امازینگ / رپورتاژ آگهی / ۷ غذایی که شانس دو قلو باردار شدن را بیشتر می کند

۷ غذایی که شانس دو قلو باردار شدن را بیشتر می کند

۷ غذایی که شانس دو قلو باردار شدن را بیشتر می کند

یک کودک، شادی بسیار زیادی در زندگی شما به ارمغان می آورد و بچه های دوقلو به شما این حس را می دهند که در اوج خوشحالی هستید. اما همه والدین از دیدگاه مشابهی برخوردار نیستند.

شانس دو قلو باردار شدن

اگرچه بسیاری فکر می کنند که دوقلو داشتن یا حتی چند قلو داشتن نگران کننده است، بعضی دیگر به شدت می خواهند دوقلو داشته باشند. آیا شما و شریک زندگی تان در دسته دوم هستید؟ پس این مقاله فقط برای شماست! نه تنها ژن های شماست که ممکن است این عمل را انجام دهد، بلکه عادت های غذایی شما نیز در این روند تاثیر گذار است. در مقاله زیر، ما غذاهای مختلفی را که ممکن است برای باردار شدن دو قلو مفید باشد، ذکر کرده ایم.

تغذیه مناسب برای دو قلو باردار شدن

راه طبیعی بهترین راه است و اگر شما قصد دارید که دوقلو داشته باشید، باید تغییراتی در رژیم غذایی خود انجام دهید. اگر همیشه به داشتن دوقلو فکر می کرده اید، خوردن غذاهای زیر ممکن است رویاهای شما را تحقق بخشد. در اینجا فهرستی از غذاهای مختلف برای افزایش شانس باروری دوقلوها آورده شده است:

۱٫ خوردن یام ها

در یکی از مطالعات، مشاهده شد که مردم قبیله یوروبا در نیجریه دارای میزان بالایی از دو قلو زایی هستند و به این نتیجه رسیدند که این امر به دلیل میزان بیشتر یام ها در رژیم غذایی آنها بود. یام ها یک منبع غنی از پروژسترون و فیتواستروژن می باشد و این ممکن است به تخمک گذاری بیش از حد منجر شود. بنابراین، مقدار بالای یام در رژیم غذایی آنها به عنوان یک علت احتمالی داشتن دوقلو یا چند قلو گزارش شد.

۲٫ کاساوا

اکثر زنان در طی تخمک گذاری یک تخمک را آزاد می کنند. دوقلو باردار شدن، در مواردی که تخمک پس از لقاح به دو قسمت تجزیه شود یا دو تخمک، جداگانه بارور شوند ایجاد می شود. بعضی از محققان ثابت کرده اند که خوردن کاساوا می تواند به زن کمک کند که بیش از یک تخمک را در طی تخمک گذاری آزاد کند. بنابراین، آزاد کردن بیش از یک تخمک به معنای بچه های بیشتر است، با این حال، در این مورد، دوقلوها ممکن است دوقلوهای یکسان نباشند، اما دوقلوهای بارورشده به عنوان دو تخمک بارور می شوند.

دو قلو باردار شدن

۳٫ اسید فولیک را در رژیم غذایی خود قرار دهید

اسید فولیک یکی از الزامات اصلی رشد کودک شما است و پزشک تان ممکن است مکمل های اسید فولیک همراه با ویتامین هایی مثل ویتامین E و … را در دوران بارداری تان تجویز کند. به غیر از این، توصیه شده است که زنانی که سعی در باردار شدن دارند باید اسید فولیک را به صورت منظم مصرف کنند تا شانس بارداری آنها افزایش یابد. محققان همچنین ثابت کرده اند که مصرف مقدار مشخصی از اسید فولیک ممکن است موجب افزایش احتمال دو قلو دختر باردار شدن شود. آووکادو، اسفناج، کلم بروکلی و مارچوبه منابع خوبی از اسید فولیک هستند. اگر شما در حال تلاش برای داشتن دو قلو هستید، ممکن است مقدار دوز توصیه شده اسید فولیک در دوران حاملگی دو برابر شود.

۴٫ مصرف لبنیات را افزایش دهید

در یک مطالعه مشخص شده است که زنانی که مشتقات لبنی بیشتری مصرف می کنند، ۵ برابر بیشتر از زنانی که شیر یا محصولات لبنی کمتری مصرف می کنند، دو قلو باردار می شوند. دیده شده که مصرف شیر و سایر محصولات لبنی یک نوع خاص از پروتئین را افزایش می دهد که تحت عنوان رشد انسولین شناخته می شود. این نوع پروتئین در شیر گاو وجود دارد و همچنین از سایر محصولات حیوانی نیز به دست می آید. وقتی شیر بیشتری مصرف می کنید، تخمدان ها ممکن است تخمک بیشتری را آزاد کنند. همچنین لبنیات در کاهش کیست تخمدان تاثیرگذار است که این می تواند روند بارداری شما را تحت تاثیر قرار دهد.

۵٫ خوردن ریشه ماکا

مصرف ریشه ماکا برای مردان و زنانی که در معرض مشکلات باروری هستند بسیار مفید است. اما مصرف ریشه های ماکا نیز برای زنانی که مایل به داشتن دوقلو می باشند توصیه می شود. اگر چه شواهد زیادی وجود ندارد که این ادعا را پشتیبانی کند، اما ارزش امتحان کردن دارد. این ریشه را می توان به شکل خام، خشک یا پودر مصرف کرد.

دو قلو حامله شدن

۶٫ کربوهیدرات های مجتمع مصرف کنید

اگر می خواهید برای دوقلو باردار شدن برنامه ریزی کنید، کربوهیدرات های مجتمع یک گزینه خوب هستند. کربوهیدرات ها برای بدن شما مناسب هستند و ایده خوبی است که غذاهای حاوی کربوهیدرات های پیچیده و نه کربوهیدرات های ساده در رژیم غذایی شما باشد. اقلام غذایی مانند لوبیا، غلات و سبزیجات، منبع خوبی از کربوهیدرات های مجتمع (پیچیده) هستند. رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات های پیچیده ممکن است حتی در پیشگیری از نقص مادرزادی عصبی در نوزادان موثر باشد.

۷٫ آناناس را در رژیم غذایی تان قرار دهید.

خوردن آناناس یک راه عالی برای افزایش شانس دو قلو باردار شدن است. شما می توانید هسته میوه آناناس را در رژیم غذایی خود قرار دهید. حضور برملائین، که یک نوع پروتئین در آناناس است، به تخمک گذاری و لقاح کمک می کند.

اضافه کردن غذاهای فوق به رژیم غذایی تان ممکن است به شما کمک کند تا نوزاد دوقلو داشته باشید. با این حال، در نظر بگیرید که شما حتما باید قبل از هر گونه تغییر در رژیم غذایی تان در حین تلاش برای باردار شدن، با پزشک خود صحبت کنید.

همراه با تغییرات غذایی، برخی از تغییرات در شیوه زندگی نیز توصیه می شود. اگر دارای وزن کمی هستید، پیشنهاد می شود که وزن خود را افزایش دهید زیرا مطالعات نشان داده اند که زنان که کمبود وزن ندارند، شانس بیشتری برای بارداری دوقلو هستند. همچنین مشاهده شده است که زنان قد بلندتر احتمال بیشتری دارند که دو قلو به دنیا آورند. داشتن دوقلوها ممکن است به نژاد شما نیز بستگی داشته باشد، به عنوان مثال، زنان آفریقایی دارای احتمال بیشتری نسبت به زنان قفقازی هستند، در حالی که زنان اسپانیایی یا آسیایی احتمال کمتری برای داشتن دوقلو دارند.

بدون تردید عوامل متعددی وجود دارد که ممکن است شانس زایمان نوزادان دوقلو را تحت تأثیر قرار دهد. اما شما می توانید با دنبال کردن برخی از پیشنهادات ذکر شده در بالا شانستان را برای داشتن نوزادان دوقلو افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.