امازینگ / اخبار / اخبار هنرمندان / خبر بازداشت حبیب خواننده ایرانی در شمال کشور

خبر بازداشت حبیب خواننده ایرانی در شمال کشور

خبر بازداشت حبیب خواننده ایرانی در شمال کشور

بازداشت حبیب , خبر بازداشت حبیب

حبیب محبیان آهنگساز و خواننده قدیمی موسیقی پاپ ایران در تاریخ سه شنبه ۱۷ تیر ماه ۹۳ در یکی از جاده های شمال دستگیر و بعد از چنذ روز با وثیقه آزاد شد .چند روز پیش سایت دیار میرزا خبری در مورد بازداشت جبیب محبیان در روز سه شنبه ۱۷ تیر ۹۳ منتشر کرد . این سایت نوشته بود :

“عصر سه شنبه خواننده معروف ایرانی که سال‌ها در آمریکا فعالیت داشته در شهرک تاریخی ماسوله دستگیر شد.” خبر بازداشت حبیب از سوی مقام‌های رسمی قضایی و نیروی انتظامی تائید نشده است، اما سایت «دیارمیرزا» نوشته است: این “خواننده معروف لس انجلسی ایرانی که چند سالی است که به ایران برگشته و به تازگی در صدد اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی است تا بتواند به صورت رسمی فعالیت‌های خود را در ایران پیگیری نماید عصر سه شنبه در حالی که مشغول ساخت کلیپ تصویری در شهرک تاریخی ماسوله استان گیلان بود توسط نیروهای انتظامی با تمامی عوامل ساخت ویدیو کلیپ، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.”

بازداشت حبیب , خبر بازداشت حبیب

خبر بازداشت حبیب محبیان

در پی انتشار خبر بازداشت حبیب محبیان ، روز جمعه ۲۰ تیرماه ناصر عاشوری، نماینده فومن و شفت در مجلس ایران به سایت «انصاف‌ نیوز» گفت «جبیب» آزاد شده است.

عاشوری گفت: «فرمانده نیروی انتظامی [منطقه] حضوری به من توضیح داد، نیروی انتظامی به ایشان مشکوک شده بود که مجوز نداشته چون آن را ارائه نداده بوده، و چون از خارج آمده است، برای همین او را یک شب میهمان کرده بودند.»

به گفته وی، حبیب محبیان فردای همان روز از سوی دادسرا آزاد شده و رفته است.

این نماینده مجلس تأکید کرد که «حبیب زندانی نبود و آن شب هم [مأموران] به‌عنوان میهمان ویژه وی را نگه داشته‌اند.»

«حبیب» در سال ۱۳۸۸به ایران برگشت و در رامسر اقامت گزید. بازگشت او به ایران واکنش‌های متفاوتی برانگیخت. در آن زمان برخی سایت‌ها در ایران نوشتند که چون وی از معدود خواننده‌های خارج از کشور است که فعالیت سیاسی علیه حکومت نداشته به همین دلیل دولت محمود احمدی‌نژاد از آمدن وی به ایران استقبال کرده است.

این خواننده موسیقی پاپ پس از بازگشت به ایران درخواست مجوز انتشار آلبوم جدید خود را به وزارت ارشاد داد اما تاکنون پاسخ مثبتی به این درخواست داده نشده است.

با این حال کتاب «مرد تنهای شب» وی در فروردین ۱۳۹۳مجوز انتشار گرفت و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

ترانه‌های «مادر»، «مرد تنهای شب»، «شهلای من»، «سلام همسایه»، «ببار ای برف» و «جوونی» از کارهای معروف «حبیب» هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.