امازینگ / اخبار / ویژگی های سقف کاذب کناف و نکات مربوط به خرید

ویژگی های سقف کاذب کناف و نکات مربوط به خرید

ویژگی های سقف کاذب کناف و نکات مربوط به خرید

سقف کاذب از متریال مورد نیاز برای پوشاندن تأسیسات در ساختمان های امروزی است. علاوه بر پوشش تأسیسات سقف کاذب جنبه ای دکوراتیو داشته و می توان در آن از المان نورپردازی نیز برای زیبایی فضا استفاده کرد.

یکی از برندهای معتبر جهانی تولیدکننده سقف کاذب برند کناف است. این برند آلمانی از چنان شهرتی در جهان و ایران برخوردار است که سقف کاذب را به عنوان کناف می شناسند. سقف کاذب انواع مختلف و ضخامت های متفاوت و طرح حای گوناگونی دارد و از هرکدام از کناف ها متناسب با هماهنگی با فضا، نیاز مورد نظر و هزینه مورد نظر می بایست استفاده شود. سقف کاذب جایگزین گچ کاری است و در فضاهایی چون آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام در ساختامن های مسکونی و راهروها و کریدورها در فضاهای تجاری از کناف استفاده می شود.

ویژگی های سقف کاذب کناف

گچ برگ یا سقف کاذب کناف دارای ویزگی هایی است که هر کنافی با هر طرح و رنگ و ضخامتی از این ویژگی های برخوردار است. برخی از این موارد در بخش بعدی پرداخته شده است. در صورتی که قصد اجرای پروژه سقف کاذب کناف را دارید می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

https://kadkanco.com/اجرای-سقف-کاذب-کناف/

نصب راحت با بکارگیری نصابان ماهر

قابلیت برداشتن کناف و دسترسی آسان به تأسیسات زیر آن ها و یا تعبیه بازشوهایی در سقف کاذب به منظور دسترسی به تأسیسات با استفاده از این بازشوها سقف کاذب کناف قیمت مناسبی داشته و مقرون به صرفه هستند. این سقف ها بسیار سبک بوده و به هیچ عنوان نمی توانند جایگزین سقف اصلی شوند. به سهولت می توان با نصب چراغ حالتی دکوراتیو در آن ها ایجاد کرد.

تعمیر و نگهداری این سقف های کاذب به راحتی انجام می گیرد اما این تعمیر و نگهداری لازم است تا دوره ای و به طور مستمر صورت گیرد. سرعت بالا در نصب در صورت استفاده از نصابان ماهر و باتجربه کناف سبک بوده و بار مرده کمتری رو بر سقف وارد می کند. اگر نیاز به طراحی نور در سقف، نیاز به سقف کاذب در آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی، نیاز به تغییر ارتفاع در سقف، نیاز به تغییر در عایق بندی صوتی و حرارتی ساختمان داشته باشیم بهتر است از کناف استفاده کنیم.

کناف ساده با ضخامت های ۵/۶ میلیمتر، ۵/۹ میلیمتر، ۵/۱۲ میلیمتر و ۱۵ و ۱۸ میلیمتری در بازار موجود هستند و لازم است از کناف با ضخامت مناسب با توجه به شرایط موجود استفاده شود. هزینه های دکوراتیو کناف نسبت به سایر متریال های دکوراتیو بسیار کمتر است. کناف بار اضافه ای بر سقف وارد نمی کند و بسیار سبک است.

همچنین با توجه به نیاز و شرایط مورد استفاده لازم است از سقف کاذب کناف ساده، ضد رطوبت و یا ضد حریق استفاده شود.

نکات مربوط به خرید سقف کاذب کناف به منظور خرید سقف کاذب کناف بهتر است از تدمین کنندگان معتبر و با سابقه در این حوزه استفاده شود تا در صورت نیاز به تعمیر و نگهداری و ا نصب در صورت نداشتن نفرات اجرایی از نفراتی که تأمین کنندگان پیشنهاد می کنند استفاده شود.

کناف

با توجه به شرایط و مقتضیات از کناف با ضخامت و جنس مناسب استفاده کرد. برای مثال در محیط با رطوبت بالا چون استخر از کناف های مقاوم در برابر رطوبت و یا در مراکز تجاری برای مقابله با حریق و جلوگیری از گسترش آن در صورت وقوع از کناف مقاوم در برابر حریق استفاده شود. ضخامت کناف مورد استفاده در هزینه شاسی کشی که به عنوان پیش نیاز اجرای کناف است تأثیر بسزایی دارد.

اگر نیاز باشد از کناف با ضخامت بیشتر استفاده شود بهتر است تا از پروفیل سنگین و مقاوم تری به منظور شاسی کشی استفاده گردد که این امر سبب افزایش هزینه شاسی کشی خواهد شد. بهتر است در صورت عدم نیاز از کناف ساده و بدون طرح و سبک استفاده شود.

طرح مورد نظر کناف لازم است با محیط همخوانی و هارمونی داشته باشد و اغلب در خانه های مدرن از کناف طرح دار استفاده می شود. اجرا کناف در برخی شرایط که ارتفاع کمی وجود دارد سبب کم تر شدن ارتفاع سقف می گردد و لازم است در صورت عدم نیاز از پانل پچی استفاده نشود.

اجرای سقف کاذب کناف

اجزای تشکیل دهنده سقف کاذب کناف عبارتند از:

پانل یا تایل: نمای ظاهری سقف کاذب کناف را تایل می گویند.

سازه سقف کاذب: شاس کشی که زیر سقف اصلی برای نصب کناف انجام می شود را سازه سقف کاذب می گویند.

آویزها: اتصال سقف کناف به سقف اصلی با اتصالات سازه ای و آویزهایی به نام راد انجام می گیرد.

بتونه درزگیر: برای پوشاندن محل پیچ ها و درزها از این بتونه استفاده میشود.

نوار فایبرگلاس: پیش از رنگ آمیزی کناف لازم است تا با نوار فایبرگلاس بندها را پوشانده و با بتونه درزگیری را انجام داده و بعد به رنگ آمیزی بپردازید.

پیچ: برای اتصال کناف به سازه از پیچ استفاده می شود. انواع پیچ با توجه به ضخامت، ابعاد دهانه و نوع سقف کاذب متفاوت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.