امازینگ / رپورتاژ آگهی / ایرلاین های محبوب داخلی را بشناسید

ایرلاین های محبوب داخلی را بشناسید

ایرلاین های محبوب داخلی را بشناسید

در ایران نزدیک به ۱۸ ایرلاین داخلی وجود دارند که در مسیرهای داخلی و خارجی پرواز می کنند. هر کدام از این شرکت ها ویژگی های خاص خود را داشته و با ارائه خدمتی خاص برای جلب رضایت مشتریان تلاش می کنند. در این مطلب از وبلاگ قاصدک ۲۴ با عنوان کدام شرکت هواپیمایی را انتخاب کنیم؟ نگاهی مقایسه ای به برترین ایرلاین های داخلی کشور انداخته ایم تا هنگام خرید بلیط هواپیما با نگاهی بازتر شرکت هواپیمایی مورد نظر را انتخاب نمایید.

سفر

شرکت هوایی ماهان؛ محبوب مسافران

ماهان که یکی از ایرلاین های متعلق به بخش خصوصی است، در سال ۱۳۷۲ تأسیس شده و از جمله ایرلاین های ایمن خاور میانه به شمار می رود. ناوگان هوایی ماهان از ۳۶ فروند هواپیمای ایرباس، بوئینگ و بمباردیه تشکیل شده است. لازم به ذکر است که پروازهای ماهان در دو کلاس پروازی بیزینس و اکونومی با خدمات متفاوت ارائه می شود، اما بلیط اکونومی ماهان یکی از بهترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین بلیط های پروازی به شمار می رود.<

هنگام خرید بلیط ماهان در مورد خدمات ارائه شده در پروازهای ماهان باید گفت که فضای کابین‌های این ایرلاین به گونه‌ای هستند که مسافر برای استراحت و تنظیم صندلی فضای کافی و مناسب در اختیار دارد. ضمن اینکه مسافران در طول پروازهای بیش از سه ساعت می‌توانند از میان فیلم‌هایی که توسط مهماندار ارائه می‌شوند، انتخاب کرده و از سیستم پخش DVD و MP3 جهت تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی استفاده کنند. دریافت گواهینامه بهترین بیزینس کلاس خاورمیانه در سال ۲۰۰۷ خود اثبات کیفیت خدمات ارائه شده در این ایرلاین است.

شرکت هوایی ایران ایر؛ پیشگام در کسب رضایت مشتری

شرکت هوایی ایران ایر یا هما که قدیمی ترین و نخستین ایرلاین داخلی ایران است، با بیش از ۵۰ سال سابقه یکی از خوشنام ترین ایرلاین های داخلی به شمار می رود. ناوگان این شرکت هوایی طبق آخرین آمار در تیرماه سال ۹۴ از ۴۳ فروند هواپیمای بوئینگ، ایرباس و فوکر تشکیل شده است. ضمن اینکه ایران ایر مسیرهای پروازی داخلی و خارجی متعددی دارد که در طول سالها افزایش پیدا کرده اند. این مسیرها را می توان به مقاصد داخلی شامل مسیرهای استانی(۲۰ مسیر) و مقاصد خارجی شامل مقاصد اروپایی(۱۴ مقصد) و آسیایی(۱۱ مقصد) تقسیم بندی کرد.

این نکته را هم باید افزود که پروازهای هما در دو کلاس پروازی هما و اکونومی به مسافران ارائه می شود که در هر کدام امکانات خاصی تعبیه شده است. همچنین کترینگ و سرویس پذیرایی هما یکی از بزرگ ترین کترینگ های خاور میانه است که علاوه بر مسافران خود به برخی شرکت های داخلی و بین المللی نیز خدمات ارائه می کند. این شرکت در سال ۱۳۹۲ نیز گواهینامه رضایت مشتری را دریافت کرده و در اطلاع رسانی به مسافران خود در خصوص تأخیرها رتبه اول را کسب کرده است.

شرکت هوایی آسمان؛ خوش قول ترین ایرلاین سال

شرکت هوایی آسمان که در سال ۱۳۵۹ قدم به عرصه پروازهای مسافربری کشور گذاشته، در حال حاضر به ۴۰ مقصد داخلی و ۱۳ مقصد خارجی پرواز می کند. از جمله ویژگی های این شرکت هوایی می توان به دارا بودن گسترده ترین شبکه پروازی داخلی در کشور، یکی از قابل دسترس ترین بلیط های هواپیما به واسطه وجود سه مرکز پروازی در کشور و همکاری با یکی از بهترین کترینگ های داخلی یعنی کترینگ آرمان اشاره کرد. اما نکته دیگری که باید در خصوص شرکت آسمان بدانید این است که بررسی گزارش تأخیرات شرکت های هواپیمایی تا خرداد ۹۸ حکایت از این دارد که شرکت آسمان با ۱۷ درصد پرواز به موقع از میان ۷۹۸ پرواز انجام شده، خوش قول ترین ایرلاین کشور است.

شرکت هوایی نفت ایران؛ ایرلاین ایمن برای مسیرهای داخلی

شرکت هواپیمایی نفت ایران که متعلق به شرکت نفت است، در سال ۱۳۰۵ آغاز به کار کرده است. این شرکت در حال حاضر به ۱۷ فروگاه داخلی و ۲ فرودگاه خارجی پرواز می کند. اما نکته ای که در مورد این ایرلاین باید بدانید این است که شرکت هواپیمایی نفت ایران با رعایت مقررات و قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، در راستای تامین ایمنی و امنیت پرواز ها تاکنون، همه ساله موفق به تمدید گواهینامه (Air Operator Certificate) یا گواهینامه صلاحیت پروازی (A.O.C) خود شده است.

گواهینامه فوق توسط سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری در وارسی های سالیانه به شرکت های هواپیمایی اعطا می گردد. بنابراین می توان گفت که از مهمترین افتخارات شرکت هواپیمایی نفت ایران، از زمان آغاز به کار این شرکت تا به امروز، ضریب بالای ایمنی در پرواز می باشد. به این صورت که تاکنون هیچ سانحه ای همراه با مسافر در کارنامه این ایرلاین به ثبت نرسیده است و بر اساس آمار جامعه جهانی، عنوان ایمن ترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه را از آن خود کرده است.

شرکت هوایی معراج؛ ایرلاین جوان و مدرن

شرکت هواپیمایی معراج که در سال ۸۹ تأسیس شده، یکی از جوان ترین و مدرن ترین ایرلاین های کشور است. ناوگان شرکت از یازده فروند هواپیما متشکل از هواپیماهای ایرباس و بوئینگ جدید تشکیل شده است. به این ترتیب ناوگان هوایی معراج در بخش مسافربری ۵ فروند هواپیمای پیشرفته دارد که با توجه به میانگین سنی پائین در شرایط پروازی مطلوبی به سر می برند.

پروازهای معراج در سه کلاس پروازی فرست، اکونومی و بیزینس ارائه می شوند که با توجه به نو بودن هواپیماها از امکانات مدرنی برخوردار هستند. برخورداری از صندلی های راحت مجهز به ال.سی.دی اختصاصی، پذیرایی اختصاصی، سرگرمی های داخل پرواز و مطابقت با استانداردهای بین المللی در ۸ مسیر داخلی و ۴ مسیر خارجی این ایرلاین را در زمره ایرلاین های خوب کشور قرار داده است.

کیش ایر؛ کترینگ محبوب مسافران

کیش ایر که در سال ۱۳۷۰ آغاز به کار کرده، متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است. این شرکت در حال حاضر در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس به ۲۳ مقصد داخلی و ۶ مقصد خارجی سفر می کند. یکی از ویژگی های کیش ایر کترینگ برتر این ایرلاین است که با ۲۰ سال سابقه، یکی از بزرگ ترین کترینگ های هوایی کشور است که با ارائه غذاهایی با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی، بهره گیری از متخصصین تغذیه و تنوع منحصر به فرد در ارائه غذاها در عرصه پذیرایی از مسافران رضایت آنها را جلب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.