امازینگ / رپورتاژ آگهی / ۶+۱ راهکار مطالعه آسان و سریع برای افرادی که کتاب نمی‌خوانند!

۶+۱ راهکار مطالعه آسان و سریع برای افرادی که کتاب نمی‌خوانند!

۶+۱ راهکار مطالعه آسان و سریع برای افرادی که کتاب نمی‌خوانند!

girl_reading-books

این روزها فکر همه درگیر است و گاهی نگرانی از آینده بدجوری دل آدم را می‌لرزاند. برای اینکه بتوان بخش بزرگی از این نگرانی‌ها را کم کرد، بهتر است بخشی از روز را به رها کردن افکار و برگرداندن آرامش به اعصاب خسته اختصاص دهید. یکی از بهترین روش‌ها برای این کار پناه بردن به دنیایی است که پر از قصه زندگی‌های متفاوت است؛ این دنیا همان دنیایی است که کتاب‌ها برایمان می‌سازند. اگر فکر می‌کنید حوصله یا وقت کافی برای کتاب خواندن ندارید، توصیه‌هایی را که در ادامه آورده‌ایم، جدی بگیرید و این بار که فکرتان مشغول موضوع آزار دهنده‌ای شد، با مراجعه به این توصیه‌ها آرامش روان را به خودتان هدیه دهید.

  • دوست دارید موفق باشید؟

اگر به خواندن داستان علاقه‌ای ندارید، شاید پیدا کردن انگیزه بتواند شما را به دنیای کتابخوان‌ها پیوند بزند؛ رسیدن به موفقیت یکی از این انگیزه‌هاست.

داستان‌ها، روایت زندگی دیگرانی است که شرایط مختلفی را از سر گذرانده‌اند. هر نویسنده‌ای بخشی از تجربه‌های زیسته خودش یا دیگران را تبدیل به درونمایه داستانی می‌کند و آن را به خواننده انتقال خواهد داد. برای همین است که افرادی که داستان می‌خوانند، در شرایط مختلفی که باید تصمیم گیری کنند، اغلب موفق‌تر از بقیه عمل می‌کنند، چون ممکن است داستانی خوانده باشند که شخصیت اصلی آن با چالشی که امروز درگیرش هستند، درگیر بوده باشد و راه حل مناسبی برایش انتخاب کرده باشد. همین مسئله در تصمیم گیری‌های فردی شما هم کمک کننده خواهد بود و موفقیت بیشترتان را تضمین خواهد کرد.

best-short-story-books

  • داستان‌هایی که زود تمام می‌شوند

کسانی که به کتابخوانی عادت ندارند، معمولا با دیدن رمان‌های طولانی کلا قید کتاب خواندن را می‌زنند؛ در حالی که کتاب ها و داستان های کوتاه جالب و آموزنده زیادی وجود دارد، که می‌توان سراغشان رفت.

داستان کوتاه نسبت به رمان زمان بسیار کمتری از شما می‌گیرد و ممکن است طی سه صفحه و حتی کمتر نکته‌ای جذاب و آموزنده به شما یاد دهد که تا آخر عمر به خاطر بسپارید و کمکتان کند. مزیت دیگر خواندن داستان‌های کوتاه این است که می‌توانند به مرور زمان شما را برای خواندن داستان‌های بلند و رمان هم آماده کنند.

  • چیزی بخوانید که دوستش دارید

هر چیزی در این دنیا سلیقه‌ای است؛ یک نفر ممکن است از خواندن داستان‌های جنایی لذت ببرد و دیگری ممکن است عاشق خواندن داستان‌های فلسفی باشد. نمی‌توان گفت ژانر یکی بهتر از دیگری است. بنابراین یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، این است که ژانر یا ژانرهای مورد علاقه‌تان را شناسایی کنید و آن را دنبال کنید. به همین دلیل هم لازم نیست خواندن کتابی را که در فهرست پرفروش‌ها قرار دارد؛ اما مورد علاقه‌تان نیست، تمام کنید. به جای کتاب‌های معروفی که دوست ندارید، سراغ کتاب‌های کمتر شناخته شده‌ای بروید که از خواندنشان لذت می‌برید.

  • این رمان بلند نیست

علاوه بر رمان‌های بلند و داستان‌های کوتاه، دسته‌ای دیگر از رمان‌ها وجود دارند که تحت عنوان رمان کوتاه شناخته می‌شود. برای مثال کتاب رمان پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی که جایزه نوبل ادبیات را برای نویسنده‌اش به دنبال داشت، یک رمان کوتاه است و فقط مقداری از یک داستان کوتاه بلندتر است. این کتاب و نمونه‌های مشابه آن به خصوص برای کسانی مناسب هستند که دوست دارند حجمی حد وسط رمان بلند و داستان کوتاه حرکت کنند؛ کسانی که وقت خواندن رمان بلند را ندارند؛ اما دوست ندارند داستانی که می‌خوانند زود تمام شود. رمان کوتاه بهترین انتخاب برای این افراد است.

reading-ebooks-with-laptop

  • قبل از خرید تحقیق کنید

اگر هر بار که کتابی را خریده‌اید، از خرید آن پشیمان شده‌اید چون موضوعش جذبتان نکرده، این بار روش متفاوتی را انتخاب کنید. قبل از خرید کتاب، عنوان آن را روی گوگل جستجو کنید و خلاصه و نقدهایی را که درباره آن نوشته شده، مطالعه کنید. اگر احساس کردید موضوع آن مورد علاقه‌تان است دست به خرید بزنید؛ در غیر این صورت هر انتخاب اشتباه می‌تواند اشتیاقتان را به کتابخوانی کمتر کند. بنابراین ریسک نکنید و با تحقیق دست به انتخاب بزنید.

  • خواندن تکنیک دارد

اگر مشکلتان با کتابخوانی زمان است و وقت زیادی ندارید، تکنیک‌های تند خوانی را یاد بگیرید. لازم نیست تمام این تکنیک‌ها را که تعداد زیادی دارند یاد بگیرید، می‌توانید نگاهی کلی به آن‌ها بیندازید و مواردی را به کار بگیرید که بیشتر به کارتان می‌آیند؛ چون لزوما هر تکنیکی به کار همه نمی‌آید و هر کس با یک یا چند روش بهتر ارتباط برقرار می‌کند.

  • معجزه بی نظیر کتاب‌های صوتی

بعضی افراد به طور کلی با خواندن و نوشتن ارتباط زیادی برقرار نمی‌کنند. این افراد برای اینکه از دنیای کتابخوان‌ها عقب نمانند، می‌توانند کتاب‌های صوتی گوش کنند. خوبی کتاب‌های صوتی این است که می‌توانید در حال رانندگی، دوچرخه‌سواری و سایر شرایطی که در آن‌ها امکان مطالعه وجود ندارد، به مطالعه‌تان ادامه دهید؛ ولو به صورت شنیداری! کتاب‌های صوتی انواع امکانات متنوع را به شما ارائه می‌دهند تا لذت کتاب خواندن برایتان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.