امازینگ / اخبار / اینترنت / کلمات کلیدی در سئو چه مفهومی دارند؟

کلمات کلیدی در سئو چه مفهومی دارند؟

بی شک درمورد کلمه کلیدی شنیده اید و به گوشتان خورده است. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که کلمه کلیدی در سئو چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟ هنگامی که قصد دارید موضوعی را در گوگل سرچ و یا همان جستجو کنید، تز یک عبارت استفاده می کنید.به عنوان مثال اگر می خواهید از طرز تهیه فسنجان با خبر شوید، عبارت طرز تهیه فسنجون را در گوگل سرچ می کنید. این عبارت کلمه کلیدی محسوب می شود. در ادامه ما می خواهیم درمورد کلمه کلیدی در سئو بیشتر به شما توضیح دهیم. پس در این مقاله مهم با ما همراه باشید.

سئو

کلمه کلیدی چیست؟

هنگامی که شما یک عبارت را جستجو می کنید، درواقع با کمک کلمه کلیدی این کار را انجام می دهید. روش جستجو شما تفاوتی ندارد که با روش صوتی و یا ok google این کار را انجام دهید. هنگامی که شما یک عبارت را همچون طرز تهیه فسنجون را سرچ می کنید، نتایجی که نمایش داده می شوند، SERP نام دارند.
عباراتی که شما در گوگل جستجو می کنید، از اهمیت زیادی برخودار است. عبارات در سئو، کلمه کلیدی کانونی با Focus Keyword نامیده می شوند. نام دیگر این عبارات، عبارت هدف می باشد و عباراتی هستند که کاربران جهت مشاهده سایت شما، آن عبارت را در گوگل سرچ می کنند. این عبارت بسیار اهمیت دارند.

کلمه کلیدی در سئو چیست؟

وظیفه یک سئو کار اسن که عبارت کلیدی را بر اساس موضوع و محتوای وب سایت شما مشخص می کند و وب سایت شما را با کمک این عبارات رشد و توسعه می دهند. هنگامی که افراد مختلف این عبارات کلیدی را جستجو می کنند، وب سایت شما نمایش داده می شود. به این معنا کسی که بخش سئوی سایت شما را مدیریت می کند، کلمات کلیدی مرتبط با محتوا سایت شما را پیدا کرده و وب سایت شما را با کمک این عبارات سئو می کنند. این توسعه و پیشرفت به حدی می رسد که هنگامی که شخصی یک عبارتی را سرچ می کند، سایت شما در نتایج اول گوگل نمایش داده می شود. چرا که شما با استفاده این عبارت وب سایت خود را سئو کرده اید.
نکته مهم دیگر در زمینه سئو این است که عنوان سایتی که در یک رشته خاصی شروع به فعالیت کرده است، توجه کنید. این وب سایت باید عبارات کلیدی مورد نظر خود و کاربرانش را بیابد. به عنوان مثال اگر سایت مورد نظر شما در مورد آشپزی است، نیازی نیست که کلمه بی ربط مانند تعمیر خودرو را سئو کنید. شاید از نظرتان این موضوع بسیار واضح به نظر برسد که شما نباید عبارت بی ربط سئو کنید. اما متاسفانه بسیاری از مدیران سایت، این موضوع را نادیده گرفته و به آن توجهی نمی کنند.

سئو

به عنوان مثال شما وبسایتی را اداره می کنید که در حوزه طراحی لباس فعالیت می کند. اما در سایت خود آموزش نقاشی و طراحی را قالب وردپرس قرار می دهید. به این معنا که مبحثی را باز می کنید که با حوزه کاری سایت شما ارتباطی ندارد.

انتخاب کلید واژه کانونی

یادتان باشد که شخصی که عبارت آموزش نقاشی و طراحی را در سایت شما جستجو می کند، احتمال دارد که علاقه ای به طراحی لباس نداشته باشد. از همین رو اینکه آن شخص از شما دوره آموزش طراحی لباس را خریداری کند بسیار پایین است. در نتیجه بهترین روش این است که در حوزه کاری خود، به دنبال پر کاربرد ترین کلمات کلیدی بروید و سایت خود را بر اساس آن سئو کنید تا مشتریان زیادی را جذب کنید. به بیانی دیگر پیشنهاد می کنیم به جای اینکه در سایت طراحی لباس خود دوره نقاشی و طراحی را قالب قراره دهید، انرژی زمان خود را در تولید محتوای با کیفیت در زمینه طراحی لباس صرف کنید. به طور کلی از انجام کار های بیهوده خودداری کنید. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که هر صفحه از وبسایت خود را با یک عبارت کلیدی خاص سئو کنید.

ممکن است برای شما سوال پیش آمده باشد که چرا هنگامی که در صفحه اصلی سایت خود عبارت رنگ مو را استفاده کرده اید، زمانی که این عبارت در گوگل جستجو می شود، صفحه دیگری از سایت باز می شود ؟ دلیل این موضوع این است که شما باید صفحه وب سایت خودتان را با کمک از یک کلید واژه کانونی سئو کنید. به عنوان مثال شما یا جستجوی تعمیر جلوبندی خودرو در گوگل صفحه مربوط به تعمیر جلوبندی خودرو، در سایت مربوطه را مشاهده خواهید کرد. اما نباید منتظر داشته که صفحه اصلی سایت برای شما بالا بیاید چرا که صفحه اصلی با عبارتی به غیر از تعمیر جلوبندی خودرو سئو شده است. همچنین حتی اگر با این عبارت هم سئو شده باشد، گوگل بر اساس اینکه در صفحه اصلی سایت شما موضوعات مختلفی در رابطه با تعمیر جلوبندی خودرو بیان شده است. کاربر را با صفحه ای هدایت می کند که به طور مستقیم و به هدف و خواسته او بیان شده باشد.

قوانین مهم در انتخاب عبارت کلیدی کانونی

همانطور که از بخش های قبلی متوجه شدید، بهتر است که صفحه اصلی سایت خود را عبارات کلیدی بسیار مهم سئو کنید. به عنوان مثال اگر آموزش پی بی ان را در گوگل جستجو کنید، صفحه اصلی سایت خود را در گوگل مشاهده می کنید. یادتان باشد که صفحه اصلی وب سایت مناسب کاربرانی می باشد که سایت شما را کاملا می شناسند و به احتمتل زیاد به طور مدام از صفحه اصلی سایت شما بازدید می کنند تا از مقالات و دوره های تازه با خبر شوند. پس اینکه صفحه اصلی سایت شما در نتایج گوگل باشد، از اهمیت زیادی برخودار نیست. لازم به ذکر است که هر صفحه در وب سایت باید با یک کلید واژه کانونی به خصوص در گوگل سئو شود در نتیجه توقع نداشته باشید که یک صفحه با چند عبارت کلیدی مختلف نمایش داده شود. شما باید در هر صفحه از سایت خود را با یک عبارت کلیدی خاصی سئو کنید. در صورتی که دو صفحه مختلف از سایت خود را با یک عبارت سئو کنید، یا وب سایت شما در گوگل ظاهر نمی شود و یا صفحه ای نمایان می شود که محتوای بیشتری را دارد و روی سئوی آن تمرکز بیشتر گذاشته شده باشد.

منبع:

https://tehranlearn.com/what-are-the-keywords-in-seo/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.