امازینگ / رپورتاژ آگهی / کدام میوه ها را می توان برای پک پذیرایی ترحیم استفاده کرد؟

کدام میوه ها را می توان برای پک پذیرایی ترحیم استفاده کرد؟

انتخاب میوه برای پک ترحیم از مسائلی است که خانواده متوفی را معمولا به چالش می کشد ما در این مقاله از سایت لوکس پس در تلاش هستیم تا با ارائه راهنمایی لازم به شما در جهت انتخاب و خرید میوه پک ختم کمک بنماییم پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

برای انتخاب میوه پک پذیرایی چه مواردی را باید در نظر گفت؟

اولین نکته ای که شما برای خرید میوه باید در نظر بگیرید فصل است. برخی از میوه ها در تمام فصول و برخی دیگر تنها در فصل های خاصی وجود دارند و حتی اگر در خارج از فصل خودشان هم امکان تهیه آنها باشد به دلیل کم بودن آنها،  قیمت های نسبتا بالایی دارند.

پارامتر بعدی که در انتخاب میوه معمولا دخیل است عامل قیمت است شما با توجه به این که تعداد زیادی پک میوه بهشت زهرا می خواهید آماده کنید یا سفارش بدهید باید قیمت میوه ها را با توجه به بودجه ای که برای اینکار در نظر گرفته اید لحاظ کنید برای مثال در اواخر سال ۱۳۹۹ زمانی که بحران و کبود موز در بازار میوه و تره بار شکل گرفت به دلیل کم بودن این میوه قیمت آن بطور چشمگیری افزایش پیدا کرد و بیشتر افراد ترجیح دادند تا از سایر میوه ها به جای موز برای پک ترحیم استفاده کنند.

در هر فصل کدام میوه برای پک میوه ختم مناسب است ؟

میوه های مناسب برا پذیرایی در هر فصل را بشناسید و با توجه به سلیقه خود آنها را خریداری نمائید. پیش از آنکه به معرفی میوه های فصول بپردازیم ابتدا به معرفی میوه های تمام فصول خواهیم پرداخت .

خیار:

این میوه به مدد رشد تکنولوژی و ایجاد گلخانه ها امروزه به میوه ای برای تمام فصول تبدیل شده است در سال های نه چندان دور خیار تنها در فصل بهار و تابستان وجود داشت. کم کم با ایجاد گلخانه ها گونه خیار درختی به جای خیار بوته ای پرورش داده شد و شرایط مصنوعی گلخانه سبب گردید تا خیار در تمامی فصول در دسترس باشد.

سیب:

قابلیت نگهداری بالای سیب هم سبب شده است تا این میوه که در اواخر تابستان و فصل پاییز بطور طبیعی به ثمر می رسد را در سردخانه ها نگهداری کنند تا بتوان از آنها در فصول دیگر نیز بهره برد. حجم بالای تولید سیب در کشور ما از پادنا گرفته تا مراغه باعث شده است این میوه نیز تقریبا در تمامی فصول به وفور یافت شود.

پرتقال:

پیش از این پرتقال تنها در فصل زمستان در بازار میوه و تره بار وجود داشت اما با ظهور کارخانه های سورتینگ حتی در فصل پاییز هم پرتقال در بازار وجود دارد. با توجه به حجم تولید بالای درخت پرتقال تامسون که در سال های اخیر در کشور غرس شده اند. تولید پرتقال به حدی زیاد گشته است که باغداران و تجار میوه را ترغیب می کند که این میوه ها را به تعداد بالایی در سردخانه ها انبار کنند. تا در ماه هایی که عرضه این محصول کمتر است با قیمت بهتری به فروش برسانند برای مثال شب عید نوروز حجم زیادی از پرتقال ها سردخانه ای به بازار عرضه می گردد.

موز:

موز میوه بومی ایران نیست بیشتر در مناطق استوایی و گرمسیر نظیر هند ، اکوادور و … تولید می شود و سپس به سایر کشور ها صادر می شود. البته در چند سال اخیر در سیستان و بلوچستان تلاش هایی برای تولید و عمل آوری موز صورت گرفته است ولی از آنجایی که موزهای این منطقه کوچک هستند جزو میوه های مجلسی به شما نمی آیند اگر چه بسیار خوش طعم می باشند.

میوه های مناسب برای پذیرایی ختم در فصل بهار

در فصل بهار چون معمولا درختان تازه زنده شده اند و شکوفه داده اند. گزینه های زیادی برای پذیرایی وجود ندارد و اغلب از همان موز، سیب، خیار و پرتقال برای پذیرایی استفاده می کنند. دیده شده در برخی از موارد گوجه سبز هم در بسته های پذیرایی قرار گرفته اند اما این موضوع خیلی متداول نیست.

میوه های مناسب برای پک ختم در فصل تابستان

تابستان بهترین فصل برای انتخاب میوه است در این فصل شما گزینه های زیادی برای استفاده دارید که همگی آنها توانایی آن را دارند تا زینت بخش بسته پذیرایی مراسم ختم شما باشند. در فصل تابستان میوه های هلو، شلیل، شبرنگ، زردآلو، قطره طلا، آلو قرمز و حتی گیلاس توانایی این را دارند که در پک میوه ترحیم شما قرار بگیرند.

میوه های مناسب برای پک میوه ختم در فصل پاییز

در فصل پاییز همچون بهار گزینه های زیادی برای پذیرایی وجود ندارد و شما باید از میوه هایی نظیر موز، خیار، سیب استفاده نمائید. در این فصل اما نارنگی به لیست میوه ها اضافه می شود که گزینه ای مناسب است زیرا نارنگی نیاز به شستشو ندارد و مصرف ان در مقایسه با سایر میوه ها سهل الوصول تر است.

میوه های مناسب برای بسته پذیرایی ترحیم در فصل زمستان

برای بسته پذیرایی در فصل زمستان شما می توانید از پرتقال و کیوی استفاده کنید فقط توجه داشته باشید که قرار گرفتن کیوی در مجاورت سیب و موز برای زمان طولانی موجب رسیدگی بیش از حد آن میوه ها می شود. در صورت تمایل به قرار دادن کیوی در داخل پک میوه مسجد حتما توجه داشته باشید که آن را در ساعات پایانی قرار بدهید.

برای خرید و دیدن توضیحات در مورد پک میوه ترحیم و ختم کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.