امازینگ / فرهنگ و هنر / تلویزیون / پاسخ احسان علیخانی به منتقدین برنامه ماه عسل ۹۳ + عکس

پاسخ احسان علیخانی به منتقدین برنامه ماه عسل ۹۳ + عکس

پاسخ احسان علیخانی به منتقدان برنامه ماه عسل ۹۳ + عکس

احسان علیخانی , ماه عسل 93 , نقد ماه عسل

امسال هم بمانند سال های گذشته در ایام ماه مبارک رمضان شاهد پخش برنامه پر بیننده ماه عسل از شبکه سوم سیما هستیم . این برنامه به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی در حال تولید و پخش است . به طبع اگر انتقاد و یا نظری در مورد برنامه ماه عسل باشد خواسته و یا ناخواسته همه این انتقادات بسوی احسان علیخانی خواهد بود . در روزهای اخیر انتقاداتی از سوی رسانه ها و فضای مجازی مبنی بر اینکه “ احسان چقد خوب بغض میکند ” مطرح شد و احسان علیخانی اینگونه پاسخ داد :

تو ماه عسل ۹۳ که فقط یکی دو بار بغض کردم 

زیاد بغض نکردم شاید یکی دو بار این اتفاق پیش آمده باشد. به هر حال ممکن است یک قصه‌ ای خوشحالمان کند بخندیم و یک قصه‌ای هم غمگینمان کند. کما اینکه اعتقاد راسخ دارم به اینکه عمده‌ی موضوعات عمیق دنیا تلخ است و این حقیقت است.

علیخانی در ادامه صحبت‌هایش به عکس‌العمل خود نسبت به صحبت‌ های میهمانان برنامه اشاره کرد و گفت: به هر حال با توجه به روایت غم‌انگیز و یا خنده‌داری که ممکن است میهمان برنامه داشته باشد، عکس‌العمل نشان می‌دهم و نمی‌توانم حس واکنش برعکسی را نسبت به حرف‌های میهمانان داشته باشم.

احسان علیخانی این مطلب را به دلیل اشک ریختن یکی از میهمانان «ماه عسل» در لابه‌لای برنامه روز گذشته عنوان کرد و سپس گفت: با اشک ریختن شما باز می‌گویند در برنامه سوم و چهارم «ماه عسل» میهمانی آوردند که اشک می‌ریزد.

«ماه عسل» یازدهم تیرماه میزبان دو باربر به همراه فرزندان‌شان و همچنین میهمان دیگری که عنوان شده بود در «گرم‌خانه شهرداری» زندگی می‌کند، بود. حضور چند فوتبالیست که شرح زندگی‌شان را قبل از حرفه‌ای شدن می‌دادند، با انتقادهایی مبنی بر “مسابقه بدبختی دادن در تلویزیون” رو به رو شده بود.

احسان علیخانی , ماه عسل 93 , نقد ماه عسل

نقد برنامه ماه عسل ۹۳

 احسان علیخانی همچنین با تاکید بر سوژه محور بودن این برنامه گفت :

ما در «ماه عسل» مبتنی بر سوژه‌ها پیش می‌رویم. من هیچ تفکیکی بین قصه‌ها قائل نیستم. ممکن است قصه‌ ای مخاطب را به خنده وادار کند، قصه‌ای باعث بغض مخاطب شود، در ذهن او سوال ایجاد کند یا اساسا هیچ احساسی را برای او به دنبال نداشته باشد. مثل اینکه بخواهیم ۱۰ فیلم را ۱۰ شب ببینیم. طبیعی است که نسبت به هر یک واکنش خاصی خواهیم داشت.”

وی درباره تلخ بودن روایت بعضی از سوژه‌ها در این برنامه ادامه داد: “به دلیل اینکه مبتنی بر قصه پیش می‌رویم، ممکن است در جاهایی احساس کنیم که بعضی قصه‌ها بیش از حد مخاطب را آزرده خاطر می‌کند و از آن‌ها صرف نظر کنیم اما باز هم خود من اعتقاد ندارم که قصه‌ای تلخ است بنابراین باید از آن پرهیز کرد. چراکه فکر می کنم طرح قصه‌ های تلخ اتفاقا تاثیرگذارتر است.”

تهیه‌ کننده و مجری برنامه «سه ستاره» در پاسخ به این که چرا برنامه با تغییرات بسیار کم نسبت به سری های قبل روی آنتن رفته است، بیان کرد: «ماه عسل» یک برنامه برند است و بینندگان ما را با یک شاکله نسبتا ثابت پذیرفته‌اند و برنامه برایشان با ویژگی‌های مشخصی تعریف شده است. تغییر آن ریسک‌پذیری بالاتری دارد تا حفظ این ثبات. ضمن این که خود برنامه بستری است برای این که سوژه های مختلفی در آن اتفاق بیافتد. این برنامه فضایی کلی در ذهن مخاطب ایجاد کرده است که دستکاری آن ریسک دارد.»

وی همچنین درباره اینکه بعضی از موضوعات برای دومین یا چندمین بار در برنامه طرح می شوند، توضیح داد: “این یک اتفاق طبیعی است. ما تنها چند تم محدود در سینما داریم اما از همان چند تم هزاران قصه کار می‌شود. زیرا داستان‌ها نامحدودند و درام‌های متفاوتی را می‌توان به واسطه‌شان خلق کرد. در اینجا هم همین است. هر قصه را می‌توان زیر پرچم یک تم جای داد و یک عنوان برای دسته‌بندی آن پیدا کرد، اما قصه‌ها متفاوتند.”

احسان علیخانی , ماه عسل 93 , نقد ماه عسل

مهمانان برنامه ماه عسل

احسان علیخانی , ماه عسل 93 , نقد ماه عسل

عکسی از پشت صحنه برنامه ماه عسل ۹۳

احسان علیخانی , ماه عسل 93 , نقد ماه عسل

در ادامه ببینید

ماه عسل ۹۴

۱۵ دیدگاه‌ها

  1. سلام خلیل هستم کارم دکوراسیون بنظرم دکور ماه عسل ۹۳ خیلی بهتر از سال ۹۴ ،در کل دکور به دل من ننشست.مرسی.

  2. ماه عسل نباشه ماه رمضان خوش نمیکذره..ماهه.ماه

  3. آقای علیخانی لطفا یه وقتآیی خودتو بذار جای مهمون برنامه!

  4. شبکه های ایران که مجری خوب ندارن یکی احسان علیخانی ماهه که اینم با نظرهای بی خودتون ببینم میتونین کاری کنین نمونه.احسان از هر نظر عالیه فقط یه کم زبونش نیش داره همیییییییییییییییییییین.

  5. احساس هم مثل عقل جزء لاینفک یک انسان سالم هستش. انسانی که احساس نداشته باشه، با خوشحالی مردم خوشحال و با غم مردم متأثر نشه، انسان نیست ، هیولاست.
    بعضی وقتها بعضیها با انتقادات مسخره و بیجای خودشون آدمو متعجب میکنن.

  6. سلام مجری گری اقای احسان علیخانی حرف نداره بهترین مجری اقای علیخانیه

  7. دقیقا منم نظرم همینه.این انتقادهای الکی چیه؟از طریق این برنامه یه مادر شهید به آرزوی چند ساله اش رسید و یه مادر دیگه بچه گمشده اشو پیدا کرد و خیلی اتفاقهای مهم دیگه افتاد اینا مهم نیست؟من که واقعا به آقای علیخانی میگم خسته نباشید…

  8. برنامتون واقعا عااااااااااااااااااااااالی از مردم مهترم هم میخواهم انقدر انتقاد الکی نکنند

    • یه سوال دارم: هدف از نشون دادن این انسانهای بدبخت چیه؟
      جز اینه که به مردم بگه بدبختی توی جامعه موج میزنه و بدبخت تر از بیننده ای که در حال تماشای این برنامه هست هم وجود داره. میخواد به بیننده بگه شما ناراحت نباش که بدبختی!! از تو بدتر هم زیاده.
      اگر روزی عاغای علیخانی چندتا انسان موفق رو اورد به برنامه اش و ازشون خواست رمز موفقیتشون رو بیان کنن تا مردم هم راه موفق شدن رو یاد بگیرند، اونوقت باید گفت خسته نباشی مرد.
      وگرنه توی جامعه ای که بدبختی موج میزنه و همه میدونیم که چقدر انسان دارن با بیچارگی زندگی می کنن یا با سیلی صورت خودشونو سرخ نگه داشتن، نشون دادن این موضوع هنر نیست

  9. فقط ماه عسل،بدون نقص

  10. نمیدونم ولی باید به منتقدین ماه عسل گفت:
    برنامه ماه عسل حرف دله ادمارو میزنه. تو پیدا شدن یه نوزاد یکی هنوز سرد و گرم زندگیو نچشیده ولی دستاش پینه بستهو هیچ اروزیی این بچه ۱۲٫۱۳ ساله ندارهو یه زن با اینکه خودش ویلچر نشین بود یه طفل محروم از گوشو چشم و زبان به سرپرستی گرفته و یه مرد که زندگیش بچه های بهزیستیه و فداکاری یه پدر و…
    انتقاد خوبه ولی باید تو انتقادهم عادل بود یه مجری واقعا به جرات میتونم بگم مسلط و تمام عیار میتونه همچین برنامه ای رو پیش ببره چندسال پیاپی احسان علیخانی با تموم کادرش کار بزرگی کردن.
    دستخوش میگم به همتون
    التماس دعا

  11. متاسفانه درپخش برنامه درتاریخ۳۰/۴/۹۳شما بدون در نظر گرفتن گرفتن شرایط روحی پدر مقتول وبصورت کلیشه ای وبا اصرار فقط درپی رضایت وگرفتن نتیجه بودید بدون اینکه لحظه ای خودتان راجای ایشان ودرشرایط ایشان قراردهید وبدتروبی ادبانه ترکه درپایان برنامه حرمت سن ومهمان بودن پدر داغداررا درنظرنگرفته وبدون خداحافظی وباحالتی طلبکارانه ایشان راترک نمودید واقعآ من شرمزده شدم ومتاسف که چرا بعضی از مجری هایی چون شما به خود اجازه بدهند هرگونه رفتاری راجلوی چشم مخاطب انجام دهند .

  12. دیگه نمی دونید چطور بهش عیب یزارید خیلس هم اجراش خوب

  13. فیلم کوتاهی که برای ماه عسل ساختم کجا بفرستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.