امازینگ / رپورتاژ آگهی / ورق سیاه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ورق سیاه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ورق سیاه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ورق سیاه

ورق های فولادی سیاه یا نورد گرم با نام انگلیسی Hot Rolled Sheet شناخته می شوند . ورق هایی که در ساختمان سازی استفاده می شود، از نوع تجاری ST33 تا ST52 متغیر است؛ نرمی و سختی این ورق ها با توجه به نوع آلیاژ به کار رفته در آن متفاوت خواهد بود؛ هرچه درصد کربن در ورقه های فولادی بیشتر باشد، ورق سخت تر است.کاربردهای رایج برای این نوع ورق ها عبارتند از: مصالح فلزی ساختمان قطعات خودرو ساخت آبگرمکن تولید تجهیزات کشاورزی ساخت رینگ چرخ صنایع تانکرسازی ساخت مخازن خاص کشتی سازی صنایع فلزی سنگین و… .

استانداردهای ورق سیاه های معمولی ST37 می باشد که بیشتر در ساختمان ها و سوله ها مورد استفاده قرار می گیرد. ورق سیاه به دو صورت رول و شیت وارد بازار می شود و اگر ضخامت ورق تا ۱۵ میلی متر باشد می تواند به صورت رول عرضه گردد اما در ضخامت های بالاتر به صورت شیت عرضه می گردد.از ورق سیاه در صنایع مختلفی استفاده می شود که می توان به تانکر سازی،خودرو سازی،کشتی سازی و صنایع سنگین فلز اشاره کرد.

ورق های فولادی همچون ورق سیاه امروزه بسیار پرکاربرد به شمار می آیند و ایران به عنوان تولید کننده ی موفق این عرصه محسوب می شود.در ایران شرکت هایی همچون آهن نوین،در این عرصه پیشتاز هستند و با تجربه ی کافی میتوانند شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

مجموعه آهن نوین تامین کننده دست اول انواع ورق ،ورق فولادی ،ورق سیاه ،ورق آلیاژی ،ورق سیاه st52،ورق سیاهst37،ورق سوله،ورق برشی ،پلیت ،بیس پلیت ،ورق رنگی ،ورق گالوانیزه ،ورق روغنی ،ورقa516 ،ورق a283،ورقst52-3،ورقa283 gr.c ،ورقa516 gr.60 ،ورقA516 gr.70 ،ورق اسید شویی ،ورق ساختمانی ،ورق صنعتی ،ورق خودرو می باشد .

فرایند تولید ورق سیاه

برای تولید ورق سیاه، ابتدا تختال در کوره قرار می گیرد. دمای کوره را بالاتر از دمای تبلور مجدد در نظر می گیرند. در مرحله ی بعد تختال از کوره خارج می شود مشاهده می شود که بر روی تختال پوسته ی اکسیدی شکل گرفته است. سپس نورد خشن صورت خواهد گرفت. تختال از بین چندین غلتک عبور می نماید. تا کم کم به ابعاد مد نظر برسد. این عملیات باعث کاسته شدن ضخامت تختال از ۱۵ تا ۳۰ درصد می گردد. در این قسمت از تولید دو تا سه قفسه قرار گرفته است. ورق با عبور از آخرین قفسه ی موجود به مرحله ی آخر نورد وارد می شود.

ضخامت ورق سیاه

ضخامت ورق سیاه از ۱/۵ میلی متر شروع شده و نهایتا به ۱۰۰ میلی متر ختم می شود.

تولید کنندگان ورق سیاه

در ایران کارخانه های فولاد مبارکه اصفهان، اکسین خوزستان، فولاد کاویان و فولاد گیلان از تولید کنندگان ورق سیاه می باشند.علاوه بر کارخانه های داخلی ورق سیاه بصورت وارداتی هم در بازار ایران موجود است که از جمله آنها به ورق سیاه روس، چین، کره و اکراین می توان اشاره کرد.

قیمت ورق سیاه

مجموعه ی آهن نوین هم اکنون این افتخار را دارد که انواع ورق سیاه تولیدی شرکت های معتبر را در سریع ترین زمان ممکن در اختیار مصرف کنندگان و خریداران ورق آهن در سراسر ایران قرار دهد. شما خریداران و مصرف کنندگان می توانید جهت تهیه ی ورق سیاه صنعتی , ورق سیاه ساختمانی , ورق st37 , ورق st52 و همچنین کسب اطلاعات بیشتر با کانالهای ارتباطی ما تماس حاصل بفرمایید. به علت نوسانات قیمت گرفتن تأیید قیمت ورق سیاه و قیمت ورق آهن الزامی می باشد.جهت مشاوره و دریافت آخرین قیمت با شماره ۳۳۱۳۳-۰۳۱ تماس بگیرید .

⚜️با آهن نوین نبض آهن ایران در دستان شماست⚜️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.