امازینگ / رپورتاژ آگهی / دانستنی های سفر به شهرهای ترکیه با تور

دانستنی های سفر به شهرهای ترکیه با تور

دانستنی های سفر به شهرهای ترکیه با تور

شهر ترکیه

ترکیه، کشور بزرگ و زیبا که در میان اروپای شرقی و آسیای غربی واقع شده است که  پیشرفت روزافزونی در جذب گردشگر دارد. این کشور دارای جاذبه های توریستی متعددی است که باعث محبوبیت این کشور شده است. ترکیه دارای شهر های زیبا و جاذبه های زیادی است که از جمله مهم ترین آنها استانبول، آنتالیا و آنکارا می باشند که هر کدام از این شهر ها دارای جاذبه های مهمی چون مساجد، کاخ ها،  حمام خانه ها، سواحل و موزه ها می باشند.

در تور ترکیه امروزه موزه ها طرفداران بسیاری در میان گردشگران  یافته اند. کشور ترکیه دارای جاذبه های توریستی بسیاری است که این کشور زیبا را به یکی از پربازدید ترین کشور ها به ویژه در میان ایرانیان به شمار می آورد. این موزه ها شما را به گذشته های دور برده و با تاریخ و تمدن قدیم این کشور آشنا میکند که حتی برای کسانی که به تاریخ علاقه مند نیستند نیز میتواند جالب باشد.

موزه راحمی کوچ، استانبول

به گزارش سفر باتو ، یکی از بزرگ ترین موزه های استانبول که از آن با عنوان کارخانه راحمی کوچ نیز یاد می شود. این موزه که مربوط به دوران عثمانیان می باشد در سال ۱۹۹۴ توسط راحمی کوچ ، در سواحل شاخ طلایی افتتاح شد. موزه راحمی کوچ نخستین  موزه صنعتی است که به حمل و نقل، ارتباطات و تاریخ صنعت کشور ترکیه اختصاص داده شده است. راحمی کوچ یکی از بازرگانان بزرگ و سرشناس ترکیه در سال ۱۹۹۴ بوده است و نام این موزه بر گرفته از این بازرگان است.

شاید این اسم برایتان جالب نباشد اما اگر از این موزه بازدید کنید بی شک یکی از طرفداران آن خواهید بود.

موزه زیر آب آنتالیا

موزه ای بسیار زیبا و خاص که محال ممکن است محو تماشای آن نشوید. این موزه تمام آثار خود را زیر آب به نمایش گذاشته و تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب کرده است. این موزه برای کسانی که به غواصی علاقه مند هستند گزینه بسیار مناسبی بوده و داشتن گواهینامه غواصی الزامی است.

این موزه جذاب و دیدنی که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده است، یکی از مهم ترین و جذاب ترین تفریحات در آنتالیا به شمار می رود.

در این موزه میتوانید علاوه بر غواصی در دریا، از تماشای آثار تاریخی، کشتی های جنگ جهانی دوم، هواپیماهای جنگنده، تندیس های سنگی و هزاران آثار نفیس دیگر لذت ببرید.

موزه مردم شناسی برج قرمز، آنالیا

یکی از برج های تاریخی کشور ترکیه که  در شهر آنالیا واقع شده است. این برج به عنوان نماد شهر آنالیا شناخته شده و در پرچم این شهر نیز به کار رفته است. این برج که مشهور ترین قسمت قلعه ی آنالیا است در زمان امپراطوری عثمانی در قرن ۱۳، به عنوان یک دژ دفاعی  ساخته شد. نام این برج به دلیل استفاده از آجر قرمز در ساخت آن انتخاب شده است. برج قرمز دارای ۵ طبقه است که طبقه اول آن به عنوان موزه قوم شناسی تبدیل شده است.

موزه جنگ استقلال، آنکارا

یکی از مهم ترین موزه های شهر آنکارا واقع در کشور ترکیه، موزه جنگ استقلال است که احتمالا اکثر گردشگران با آن آشنا هستند. این موزه که در میدان اولوس، در سال ۱۹۱۵ میلادی به دست معمار معروف به نام پیوس که در ارتش فعالیت داشت،  ساخته شده  و دارای معماری بی نظیری است.

این موزه دارای قسمت های مختلفی از جمله راهرو، اتاق های کمیسیون، اتاق مدیریت، اتاق های قانون گذاری، مسجد و سالن اجتماعات است که  این موزه را تبدیل به گزینه مناسبی برای علاقه مندان به تاریخ ترکیه می کند.

موزه هنر های اسلامی کاخ ابراهیم پاشا

استانبول، یکی از مهم ترین شهر های ترکیه است که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد. امروزه موزه ها دارای جایگاه ویژه ای در لیست مسافران دارند که از جمله تاریخی ترین این موزه ها میتوان به موزه هنر های اسلامی ابراهیم پاشا اشاره کرد. این موزه گنجینه های با ارزشی از مجموعه آثار هنری و تاریخی در خود جای داده است. این کاخ که در میدان هیپودروم  در منطقه فاتح ساخته شده است به عنوان یکی از نماد های معماری قرن شانزدهم میلادی شناخته می شود. این کاخ هدیه سلطان سلیمان عثمانی به ابراهیم پاشا و همسرش بوده است که پس از اعدام ابراهیم پاشا، توسط سلطان سلیمان، در طول سال ها به عنوان منزل مسکونی، سفارت خانه، زندان و خزانه داری استفاده شده و اکنون تبدیل به موزه شده است.

موزه باستان شناسی آدانا

از دیگر شهر های مهم ترکیه میتوان به شهر آدانا، که پس از استانبول و آنکارا از پرجمعیت ترین شهر های ترکیه است اشاره کرد. این شهر نیز  جاذبه های متعدد و ویژه خود را دارد که موزه باستان شناسی از مهم ترین آنها می باشد. این موزه در سال ۱۹۱۹ توسط اداره اشغال فرانسوی تاسیس شد.

این موزه دارای آثار تاریخی مهمی از جمله مجسمه پادشاه رومی و همینطور مجسمه هایی از شهر قدیمی آگوستا می باشد.

بازدید از آثار تاریخی و باستانی، برای کسانی که به تاریخ و تمدن این شهر علاقه مند هستند مناسب است.

موزه کاخ ییلدیز، استانبول

یکی از باشکوه ترین کاخ های دوره عثمانی، که در اواخر قرن نوزدهم میلادی توسط عبدالحمید دوم، در فاصله بین بشیکتاش و اورتاکوی ساخته شود.این کاخ که در پارکی به وسعت ۵۰۰هزار متر مربع  قرار گرفته است یکی از آثار باستانی استانبول است که گردشگران زیادی را به خود جلب میکند. کاخ ییلدیز به مدت ۳۳ سال محل اقامت دولت عثمانی و سلطان عبدالحمید دوم بوده و در زمان حکومت وی بر وسعت این مجموعه افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.