امازینگ / اخبار / میزان مبلغ زکات فطریه ۹۳ چقدر است

میزان مبلغ زکات فطریه ۹۳ چقدر است

میزان مبلغ زکات فطریه ۹۳ چقدر است

مبلغ فطریه ۹۳ چقدر , میزان مبلغ زکات فطریه 93

چند روز مانده به پایان ماه رمضان ۹۳ برخی از مراجع تقلید میزان زکات فطریه سال ۹۳ را برای مقلدین خود اعلام کرده اند . تاکنون مراجع بزرگی چون آیت الله یوسف صانعی و آیت‌ الله علوی‌ گرگانی بزرگ آیت‌ الله شبیری‌ زنجانی ، آیت‌ الله موسوی‌ اردبیلی، میزان زکات فطریه ۹۳ را اعلام کرده اند که در ادامه می توانید ملاحظه کنید . چنانچه مراجع تقلید دیگر میزان مبلغ فطریه را اعلام نمایند در همین پست متن آنها گذاشته خواهد شد .

مبلغ فطریه ۹۳ چقدر , میزان مبلغ زکات فطریه 93

میزان فطریه اعلام شده از سوی برخی مراجع عظام به این شرح است :

آیت‌ الله شبیری‌ زنجانی
مبلغ زکات فطره را ۴۰۰۰ تومان عنوان شده است. هر شخص باید براى خودش و کسانى که نان‌خور او هستند، هر نفر یک صاع از خوراکی هاى رایج در آن منطقه، همچون گندم، جو، خرما، کشمش، برنج و مانند اینها، به مستحقّ بدهد و اگر پول یکى از اینها را هم بدهد کافى است.

آیت‌ الله موسوی‌اردبیلی
۴ هزار تومان برای گندم، و برای برنج قیمت سه کیلو برنجی که در آن محل خرید و فروش می‌شود.

آیت الله یوسف صانعی
برای هر نفر به قیمت گندم ۴۰۰۰ تومان و به قیمت برنج ۱۵۰۰۰ تومان است.

آیت‌الله علوی‌ گرگانی
مبلغ زکات فطره پنج هزار تومان بابت سه کیلو گندم برای هر نفر، ضمنا کسانی که مایل به پرداخت فطریه از برنج می‌باشند باید قیمت آن را ملاحظه کرده و به ازای هر نفر سه کیلو از آن را بپردازند و متوسط قیمت آن مبلغ ۱۵۰۰۰ تعیین شده است.همچنین کفاره غیرعمد برای هر روز نیز مبلغ ۱۵۰۰ تومان پول نان برای فقرا تعیین شد.

آیت‌الله وحید خراسانی
میزان زکات فطره توسط آیت‌الله وحید خراسانی چنین اعلام شد: به حساب گندم ۳ کیلو و به قیمت ۵۰۰۰ تومان، برنج هم از ۴۰۰۰ تومان شروع می‌شود تا ۱۰۰۰۰ تومان، بنا به میزان قیمتی که در طی سال دارد، سه کیلو برنج به همان قیمت می‌دهند.

همچنین کفاره روزه غیرعمدی هم به حساب گندم ۱۲۰۰ تومان است و کفاره روزه غیرعمدی به حساب برنج بنا به میزان قیمتی که برنج دارد ۵۰ گرم است.

آیت‌الله‌ نوری همدانی
میزان زکات فطره از سوی آیت‌الله نوری همدانی بر مبنای قوت غالب گندم، سه کیلو گندم هر کیلو ۱۷۰۰ تومان و بر اساس قوت غالب برنج، سه کیلو برنج مبلغ ۱۵۰۰۰ تومان است.

همچنین کفاره روزه غیرعمد مبلغ ۱۲۰۰ تومان است و مبلغ کفاره روزه عمد حداقل روزی ۷۲۰۰۰ تومان است.

آیت الله جوادی آملی
بنا بر اعلام دفتر آیت‌الله جوادی آملی میزان زکات فطره و کفاره امسال قیمت متوسط گندم یا برنج همان منطقه است.

مبلغ فطریه ۹۳ چقدر , میزان مبلغ زکات فطریه 93

زمان عید فطر ۹۳

اس ام اس عید فطر ۹۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.