امازینگ / اخبار / انواع مختلف صندلی راک

انواع مختلف صندلی راک

صندلی راک شاید محبوب‌ترین نوع صندلی در تمام دنیا باشد. طراحی و ساخت صندلی راک در طول تاریخ قدمت زیادی دارد. انسان‌ها از سالیان بسیار دراز انواع مختلفی از صندلی راک را طراحی می‌کردند. البته تاریخ دقیقی از پیدایش صندلی راک یا همان صندلی مادربزرگی وجود ندارد. اما بر طبق شواهد این‌گونه به نظر می‌آید که استفاده از این نوع صندلی اولین بار در اروپا رواج پیدا کرده است. در عرض چند ساله و به سرعت استفاده از صندلی راک فراگیر شده و به امریکا و آسیا نیز انتقال یافته است. به طور سنتی و کلاسیک از انواع مختلف چوب برای ساخت صندلی راک استفاده می‌شود. یکی از محبوب‌ترین چوب‌ها برای ساخت صندلی راک چوب راش می‌باشد. در کشور ما نیز ساخت صندلی راک قدمت دیرینه دارد. این صندلی همچنان نیز یکی از محبوب‌ترین انواع صندلی در بین افراد می‌باشد. در واقع این گونه می‌توان گفت که افراد به دودسته تقسیم می‌شوند، دسته اول کسانی هستند که صندلی راک را در منزل خود دارند. دست دوم نیز کسانی هستند که دوست دارند یک صندلی راک برای خود خریداری نمایند. اگر شما نیز در دسته افرادی هستید که هنوز این صندلی را خریداری نکرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به سایت ویلا سازه و مشاهده طرح‌های متنوع، صندلی راک مورد نظر خود را سفارش دهید.

با صندلی گهواره‌ای آشنا شوید

صندلی گهواره‌ای، ننویی یا راک (Rocking Chair) امروزه یکی از عناصر اصلی دکوراسیون منزل به شمار می‌رود که برای اعضای خانواده ارزشمند است. دو غلتانک به پایه‌های صندلی وصل می‌شوند که پایه‌های جلویی و عقبی را به هم متصل می‌کنند، غلتانک‌ها در دو نقطه با زمین تماس دارند و به کاربر اجازه می‌دهند تا به عقب و جلو تاب بخورد.

دو بال منحنی شکل به انتهای پایه‌ها ی صندلی متصل است که با کم‌ترین فشار یا حرکت نقطه ثقل، کسی که روی صندلی نشسته است به حرکت در می‌آید.

جنس صندلی‌های راک غالباً از چوب است ولی ممکن است از فلز و کامپوزیت نیز ساخته شوند.

سابقه‌ی تاریخی صندلی راک

گفته می‌شود صندلی گهواره‌ای را بنجامین فرانکلین اختراع کرده است ولی مورخان بر این باورند که از این صندلی در اوایل قرن هجدهم و در آمریکای شمالی استفاده می‌شده است، یعنی درست در زمانی که بنجامین کودکی بیش نبوده است‌.

مزایای استفاده از صندلی راک

این صندلی شاید نتواند به اندازه‌ی یک فعالیت هوازی موثر باشد ولی قادر است در بهبود سلامت و وضع جسمانی کاربر نقش موثر باشد.

زمانی که در کنار شومینه، داخل حیاط، تراس، پذیرایی یا اتاق خواب، کتاب مورد علاقه‌تان را در دست دارید یا یک فنجان نوشیدنی گرم یا خنک را نوش جان می‌کنید، با تاب خوردن آرام روی صندلی گهواره‌ای لذتی غیر قابل توصیف را تجربه می‌کنید.

صندلی راک نمادی از آرامش، حس خوب و راحتی است که طرفداران بی‌شماری در دنیا دارد.

تاب‌سواری، گهواره و صندلی راک، نوعی ورزش سبک هستند که برای بدن مفیدند.

تاب‌درمانی برای سالمندان، کودکان و کسانی که دوره نقاهت بیماری را طی می‌کند، سودمند است.

تحقیقات نشان می‌دهد که تاب درمانی یعنی تاب خوردن با صندلی، ضعف ذهنی و زوال عقل را کاهش می‌دهد. وقتی روی صندلی راک تاب می‌خورید بدن شما اندروفین آزاد می‌کند که باعث تسکین درد و آرامش می‌شود.

دیگر مزایای صندلی راک

تاب خوردن اضطراب و استرس را در سالمندان کم کرده و نهایتاً مصرف دارو را در آنها کاهش می‌دهد.

این محصول دردهای خفیف ناحیه کمر را به حداقل می‌رساند.

بی وزنی صندلی گهواره‌ای، عضلات کمر را بدون وارد شدن فشار زیاد به ستون فقرات، در حالت ریلکس قرار می‌دهد و بهبود ضایعات ستون فقرات و هم‌چنین تسکین کمر دردهای مزمن را به دنبال دارد.

زمانی که روی این محصول می‌نشینید جریان خون افزایش یافته و اکسیژن بیشتری به اندام‌ها می رسد که این امر باعث کاهش درد آرتروز گردن و کمر می‌شود. البته نباید از انعطاف پذیری و افزایش قدرت زانو چشم پوشی کرد.

استفاده از صندلی راک کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و مقدمات خواب عمیق را فراهم می‌کند.

شاید تعجب کنید ولی با استفاده از صندلی راک می‌توانید در هر ساعت ۱۵۰ کالری بسوزانید که فرصت خوبی برای کاهش وزن است‌.

صندلی گهواره‌ای می تواند با دکوراسیون منزل شما ست شود و در کنار سایر وسایل جلوه‌ای چشم نواز به محیط بدهد.

انواع صندلی گهواره‌ای را بشناسید

    کلاسیک: مدل کلاسیک نوع قدیمی و خاطره‌انگیز این محصول است. صندلی چوبی راک در قدیم نمادی از ثروت، قدرت و تجمل به حساب می‌آمد و فرد با نشستن روی آن نهایت لذت را تجربه می‌کرد.

    مدرن: امروزه صندلی‌های مدل مینیمال، ساده و مدرن جای انواع قدیمی را گرفته‌اند، صندلی راک مدرن در بین طراحان دکور و صاحب خانه‌ها طرفداران زیادی دارد، این نوع صندلی جای کمی می‌گیرد و در آمارتمان‌های کوچک نیز قابلیت استفاده دارد.

    راحتی مبلی: این مدل ظاهری شبیه به مبل دارد منتها پایه‌هایش مانند صندلی راک است، نشیمنگاه و پشت آن از پارچه توام با فوم، اسفنج یا الیاف تولید شده است. نشیمنگاه راحت و نرم از خصوصیات آن می‌باشد که به دلیل شباهتش با مبل می‌تواند در کنار آن و با پارچه‌ای همرنگ، ست گردد.

    لهستانی: این صندلی بی نظیر و منحصر به فرد با ظاهری زیبا و جذاب تکنیک ساختش شگفت‌انگیز است و با استفاده از فناوری خم چوب ساخته شده است. خم چوب با بخار، دوام و قیمت آن را بالا برده است.

    راک باغی: همان‌طور که از نامش پیداست، این راک مختص استفاده در فضاهای باز، باغ، بالکن و حیاط است، این مدل که از مواد ضد آب ساخته می‌شود حس آرامش و راحتی به کاربر می‌دهد. داشتن نشیمنگاه نرم و یک تشکچه‌ی مخصوص استنشاق هوای بهاری و خنکای پاییز را برایتان دلچسب و لذت‌بخش می‌کند.

ویژگی‌های صندلی گهواره‌ای

    جنس صندلی: چوب گردو، راش یا توسکا با مقاومت بالا گزینه‌ی ایده‌آلی در میان انواع صندلی راک چوبی هستند. به دلیل انعطاف خوب و قیمت مناسب در ایران بیشتر از چوب توسکا در ساخت صندلی استفاده می‌شود.

اتصالات: این صندلی به خاطر متحرک بودن، فشار زیادی را روی اتصالاتش تحمل می‌کند، چوب ترد قادر نیست در برابر این فشار مقاومت نماید.

هنگام خرید محل اتصالات را به خوبی بررسی کنید، از قدیم مرسوم بوده که اتصالات با استفاده از بَست انجام می‌شده که بهتر از چسب می‌تواند حامی صندلی شما باشد و آن را برای چند سال رفیق راه شما قرار دهد.

راحتی صندلی: اساساً فلسفه‌ی طراحی و ساخت صندلی گهواره‌ای برای آرامش و راحتی بیشتر است بنابراین مهمترین مولفه انتخاب و خرید آن احساس راحتی و آرامش است. راحتی آرنج‌ها روی دسته‌های صندلی حائز اهمیت است، طراحی و ساخت دقیق غلتانک‌های زیر صندلی و محاسبه‌ی دقیق نصب آنها باید کنترل شود. هرگونه کجی و اشتباه ساختاری راحتی، ایمنی و آرامش کاربر را سلب می‌کند.

نشیمنگاه: اگر در نشیمنگاه پارچه‌ای صندلی راک، فوم به کار رفته باشد، بایستی به نوع فوم، پارچه و راحتی آنها توجه گردد، فوم سفت و قطور حس راحتی و آرامش را از شما می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.