امازینگ / فرهنگ و هنر / گفتگو با هنرمندان / مصاحبه خواندنی با مصطفی زمانی به بهانه سریال شهرزاد

مصاحبه خواندنی با مصطفی زمانی به بهانه سریال شهرزاد

گفتگو با مصطفی زمانی به بهانه سریال شهرزاد

مصطفی زمانی,گفتگو با مصطفی زمانی,مصاحبه با مصطفی زمانی,مصطفی زمانی در شهرزاد,عکس جدید مصطفی زمانی

مصطفی زمانی از بازیگران خوب سینما و تلویزیون کشورمان است که در سریال شهرزاد بار دیگر توانایی اش در زمینه بازیگری را به اثبات رساند. به تازگی گفتگویی با مصطفی زمانی انجام شده که در این پست متن کامل این گفتگو را منتشر می کنیم.

مصطفی زمانی گفت:تیم کاملا حرفه‌ای «شهرزاد» را در استقبال مخاطبان موثر می‌دانم. بچه‌های «شهرزاد» از بی‌جایی سراغ این کار نیامدند، هم محمد امامی در مقام تهیه‌کننده، هم حسن فتحی کارگردان و هم بازیگران.در این سال‌ها با شرایطی در سینما مواجه شدیم که باید انتخاب می‌کردیم آیا در فیلم‌ها یا سریال‌های نازل بازی کنیم یا خیر.

مصطفی زمانی، ‌فرهاد مجموعه «شهرزاد» در گفت‌وگو باما، از این سریال شبکه خانگی و این‌که چه شد به این مجموعه پیوست، چنین می گوید: اولین انگیزه برای حضورم در این مجموعه حسن فتحی بود. چرا‌که ایشان در سریالسازی صاحب سبک هستند. بخش دیگر مربوط به قصه خوب سریال «شهرزاد» می‌شد، داستان بر اساس یک درام عاشقانه شکل می‌گرفت و ویژگی‌های خاص خود را داشت.

فتحی پیش از این هم تبحر خود را در ساخت این نوع سریال‌ها نشان داده بود. از طرفی فضای فیلمنامه‌ای سینمای ایران در این چند سال فضای خوبی نبود، اکثر کارها یا کمدی بودند و یا اگر جدی بودند، فضای بسیار سفارشی‌ داشتند. از این رو من جزو اولین کسانی بودم که به مجموعه «شهرزاد» پیوستم.

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، استاد علی نصیریان، مهدی سلطانی، محمود پاک‌نیت، جمشید هاشم‌پور و همه عزیزانی که به این کار اضافه شدند، همه چیز را برای رسیدن به یک کار خوب مهیا می‌کرد. از همان ابتدا هم ما مطمئن بودیم که نتیجه خوبی از این کار به‌دست خواهد آمد و این شجاعت را داشتیم که حتی قبل از توزیع سریال در مصاحبه‌هایمان بگوییم قرار است یک کار درست و شایسته وارد شبکه خانگی شود. آن‌قدر همه چیز درست پیش می‌رفت که اگر قرار بود با چنین استقبالی رو‌به‌رو نشویم، باید به همه چیز شک می‌کردیم.

تیم کاملا حرفه‌ای «شهرزاد» را در این امر موثر می‌دانم. بچه‌های «شهرزاد» از بی‌جایی سراغ این کار نیامدند، هم محمد امامی در مقام تهیه‌کننده، هم حسن فتحی کارگردان و هم بازیگران. در این سال‌ها با شرایطی در سینما مواجه شدیم که باید انتخاب می‌کردیم آیا در فیلم‌ها یا سریال‌های نازل بازی کنیم یا خیر. ما حرفه‌مان همین است و درآمدمان هم از همین راه است یا باید وارد جریان‌هایی می‌شدیم که پول‌های بهتری می‌دادند و راحت‌تر می‌توانستیم کارمان را ارائه دهیم و یا باید از این کارها خودداری می‌کردیم.

مثلا ترانه علیدوستی سال‌ها این خودداری را انجام داده بود و اولین‌بار بود که در سریالی بازی می‌کرد، شهاب حسینی هم همین‌طور، شهاب در اوج پختگی بازیگری‌اش در «شهرزاد» بازی کرده است. تقریبا همه ما اولین‌بار بود که در مجموعه تلویزیونی بازی می‌کردیم، من هم بعد از «یوسف پیامبر» که ۱۰ سال زمان فیلمبرداری آن طول کشید، دیگر در مجموعه سریالی حاضر نشدم. «یوسف پیامبر» سال ۱۳۸۷ تمام شد و در طول این سال‌ها تعداد زیادی فیلم‌ و سریال‌ به من پیشنهاد شده بود.

ما می‌دانستیم داریم چکار می‌کنیم و کاملا آگاه بودیم، این‌طور نبود که یک دفعه متوجه شویم که به‌به چه سریال خوبی کار کرده‌ایم. ما منتظر بودیم! منتظر بودیم چیزهایی را که نتوانسته‌ایم این همه سال بروز دهیم از طریق این فرصت رو کنیم. بنابراین وقتی چنین فرصتی پیش آمد، آن انرژی و تفکرهایی که در ذهن داشتیم برای خلق یک کاراکتر ارائه دادیم و آن را باور‌پذیر کردیم، گسترش دادیم و از فرصتی که فیلمنامه خوب «شهرزاد» در اختیارمان گذاشته بود، استفاده کردیم و سر صحنه فرصت را هدر ندادیم.

یک دیدگاه

  1. آقا خیلی خوشگلی دیگه….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.