امازینگ / اخبار / بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط برای سفر های هوایی، همواره یکی از متداول ترین راه ها برای انجام سفر های داخلی و خارجی بوده است. اما قیمت زیاد آن مهم ترین دغدغه بسیاری از مردم بوده و باعث شده به جای پرواز، قطار یا اتوبوس استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم به روش های خرید بلیط ارزان پرواز و تایم های طلایی خرید بلیط هواپیما در مسیر های داخلی و خارجی اشاره کنیم.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما داخلی

برای سفر های ارزان داخلی، بهترین زمان، ماه های اردیبهشت، مهر، آبان و بهمن می باشد. این ماه ها در طول سال کمترین میزان سفر را دارد. البته باید توجه داشته باشید بعضی این زمان ها، در برخی از نقاط کشور می تواند High Season باشد و بیشترین قیمت را داشته باشد. مثلا بهمن ماه برای خرید تور کیش، های سیزن محسوب شده و گران تر از زمان های دیگر است. در ادامه به ترفندهایی در مورد زمان ارزان خرید بلیط های پرواز اشاره می کنیم.

ارزان ترین زمان برای خرید بلیط پرواز داخلی

پروازهای داخلی با توجه به این که نرخ آن ها هر ماه با تغییراتی همراه می شوند، پیشنهاد می کنیم برای رزرو پرواز، حدود یک هفته قبل از حرکت، بلیط خود را رزرو کنید. البته این میزان برای پروازهای مختلف متفاوت است. مثلا برای خرید بلیط لحظه آخری تهران مشهد، ۲ روز قبل از پرواز، بهترین زمان برای خرید بلیط است. چراکه اکثرا در این زمان، تقاضا برای خرید صندلی ها کاهش پیدا می کند.

ارزان ترین مقاطع فصول مختلف برای خرید بلیط پرواز داخلی

ارزان ترین مقاطع فصل بهار: معمولا ماه اردیبهشت، با وجود آب و هوای بهتر در بعضی از شهرها، قیمت پایین تری دارد.

ارزان ترین مقاطع فصل تابستان: اواسط تیر ماه تا اواسط مرداد ماه

ارزان ترین مقاطع فصل پاییز: برای سفر مقرون به صرفه در سومین فصل سال، مهر و آبان بهترین زمان هستند.

ارزان ترین زمان فصل زمستان: معمولا بهمن ماه، به عنوان ارزان ترین زمان پرواز داخلی به جز شهرهای جنوبی شناخته می شود.

ارزان ترین روز هفته برای خرید بلیط هواپیما داخلی

معمولا نرخ بلیط های هواپیما در طول هفته ثابت است. اما توجه داشته باشید معمولا روز های شنبه و ۵ شنبه گران ترین روزهای هفته و روز های ۲ شنبه و ۳ شنبه نیز ارزان ترین روزهای هفته برای خرید بلیط پرواز هستند.در بعضی از سایت ها، به ارزان ترین روز هفته برای انجام سفر، اشاره شده است.

ارزان ترین ساعت برای خرید بلیط هواپیمای داخلی

معمولا برای سفر به شهرهای توریستی و زیارتی که امکان رزرو اقامتگاه ها، در آن شهر بالاست، زمان عصر و شب، بهترین هنگام خرید بلیط های هواپیما است. همچنین برای دیگر شهرهای کشور، بلیط های صبح به دلیل تقاضای کمتر، اغلب قیمت پایین تری خواهند داشت.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما خارجی

زمانی که سخن از بهترین زمان برای پرواز به میان می آید، منظور بهترین زمان برای انجام پرواز های خارجی است؛ چراکه نرخ پرواز های خارجی تغییرات بیشتری دارد و این مبالغ از سوی سازمان جهانی تعیین می شود.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

بهترین زمان برای خرید بلیط پرواز های خارجی

برای این پرواز ها باید از ۵۴ روز قبل باید تصمیم برای پرواز داشته باشید. با توجه به تحقیق سایت چیپ ایر، نرخ جهانی بلیط پرواز خارجی، هر ۴۵ روز یک بار تغییر پیدا می کند. این تغییرات تا حداکثر ۳۳ دلار می تواند نوسان داشته باشد.

بهترین زمان برای خرید ارزان بلیط های هواپیما خارجی

بلیط های هواپیما در اوایل عرضه (حدود ۵۰ روز قبل از حرکت) با قیمت های بالاتر عرضه می شود. پس از مدتی این نرخ کاهش پیدا می کند و به نرخ نرمال تبدیل می شود. توجه داشته باشید چنانچه قصد رزرو دقیقه نودی  پرواز های برون مرزی خود را داشته باشید با بیشترین قیمت ها مواجه خواهید شد. بهترین بازه زمانی برای رزرو اولیه این بلیط ها، حدودا بین ۳۰ تا ۳۵ روز قبل از پرواز است.

بهترین مقاطع سال برای خرید ارزان بلیط پرواز های خارجی

سعی کنید بلیط های هواپیما را قبل از تعطیلات کشور مقصد خود خریداری نکنید. در این صورت با افزایش چشم گیر قیمت آن مواجه خواهید شد. زمان dead zones  ارزان ترین قیمت های پرواز را دارا است.

dead zones  بهترین زمان برای انجام پرواز ارزان خارجی

این اصطلاح به زمان هایی گفته می شود که کم ترین میزان مسافر را داشته و تقاضا برای سفر، به شدت کاهش می یابد. سفر در زمان dead zones  علاوه بر قیمت ارزان بلیط ها، باعث می شود از دست شلوغی و صف و ترافیک راحت شوید. معمولا اینگونه زمان ها در مقاطع زیر اتفاق می افتد.

دو هفته اول ماه دسامبر (۱۱ تا ۲۴ آذر)

پس از تعطیلات کریسمس (۱۸ دی تا ۱۲ بهمن)

بهار و پاییز (به جز تعطیلات نوروزی و تعطیلات ماه مارس و آوریل)

اوایل فوریه تا قبل از ولنتاین (اواسط بهمن)

شولدر سیزن و لو سیزن ها، زمانی ایده آل برای خرید بلیط ارزان

حتما اصطلاح های سیزن را شنیده اید؛ این اصطلاح به زمان هایی برای انجام پرواز گفته می شود که شهر مقصد از بهترین شرایط آب و هوایی و توریستی برخوردار می باشد و قیمت بالاتری هم دارد.

شولدر سیزن: مقاطعی هستند که تقاضا برای خرید نسبتا کاهش پیدا کرده اما از لحاظ آب و هوایی در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد. مثلا فصل پاییز برای سفر به ترکیه

لو سیزن: این اصطلاخ به زمان هایی برای سفر تعلق می گیرد که آب و هوای شهر مقصد در شرایط خوبی قرار ندارد و مسافران بسیار کمی به آن جا سفر می کنند. مزیت این زمان ها برای خرید بلیط، قیمت ناچیز آن در مقایسه با زمان های های سیزن و شولدر سیزن است. مثلا فصل تابستان برای سفر به ژوهانسبورگ (آفریقا جنوبی) و فصل زمستان برای سفر به سن پترزبورگ (روسیه)

بهترین روزهای هفته برای خرید ارزان بلیط پرواز خارجی

برای پرواز های خارجی معمولا روز های ۴ شنبه و ۵ شنبه، ارزان ترین روزها و ۱ شنبه گران ترین روز برای خرید بلیط خواهد بود. البته تغییرات قیمت برای این پروازها زیاد نبوده و در طول هفته تا ۲ دلار نوسان خواهد داشت.

بهترین ساعت ها برای خرید بلیط ارزان هواپیما

برای ارزان تر کردن سفر خود، بهتر است زمان شب را برای پرواز خود انتخاب کنید. معمولا پروازهایی که در شب انجام شده و صبح به فرودگاه مقصد می رسند قیمت ارزان تری دارند.

ترفند هایی برای خرید ارزان بلیط هواپیما

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

توجه داشته باشید برای خرید بلیط های هواپیما، history (تاریخچه) مرورگر خود را پاک کنید. بعضی از شرکت های مسافرتی یا ایرلاین ها، به نحوی برنامه ریزی شده اند که اگر چند بار از آن سایت، بلیط خریداری نموده باشید، قیمت های خود را با روکشی بیشتری به مسافر عرضه کنند. شما می توانید بلیط های پرواز داخلی را به روش اینترنتی رزرو نموده و مبلغ کمتری بابت خرید آن بپردازید. در خرید به روش حضوری، علاوه بر معایبی از جمله مشکلات تهیه بلیط و عدم مقایسه قیمت ایرلاین ها و امکانات آن ها، می بایست مبلغی اضافه به عنوان کارمزد به شرکت ارائه دهنده بلیط، پرداخت کنید.

رزرو اینترنتی بهترین روش خرید بلیط ارزان

شما با استفاده از رزرو اینترنتی بلیط، می توانید در کوتاهترین مدت و از داخل منزل با چند کلیک ساده، بلیط مد نظر خود را رزرو کنید. شما می توانید برای رزرو اینترنتی بلیط های پرواز، از ۴۰ تا ۵۰ روز قبل از پرواز به فکر تهیه بلیط باشید.

رزرو بلیط پرواز های لحظه آخری

اگر شما به دنبال خرید بلیط های ارزان هستید، باید کمی انعطاف پذیر باشید. برای خرید این نوع بلبط ها، می توانید چمدان خود را آماده نموده و منتظر بمانید شرکت های چارتر کننده، صندلی های خالی پرواز خود را به صورت ارزان و لحظه آخری به فروش برسانند. در غیر این صورت، این روش پیشنهاد نمی شود. می توانید برای داشتن خیالی آسوده بابت سفر، بلیط های سیستمی را مستقیم از ایرلاین یا نمایندگان فروش آن تهیه کنید. این نوع بلیط ها، قیمت یکسانی در طول ماه دارند.

نکته پایانی در مورد بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

در این مطلب به بهترین زمان های خرید ارزان بلیط پرواز های داخلی و خارجی پرداخته شد. با توجه به آنچه در این مطلب به آن پرداختیم، شما می توانید برای پروازهای داخلی بلیط های صبح را در روز ۲ شنبه یا ۳ شنبه، یک هفته قبل از پرواز رزرو کنید. همچنین بلیط پرواز های خارجی را در ساعات پایانی ۴ شنبه یا ۵ شنبه و در تایم های dead zones خریداری کنید. اگر زمان دیگری رای خرید بلیط هواپیما ارزان می شناسید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.