امازینگ / رپورتاژ آگهی / آشنایی با انواع چرخ صندلی اداری و راهنمای انتخاب چرخ مناسب

آشنایی با انواع چرخ صندلی اداری و راهنمای انتخاب چرخ مناسب

آشنایی با انواع چرخ صندلی اداری و راهنمای انتخاب چرخ مناسب

انواع چرخ صندلی اداری

چرخ در صندلی چرخ دار یک عنصر مهم و حیاتی به شمار می رود. این بخش از صندلی قادر است به میزان قابل توجهی رفاه و آسایش کاربر را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین امکان دسترسی به بخش های مختلف میز و یا اتاق را نیز میسر سازد. از این رو می بایست در خرید صندلی چرخدار اداری به کیفیت چرخ های آن نیز توجه کافی داشت.

انواع چرخ در صندلی اداری

چرخ های صندلی اداری دارای انواع و اقسام مختلفی هستند. تنوع این ابزار را می توان از لحاظ نوع اتصال، جنس و قابلیت های آنان دسته بندی نمود. بهتر است در زمان خرید صندلی اداری این نوع مشخصه ها را بررسی کرده و به ذهن بسپارید. در اینصورت در زمان خرابی چرخ صندلی می توانید با ارائه این مشخصه ها یک چرخ جایگزین تهیه کرده و با چرخ معیوب تعویض کنید.

اتصال چرخ به صندلی از طریق یک لوله و یا میله صورت می گیرد. این لوله ممکن است دارای رزوه و یا پین باشد. در این صورت نوع اتصال چرخ صندلی اداری بدین شکل خواهد بود:

  1. پیچی و یا هزار خاری
  2. پرچ پرسی

در یک دسته بندی دیگر می توان چرخ ها از لحاظ متریال به کاررفته در آنان تقسیم بندی نمود. در این صورت، چرخ صندلی اداری دارای تنوعی همچون موارد زیر خواهد بود:

  1. چرخ ساخته شده از جنس پلی یورتان : این نوع چرخ مقاومت بالایی در برابر ضربات و آسیب های محیطی دارد. استفاده از پلی یورتان در چرخ صندلی موجب ایجاد چرخی نرم و روان می شود. تنوع رنگ در این متریال بسیار بالاست.
  2. چرخ های نایلونی : پوشش نایلون علاوه بر افزایش مقاومت چرخ در برابر ضربه، سایش و صدمات احتمالی، موجب کاهش صدای حرکت در صندلی چرخدار اداری می شود. این ویژگی به همراه حرکت و چرخش نرم و روان، چرخ های نایلونی را به گزینه ای مناسب برای استفاده در محیط های ساکت همچون بیمارستان و یا کتابخانه تبدیل کرده است.
  3. چرخ های لاستیکی : این دسته از چرخ ها برای استفاده بر روی کفپوش های صاف و نرم مناسب هستند. در این صورت بر روی سطوح صاف با کمترین نویز به حرکت درآمده و به آسانی چرخش می کنند. این در حالیست که چرخ های لاستیکی در استفاده در سطوح خشن، مقاومت و کیفیت اولیه خود را از دست داده و در معرض شکستگی قرار می گیرند.

انواع چرخ صندلی اداری محدود به این گزینه ها نمی شود. امروزه می توان چرخ ها را بر حسب قابلیت های ویژه ای که ارئه می دهند نیز دسته بندی نمود. برای مثال برخی از چرخ ها قابلیت قفل شدن دارند. در اینصورت کاربر می تواند پایه های صندلی چرخدار خود را قفل کرده و از تکیه گاه صندلی برای چرخش های معمولی استفاده کند.

نحوه انتخاب چرخ در صندلی های اداری

تعداد چرخ اولین فاکتوری است که می بایست در زمان خرید صندلی چرخدار اداری مورد توجه قرار بگیرد. این مشخصه تأثیر بسیاری بر مقاومت صندلی در برابر وزن می گذارد.انواع چرخ صندلی اداری

اغلب صندلی اداری چرخدار ارگونومیک که طراحی آنان با ساختار بدن تطابق دارد، از ۵ چرخ مستحکم و با کیفیت ساخته شده اند. این ۵ چرخ قادر است وزن بالای کاربر را در هنگام نشستن تحمل کند. تعداد بالای چرخ صندلی اداری، به آن استحکام بیشتری بخشیده و به کاربر نیز در حفظ تعادل خود کمک شایانی می کند.

مجموع این مشخصات سودمند موجب شده تا به ندرت از ۴ و یا ۳ چرخ برای ساخت صندلی اداری چرخدار ارگونومیک استفاده شود. چرا که در این حالت امکان سقوط کاربر و یا واژگونی صندلی به مراتب بالاتر است. بعد از بررسی تعداد چرخ لازم است به جنس چرخ صندلی و همچنین نوع آن دقت داشته باشید. در انتخاب جنس چرخ بررسی سطح اتاق و نوع کفپوشی که صندلی چرخدار بر روی آن می چرخد، ضروری است.

سایز چرخ از دیگر فاکتورهای تأثیرگذار در انتخاب صندلی اداری چرخدار است. عموماً صندلی با چرخ های کوچک، آسایش کمتری برای کاربر ایجاد می کند. سطح این چرخ ها با استفاده مداوم کاربر، به شدت ساییده شده و به مرور در معرض شکستگی قرار می گیرد.

انواع چرخ صندلی اداری

این دسته از چرخ ها حرکت و چرخش کندتری ایجاد کرده و دست کاربر را برای انتقال سریع می بندند. به طور عکس چرخ های بزرگ و عریض آسایش بیشتری ایجاد می کنند. در استفاده از این نوع صندلی ها، کاربر قادر است بر روی بسیاری از سطوح از جمله فرش، گردش مناسبی داشته باشد.

سخن پایانی

در یک نگاه کلی می توان گفت، در خرید صندلی چرخدار اداری می بایست کیفیت چرخ، دوام و نحوه چرخش آن مورد توجه خریدار قرار بگیرد. همواره به خاطر داشته باشید در میان انواع چرخ های صندلی، صندلی چرخدار ارزان قیمت کمترین احساس راحتی را ایجاد می کنند.

چرا که این نوع چرخ ها قادر نیستند نیروی وزن کاربر را به طور یکنواخت پخش کنند. کاربران در حین استفاده از این نوع صندلی چرخدار های اداری، چرخش و حرکات نویزدار را تجربه می کنند. آج به کاررفته در چرخ های ارزان قیمت نیز در طولانی مدت موجب سایش کفپوش دفاتر اداری می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.