امازینگ / رپورتاژ آگهی / فستیوال عجیب ارواح در تایلند

فستیوال عجیب ارواح در تایلند

فستیوال عجیب ارواح در تایلند

فستیوال عجیب ارواح در تایلند

در شهر توریستی و مشهور تایلند یعنی شهر  پوکت، فستیوال معروفی وجود دارد که در کنار معنوی بودن آن گردشگران بی شماری را جذب تماشای خود می کند. اعتقادات عجیب و مذهبی در این جشنواره غوغا می کند به طوری که در کنار برگزاری معنوی آن، رنگ و نور نیز در آن به قدری نظر مخاطبان را جلب می کند که متوجه چنین فستیوال روحانی نمی شود. از لباس های عجیب و جالب به رنگ های شاد گرفته در این جشن وجود دارد تا موسیقی ها و تزئیناتی که هیچ کجای دنیا نمی بینید. فستیوال ارواح در تایلند برای ساکنان چینی و به خصوص در معبدهای معروف پوکت برگزار می شود. در ادامه با انواع آیین ها و نوع برگزاری این فستیوال بیشتر می گوییم با ما همراه باشید…

آشنایی با عجیب ترین فستیوال تایلند

فستیوال پور تور در تایلند به فستیوال ارواح Hungry Ghost Festival مشهور است، از جشنواره های مشهور تایلند است که در معبدی به نام معبد پور تور کونگ Por Tor Kong برگزار می گردد. بسیاری از مردم تایلند افراد بودایی هستند و برگزاری این فستیوال برای آنها جزء مهمترین جشنواره ها محسوب می شود. جشنواره پور تور تایلند در جذب توریست از جای جای دنیا نقش مهمی ایفا می کند به طوری که هر ساله گردشگران برای تماشا و شرکت کردن در جشنواره ارواح تایلند خودشان را به پوکت می رسانند تا از برنامه های ویژه ای که در آن برگزار می شود به بهترین نحو ممکن استفاده ببرند. بودایی ها در تایلند و به طور کلی اعتقادات مذهبی و باورهای دینی بسیاری دارند که یکی از مهمترین اعتقادات آنها اعتقاد به تناسخ (زندگی روح در بدن دیگری پس از مرگ) است، بودایی های چینی تایلندی در پوکت در این فستیوال آیین های مذهبی خود را به نمایش در می آورند و در کنارش به شادی و پایکوبی می پردازند. جشنواره ارواح تایلند در حقیقت مراسم مجللی است و در تمامی شهرهای تایلند علی الخصوص شهرهایی که تعداد بودایی های آنها بیشتر است به طور باشکوهی برپا می شود.

فستوال ارواح تایلند کی برگزار می شود؟

فستوال ارواح تایلند کی برگزار می شود؟

فستیوال روح در تایلند یکی از عجیب ترین جشن های تایلند است، این جشن که به مدت سه روز انجام می شود بی شباهت از جشن آب، مهمترین و مشهورترین جشنواره تایلند نیست. تایلند علاوه بر جشن آب، به برگزاری جشنی عجیب برای میمون ها در تایلند که فستیوال عجیب دیگری است نیز می پردازد که خوب است بدانید این جشنواره تنها برای توریست ها تدارک دیده نشده است و مخاطب آن میمون های تایلند هستند. مردم تایلند با توجه به اعتقادات بودایی، ماسک هایی با شکل های عجیب به صورت خود می زنند، ماسک هایی به رنگ های زرد و قرمز و طرح های ترسناکی که روی صورت می زنند جزء برنامه های ویژه فستیوال ارواح تایلند است. جشنواره ارواح تایلند درست زمانی برگزار می شود که ماه ششمین بار کامل می گردد و معمولا در تعطیلات آخر هفته به مدت سه روز به طول می انجامد. اما در حقیقت مردم ماسک هایی به شکل و شمایل روح می زنند و در روز جمعه که اصلی ترین زمان برپایی فستیوال ارواح در تایلند است در میان مردم ظاهر می شوند. در زمان برگزاری این فستیوال تمامی شهرهای تایلند مملو از جمعیت و به خصوص گردشگر می شود و در زمان برگزاری آن وسایل نقلیه ویژه ای از بانکوک پایتخت تایلند به محل برگزاری فستیوال تایلند در نظر گرفته اند.

اما پور تور یا ارواح گرسنه در حقیقت جشنواره ای مخصوص ساکنین چینی است که ساکن پوکت هستند و در معبد به خصوصی به نام معبد تک بل Tek Bel که معبد اصلی چینیان مقیم پوکت است برگزار می شود. اعتقاد بودایی های چینی بر این است که بومیان برای رفتگان غیر خویشاوند خود غذا تهیه می کنند با این باور که به مدت یک ماه درهای جهنم بر روی تمام رفتگان بسته خواهد بود. اگر تمایل دارید به تماشای لحظاتی از جشنواره ارواح تایلند بپردازید شما را به تماشای ویدئوی جشنوراه پور تور تایلند (جشنوراه ارواح تایلند) در سایت youtube.com   تشویق می کنیم. زمان دقیق برگزاری این جشنوراه محبوب از اواخر مرداد تا اوایل شهریور است.

چگونه در فستیوال ارواح تایلند شرکت کنیم؟

در فستیوال ارواح تایلند چه کار هایی انجام می دهند؟

جشنواره ارواح تایلند به جشنواره شبح گرسنه نیز شهرت دارد و چون یکی از جشنواره های قدیمی و سنتی است غذای ویژه ای مانند لاک پشت های قرمز مخصوصی را برای خیرات اموات اختصاص می دهند. جشنواره ارواح تایلند در واقع داستانی را روایت می کند از تجسم های بودا که از شهر خود تبعید شده بود. بودا پس از سالها مورد بخشش قرار گرفت و تمامی حیوانات و ارواح جنگل در این مسیر همراهی اش کردند. تمام این ماسک های عجیب و گاهی ترسناک نیز همگی نشان از این داستان طولانی دارد و روایت هایی از ارواح می باشند. درست است که این جشنوراه مقداری مرموز و عجیب به نظر می رسد، اما قدمتی چندصدساله دارد و به طور کلی ترکیبی از آیین ها و باورهای بودایی ها می باشد که توریست های زیادی را جذب خود کرده است. شمع و گل نیز از دیگر عناصر برگزاری این جشن می باشد و تمامی تزئینات غذا و همچنین میزهای پذیرایی پر از شمع و گل است که هر کدام معناها و نماد خاصی در آیین بودا دارند.

چگونه در فستیوال ارواح تایلند شرکت کنیم؟

برگزاری فستیوال ارواح در تایلند در حقیقت تلفیقی از باورهای بودا و جان گراهاست (یعنی افرادی که اعتقاد دارند تمامی اشیا جان دارند). روز جمعه این مراسم به انواع موسیقی های بومی، پایکوبی ها و جشن های بودایی تزیین می شود که تمام اینها برای گردشگران و توریست های تور تایلند لحظه آخر lahzeakhar.com از محبوبیت خاصی برخوردار است. یادتان باشد چند روز پیش از برگزاری این مراسم عازم تایلند شده باشید، چرا که ممکن است به دلیل ازدحام و شلوغی تایلند نتوانید خودتان را به موقع به این جشنواره برسانید. یکی از بهترین راه ها برای شرکت در جشنواره ارواح تایلند این است که از مسیر اودون به استان لویی که محل اصلی برگزاری جشن ارواح تایلند است بروید. البته از شهر بانکوک به  طور مستقیم اتوبوس هایی وجود دارد که نهایت ۳ یا ۴ ساعته شما را به مقصد می رساند. همچنین پیش از سفر به تایلند بهتر است در راستای رزرو هتل در تایلند اقدام کنید چرا که با نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره ارواح تایلند به سختی می توان هتل یا اقامتگاهی را پیدا کرد چرا که اغلب شهرهای برگزاری این جشنواره کوچک هستند و ممکن است گنجایش زیادی برای گردشگران تور تایلند نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.