امازینگ / رپورتاژ آگهی / ساده ترین فرمول برای محاسبه تعداد رول برای نصب کاغذدیواری

ساده ترین فرمول برای محاسبه تعداد رول برای نصب کاغذدیواری

ساده ترین فرمول برای محاسبه تعداد رول برای نصب کاغذدیواری

تا به حال برایتان پیش آمده که مقدار کاغذ دیواری که خریداری کرده‌اید کمتر از اندازه دیوار باشد؟ یا چند رول کاغذ دیواری اضافه بیاید و ندانید با آن چه کنید؟ برای جلوگیری از مشکلات و دردسرهای شبیه این موارد کافی است تا فقط به چند مورد توجه کنید. اصلی‌ترین نکته برای خریداری کاغذ دیواری قبل از اقدام به خرید دانستن اندازه دیوار است. همچنین برای خریداری بعضی محصولات جانبی مثل چسب کاغذ دیواری می‌توانید به سایت فروشگاه تکنوپخش مراجعه نمایید. زیرا این فروشگاهها تمام ابزار و لوازم مورد نیاز شما را با قیمتی تضمینی در اختیار شما قرار می‌دهد.

اندازه‌های استاندارد کاغذ دیواری موجود در بازار

قبل از پرداختن به موضوع اندازه‌گیری دیوار، نیاز داریم تا درباره اندازه استاندارد رول کاغذ دیواری بیشتر بدانیم. شرکت‌های مختلف اندازه‌های متفاوتی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. اما رول کاغذ دیواری با عرض ۵۳ سانتی متر با طول ۱۰ متر فراوانی و محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه ابعاد دارند. این محبوبیت به خاطر کمتر دور ریخته شدن هنگام استفاده است. از دیگر اندازه‌های طول موجود در بازار می‌توان ۵ متری و ۱۵ متری را نام برد. مقدار ۷۰، ۱۰۰ و ۱۰۶ سانتی متری نیز مربوط به اندازه‌های عرض یک رول کاغذ دیواری موجود در بازار می‌شود.

برای نصب کاغذ دیواری از چسبی استفاده کنید که مقرون بصرفه و باکیفیت باشد. و بتوانید تعداد رول بیشتری را با مقدار مشخصی از آن چسب بچسبانید. این ویژگیها همه در چسب کاغذ دیواری آیستر  وجود دارد.

این محصول را بیشتر نصابان و تولیدکنندگان کاغذ دیواری به علت مقرون بصرفه بودن توصیه می‌کنند. یک محصول مناسب دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید. چسب کاغذ دیواری پیواکس. این چسب نیز بسیار مرغوب و با کیفیت است و قدرت چسبندگی بالایی دارد.

چسب کاغذ دیواری پیواکس با قابلیت مقاومت در برابر رطوبت و آنتی باکتریال و بی بو بودن گزینه مناسبی برای نصب کاغذ دیواری است. اما در ادامه ببینیم برای تخمین میزان کاغذ دیواری مناسب چه کاری باید انجام دهیم.

اندازه‌گیری دیوار و فرمول محاسبه کاغذ دیواری مورد نیاز

برای اندازه‌گیری دیوار به یک متر نیاز داریم. با استفاده از متر ارتفاع و عرض هر دیوار را به دست میاوریم تا اندازه کل دیوار را داشته باشیم. ضرب ارتفاع در عرض دیوار اندازه درست را به ما می‌دهد. اما این اندازه دارای ناخالصی است، محاسبه نکردن درب و پنجره باعث خطا در کار محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری می‌شود. برای داشتن اندازه خالص دیوار باید اندازه مساحت درب و پنجره از مقدار کل کم شود.

کاغذ دیواری

شرایط مختلف در اندازه‌گیری یک اتاق

در این بخش موارد رایج و کاربردی از اندازه‌گیری دیوار های یک اتاق را به همراه فرمول اصولی شرح می‌دهیم.

اتاق بدون پنجره و کمد دیواری

در این مورد شرایطی را بررسی می‌کنیم که اتاق شامل پنجره یا کمد دیواری نیست و محیطی مثل انباری دارد. برای محاسبه باید مساحت دیوار، یعنی مجموع حاصل ضرب عرض دیوارها و ارتفاع دیوار را با مساحت سقف جمع کنیم و مساحت درب را از آن کم کنیم و مقدار به دست آمده را تقسیم بر ۵ کنیم. به زبان دیگر می‌توان گفت:

تعداد رول کاغذ دیواری = (اندازه کل عرض دیوارها × اندازه ارتفاع + مساحت سقف – مساحت درب) تقسیم بر ۵

اتاق با پنجره یا کمد دیواری

در این مورد شرایط یک اتاق معمولی مثل اتاق خواب را بررسی و محاسبه می‌کنیم. برای اندازه‌گیری تعداد رول باید مساحت دیوار، یعنی مجموع حاصل ضرب عرض دیوارها و ارتفاع دیوار را با مساحت سقف جمع کنیم. در این بخش برای کم کردن مساحت علاوه بر مساحت درب، مساحت پنجره‌ها یا کمد دیواری را هم حساب کنیم و مقدار به دست آمده را تقسیم بر ۵ کنیم. که به زبان ساده‌تر می‌شود:

تعداد رول کاغذ دیواری = (اندازه کل عرض دیوارها × اندازه ارتفاع + مساحت سقف – مساحت درب و پنجره‌ها ویا کمد دیواری) تقسیم بر ۵

در این موارد اگر قصد ندارید به سقف کاغذ دیواری بچسبانید می‌توانید مقدار آن را از معادلات حذف کنید.

اتاق دارای سقف شیب دار (شیروانی)

اتاق شیروانی به خاطر شیب دار بودن شخص را در خرید و اندازه گیری دیوار دچار مشکل میکند. در صورتی که سقف اتاق به صورت شیب‌دار باشد باید یک بار عرض را در ارتفاع دیوار بلندتر ضرب کرد و بعد مقدار آن را از نصف حاصل ضرب عرض دیوار در اختلاف ارتفاع دو دیوار کم کرد. که به زبان آسان‌تر می‌توان گفت:

مساحت دیوار= (عرض دیوار × ارتفاع دیوار بلندترین قسمت) – نصف مقدار ( عرض دیوار × اختلاف ارتفاع بلندترین و کوتاه‌ترین قسمت دیوار)

با انجام یک محاسبات ساده درباره اندازه و مساحت دیوار، و مقدار مورد نیاز کاغذ دیواری می‌توان از کمبود یا اضافه آمدن رول کاغذ دیواری جلوگیری کرد. به خاطر تفاوت سلیقه‌های مردم و فراوانی بسیار زیاد طرح نقش‌های تولید شده کاغذ دیواری، رول‌های برش خورده و اضافی قابل استفاده نیستند و باید دور ریخته شوند. به همین دلیل برای جلوگیری از هزینه اضافی بهتر است قبل از خرید کاغذ دیواری، تعداد رول مورد نیاز را به شکلی اصولی تخمین بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.