امازینگ / رپورتاژ آگهی / قیمت غرفه سازی

قیمت غرفه سازی

 غرفه سازی چیست؟

حضور در نمایشگاه‌ها برای معرفی محصولات وهمچنین  بازاریابی و نیاز مشتریان، اهمیت و رشد روزافزونی داشته است و همین باعث شده که صنعت نمایشگاهی در سراسر جهان رشد قابل توجهی داشته باشد به همین علت امروزه غرفه و طراحی آن از راه‌های تاثیر‌گذار تبلیغات می‌ باشد.

غرفه‌ سازی باعث جذب بازدیدکنندگان شده است. در گذشته غرفه‌های ساده‌ای وجود داشت که دارای کمترین امکانات بود و همچنین از چوب یا فلز ساخته می­شد اما امروزه غرفه سازی با آمیخته شدن رشته‌های مختلف مانند طراحی داخلی به زمینه‌‌ای تخصصی مبدل شده است.

 

 انواع غرفه سازی

غرفه‌ها به دو روش اصلی اجرا می ‌شوند که عبارتند از غرفه‌هایی که از طرف برگزارکنندگان نمایشگاه برپا می‌ شوند که این مدل را غرفه‌های پیش­ساخته می ‌گویند و نوع دیگر غرفه سازی غرفه‌هایی است که شرکت کنندگان در نمایشگاه با کمک پیمانکار طراحی می ‌کنند که به آنها غرفه‌های خودساز می گویند.

زمانی که شرکتی قصد حضور در نمایشگاه را دارد و برای رسیدن به اهداف خود غرفه‌ای مطابق با سلایق خویش برپا می‌ کند و از امکانات ارائه شده از سوی برگزارکنندگان نمایشگاه استفاده نمی ‌کند به این غرفه‌ها غرفه خود ساز می‌ گویند.

در غرفه سازی از مواد اولیه مختلفی استفاده می‌شود به عنوان مثال در غرفه‌های پیش­ساخته بیشتر پلی­اتیلن و پی‌وی‌سی به کار برده می‌ شود زیرا می‌ توان آنها را به شکل ‌های مختلف درآورد، همچنین جابه‌جایی آنها راحت‌تر است و از زیبایی بیشتری برخوردار می‌ باشند. غرفه سازی ارزان یکی از اهداف فرارنگ می‌باشد که می‌توانید برای اطلاع از قیمت با ما در تماس باشید.

یکی از هدف‌های فرارنگ ساخت غرفه‌های ارزان قیمت است

 مراحل غرفه سازی

بعد از اینکه شرکت غرفه­ساز سفارش مشتری را دریافت و ثبت کرد، طراحی سه بعدی متناسب با درخواست و سلیقه‌ی مشتری را آماده می‌ کند، اگر این طرح توسط مشتری مورد تایید واقع شود شرکت تمام جزئیات طرح را به همراه نقشه‌ها که دارای مهر تایید مهندس ناظر شرکت می‌ باشد به قسمت غرفه سازی نمایشگاه می ‌فرستد، سپس کارشناسان همه جوانب کار را مورد بررسی قرار می‌ دهند و در صورتی که با معیارهای نمایشگاه مطابقت داشته باشد مجوز ساخت غرفه صادر می شود، پس از آن که مجوز از نمایشگاه صادر شد فایل طرح مربوطه به کارگاه شرکت مورد نظر ارسال می ‌گردد و سازه‌ها، کانترها، ویترین­ها و… ساخته می ‌شوند. سپس تیم کف زن شرکت با مجوز ارائه شده شروع به نصب کف سازی غرفه می‌ کند و گروه نجار و نصاب غرفه را برپا می‌ نمایند و در ادامه تیم نقاش و برق­کار وارد کار می‌ شوند.

این مراحل ۳ الی ۴ روز زمان می برد، پس از پایان ساخت غرفه، سیستم کامپیوتری، مبلمان، لایت­باکس‌ها و… در محل مورد نظر خود قرار داده می‌شوند. طراحی غرفه به همکاری از رشته‌های مختلف مانند طراحی داخلی، گرافیک، رسانه‌های دیجیتال، معماری، طراحی صحنه، نورپردازی و… نیازمند است.

 

 قیمت غرفه سازی

قیمت غرفه سازی را باید یکی از سوالات مهم و اساسی هر شرکت کننده در نمایشگاه‌‌های بین المللی و نمایشگاه‌های دیگر که به شکل حرفه‌ای برگزار می ‌شوند در نظر گرفت.

در بسیاری از مواقع قیمت غرفه سازی خیلی خام ودارای مقادیر زیادی می‌ باشد که معمولا سوال‌ کننده را مجبور می‌کند که صبر کند تا طراحی انجام شود، سپس براساس طرح غرفه ساز بتواند محاسبه و قیمت را مشخص کند.

برای تعیین قیمت غرفه عوامل زیادی وجود دارند که به برخی از آنها اشاره می ‌کنیم:

  • قیمت غرفه سازی بر اساس زمان●

هزینه غرفه سازی بر اساس زمان به این شکل است که سر وقت بودن تا حدی زیادی می‌ تواند در قیمت تاثیرگذار باشد و برای این منظور باید برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود تا با قیمت‌های نجومی مواجه نشوید.

 

  • قیمت گذاری بر اساس طرح غرفه●

در این روش قیمت غرفه سازی بر اساس طرح محاسبه می شود، بدین شکل که از مشارکت کننده در غرفه سازی نمایشگاه نقشه مرتبط دریافت می‌ شود و بر اساس آن طراحی را شروع می کنند، این طرح پس از آن در اختیار شخص غرفه­دار قرار می ‌گیرد. قیمت غرفه سازی در این روش نیازمند به قدرت در طراحی و ساخت یک غرفه زیبا و تحویل آن به غرفه­دار می ‌باشد‌.

 

  • قیمت گذاری بر اساس نوع سازه●

در این روش قیمت بر اساس سازه‌های مصرفی و همچنین کیفیت موادی که مورد استفاده قرار می‌ گیرند در نظر گرفته می ‌شود. اگر در ساخت غرفه از موادی مانند پروفیل‌های فلزی استفاده شود هزینه را نسبت به ساخت غرفه با موادی مانند نئوپان و ام‌دی‌اف افزایش خواهد داد.

 

  • قیمت غرفه سازی بر اساس مدرن بودن●

در این روش با پرسش و پاسخ میان غرفه­دار و شخص غرفه ساز میزان مدرن بودن غرفه مشخص می ‌شود، یعنی غرفه هرچقدر خاص­تر و مدرن­تر باشد هزینه را بالاتر می‌ برند.

 

  • قیمت غرفه سازی بر اساس متراژ●

در این نوع قیمت­گذاری هزینه‌های غرفه سازی را مطابق با متراژ آن مشخص می ‌کنند، که درواقع هر چقدر غرفه بزرگتر باشد قیمت آن و هزینه­ها کمتر می‌ شود.

 

  • قیمت­گذاری غرفه سازی بر اساس تعرفه‌ها●

یکی از بهترین روش­های ارائه هزینه‌های غرفه سازی بر اساس تعرفه‌ها می‌ باشد، در این روش با مشخص شدن یک تعرفه معین و ثابت می‌ توان بسیاری از مشکلات و شبهات را که بر سر هزینه‌ها به وجود می‌ آید برطرف نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.