بهرانی (با بازی بن کینگزلی) فروخته می‌شود که کتی با کمک دوست پلیس خود تلاش می‌کند تا خانه خود را پس بگیرد.فیلم در گیشه چندان موفق نبود اما توانست نقدهای بسیار مناسبی کسب کند.

۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷

بعد از دو سال استراحت، کانلی در فیلم ترسناک “آب سیاه” به بازی پرداخت. وی در این فیلم در نقش یک مادر -که تازه از همسرش طلاق گرفته است و به همراه پسرش به آپارتمانی عجیب می‌آیند که در آن اتفاقات عجیبی میوفتد- بازی می‌کند. فیلم بر اساس نسخه ژاپنی خود است که البته داستانش کاملاً مطابق با آن نیست.

در سال ۲۰۰۶، کانلی در دو فیلم موفق و اسکاری ظاهر شد. ابتدا در فیلم “بچه‌های کوچک” در کنار کیت وینسلت به بازی پرداخت. در حالیکه در رمان-ی که فیلم از روی آن ساخته شده است، شخصیت کتی که کانلی آن را بازی می‌کند، بسیار مهم است، در فیلم این شخصیت چندان فرصت خودنمایی ندارد و بیشتر به شخصیت وینسلت پرداخته شده است.

سپس در فیلم الماس خونین و در کنار لئوناردو دی کاپریو به بازی پرداخت. وی در این فیلم که یک فیلم سیاسی است، در نقش خبرنگار بنام مدی بازی می‌کند که در تلاش است تا اطلاعات لازم را برای پرده برداری از تجارت الماس‌های خونین در آفریقا بدست بیاورد.

همجنین وی در فیلم “جاده رزو شده” به بازی پرداخت که البته فیلم اکران بسیار محدودی داشت.خود کانلی نیز بازی در شخصیتش در این فیلم را، سخترین و مشکل ترین کار خود معرفی کرده است.

۲۰۰۸ تاکنون
در سال ۲۰۰۸، کانلی در کنار کیانو ریوز در نسخه بازسازی شده فیلم قدیمی و تخیلی روزی که زمین ایستاد به بازی پرداخت. خود کانلی به نسخه اصلی فیلم علاقه زیادی دارد. در نسخه اصلی فیلم، شخصیت دکتر هلن، درگیر رابطه‌ای عاشقانه است اما در نسخه بازسازی شده آن، این شخصیت (با بازی کانلی)، درگیر ایجاد کردن رابطه‌ای بهتر با پسر خوانده خود است.

همچنین وی در کنار بازیگران معروفی چون جنیفر آنیستون در فیلم رمانتیک او با تو اینطور که تو فکر می‌کنی نیست به بازی در نقش جنی پرداخت.فیلم اقتباسی از کتابی با همین نام بود.

در سال ۲۰۰۹ وی در فیلم مخترع به بازی در نقش «اِما»، همسر چارلز داروین بازی کرد. نکته جالب درباره فیلم این بود که نقش شوهر اِما (با بازی کانلی) را همسر واقعیش یعنی پال بتانی به عهده داشت. همچنین وی در انیمیشن ۹ به صدا پیشگی پرداخت.

فیلم بعدی وی نیز، یعنی ویرجینیا چه مشکلی داره نیز در ماه سپتامبر در جشنواره تورنتو به نمایش در خواهد آمد.

زندگی خصوصی

با وجود موفقیت در فیلمهایش، کانلی اظهار داشته است که ترجیح می‌دهد وقتی کار نمی‌کند، در کنار همسر و فرزندش زندگی کند. وی گفته است که خانواده‌اش مهمترین بخش زندگی وی هستند.

من تلاش می‌کنم تا بر روی زندگیم تمرکز داشته باشم و آن را به یک زندگی فانتزی هالیوودی تبدیل نکنم

نخستین پسر کانلی (کای) در سال ۱۹۹۷ و در جریان رابطه داشتنش با دیوید دورگان عکاس بدنیا امد. در سال ۲۰۰۳ با پُل بتانی ازدواج کرد که یک بازیگر است. این دو در زمان ساخته شدن فیلم یک ذهن زیبا همدیگر را دیدند. نخستین پسر این زوج که دومین فرزند کانلیست، در سال ۲۰۰۵ بدنیا امد که نامش استلان است.انها این نام را بخاطر دوست مشترکان، استلان اسکارسگارد انتخاب کردند.پدر خوانده این فرزند نیز چارلی کوندوست.

کانلی در کارهای خیریه زیادی شرکت کرده است. وی در سال ۲۰۰۵، عضو سازمان عفو بین‌الملل شد.

نکاتی کوتاه

به زبان‌های فرانسوی و ایتالیایی به راحتی صحبت می‌کند.
قدش ۱۷۰ سانتی متر است.
از زمان اولین بارداریش، یک گیاه خوار شده است.
به ریاضیات و نرم‌افزار علاقه دارد.
تک فرزند است.

فیلم شناسی
سال     نام فیلم     نقش     توضیحات
۱۹۸۴     روزی روزگاری در آمریکا     دبورا گلی
پدیده     جنیفر کوروینو
۱۹۸۵     هفت دقیقه در بهشت     ناتالی بیکر
۱۹۸۶     مارپیچ     سارا ویلیامز
۱۹۸۸     باله     کلیر همیلتون / ناتالی هاروات
بعضی از دخترها     گابریلا
۱۹۹۰     نقطه داغ     گلوریا هارپر
۱۹۹۱     فرصت‌های شغلی     جوسی مک کلین
موشک     جنی بلیک     نامزد جایزه ساترن بهترین بازیگر نقش مکمل زن
۱۹۹۲     قلب عدالت     اما بروجس     فیلم تلویزیونی
۱۹۹۴     از عشق و سایه‌ها     ایرین
۱۹۹۵     اموزش عالی     تارین
۱۹۹۷     اختراع ابوت‌ها     النور ابوت
۱۹۹۸     شهر تاریک     اما موردوچ / انا
۲۰۰۰     بیدار شدن مردگان     سارا ویلیامز
مرثیه‌ای برای یک رویا     ماریون سیلور     نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره لاس وگاس
نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فنیکس
پولاک     رات کلیگمن
۲۰۰۱     یک ذهن زیبا     الیسیا نش     جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن
جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن
جایزه بفتا بهترین بازیگر نقش مکمل زن
۲۰۰۳     هالک     بتی راس     نامزد جایزه ساترن بهترین بازیگر زن
خانه‌ای از شن و مه     کیتی نیکول
۲۰۰۵     آب تیره     داهلیا ویلیامز
۲۰۰۶     بچه‌های کوچک     کیتی ادامسون
الماس خونین     مدی بون
۲۰۰۷     جاده رزرو شده     گرزا لرنر
۲۰۰۸     روزی که زمین ایستاد     هلینا بنسون
۲۰۰۹     باتو حال نمی‌کند     جینی
۲۰۰۹     ۹     ۷ (صداپیشگی)
۲۰۰۹     آفرینش     اما داروین
۲۰۱۰     ویرجینیا     ویرجینیا
۲۰۱۱     معضل     بث
۲۰۱۱     تفرجگاه رستگاری     گون وندرویر
۲۰۱۳     گیرافتاده در عشق     اریکا
۲۰۱۴     ماجرای زمستان     ویرجینیا گیمرلی
۲۰۱۴     نوح     همسر نوح
۲۰۱۴     در هوا     نانا کانینگ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.