امازینگ / اخبار / زندگی در ادمونتون کانادا

زندگی در ادمونتون کانادا

ادمونتون در استانی با مالیات کم، یعنی آلبرتا، واقع شده است. ساکنان این استان، نسبت به ساکنان دیگر استان‌ها، مالیات بسیار کمتری پرداخت می‌کنند. در سال ۲۰۱۴، مجلۀ مانی سنس، ادمونتون را از منظر اقتصاد، رفاه زندگی، بازار مسکن، آب‌وهوا و جاذبه‌های مختلف در رتبۀ هشتم در میان شهرهای کانادا قرار داد. تا سال ۲۰۱۸ به دلیل آمار جرم و جنایت بالا رتبۀ ادمونتون تنزیل یافت، اما بازهم رتبۀ خوب ۶۸ ام را در میان ۴۱۵ شهر کانادایی دارد. بیشتر افرادی که به ادمونتون سفر می‌کنند، تحت تأثیر رفتار دوستانۀ مردم ادمونتون قرار می‌گیرند.

• ادمونتون: مرکز آلبرتا.
• زبان: انگلیسی.
• جمعیت شهر: ۱،۰۰۰،۰۰۰ نفر.
• جمعیت کلان‌شهر: ۴/۱ میلیون نفر.
• معروف به: پایتخت نفت کانادا.
• همچنین شناخته‌شده به: شهر فستیوالی کانادا.
• شهر: شهر توسط رود نورث ساسکاچوان به دو قسمت تقسیم می‌شود.
• ویژگی معروف: شمالی‌ترین کلان‌شهر در کانادا که جمعیت بیش از یک‌میلیون نفر دارد.
• ارتفاع از سطح دریا: ۷۲۳ متر (۲۳۷۳ فوت): فرودگاه ادمونتون
• عرض جغرافیایی: ۵۳ درجه و ۳۰ دقیقۀ شمالی: مشابه با دابلین، ایرلند و برمن در آلمان
جلگۀ رود ادمونتون، بزرگ‌ترین پارک شهری پیوسته در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. در ادمونتون بیش از ۹۷ کیلومتر (۶۱ مایل) مسیر دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، اسکی‌بازی و مسیرهای مخصوص راه رفتن روی برف با کفش‌های مخصوص وجود دارد. ادمونتون دارای بیشترین میزان سرانۀ فضای سبز در کانادا است.
این شهر دارای یک شبکۀ پیشرفتۀ اتوبوسی و سیستم ریلی سبک شهری است که مرتباً در نقاط مهم و مرکزی شهر توقف دارد.ادمونتون یک مرکز مهم برای نفت و گاز به شمار می‌آید که بسیاری از کارگران مهاجر را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل، نزدیک به یک‌چهارم جمعیت مستقر در این شهر غیربومی هستند که اکثر آن‌ها چینی و از دیگر کشورهای آسیایی هستند.
اقوام اولیۀ بومی، ۵ درصد جمعیت ادمونتون را تشکیل می‌دهند. نزدیک به ۸۰ درصد ساکنین این شهر، اعلام کرده‌اند که زبان اصلی آنان، انگلیسی است و ۹۱ درصد جمعیت گزارش داده‌اند که دانش مکالمه به زبان انگلیسی را دارند.

مشاغل و کسب‌وکارها در ادمونتون

ادمونتون هم‌اکنون متأثر از همه‌گیری ویروس کرونا و سقوط ناگهانی قیمت نفت دچار مشکلاتی شده است. نرخ بیکاری از ۲/۸ درصد در ژانویۀ ۲۰۲۰ به بیش از ۱۳ درصد در می ۲۰۲۰ افزایش یافته است که این میزان بیش از متوسط نرخ بیکاری در کانادا، یعنی ۵/۱۱ درصد است. در ۱۲ ماه گذشته در ادمونتون، بیش از ۱۳۲،۰۰۰ شغل مختلف که ۱۰۰،۰۰۰ تای آن مربوط به بخش خدماتی بوده است، از دست رفته است. انتظار می‌رود که اقتصاد ادمونتون در سال ۲۰۲۰، ۵ درصد افت داشته باشد که این میزان بیش از افت اقتصادی در زمان رکود اقتصادی سال ۲۰۰۹ است.
پیش‌بینی می‌شود که با افزایش قیمت نفت اقتصاد ادمونتون در سال ۲۰۲۱، ۶ درصد رشد نماید. ازآنجایی‌که تولیدکنندگان نفت مجبورند بودجۀ خود را مدیریت کنند، کاهش قیمت نفت باعث نابودی فرصت‌های شغلی شده و این موضوع بر بخش‌های دیگر اقتصاد نیز اثر گذاشته است. انتظار می‌رود اقتصاد آلبرتا در سال ۲۰۲۱ گسترش یابد که بخشی از آن به دلیل نرمال شدن جزئی قیمت نفت است. توقع می‌رود که نرخ بیکاری برای مدتی بالاتر از حد معمول باقی بماند.
پتروشیمی بزرگ‌ترین صنعت اصلی ادمونتون است. این منطقه ازنظر منابع نفت و گاز طبیعی غنی است، تا جایی که به ادمونتون لقب “پایتخت نفت کانادا” را داده‌اند. کالج‌های محلی در ادمونتون برنامه‌های آموزشی مرتبط با رشته‌های نفت و گاز را ارائه می‌دهند.
طیف وسیعی از مشاغل مختلف دیگر نیز در ادمونتون وجود دارند. فرصت‌های قابل‌توجهی در بخش فناوری اطلاعات، بانکداری و بیوتکنولوژی وجود دارد که کارفرمایان این بخش‌ها شامل شرکت‌های جیلید، بایوور، اینوتک، آی بی ام، اینتوئیت کانادا، کانادیَن وسترن بانک، تلوس، جنرال الکتریک، استانتک و تی دی کانادا تراست است.
فرصت‌های شغلی ممکن است بدین‌صورت باشد که اولین درخواست دهنده استخدام گردد. این موضوع به‌خصوص در مشاغل بخش خرده‌فروشی مصداق دارد و افراد جویای کار می‌تواند به‌صورت حضوری و با داشتن رزومۀ خود، بلافاصله پیشنهاد‌های شغلی را دریافت نمایند.

بهترین مناطق برای زندگی در ادمونتون

میانگین قیمت خانه در اواسط سال ۲۰۲۰ در شهر ادمونتون، ۳۱۶،۰۰۰ دلار بوده است که نسبت به سال گذشته ۴/۲ درصد کاهش داشته است. ادمونتون تحت تأثیر رکود اقتصادی اخیر قرار گرفت و این موضوع بر ارزش املاک و مستغلات نیز اثر گذاشت.
با توجه به بهترین مکان‌ها برای زندگی در ادمونتون، ما محله‌های مناسبِ خانواده که ساکنین آن‌ها کیفیت زندگی خوبی دارند و آمار جرم و جنایت در آن‌ها پایین است را در نظر خواهیم گرفت. (این محله‌ها ممکن است لزوماً بهترین انتخاب برای افراد مجرد جوانی که به دنبال شب‌نشینی و سرگرمی در داخل شهر هستند، نباشد.)
ساکنین ادمونتون اغلب محله‌های جنوب غربی را به‌عنوان مطلوب‌ترین و بهترین بخش‌های شهر می‌شناسند. آمار جرم و جنایت در محله‌هایی مانند هادو، هندرسون استیت و اوگیلوی ریج بسیار پایین است و ساکنین آن‌ها در مقایسه با دیگر شهرها سطح زندگی بهتری دارند. محله‌هایی مانند بلک‌بورن و فالکونر هایتس نیز مرفه هستند و آمار جرم و جنایت مشابهی دارند. رفاه در محله‌هایی همچون لِندروم پلِیس و استاین‌هاور در سطح متوسطی قرار دارد و آمار جرم و جنایت در آن‌ها در مقایسه با محله‌های ذکرشده در بالا، کمی بیشتر است، ولی هنوز هم آمار جرم و جنایت پایینی دارند. در جنوب ادمونتون، محله‌های ویندزور پلِیس و بارسپاو محله‌های خوبی هستند. محله‌های وایلد رز، کاوردیل و لارکسپور محله‌های عالی در جنوب شرقی هستند. بخش‌هایی از میل وودز در جنوب شرق، آمار جرم و جنایت بالاتری دارند و برخی ساکنین ادمونتون به مردم هشدار می‌دهند که در میل وودز زندگی نکنند. پارک شِروود در مرزهای شرقی ادمونتون جمعیتی کمی بیش از ۶۰،۰۰۰ نفر دارد و آمار جرم و جنایت در آن بسیار پایین است و موردپسند افرادی است که به دنبال کیفیت زندگی خوب هستند.
بخش‌های عالی و خانوادگی زیادی در غرب ادمونتون وجود دارد. (برخی از این مناطق در طی توسعه‌های اخیر شهر ادمونتون ساخته شده‌اند.) برخی از بهترین محله‌هایی که می‌توانید در نظر بگیرد عبارت‌اند از دیچین، گاریپی، گلستونبری، جیمَسون پلِیس، لوریر هایتس، پاتر گرینز، کوئِزنِل هایتس، ریو تراس، وج‌وود هایتس و وست‌ریج. در بخش شمال غربی ادمونتون، کامبِرلند و آکسفورد و در بخش شمال ادمونتون، کانوسا، الینزور و کلارواتن محله‌هایی عالی هستند. سنت آلبرت، شهری با ۶۰،۰۰۰ نفر ساکن که خارج از ادمونتون واقع شده است، انتخاب خوبی است.
جنایات در بخش‌های شمال شرقی ادمونتون رخ می‌دهند و عمدتاً جنایات مرتبط با مواد مخدر است. ابوتسفیلد، بورلی، هرمیتج و نوروود، برخی محله‌هایی در بخش شمال شرق هستند که به داشتن جرم و جنایات زیاد مشهورند. (مرکز شهر پس از تاریکی، بخصوص در بخش شرقی – چایناتاون و مک‌کولی – دارای مشکلاتی هستند.)
مَت بِری و هالیک-کنیون انتخاب‌های خوبی در بخش شمال شرقی هستند. آمار جرم و جنایت در ادمونتون، بیش از میانگین آمار جرم و جنایت در شهرهای کانادا است – بیش از ۲۰ درصد بیشتر از ونکوور، حدود ۴۰ درصد بیشتر از کلگری و بیش از دو برابر تورنتو و مونترال. محله‌هایی که ما معرفی کردیم آمار جرم و جنایت بسیار کمتری نسبت به میانگین دارند و یک نقطۀ شروع عالی برای خانواده‌های مهاجر به ادمونتون هستند.

آب ‌و هوای ادمونتون

آب‌وهوای ادمونتون قاره‌ای است و دمای هوا طی فصول مختلف، متفاوت است. بارش برف بسیار متداول است و معمولاً بین ماه‌های سپتامبر و می اتفاق می‌افتد. بیشترین میزان برف در ماه‌های دسامبر و ژانویه می‌بارد که میانگین بارش برف در این ماه‌ها بیش از ۲۰ سانتی‌متر (۸ اینچ) است. هوا در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه می‌تواند به‌شدت سرد باشد.
میانگین بیشترین دمای روزانۀ هوا در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست از ۲۰ درجه تجاوز می‌کند. ترکیب گرمای آب‌وهوا در تابستان و بارش‌ها باعث ایجاد رعدوبرق‌های شدید می‌شود که گاهی منجر به ایجاد گردباد هم می‌شود. گردباد اف ۴ در ادمونتون در تاریخ ۳۱ جولای ۱۹۸۷ باعث کشته شدن ۲۷ تن شد، ولی این اتفاق‌های به‌ندرت می‌افتد.
طوفان‌های تابستانی اغلب با تگرگ همراه هستند. در سال ۲۰۰۴، طوفان شدید تابستانی با بیش از ۱۰۰ میلی‌متر (۴ اینچ) بارندگی رخ داد. این طوفان خسارت زیادی به مرکز خرید غربی ادمونتون (وست ادمونتون مال) وارد کرد و منجر به جاری شدن سیلی گسترده در تقاطع‌های مهم شهر شد.

آموزش در ادمونتون

مدارس ادمونتون از مهدکودک تا مقطع دوازدهم از سه دستۀ اصلی تشکیل شده است. اکثر مدارس ادمونتون دولتی هستند که آموزش استاندارد و بدون در نظرگیری مذهب افراد ارائه می‌دهند. مدرسه‌های فرانکوفون مخصوص بچه‌های فرانسوی زبان و مدارس کاتولیک نیز در ادمونتون وجود دارند. محل تحصیل از مهدکودک تا مقطع دوازدهم (مقطع ابتدایی و متوسطه) به ترجیحات شخصی، داشتن ظرفیت در مدارس و محل زندگی بستگی دارد.
هر یک از مدارس از ناحیۀ خاصی دانش‌آموز می‌پذیرند و دانش‌آموزان با توجه به آدرس منزلشان به آن‌ها تخصیص می‌یابند. بهتر است از محله‌هایی که دانش‌آموزان آن تمامی پتانسیل خود را برای تحصیل بکار نمی‌گیرند، دوری شود.
بیش از ده مؤسسه دانشگاهی در ادمونتون وجود دارد. بزرگ‌ترین این دانشگاه‌ها، دانشگاه آلبرتا است که یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا محسوب می‌شود و در رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۲۰، جایگاه ۱۳۶ ام را کسب کرده است. این دانشگاه هرساله برای بیش از ۳۶،۰۰۰ نفر تسهیلات آموزشی فراهم می‌آورد و تقریباً دارای ۳،۵۰۰ نیروی آکادمیک (اساتید و اعضای هیأت علمی) و ۱۰،۵۰۰ پرسنل بخش پشتیبانی است.
مؤسسۀ فناوری آلبرتای شمالی نیز در ادمونتون واقع شده است که دروس فنی کاربردی را در قالب برنامه‌های آموزشی متنوع برای مقطع کارشناسی ارائه می‌نماید و در پایان، گواهینامۀ تحصیلی یا دیپلم اعطا می‌نماید. مؤسسۀ فناوری آلبرتای شمالی همانند دانشگاه آلبرتا بزرگ است و هرساله ۴۸،۵۰۰ دانشجو در آن ثبت‌نام می‌کنند.

محیط‌زیست و حمل‌ونقل در ادمونتون

ادمونتون کمترین قیمت بنزین و گازوئیل در کانادا را دارد. اتومبیل‌ها روش اصلی حمل‌ونقل برای اکثر ساکنان ادمونتون هستند. ادمونتون دارای سیستم حمل‌ونقل عمومی است که به‌خوبی به یکدیگر متصل هستند. سیستم ترانزیتی ادمونتون شامل سیستم حمل‌ونقلی اتوبوسی در سرتاسر شهر و یک شبکۀ ریلی سبک شهری است که نقاط مهم مرکز شهر را به یکدیگر متصل می‌کند. بااین‌حال، ساکنان معمولاً از شبکۀ اتوبوس محلی برای رفتن به محل کار خود استفاده نمی‌کنند؛ چون سفر از نقاط دوردست غربی به مرکز شهر با سه بار عوض کردن خط اتوبوس، می‌تواند تا ۹۲ دقیقه به طول انجامد.

مردم ادمونتون به‌ندرت از دوچرخه برای رفتن به محل کار خود استفاده می‌کنند. شبکۀ گسترده از مسیرهای دوچرخه غالباً برای تفریح استفاده می‌شود و در بعضی مناطق دیدنی مانند کنار رودخانه در پارک‌های ادمونتون در نظر گرفته شده است.

تفریح ادمونتون

در نظر بیشتر نوجوانان، مرکز خرید غربی ادمونتون (وست ادمونتون مال) بهترین قطب اجتماعی شهر است. در این مرکز خرید می‌توان فعالیت‌های زیادی انجام داد؛ وقت‌گذرانی در پارک تفریحی سرپوشیده با یکی از بزرگ‌ترین رولر کوسترهای جهان، رفتن به استخر با پارک آبی، دیدن نمایش‌های زندگی دریایی، مینی گلف، بولینگ، اسکیت روی یخ و بازی لیزر تگ کارهایی هستند که می‌توان در این مجموعه انجام داد.
این شهر جاذبه‌های وسترن را نیز برای این ردۀ سنی ارائه می‌کند که عبارت‌اند از تعداد زیادی تئاتر فیلم مالتی اسکرین، باشگاه جوانان و رستوران‌های مختلف. اگر به فعالیت در فضای باز علاقه دارید، می‌توانید از سیستم پارک گسترده و به‌هم‌پیوستۀ شهر لذت ببرید. ادمونتون دارای بیشترین سرانۀ فضای سبز است. جلگۀ رود ادمونتونُ طولانی‌ترین پارک شهری موجود در آمریکای شمالی را ایجاد کرده است. بیش از نود و هفت کیلومتر مسیر دوچرخه، پیاده‌روی، اسکی و اسنو شویینگ در ادمونتون وجود دارد. “روبان سبز” ادمونتون از پارک‌های در کنار یکدیگر به مساحت ۲۷،۴۰۰ آکر تشکیل شده است.
ادمونتون شهری مخصوص کار با مردمانی خونگرم است و افراد برای کسب درآمد یا تحصیل به آنجا می‌روند. این می‌تواند فرصتی عالی برای افرادی که به دنبال کار و ادامه تحصیل در کانادا هستند، باشد و مهاجران تازه‌وارد به‌سرعت و با سهولت نسبی می‌توانند در خانۀ جدیدشان در آنجا مستقر شوند.

نقاط منفی ادمونتون

• میزان جرم و جنایت در ادمونتون به نسبتِ دیگر شهرهای هم‌اندازۀ آن بیشتر است.
• زمستان‌های طولانی و سرد و تغییرات شدید آب‌وهوا
• مسکن گران‌قیمت در مقایسه با دیگر شهرهایی که در دشت‌ها واقع شده‌اند.

نقاط مثبت ادمونتون

• اقتصادی قوی با یکی از بهترین بازارهای کار در کانادا
• مسکن ارزان‌تر نسبت به کلگری و شهرهای بزرگی همچون تورنتو ونکوور
• کمترین قیمت بنزین و سوخت در کانادا
• مردم خونگرم
• مالیات کم
• بالاترین میزان سرانۀ فضای سبز نسبت به دیگر شهرهای کانادا
• شهر فستیوالی کانادا

 

خدمات تراست برای مهاجرت به ادمونتون

تراست مفتخر است که مشتریان خود را با رضایت کامل به سوی مقصد خود راهی کند. شما می‌توانید صفر تا صد کار مهاجرت خود را به وکلا و مشاوران متعهد و پیگیر بسپارید و دیگر هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید. برای تماس با وکلا و گرفتن مشاورۀ تخصصی می‌توانید همین الان با مراجعه به سایت trustimm.com جلسۀ خصوصی رزرو نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.