امازینگ / اخبار / محدوده ولتاژ مجاز چکمه برق فشار قوی

محدوده ولتاژ مجاز چکمه برق فشار قوی

چکمه های عایق برق از لحاظ سطح ولتاژ و هم چنین میزان توان خود در برابر جریان های الکتریکی در گروه های مختلفی قرار می گیرند. چکمه عایق برق فشار قوی یکی از محصولات شرکت های سازنده لوازم و تجهیزات ایمنی است که با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی در محیط هایی با سطح ولتاژ بسیار بالا طراحی و تولید شده است. چکمه عایق برق فشار قوی هر ساله از بروز حادثه برای بسیاری از افراد جلوگیری می کند. شرکت ایران سیفتی یکی از بزرگ ترین و تخصصی ترین شرکت های عرضه کننده تجهیزات و لوازم ایمنی در سراسر ایران است. برای مشاهده و خرید چکمه عایق برق فشار قوی می توانید سایت تجهیزات ایمنی ایران مراجعه کنید. با توجه به اهمیت بسیار زیاد چکمه‌های عایق برق فشار قوی در این مقاله قصد داریم که درباره ولتاژهای مجاز و قابل تحمل توسط این چکمه ها را مورد بررسی قرار دهیم.

 

 چکمه عایق برق فشار قوی

چکمه عایق برق فشار قوی به منظور محافظت کامل پا در برابر ولتاژهای بالا، مانند مناطق کار با برق زنده طراحی و تولید شده است. این چکمه ها به رنگ زرد و دارای پوشش آستری نایلونی می باشند. پنجه  چکمه های عایق برق فشار قوی به صورت فولادی و یکپارچه است. این گونه چکمه ها دارای مقاومت بالایی در برابر لغزش، سوزش و نفوذ آب و روغن و هم چنین عایق سرما می باشند. یکی از ویژگی­های مهم چکمه های عایق برق فشار قوی زیره عاج دار آن ها است این زیره ها موجب می شوند تا فرد در محیط های روغنی و خیس دچار لغزش و سر خوردگی نشود. چکمه عایق برق فشار قوی را طوری طراحی کرده اند تا کابران بتوانند حدود ۸ ساعت به صورت مداوم بدون آن که احساس ناراحتی کنند از آن ها استفاده کنند. چکمه عایق برق فشار قوی علاوه بر جلوگیری از برق گرفتگی در ولتاژهای بالا می تواند در موارد دیگری نیز که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم از شما محافظت می کنند:

  • سقوط آوار
  • خطرات برش
  • رگ به رگ شدن پا
  • لغزش
  • سقوط
  • آب و هوای شدید
  • سوختن توسط مواد شیمیایی
  • خستگی پا
  • خطرات خرد شدن
  • خطرات بریدگی

چکمه عایق برق فشار قوی با توجه به این که طبق استانداردهای اروپایی تولید شده است می تواند در برابر ۲۰ کیلو ولت جریان برق برای بیشتر از ۳ دقیقه از کل قسمت پای شما محافظت کند. چکمه عایق برق قوی را می توان توسط ماشین لباسشویی و در دماهای تا ۴۰ درجه سانتی گراد شست. اگر سعی کنید که به موارد مراقبت از چکمه­ عایق برق فشار قوی توجه کنید می توانید از این چکمه ها تا ۱۰ ها سال استفاده کنید. هنگام خرید محصولات ایمنی به ویژه کفش ها و چکمه های عایق برق فشار قوی آن ها را دقیقا متناسب با سایز خود خریداری کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید شرکت های تولید کننده لوازم و تجهیزات ایمنی چکمه های عایق برق فشار قوی را در سایزهای مختلف تولید می کنند.

 

 گروه ولتاژی چکمه عایق برق فشار قوی

هر یک از سطح های ولتاژی دارای یک محدوده خاص هستند. در این محدوده ها ممکن است چند رنج ولتاژی استاندارد باشند. طبق استانداردهای موجود بعد از گروه های فشار متوسط، چند گروه فشار قوی وجود دارد. برای محافظت در برابر این گروه های ولتاژی از چکمه های عایق برق فشار قوی استفاده می کنند. شبکه هایی که از برق فشار قوی استفاده می کنند عموما خطوط انتقال نامیده می شوند. جدول گروه های ولتاژی طبق استاندارد های ICE و ANSI  طراحی شده اند. چکمه های عایق برق فشار قوی می توانند فشار های قوی و فوق قوی و فوق العاده قوی را که حداقل و حداکثر آن ها طبق استانداردهای ICE و ANSI  در جدول زیر آمده است را تحمل کنند.

 

استانداردفشار قوی HVفشار فوق قوی EHVفشار فوق العاده قوی UHV
IEC۳۵-۲۳۰KV۲۳۰KVبه بالا­_
ANSIKV100-230

KV230-1000

۱۰۰۰ KVبه بالا

 

حفاظت الکتریکی چکمه عایق برق فشار قوی

چکمه های کامل به مدت ۳ دقیقه در برابر ۲۰ کیلو ولت بدون هیچ آسیبی مقاومت می کنند. و در برابر ۵ کیلو ولت دارای نشتی کم تر از ۵ میلی آمپر هستند.

برخی از چکمه های عایق برق فشار قوی می توانند در مقابل جریان ۲۰ کیلو ولت به مدت ۸ ساعت، و در مقابل جریان های ۳۵ کیلو ولتی تا حدود ۳ دقیقه مقاومت کنند.

 

سخن آخر

همان طور که در جریان هستید پوشیدن چکمه عایق برق فشار قوی در بسیاری از محیط های دارای خطر برق گرفتگی با جریان بالا امری واجب و ضروری است. اگر شما نیز برقکار، جوشکار، مکانیک، مهندس، لوله کش، کاگر ساختمانی و یا کارگر کارخانه هایی هستید که در محیط خود با برق سر و کار دارید واجب است برای حفظ سلامت خود و سایر همکاران خود چکمه های عایق برق فشار قوی بپوشید. شرکت ایران سیفتی یکی از بزرگ ترین و معتبرترین شرکت های عرضه کننده لوازم و تجهیزات ورزشی از جمله چکمه عایق برق فشار قوی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.