امازینگ / سبک زندگی / مسائل زناشویی / معرفی انواع پرده بکارت در زنان به همراه توضیحات

معرفی انواع پرده بکارت در زنان به همراه توضیحات

معرفی انواع پرده بکارت در زنان به همراه توضیحات

پرده بکارت , عکس پرده بکارت , پرده بکارت دختران

توجـــــــــــــه

این مطلب ویژه خانم ها و اقایان متاهل

و یا بالای ۱۸ سال می باشد و برای سنین کمتر از ۱۸ توصیه نمیشود …

پرده بکارت غشایی است که تمام یا قسمتی ازدهانه واژن را می پوشاند. Hymen لغتی یونانی ست به معنای پوست یا پرده که از نام الهه ازدواج و عروسی یونانیان God Hymen وام گرفته شده. یونانیان باستان از این لغت برای انواع پرده ها از جمله پرده ای که قلب را احاطه می کند(پریکارد)، استفاده می کردند، اما با گذشت زمان، کاربرد آن به پرده بکارت محدود شد.در طول نخستین مراحل رشد جنینی، به طور کلی هیچ بخش ورودی به واژن وجود ندارد. لایه باریک بافتی که در این مرحله واژن را می پوشاند، قبل از تولد به طور ناقص تقسیم می شود، این لایه بعدها پرده بکارت را به وجود می آورد. در صورتیکه در مرحله قبل از تولد، تقسیم لایه به طور کامل صورت گیرد، موجب می شود بعضی زنان به طور مادرزاد، پرده بکارت نداشته باشند.بسیاری تصور می کنند که پرده بکارت، داخل واژن قرار دارد. در صورتیکه اینطور نیست. پرده بکارت، بخش خارجی اندام جنسی است و دقیقا در ورودی دهانه واژن قرار دارد.

 

انداممان را چقدر می شناسیم؟

بسیار مهم است که بدانید بدنتان به چه شکلی است. البته در مورد شکل یا رنگ اندام جنسی تان نگران نباشید. بعضی ها تیره اند، بعضی روشن، بعضی کوچکند، بعضی بزرگ. اما غیر عادی نیستند. در نظر داشته باشید که هیچ واژنی دقیقا شبیه آن دیگری نیست.اندازه و شکل این سوراخ از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. انواع رایج پرده بکارت عبارتند از:

پرده بکارت حلقوی: در این نوع، پرده به صورت حلقه ای دور ورودی واژن را می پوشاند.
حلقوی (قابل اتساع و غیر قابل اتساع)- در این نوع، پرده بکارت به شکل حلقه‌ای پیرامون ورودی مهبل را پوشانده‌است. پرده حلقوی قابل اتساع با آمیزش جنسی پاره نمی‌شود.

 

پرده بکارت ارتجاعی : پرده ای که به اندازه کافی انعطاف پذیر و قابل ارتجاع ا ست و به هنگام ورود آلت تناسلی مرد، پاره نمی شود یا به طور جزئی پاره می شود و هیچ خونریزی ندارد.

 

پرده بکارت دو سوراخی یا تیغه ای: پرده ای که یک تیغه ممتد در طول ورودی واژن دارد.

 

پرده بکارت غربالی (سوراخ سوراخ): این پرده به طور کامل در عرض مهبل کشیده شده اما سطح آن سوراخ سوراخ است.در پرده دندانه دار حفره وسط پرده یک حفره گرد با لبه های مضرس می باشد. در واقع تفاوت این نوع پرده با پرده حلقوی یا گرد فقط در مضرس یا هفت و هشتی بودن لبه های حفره می باشد.

پرده بکارت مسدود: این نوع پرده هیچ سوراخی ندارد و کاملا مسدود است.بعضی ها مادرزاد پرده بکارت ندارند، بعضی دیگر پرده بکارتشان بدون سوراخ است، درحالیکه برخی دیگر پرده های بسیار ضخیمی دارند که ممکن است برای پاره کردن آن، کمک پزشک مورد نیاز باشد تا از بروز درد در هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود، این شیوه را بریدن پرده می نامند.طی اولین دخول، پرده بکارت در چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم می شود، غالبا تا زمانی که زن، نوزادی به دنیا بیاورد باقیمانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت.

 

 

پرده بکارت  بدون سوراخ یا بسته چیست؟ پرده ای که تنها با خروج نوزاد پاره می شود، اما به صورت خطوط نامنظم گوشتی پیرامون ورودی واژن باقی می ماند. در دخترانی که به سن بلوغ می رسند، در صورتیکه دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود در نتیجه باعث بروز درد می شود، اینگونه افراد باید به دکتر مراجعه کرده تا طی عمل جراحی و ایجاد برشی در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود.

 

چرا بعضی زنان در اولین ارتباط جنسی خونریزی ندارند و برخی دارند؟

گذشته از فقدان مادرزادی پرده بکارت در بعضی زنان، در صورتیکه زن در هنگام سکس، آرام و بدون تنش بوده ، زمان کافی برای عشق ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتی کند و دهانه واژنش به اندازه کافی مرطوب باشد، آلت تناسلی مرد به نرمی وارد واژن او می شود و به این ترتیب در اولین ارتباط خونریزی نخواهد داشت. اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونریزی و درد خواهد داشت.بعضی مردها ادعا می کنند که می توانند در حین سکس تشخیص بدهند زن قبلا سکس داشته یا نه، چنین نیست. تنها چیزی که مردان می توانند حس کنند، مضطرب و نگران بودن زن است که به همین دلیل خودشان را منقبض کرده و دهانه واژن به نظر تنگ تر می آید.از آنجائیکه در نظر مردم پرده بکارت، پرده ای بسیار سفت و محکم است که تنها با فشار پاره می شود، برخی مردها در هنگام سکس فشار زیادی به دهانه واژن آورده و موجب پارگی دهانه واژن، درد و خونریزی می شوند. در صورتیکه، اگر زن هنگام سکس آمادگی کافی داشته و به دور از احساس اضطراب باشد هیچ نیازی به فشار از جانب مرد نیست.

 

نکات قابل توجه در مورد پرده بکارت:

رشته های عصبی در پرده کم هستند و به همین دلیل در صورت آرامش جسمی و روانی، پارگی آن معمولا بدون درد است.عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زمانی که بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی وجود ندارد انجام شود. بنابراین نزدیکی در اولین شب ازدواج و پس از مراسم طولانی عروسی توصیه نمی شود.زنان بهتر است قبل از نزدیکی، نه به منظور گرفتن گواهی سلامت پرده بکارت بلکه به دلیل آگاهی از نوع پرده به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و توضیحات لازم را درخواست کنند. زیرا در موارد نادری که پرده از نوع ضخیم است، احتیاج به عمل جراحی دارد.در صورت تنگی دهانه واژن، بهتر است از کرم و ژلهای تسهیل کننده یا اسپری بی حس کننده استفاده کرد. ضمن اینکه تحریک زن وخروج ترشحات از دهانه واژن موجب روان شدن دهانه واژن و سهولت ارتباط جنسی می شود.

 

گاهی پرده بکارت با یک یا دو بار نزدیکی کاملا پاره نمی شود وهر دفعه قسمتی از آن پاره شده و کمی خونریزی می کند. بدون پارگی پرده، مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن می تواند موجب حاملگی شود، زیرا اسپرماتوزوئید موجود در اسپرم می تواند از سوراخ پرده حرکت کرده و به طرف تخمک زن برود و حاملکی ایجاد گردد. در این موارد زن با پرده سالم حامله می شود.ورزشهایی مانند سوارکاری، دو، پرش، شنا، رقص، باله، هرگز باعث پاره شدن پرده دختر نمی شوند مگر اینکه وی طی حادثه ای و در هنگام بازی، سقوط کرده و در همان زمان جسمی نوک تیز به پرده اصابت کند و موجب پارگی آن شود.

 

اهمیت پرده بکارت

در بعضی فرهنگها این مسئله خیلی اهمیت دارد که دختر به هنگام ازدواج باکره بوده و پرده بکارت داشته باشد. دراین جوامع، پرده بدین معنی ست که وی قبل از ازدواج ارتباط جنسی نداشته است. هر چند که، پرده بکارت نشانه ضیعفی برای بکارت واقعی است، زیرا بیشتر زنان، این پرده را قبل از داشتن ارتباط جنسی بر اثر خودارضائی، استفاده از تامپکس (نوعی نوار بهداشتی)، یا فعالیتهای غیر جنسی (مثل برخی حوادث ) از دست می دهند.اما سوال اینجاست که حتی با وجود پرده بکارت چه کسی می تواند نعیین کند که آیا دختر قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته است یا خیر؟ غالبا خونریزی در شب عروسی می تواند دلیلی بر باکره بودن فرد باشد در صورتیکه این نظریه توسط اطلاعات پزشکی رد شده زیرا همانطور که گفته شد یا به دلیل آرامش زن، یا عدم وجود پرده بکارت به طور مادرزاد، این خونریزی می تواند وجود نداشته باشد.

 

منبع » تنظیم خانواده

۱۴ دیدگاه‌ها

  1. واقعان خیلی عالیه

  2. سلام خسته نباشید میخاستم‌بپرسم پرده بکارت دیواردار خونریزی دارد؟

  3. سلام من ١٧ سال سن دارم
    و حالا نامزد هستم هیچ گونه رابطه نداشتم اما یک روز ٣ بند انگشتم را داخل واژنم کردم اما هیچ درد و خون را ندیدم
    حالا زیاد استرس دارم نکنه پرده ام پاره شده باشه
    تورو خدا کمکم کنید دارم میمیرم لطفآ جواب بتین 😥😥😥😥

  4. ممکنه پرده بکارتی بدونه دخول پاره بشه بعد چن روز ی بار خون ریزی کنه

  5. اتفاقا شدیدا با اون جمله موافقم.شدییییید.مگه غیر از اینه!

  6. واقعا درست است.هیچ اهانتی به مردان نشده.

  7. ممنون ازسایتتون.منم باالهه جون موافقم .همه مردای ایرانی اینجورنیستن .تآکیدمیکنم کاملآبی اعتباره این حرف.
    پدرلم :بهتره جای همه حرف نزنی .ممنون

  8. از نظر منم جالب بود خیلی چیزارو نمیدونستم ممنون بابت مطالبتون

  9. خیلی خوب بود همچنین از حمایتتون از زنان خیلی ممنونم.

  10. سلام.ممنون از مطالبتون.
    اما توهین به مردان ایرانی در شان سایت اموزنده ی شما نیست.
    این جمله که غالبامردان رایرانی قبل از ازدواج روابط جنسی داشتند فاقد اعتبار علمی است و ذکر ان همراه با مطالب کاملا علمی از ارزش و اعتبار مطالب می کاهد که مطمینا هدف شما نبوده است.
    مجددا متشکرم

    • اصلا هم توهین به مرد ایرانی نیست مرد ایرانی باید درست رفتار کند و بعد انتظار بکارت همسر خویش رو داشته باشد

    • از مطالب بسیار مفید و پر بارتون واقعا سپاسگذارم.

      کاملا با نظر شما بانوی محترم(الهه خانم) موافقم.
      بنده خودم ۲۷ سال سن ندارم و مجرد هم هستم ولی تابحال هیچ گونه رابطه جنسی نداشتم و این نه بدلیل ناتوانی بنده هستش و نه بدلیل نبود موقعیت،بلکه فقط فقط به این دلیل هست که اعتقاد دارم اگه بنده دوست دارم همسر آینده ام قبل از من هیچ گونه رابطه جنسی با کسی نداشته، حتما ایشون هم دوست داره همسر آینده اش هیچ گونه رابطه ای با کسی نداشته باشه، و دلیل نمیشه چون من مرد هستم و هیچ مشکلی واسم پیش نمیاد پس میتونم قبل ازدواج رابطه جنسی داشته باشم و یه خانم نتونه.
      اصل رابطه جنسی بر پایه عشق و تحکیم روابط زوجین هست، پس به نظر بنده این رابطه باید با همسر و از روی عشق باشه، وگرنه روابط قبل از ازدواج که از روی عشق نیست و بیشتر برای ارضای میل جنسی هستش.
      درضمن آقا پدرام اگه شما به عنوان یک مرد درست رفتار نمیکنی،دلیل نمیشه همه مردها بد رفتار میکنند، آقا و خانمی که بد رفتار میکنند نباید هیچ توقعی داشته باشند.
      عذر میخوام که طولانی شد.
      موفق باشید و روابطتون پر از عشق باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.