امازینگ / رپورتاژ آگهی / رسول دانیال زاده مدیر کارخانه نورد و لوله سمنان

رسول دانیال زاده مدیر کارخانه نورد و لوله سمنان

رسول دانیال زاده مدیر کارخانه نورد و لوله سمنان

وقتی نگاهی به زندگی مردمان شهر سمنان می اندازیم، به رونق آبادانی که در آن شکل گرفته حتی با وجود اینکه این شهر جزو کم بارش ترین شهر های ایران است. همه ما می دانیم به برکت بارندگی ها کشاورزی رونق می یابد و رزق و روزی مردم تامین می گردد.

اما راز این آبادانی و رونق اقتصادی دراین شهر کویری چیست؟  بی شک مردمانی با عِرق ملی و حس وطن پرستی برای رشد اقتصاد و کسب وکار این شهر کوشش نموده اند

دستاوردهای مهم رسول دانیال زاده

اینکه تلاش کنی و از دل سخت صخره ها به دنبال ایجاد کسب وکاری باشی  برای مردمی شریف که باور دارند نان بازو و دست رنجشان ارزش و حرمتی دارد و روزنه امیدی در دل کارگرانی زحمت کش و در عین حال بی ادعا باشی بسیار ارزشمند است.

درباره رسول دانیال زاده مدیر کارخانه لوله و نورد سمنان

رسول دانیال زاده یکی از کارآفرینان بزرگ در حوزه فولاد، از جمله کسانی است که نقشی پررنگ و مهم در شکوفایی اقتصاد سمنان و شهرهای مختلف و اشتغال زایی  داشته است. به واسطه دستاوردهای ارزشمند او بسیاری از هموطنان ما طعم استقلال و خودکفایی را چشیده و به حضور چنین مردی افتخار می کنند.

رسول دانیال زاده کارآفرین صنعت فولاد در سال ۱۳۷۲، کارخانجات نورد و لوله را تاسیس نمود. یک کارخانه تولید لوله و پروفیل  و کارخانه ای دیگر که ورق های گالوانیزه و رنگی تولید می کند.

مجموع ظرفیت تولید این دو کارخانه به ۱ میلیون و ۱۰۰هزار تن محصولات فولادی می رسد که از این میزان،۵۶۰  هزار تن لوله و پروفیل در اندازه های مختلف، ۳۹۰ هزار تن هم ورق های گالوانیزه و ورق های رنگی نیز به میزان ۱۵۰هزارتن می باشد.

ابتکار رسول دانیال زاده در تولید ورق گالوانیزه

یکی از ابتکارهای عالی گردانندگان این کارخانه بزرگ، تولید ورق گالوانیزه به صورت “غوطه وری گرم” می باشد. در مقایسه با روش های دیگر باید بگوییم که با به کار گرفتن این شیوه از اتلاف سرمایه جلوگیری می گردد که این امر در نهایت آن را به روشی مقرون به صرفه و اقتصادی مبدل می نماید.

از دیگر مزیت های این شیوه تولید، تولید ورق گالوانیزه با ضخامت های درخواست شده و چسبندگی و مقاومت بالا می باشد. البته این نکته را هم اضافه کنیم که بخش کنترل کیفی در تمام مراحل تولید و اتمام آن، نمونه برداری انجام داده و در آزمایشگاه مورد بررسی قرار می دهند تا در نهایت به تولید محصولی در خور نام ایران و ایرانی منجر گردد.

رسول دانیال زاده مدیر کارخانه نورد و لوله سمنان

اثبات کیفیت محصولات کارخانه نورد و لوله رسول دانیال زاده

یکی دیگر از نکات مهم که کیفیت محصولات و نبوغ مدیران این مجموعه را به اثبات می رساند، استفاده از روشی به نام ESP می باشد که برای تولید فولاد ورق نورد گرم استفاده می شود که با از بین بردن اکسیدهای سطح، فولاد را تمیز می نماید؛ علاوه بر این سبب مقاومت بالای فولاد به خصوص در برابر زنگ زدگی می گردد.

یکی از روش های تمیز کردن فولاد، فرایند ترشح اسیدی می باشد که در آن، با غوطه ور کردن نوار فولادی در محلول اسید هیدروکلریک و گوگرد سعی می شود که سطح آن را با  این فرایند شیمیایی پاکسازی نمایند و اکسیدها را از بین ببرند که فرایند ESP جایگزین این روش گردیده است.

وجه تمایز کارخانه رسول دانیال زاده با سایر کارخانه ها

در قسمت قبل دو روش پردازش فولاد را شرح داده و با هم مقایسه نمودیم. اگر بخواهیم به دیگر مزایای فرایند ESP بپردازیم باید بگوییم که نه تنها فولادی که با این شیوه تمیز می گردد دارای ظاهری درخشان تر و یکدست تر است، بلکه با کاهش مصرف انرژی و هزینه ها روشی کاملا مقرون به صرفه می باشد.

همچنین به دلیل اینکه در این شیوه، از ماده اسیدی استفاده نمی گردد بنابراین کاملا سازگار با محیط زیست می باشد.

از دیگر تفاوت های این مجموعه با سایر مجموعه های صنعت فولاد این است که ورق های فولاد در این کارخانه با ضخامتی حدود ۴ میلی متر گالوانیزه می گردد در حالی که درسایر کارخانه ها تنها ورق هایی به ضخامت دو میلی مترتولید می گردد.

البته که تلاش های بی وقفه و جدیت و همدلی کارکنان زحمت کش در کنار ابتکار ونبوغ گردانندگان این مجموعه در نهایت منجر به دستیابی به موفقیتی بزرگ در میان رقبا گردیده است.

 دیگر دستاوردهای مهم کارخانه رسول دانیال زاده

گروه کارخانجات سمنان در دهه هفتاد توانست با تولید لوله و پروفیل از سایز ۲٫۱ تا ۶ اینچ نیاز این بخش از صنعت کشور را مرتفع نماید. و اما بیشتر بدانید از اینکه رسول دانیال زاده کیست؟

از اوایل دهه هشتاد به دلیل اینکه در بازار ایران، نیاز به لوله های گالوانیزه به شدت احساس می شد این کارخانه مثل همیشه که در جهت رفع کمبودها وارد میدان می شود، تولید لوله گالوانیزه را در برنامه خود قرار داد.

از برنامه های مهم این مجموعه بی نظیر، تولید انواع لوله و پروفیل در اندازه های ۱ تا ۸  اینچ و تولید انواع لوله گالوانیزه بود که توانست در مدت زمانی محدود به لطف خدای مهربان آن را محقق سازد.

موفقیت ها و اشتغال در کارخانه رسول دانیال زاده

از دیگر موفقیت های بزرگ این کارخانه، تولید لوله های در اندازه های بزرگ می باشد که علاوه بر افزایش تولید نسبت به گذشته، با تولید لوله هایی از سایز ۸  اینچ تا ۲۴ اینچ و حتی تولید لوله هایی تا سایز ۴۰ اینچ توانست افتخاری دیگر در کارنامه موفقیت های خود رقم بزند.

بد نیست بدانید که این گروه تولیدی به طور مستقیم نزدیک ۷۰۰ نفر را در سایه اشتغال زایی خود به درآمد رسانده است؛ همچنین بابت فعالیت های مهم این کارخانه نیز افراد زیادی به طورغیر مستقیم صاحب شغل و کسب وکار شده اند.

رسول دانیال زاده مدیر کارخانه نورد و لوله سمنان

اهداف رسول دانیال زاده

-طرح توسعه خط نورد سرد

در سال “جهش تولید ملی” علاوه بر اقدامات ارزشمند رسول دانیال زاده در جهت پیشبرد اهداف کارخانجات نورد ولوله سمنان، وی طرح هایی دیگر برای توسعه مجموعه در نظرگرفته است که به امید خدا در آینده ای نزدیک با به کارگیری در چرخه تولید و توسعه کشور سبب ایجاد مشاغل جدیدی خواهد شد.

یکی از این طرح های توسعه که در حال احداث و بررسی می باشد، توسعه خط نورد سرد است. منظور از توسعه خط نورد سرد این است که در آن شستشوی ورق با فناوری جدید و تکنولوژی متفاوت صورت می گیرد که در مقایسه با روش اسید شویی که در این مقاله به تفسیر آن پرداختیم و با آن آشنا شدیم، به صرفه تر و دارای مزیت های بیشتری می باشد.

تارگتی که برای این طرح در نظر گرفته شده است، تولید سالانه  ۴۰۰تن ورق سرد فولاد می باشد.

-تولید لوله درسایزهای بالا

یکی دیگر از طرح هایی که در حال بررسی و پیاده سازی می باشد، تولید انوع لوله به اندازه ۱۳ متر می باشد که جالب است بدانید این پروژه در ایران و حتی در خاورمیانه نیز بسیار ویژه و منحصر به فرد می باشد.

با اجرایی شدن این پروژه و به دنبال آن رفع نیاز بخش زیادی از بازار بزرگ ایران، دیگر نیازی به واردات نمونه خارجی نبوده و علاوه بر اینکه کمک به افزایش صادرات می نماید، با ورود ارز به کشور سبب رونق اقتصادی بیشتر می گردد.

تحریم از دید رسول دانیال زاده

داستانی تکراری و تلخ که در سال های اخیر درمیهنمان سایه انداخته است. گرچه سبب بحرانی بزرگ درکشورمان گردیده و این مسئله قابل انکار نیست؛ اما افرادی مانند رسول دانیال زاده و تمام کارکنان کارخانجات نورد و لوله سمنان، با اراده ای مثال زدنی و با تکیه به دانش و علم متخصصان و تامین قطعات مورد نیاز از داخل کشور، توانستند نقش خود را به عنوان یک هموطن غیور به درستی ایفا کرده و افتخاری برای جامعه و مردمان خود باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.