امازینگ / رپورتاژ آگهی / دلایل رایج ریزش مو چیست و مزو رویتاکیر چه کاری انجام می دهد؟

دلایل رایج ریزش مو چیست و مزو رویتاکیر چه کاری انجام می دهد؟

دلایل رایج ریزش مو چیست و مزو رویتاکیر چه کاری انجام می دهد؟

دلایل رایج ریزش مو

ریزش موی سر امروزه به‌ عنوان موضوعی نگران‌ کننده برای بسیاری از افراد اعم از مرد و زن است و دلایل مختلفی از جمله، سبک زندگی ناسالم، اختلالات هورمونی، پیری، عوامل ارثی، مصرف آستروئیدها و داروها، بیماری، بارداری، حالت مو و عدم رعایت بهداشت مو، مسائل روانی و اجتماعی و اختلالات وسواسی کندن مو از عوامل ریزش موی سر دارند. برخی از عوامل ریزش مو به کاهش گردش خون در پوست سر، کمبود مواد مغذی بدن و ناهماهنگی های هورمونی مثل تولید بیش از حد اندروژن DHT برمی گردند.

مشکلات ذکرشده ریزش مو از طریق دارو، درمان و ترمیم مو قابل‌ درمان است. هرچند مصرف داروهای طبیعی و رژیم غذایی سالم گزینه مناسب‌ تری نسبت به درمان با داروهای شیمیایی است.

خوشبختانه با استفاده از مزوتراپی مو به ویژه نوع رویتاکیر می توان بر تمامی این عوامل غلبه نمود و در کنار کاهش ریزش مو، به رشد مو های جدید کمک کرد مزوی مو روشی غیر تهاجمی است که طی آن دارو زیر لایه اپیدرمال پوست تزریق شده و به بافت های آسیب دیده می رسد. سوراخ ها سطحی بوده و دارو را به مزودرم که متشکل از میان پوست است، می برند.

ریزش مو یکی از شایع‌ترین مشکلات پوست و مو در دنیا است. این مشکل به دلایل متنوعی ایجاد می‌شود. برخی از مسائل ژنتیکی نشاط می‌گیرد و گاهی هم ناشی از بیماری‌ها و اختلالات مختلف‌اند. متاسفانه هنوز اطلاعات چندانی در مورد مکانیسم دقیق ریزش مو نداریم به همین دلیل داروهایی موجود بر همه افراد موثر نیستند. درما روتین ریزش مو استفاده از ماینوکسیدیل موضعی و دارویی خوراکی فیناستراید است. این دو فقط بر نیمی از مصرف کنندگان موثر است و در نیمی دیگر تاثیر چندانی ندارد.

مزو رویتاکر را بهتر بشناسید

مزو رویتاکیر به طیف وسیعی از درمان‌های تزریقی با حداقل تهاجم گفته می‌شود که کاربرد‌های  بسیاری دارند. مثلا مزو رویتاکر مو یکی از کاربردهای روش درمانی است که باعث توقف ریزش مو می‌شود. این مواد شامل عصاره‌های گیاهی، داروهای مختلف، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها، فاکتور‌های رشد، و دیگ عواملی هستند که می‌توانند به درمان آلوپسی ( ریزش مو یا طاسی) کمک کند.

اثرات و فواید مزو رویتاکر مو

مزو رویتاکر برلایه‌های مختلف پوستی مانند اپی‌درم، لایه میانی و بافت پیوندی و همچنین سیستم گردش خون، سیستم ایمنی و سیستم عصبی حسی ناحیه‌ی تزریق اثر می‌گذارد. برای بسیاری از انواع آلوپسی، مزوتراپی مو درمانی موثر و اثبات شده است. اثرات مزو رویتاکر را می‌توان در فهرست زیر خلاصه کرد:

بهبود خونرسانی : در فرمول بسیاری از محلول‌های مزورویتاکر، داروهای اتساع دهنده‌ی عروق وجود دارد که موجب افزایش گردش خون بافتی می‌شود.

غذا رسانی به بافت پوست و فولیکول‌ها : در ترکیب داروی تزریقی مزو رویتاکر از انواع ویتامین‌ها، آمینواسیدها و مواد معدنی استفاده می‌شود.

جلوگیری از فرآیند تحلیل رفتن فولیکول‌ها : باعث افزایش قدرت و بهبود حالت موها می‌شود.

تنظیم ترشح چربی پوست : داروهای به کار رفته در مزورویتاکر ترشح غدد سباسه را کنترل می‌کنند.

بهبود اثرات سایر روش‌های درمانی : از مزورویتاکر می‌توان به عنوان روش درمانی مکمل برای درمان‌های ریزش مو، تزریقات استروئیدها، مراقبت‌های عمومی مو و … استفاده کرد.

مفید برای بهبود نتایج کاشت مو : از مزورویتاکر برای کاشت مو می‌توان در سه حالت استفاده کرد:

قبل از کاشت : برای بهبود خونرسانی به پوست سر،

بلافاصله بعد از کاشت : برای درمان ادم یا ورم،

مدتی بعد از کاشت : برای التیام بهتر زخم‌ها و همچنین تقویت گرافت‌ها،

چه کسانی نباید از مزو رویتاکر استفاده کنند؟

۱ـ خانم‌های باردار

۲- بیماران قلبی ـ عروقی

۳- افرادی که دچار سرطان‌های پیشرفته هستند .

۴ـ کسانی که دارای سوابق آلرژی و حساسیت به داروهای خاص هستند .

۵ـ افرادی که در حال استفاده از داروهای ضد انعقاد هستند ( در این افراد احتمال ایجاد هماتوم و خونریزی زیاد است)

۶ ـ افراد دیابتی بخصوص آنهایی که دیابت کنترل نشده دارند  ( زیرا سطح ایمنی این افراد پایین است و ممکن است دچار عفونت‌های شدید شوند).

۷ ـ افرادی که دارای بیماری نوروپاتی هستند.

۸ ـ اشخاصی که دچار بیماری پسوزیاریس شدید و پیشرفته (صدف)‌ هستند.

آیا مزو رویتاکر و فیلر مو یکی هستند؟

نتایج فیلر مو سریع تر از مزورویتاکر قابل مشاهده است. ممکن است هنگام درمان وضعیت موها با مزورویتاکرر، بسته به تشخیص پزشک، از داروهایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل نیز استفاده شود و به همراه ویتامین‌های لازم در زیر پوست تزریق گردد.

شباهت‌های مزو رویتاکر و فیلر مو

مزوتراپی و فیلر مو هر دو دارای ویتامین‌های لازم برای تقویت رشد موها هستند.

هردو محصول‌های آماده ای می‌باشند که توسط سرنگ‌های مخصوص در مدت زمان ۲۰ یا ۳۰ دقیقه به پوست سر تزریق می‌شوند.

معمولا دوره درمان آن‌ها چند جلسه ای با فاصله زمانی مشخص است.

مزورویتاکر و فیلر مو برای ایجاد موهای جدید و یا بازگشت موهای از دست رفته کاربردی ندارند و برای این موضوع تنها راه حل کاشت موی طبیعی می‌باشد.

 نتایج مزو رویتاکر

-در ۹۰ درصد از مراجعین بعد از۴  جلسه‌ی درمانی ریزش مو متوقف می‌شود. اگر به خاطر بیاورید گفتیم که فیناستراید و ماینوکسیدیل تنها در نیمی از مصرف کنندگان باعث قطع ریزش مو می‌شوند.

-بعد از ۳ جلسه شاهد کاهش ترشح چربی اضافه در پوست سر هستیم. به این ترتیب نیاز کمتری به شامپو کردن سر خود خواهید داشت.

-بعد از ۳ ماه شاهد رشد دوباره‌ی موهای خود خواهید شد.

-معمولاً مزو رویتاکر برای مراجعین جوان‌تر، موثرتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.