امازینگ / فرهنگ و هنر / چهره‌ هایی که در تلویزیون ممنوع التصویر شدند

چهره‌ هایی که در تلویزیون ممنوع التصویر شدند

چهره‌ هایی که در تلویزیون ممنوع التصویر شدند

احسان علیخانی , ممنوع التصویر,بازیگران ممنوع التصویر,چه کسانی ممنوع التصویر شدند,ممنوع التصویر,هنرمندانی که ممنوع التصویر هستند,ممنوع التصویر,مجری های ممنوع التصویر ایرانی,کدام چهره‌ ها ممنوع التصویر شدند؟,

ممنوع التصویر

 

در این گزارش به مرور شخصیت‌هایی پرداخته ایم که این روزها از قاب جادو دور هستند و یا برای مدتی از فعالیت در این رسانه ممنوع شده‌ و بار دیگر به تلویزیون بازگشته‌اند.

کفه‌ی مجری‌ها سنگین است

با نگاهی به اسامی ممنوع‌الکارهای تلویزیون در این گزارش، بیشتر به نام‌هایی برمی‌خوریم که در حوزه‌ی اجرا فعالیت داشته‌اند.

از جمله مجریانی که مدت‌هاست در تلویزیون دیده نمی‌شوند، می‌توان به فرزاد جمشیدی، کاظم احمدزاده، رضا رشیدپور، سید جواد یحیوی، احسان کرمی و ژیلا صادقی اشاره کرد.

البته در میان مجریانی هم هستند که برای مدتی در صدا‌و‌سیما ممنوع‌الکار بودند، اما مجددا به تلویزیون یا رادیو بازگشتند.

فرزاد حسنی و احسان علیخانی از این دسته‌اند؛ این دو مجری جوان تلویزیون پس از اجرای ویژه‌برنامه‌های پرمخاطب نوروز ۹۰ که با انتقادهایی همراه شد، برای مدتی از تلویزیون کنار گذاشته شدند.

فرزاد حسنی پیشتر هم طعم ممنوع‌الکاری در تلویزیون را چشیده بود که به پس از اجرای برنامه «کوله‌پشتی» برمی‌گردد.

با این حال احسان علیخانی رمضان امسال به «ماه عسل» بازگشت و فرزاد حسنی هم در رادیو اجرا دارد.

آزاده نامداری، همسر فرزاد حسنی هم که با اجرای آیتمی در «سیمای خانواده» به حوزه‌ی اجرا در تلویزیون وارد شد، برای مدتی از رسانه دور بود و بار دیگر با برنامه «خانومی که شما باشی» به تلویزیون بازگشت.

محمدرضا شهیدی‌فر دیگر مجری تلویزیون است که برای مدتی از رسانه کنار گذاشته شد. آخرین اجرای او برنامه‌ی «پارک ملت» شبکه یک سیما بود و پس از آن شهیدی‌فر برای مدتی در تلویزیون حضور نداشت تا اینکه با حضور در جمع سه مجری گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی رییس جمهور، بیننده پس از ماه‌ها بار دیگر شهیدی‌فر را در تلویزیون دید که البته اجرایش در این گفت‌وگوی ویژه با حرف و حدیث‌هایی هم همراه شد.

محمود شهریاری که این روزها برنامه‌ی «فیتیله» را اجرا می‌کند، برای مقطعی کوتاه، پس از اجرای جشن رمضان و انتقادهای صریح از این برنامه، از آنتن تلویزیون دور بود. او با اجرای برنامه‌های شبکه بازار بار دیگر به حوزه اجرا بازگشت و سپس در برنامه‌های کودک مشغول به کار شد.

بازیگرانی که ممنو‌ع‌التصویر شدند

بسته شدن درهای تلویزیون به روی برخی چهره‌ها تنها به حوزه‌ی اجرا محدود نمی‌شود و در حیطه‌ی بازیگری و کارگردانی هم افرادی را داشته‌ایم که برای مدتی ممنوع‌التصویر بودند و این ممنوعیت برای برخی از آنها هنوز هم ادامه دارد. هر چند هیچگاه به طور رسمی این ممنوع‌التصویری از سوی مدیران تلویزیون تایید نشده است.

در میان بازیگران، فاطمه معتمدآریا و باران کوثری از جمله چهره‌های شناخته شده‌ای هستند که مدت‌هاست از رسانه دور مانده‌اند.

فاطمه معتمدآریا پس از حضور در فیلم‌ انتخاباتی یکی از کاندیداها در سال ۸۸، از تلویزیون کنار گذاشته شد تا بازی در سریال «آشپزباشی» آخرین کار این بازیگر برای صداوسیما باشد. در این سال‌ها حتی سریال «آشپزباشی» که در آن معتمدآریا با پرویز پرستویی همبازی بود، از لیست سریال‌های بازپخش شده‌ی تلویزیون هم خط خورد تا برغم درخواست‌های مخاطبان در نظرسنجی‌های شبکه‌ای مانند آی‌فیلم، معمتمدآریا به معنای واقعی ممنوع‌التصویر باشد.

باران کوثری، دیگر بازیگری است که در فهرست ممنوع‌التصویری‌های تلویزیون وجود دارد. او که در سریال مناسبتی «صاحبدلان» به کارگردانی محمد حسین لطیفی با حسین محجوب همبازی بود، از دیگر افرادی است که پس از انتخابات ۸۸ از رسانه کنار گذاشته شد.

در این میان جهانگیر کوثری – مجری قدیمی برنامه «ورزش از نگاه دو» و پدر باران کوثری – هم چند سالی است که از تلویزیون رفته است و فیلم‌های رخشان بنی‌اعتماد، کارگردان شناخته شده‌ی سینمای ایران و همسر جهانگیر کوثری هم از تلویزیون پخش نمی‌شود.

مهران مدیری و رضا عطاران دیگر هنرمندانی هستند که برغم موفقیت در کارهای طنز، چند سالی است که با تلویزیون همکاری نمی‌کنند. جدایی مهران مدیری از تلویزیون همزمان با رفتنش به شبکه نمایش خانگی اتفاق افتاد؛ زمانی که او برای ساخت سریال «قهوه تلخ» با تلویزیون به توافق نرسید. پس از آن حتی در مقطعی از پخش تیزر تبلیغاتی فیلم‌های سینمایی که مدیری در آنها به ایفای نقش پرداخته بود، در تلویزیون جلوگیری شد.

ممنوع‌ التصویری به دلیل شباهت با احمدی‌نژاد!

در میان هنرمندان ممنوع‌التصویر، ممنوعیت محمود بصیری از همه عجیب‌تر است؛ ممنوعیتی که شاید این روزها دیگر لزومی به اجرایی کردن آن نباشد.

بازیگر سریال‌های «آرایشگاه زیبا»، «هتل» و «کتابخانه هدهد» خود این ممنوع‌التصویری را تایید کرده و می‌گوید:از ابتدای روی کار آمدن آقای احمدی‌نژاد این شایعات مطرح شد؛ البته ابتدا در حد شایعه بود اما کمی بعد خودشان آن را با واقعیت پیوند دادند.

چند تن از وکلا و عده‌ای هم از خارج تماس گرفتند که فلانی ممنوع‌الکار شده‌ای! من از همه جا بی‌خبر بودم ولی کم کم متوجه شدم که صحت دارد.

او تاکید می‌کند که از سال ۸۵ تیزرهای بازی او در سریال‌های طنز حذف شده است!

منبع این مطلب سایت ایسنا میباشد .

 

۸ دیدگاه‌ها

  1. اه اه احسان اه اه

  2. ما مردم ایران اونقدر تو سری خوریم که تا تقی به توقی میخوره باید به گناه نکرده اعتراف کنیم و از خیلی چیزها محروم بشیم واقعا جهان سومی که نیستیم هیچ ۴ هم واسمون زیادیه خدا عاقبتمونو به خیر کنه

  3. سلام سایتتون خیلی قشنگ بود

  4. من معتقدم که ایشون بهترین مجری ایران وخوش تیپ ترین مجری هستند وبهترین وجذابترین برنامه ایشون ماه عسل،ازشون ممنونم بخاطرهمه تلاشهاشون…..

  5. مرسی واقعا عااااالی بودش……
    چشه همه حسودا دربیاد ک چش ندارن موفقیت کسیو ببینن…من که عااااااشق احسان علیخانی ام
    :):):):):)))))

  6. خاک پای احسان

    اقای علیخانی ممنوع کار نشده هر کیم این حرف و زده گناهی نداشته شنیده گفته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.