امازینگ / اخبار / اخبار هنرمندان / کتک خوردن الهام چرخنده به جرم گفتن تبریک عید به رهبر انقلاب

کتک خوردن الهام چرخنده به جرم گفتن تبریک عید به رهبر انقلاب

کتک خوردن الهام چرخنده به جرم گفتن تبریک عید به رهبر انقلاب

الهام چرخنده , عکس های الهام چرخنده ,کتک خوردن الهام چرخنده

 

جشن هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی عصر روز دوشنبه با حضور جمع کثری از هنرمندان عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این جشن، الهام چرخنده برای اولین بار سخنانی در خصوص مشکلاتی که برای او پس از گفتن تبریک عید به رهبر انقلاب در شبکه چهارم سیما پیش آمده بود، ارائه کرد.

چرخنده گفت: بعد از پخش صحبت‌های من در شبکه‌های مختلف منافقین، مخالفین و ضدانقلاب انتقادات زیادی به من شد همچنین دوستان سینما لطف زیادی به من اظهار داشتند و پیامک‌های برایم ارسال کردند و من در مجموع متوجه شدم که آنها چقدر از کلام من ناراحت هستند.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: من هم آدم هستم و از این واکنش‌ها دلم شکست اما یاد فرمایش امام خمینی افتادم که فرمود زمانی ناراحت باشید که دشمن از شما تعریف کند.

وی با بیان اینکه از قوم لر بختیاری است، اظهار داشت: شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای که دور از کشور هستند و مرده باد و زنده باد سر می‌دهند شروع به فحاشی و تهمت و تهدید علیه من کردند و سپس این ماجرا به صفحات اجتماعی رسید البته اینجا لازم است که بگویم من فیس بوک ندارم اما در اینستاگرام فعالیت می‌کنم. آنها در روز ششم اردیبهشت ماه که شب تولد پسر شانزده‌ ساله‌ام بود شیشه ماشین من را خرد کردند و من آنجا گفتم یا علی آیا حواست هست؟ من دارم می‌فهمم غربت شیعه چقدر سخت بوده است.

 

 اینستاگرام الهام چرخنده , عکس های الهام چرخنده ,کتک خوردن الهام چرخنده

چرخنده اظهار داشت: هنوز هم ولایت مدارها و بچه‌ مسلمان‌ها هستند و مرا تنها نگذاشتند من با پرچم ایران که روی آن به انگلیسی نوشتم «همه جانم امیرالمومنین رهبرم خاکم تموم مسلمین» عکس گرفتم و حال آنها بد و بدتر شد. به طوری که هنوز اینجا ایستاده‌ام کمرم درد می‌کند چون دیشب مرا به جرم عاشقی با چوب زدند .

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه این کشور برای هیچ حزب و دسته خاصی نیست بیان داشت: من یک بچه مسلمان هستم تحصیلاتم مهندسی معماری است و در مهدیه قاری قرآن بوده‌ام. اما فکر می‌کنم پس از این تصویرم را زیاد نبینید چون به من پیام داده‌اند که خانم چرخنده سینمای ما جای این‌جور زن‌ها نیست پس سینمای ما جای چه جور زن‌های است.

وی افزود: پدرم همیشه به من می‌گفت سرت را بالا بگیر و یا علی بگو اما حالا ما باید ببینیم چه شده که در این کشور ارزش‌ها به ضدارزش تبدیل شده است؛ بخش فرهنگ ما به « ۹ دی» فرهنگی احتیاج دارد.

چرخنده در پایان گفت: من یک بسته فرهنگی برای دشمنانمان دارم که مرا در راهم ثابت قدم کردند و در همین جا تولد آقا امیرالمومنین را به  رهبر عظیم الشأن کشورمان تبریک می‌گویم آقا ان‌شاءاله  که سایه‌تان مستدام باشد. روز پدر بر شما مبارک.

منبع : خبر گزاری دانشجو

۴۳۸ دیدگاه‌ها

  1. خوشحالم دینم اسلام است مذهبم شعیه است و حجابم چادر است خوشحالم که لیاقت یافتم چادر سرم کنم و حجاب داشته باشم خدایا ممنونم ازت
    یک لحظه ما را به حال خود وا نگذار الهی امین

  2. باشه فرزانه خانم.شما راست میگی شما خوبی!!!!والا.

  3. چقدر سانسور کردین نظراتو.کافیه نظرات یه سایت دیگه رو ببینین اونوقت متوجه میشین که این خانم با اینکاراش محبوب نشده که هیچ برعکس خودشو منفور هم کرده.نون به نرخ روز خور…

  4. سولی جان لطفا خفه.آخه تو از حجاب چی سرت میشه؟

  5. جانم فدای سید علی.حضرت آقا عشقه ماست.چشم دشمنای رهبر عزیزمون در بیاد.خانم چرخنده یک دلاور و سلحشور به تمام معناست.جانم فدای رهبر.

  6. افتخارمیکنم به بانوی کشورم که اینگونه پای ارزش هایش ایستادگی میکندحقیقتا احساس حقارت برای خودم دارم که چقدرازایشان عقبم.

  7. الان داشتم کامنت های زیر این پستو میخوندم
    خیلی خوبه که آدما باهم در مورد مساعل مختلف وارد بحث بشن و نظراتشونو در مورد اون بحث بگنن و ازهم دلیل بخوان و با دلیل منطقی طرف مقابل درصورتی که قانع شدن بپذیرند فک نکنن حالا کسر شان میشه
    واینکه با تیکه طعنه و …. هیچ بحثی به جای خوبی نمیرسه پس رعایت احترام و شان انسانی خیلی مهمه
    پیش از هرچیزی باید بدونیم اول سعی کنیم باهم انسان گونه حرف بزنیم

  8. جیگر برادر همین که فهمیده و راهش رو از حالا به این شکل خوب انتخاب کرده همین بسه قرار نیست آدمها را این چنین قضاوت کنیم گذشته مال خودش مهم حالاس که بدجوری زده تو دهان اونهائی که هر روز از کشور فرار می کنن و خودشون به هیچ میفروشن و کشف حجاب می کنن . یا علی و شیفته مرامتم الهام خانم

  9. به نظر من ذات آدمی در هفت سالگی هر چی باشه در هفتاد سالگی هم همونه شاید برای بعضی از منافع خودمون دچار تغییر شویم ولی خودمون رو نمیتونیم گول بزنیم ایشون هم خدا میدونه برای چه منفعتی اینقدر تغییر کرد

  10. درود بر الهام چرخنده و امامش.

  11. لعنت به اونایی که در مقابل رهبر عزیزمون قرار میگیرن
    درود بر سید علی خامنه ای

  12. یه انتقاد دوستانه هم خدمت ادمین گرامی این سایت کنم. هرکس که به این سایت می آید بلافاصله بعد از خواندن چندین نظر متوجه میشود که قصد و هدفی پشت این سایت و این مطالب است و یک سایت بیطرف و آزاد نیست. ازین رو میگویم که نود درصد نظراتی که اجازه پابلیک شدن دارند نظرات یک گروه به خصوص است که عمدتا نه از روی عقل بلکه از روی دستور و منش حذبی نظر میدهند. درست مثل مسابقات نظر سنجی برنامه نود که هر کس از تیم محبوبش طرفداری میکند نه طرفداری از تیم بهتر و لایق تر. البته خیلی ها درآمد و منفعتاش در این است که کل روز در سایت های مختلف بگردند و از حذب خاصی طرفداری کنند و به اصطلاح یار کشی کنند تا از قافله عقب نمانند و حذبشان به اصطلاح پر طرفدار جلوه نماید! البته این هم راهی است برای جبران کم یاری و راه درامدیست برای افرادی که اهل کار کردن و زحمت کشیدن نیستند.. انشاالله که خداوند این کار آنها را همچون کار یک کارگر زحمت کش بپذیرد و آن دنیا مورد بازخواست قرار نگیرند.

  13. با سلام خدمت شما. در اینترنت به دنبال مطلبی بودم که این سایت را دیدم و نظرات شما را. من شوهر سابق این خانم هستم و تجربه تلخی از زندگی با ایشون دارم.. میخوام چند مطلب راجبش بگم که شاید پاسخ خیلی از سوالات باشه. ایشون به دلیل طرد شدن از سینما و برای گرفتن انتقام به این سمت چرخیدند و دلیل اصلی طلاق ما داشتن روابط مشکوک ایشان با چندین نفر بود. این خانم به محض اینکه آتش شهرتش فروکش کرد به سمت و سوی دیگری خواهد چرخید. نمیتوان به شخصیت سست و هوس ران ایشان اعتماد کرد. پس لطفا از ایشان برای ملت عزیز ایران خصوصا جوانانی که در پی معرفت هستند بت نسازید که ضربه بدی خواهند خورد. یعنی نظام و دین ما در این مملکت بعد از ۳۷ سال انقلاب به جایی رسیده که نیازمنده تبلیغ از سوی چنین شخصیتیه…؟! یعنی رهبر عزیز ما اینقد در این کشور مظلومند که اگر کسی اسم ایشان را بیاورد کتک میخورد؟! اگر کسی اسم شاه را بیاورد فکر نمیکنم حتی کسی به او توجهی هم بکند! بس کنید لطفا… کتک خوردن ایشان البته اگر کتک خورده باشند! به خاطر شخصیت ریاکار و طمع کار ایشان است.. نمیدانم چرا بعضی ها با سرمایه گذاری و بزرگ کردن ایشان قصد تبلیغ دین دارند در صورتی که نتیجه عکس داده و تخریب میکند.. آخر کدام فرد عاقلی با دیدن چنین شخصیت متزلزلی به سوی حجاب و دین روی می آورد؟! کمی مشکوک و ساده لوحانه نیست این برنامه؟! دین عزیز ما و رهبر عزیزتر ما نیازی به تبلیغ ندارن. هر کس ایشان را پذیرفته با فکر پذیرفته و هر کس هم که نپذیرفته نمیتوان به زور مجبورش کرد. این صحبت ها را دوستانه عرض کردم. البته شما اهل هر دسته و حذبی که هستید میتوانید برنامه هایی که به شما دستور میدهند را اجرا کنید نه کاری که عقل و دلتان آن را قبول دارد. خداحافظ.

  14. خوش به حالش چه اعتقاد قوی داره . الان همه با این حرف خودشونو گول می زنن که آدم باید دلش صاف باشه ظاهر که مهم نیس !!!!!!!!!!!!!!. یکی نیس بگه از کوزه همان برون آید که درون اوست

  15. احسنت به خانم چرخنده
    زیرسایه مولاعلی سربلندباشی

  16. هیچ کس حق تفتیش عقاید ندارد. ضمنا شخصیت های ایران از رهبر گرفته تا سردار سلیمانی عزیز متعلق به همه هستند. چه خوب چه بد. هیچ کس یا گروه حق مالکیت افراد را ندارد. تند روی در همه چیز حتی در عبادت نکوهیده است. حضرت علی امر به اعتدال نموده اند. وهابی های نادان نمونه واقعی تند روی در اعتقادات است.

  17. خانم زهرایی خیلی خانومی دمت گرم

  18. خدابخش خورشیدی

    الهام چرخنده همیشه چون کوه محکم واستوار باش وهمچون اب نرم که با نرمی خود صخره را می شکافد.نابود باد خشونت .زنده باد عقل ومنطق وزنده با امام خامنه ای وطرفدارانش.

  19. هیچ دانشی همچون اندیشیدن نیست . امام علی

    شاید شما درس الهیات خونده باشی و علم و دانشت ازمن بیشتر باشه اما بد نیست در مورد حدیث بالا بیشتر تامل کنی . حضرت علی که وقتی پیامبر به او گفت نماز بخوان اول فکر کرد بعد تصمیم گرفت که نماز بخونه .(پاسخم به خانم چادری ایرانی فدایی سید علی)

    • یک چادری ایرانی فدایی سید علی

      همین بحث ما سرمنشأ فکره. ولی فکر وقتی نتیجه میده که آزادانه و بدون پیشداوری باشه. تو از قبل این ذهنیتو داری که چادریها افراطین و از اون نتیجه گرفتی که پس چادر چیز بدیه. شاید به خاطر اینکه واقعا چادری افراطی دیدی. آره منم تصدیق میکنم که عمل بعضی چادریها نادرسته و من هم به این چادریهای افراطی برخوردم. ولی من بهت میگم اینطور قضاوت صحیح نیست. هر قشری رو که در نظر بگیری هم خوب داره و هم بد. من در مورد شما اینطور فکر نمیکنم. برای اینکه سید علی رهبر ما که شما ایشونو با یزید مقایسه کردید گفتند: “خانمهایى بودند که در عرف معمولى به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. گفتا شیخا هر آنچه گویى هستم / آیا تو چنان که مینمایى هستى؟”
      دوم اینکه علم و دانش با فکر همراهه. من همون قدر که علمی رو فراگرفتم به همون اندازه هم روش فکر کردم. نگید فکر نکردم و فکر نکنید که فقط خود شمایید که فکر میکنید.
      سوم اینکه من اگه چادرو به عنوان پوششم انتخاب کردم، به اجبار یا تقلید از کسی نبوده و برای اولین بار نیست که این شبهاتو میشنوم و تو هم اولین کسی نیستی که اینهارو مطرح میکنی. حرفای شما به گوش من آشناست چون منم درگیرش بودم. اما حلش کردم.

      • من خدای نکرده نگفتم قشر چادری بد هستند چون خود من دوستان چادری زیاد دارم وبه عقایدشون احترام میذارم و حتی بعضی اوقات کسی بهشون بی احترامی میکنه و حرف نا مربوط بهشون میزنه خود من شخصا از چادری ها دفاع میکنم و انگار که به من توهین کردن چون خود من دختر هستم در این جامعه زندگی میکنم وکم به خود من توهین نشده . حرف من اینه که بعضی ها تبلیغ میکنند که زن مسلمان ینی زنی که چادر به سر داره ویا کسی که گیسوانش بیرونه میخواد به دین دهن کجی کنه ویه آدم افراطی به خودش اجازه مده به زور روسری سر دخترا کنه بهشون توهین کنه بر چسب بی عفتی بهش بزنه ودر آخر زندانی کنه و به زور عقایدشو تحمیل کنه.
        خانم چادری فقط دوست دارم به این موضوع بیشتر از هرچیزی فکر کنی چرا بد از انقلاب تمام دخترها به یکباره روسری سرشون کردن ینی بین این همه دختر یک نفر مخالف نبود بگه من این روسری رو سر نمیکنم ؟؟ ینی همه دخترا با یه فتوا به راه مستقیم هدایت شدن؟؟؟؟ ینی یک مخالف وجود نداشته اگر بوده باهاش چی کار کردن؟؟؟؟؟ چرا حتی یک دختر بدون روسری در جامعه وجود نداره ؟؟؟؟ تو فکر میکنی با اون دختر چیکار کردن ینی هیچ زورو بگیرو ببندی وجود نداشته چطور بعضیا این حکومت رو با حکومت حضرت علی مقایسه میکنند؟؟؟؟؟؟

        • ببخشیدخانم
          آزادی یعنی نداشتن پوشش…
          همانند انسانهای اولیه…
          حتما خونه هارو رها کنیم درغارزندگی کنیم و…و…و…. ؟
          به این میگن پیشرفت یا پسرفت؟!!!
          بعداز اومدن۱۲۴هزارپیامبر و ۱۲امام واسه هدایت
          وآموختن زندگی انسانی، نه((حیوانی )خوردن وپوشیدن و برهنه بودن )
          آخرش یکی مثل شما خانم سولی میگه لیلی زن بود یامرد؟!!!

      • اگر جواب کامنتم دادی حتما می خونم ولی فکر نکنم دیگه جواب بدم

        با تشکر خسته نباشی

  20. پاسخم به خانم چادری ایرانی فدایی سید علی

  21. و اما در مورد روایت حضرت زینب اگر این روایت درست باشه پس شما مگین که از حضرت زینب معصوم تری ؟؟؟؟؟؟ به خاطر اینکه حضرت زینب در حجابش لغزش داشت ولی شما خیر!۱!!!!! پس شما از حضرت زینب هم که داری ایراد میگیری !!!!!!!!!

    اما در مورد ثمثال حضرت فاطمه فکر میکنم ایشون روسری داشتن اما نه به صورتی که شما سر میکنید . یا اینکه از عمامه استفاده میکردن که الان مورد قبول جامه مانیست

    • یک چادری ایرانی فدایی سید علی

      اول اینکه برای نقد و تحلیل حضرت زینب (سلام الله علیها) و بزرگان دیگر لازم نیست من معصوم تر از آنها باشم، به این دلیل که ما الان در مقام تحلیل هستیم نه در مقام عمل و در عمله که روشن میشه چقدر لغزش داریم.
      دوم اینکه حضرت حسین (علیه السلام) در چند جا حضرت زینب (سلام الله علیها) را امر به صبر نمودند و چندین بار ایشان را به خیمه برگرداندند که در حضور نامحرمان ناله و شیون نکنند.
      من در جنوب رزمنده ای رو دیدم که از صحنه های ناراحت کننده و بدن دوستانش که روی زمین افتاده بودند با گریه حرف میزد. میگفت من مرد بودم و تحمل دیدن همه اینهارو نداشتم اما حضرت زینب (سلام الله علیها) زن بود و کی تحمل این همه مصیبت رو داشت. (البته برداشت غلط نشه این فقط مرثیه ای بود که از سوز دل اون رزمنده بلند میشد و ایشون قصد زیر سؤال بردن مقام حضرت زینب (سلام الله علیها) را نداشت)
      بازم که فکر از خودت و نظر از خودت بدون استناد به جایی. خب این فکر تو از کجا نشأت میگیره؟ دلیل حرفت چیه؟ سندش از کجاست؟ اگه اینطوری باشه منم فکر میکنم همینطور که قبلا گفتم از جلباب به همان شیوه ای که ذکر شد استفاده میکردن. پشت این حرفت هیچ استدلالی نیست غیر از پیشداوری و ذهنیتی که از قبل داری. برای اثبات چیزی باید همه اینهارو کنار گذاشت و بی طرفانه حرف زد. اگه از قبل درست بودن چیزی رو در نظر داشته باشی دیگه نمیتونی ردش کنی و بگی چیز دیگری غیر از این درسته.

      • شما گفتین تمثال حضرت فاطمه در ذهنت چه شکلی منم جوابتون دادم . نمیگم چیزی که تو ذهنم درسته میگم اگر نقاش بودم با عمامه میکشیدم بله این نظر شخصیمه( البته شاید دوست نداشته باشم خیلی چیز هارو بگم)

  22. سزاوار نیست زن مسلمانی لباسی بپوشد که بدن وی را نمی پوشاند. امام صادق (اشاره به بدن)

    بر شما باد بر پوشیدن لباس ضخیم چرا که هر کس لباسش نازک باشد دینش نازک است امام علی
    (اشاره به لباس حریر که ۱۵۰۰ سال پیش از لباس حریر استفاده می شد)

    پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایی اوست . امام علی
    (شما هم پوشیده هستین من هم پوشیده هستم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کدو مش درسته؟ بستگی به برداشت آدم داره)

    خانم چادری ایرانی فدایی سید علی برداشت شما از ۳ حدیث بالا چیه؟؟؟؟؟؟؟؟

    • یک چادری ایرانی فدایی سید علی

      این احادیث منافاتی با اون حجابی که مدنظر قرآنه نداره و چیزی رو رد نکرده. بحث ما در مورد اینه که آیا همین مقدار کافی است؟ ضمن اینکه بدن شامل سر و صورت هم میشه و لباس هم همینطور. یعنی روسری ای که برای حجاب سر میکنی نباید نازک باشه. یعنی شما میگید هم پوشش من درسته و هم پوشش شما؟ فقط برداشتمون متفاوته؟ من جوابتو با سخنان امام علی (علیه السلام) میدم:
      و خدایشان یکی… پیامبرشان یکی… و کتابشان یکی است… آیا خدای سبحان آنها را به اختلاف امر فرمود که اطاعت کردند یا آنها را از اختلاف پرهیز داد و معصیت خدا نمودند؟ آیا خدای سبحان دین ناقصی فرستاد و در تکمیل آن از آنها استمداد کرده است؟ آیا آنها شرکای خدایند که هرچه میخواهند در احکام دین بگویند و خدا رضایت دهد؟ آیا خدای سبحان دین کاملی فرستاد، پس پیامبر (صلی الله علیه و آله) در ابلاغ آن کوتاهی ورزید؟ در حالی که خدای سبحان میفرماید: “ما در قرآن چیزی را فروگذار نکردیم” و فرمود: “در قرآن بیان هر چیزی است” و یادآور شدیم که بعض قرآن گواه بعض دیگر است و اختلافی در آن نیست.
      قسمتی از خطبه ۱۸ نهج البلاغه بود. ازت خواهش میکنم این خطبه رو کامل با متن عربی بخونی. چون الفاظ فارسی رسایی کلمات عربی را ندارند.

      • فکر میکنم در این مورد به اندازه کافی گفتم واین جوابت من رو توجیح نکرد . باشه چشم نهج البلاغه رو با دقت میخونم وبرای ظهور امام زمان دعا میکنم و از خدا مخوام تا آن زمان به راه مستقیم هدایتم کنه (اگر اشتباه میکنم)
        وای خدایا خسته شدم…………..

  23. من اون مقدار کامنتی رو که خوندم، بابعضی نظرها موافق بودم وبا بعضی نظرها مخالف
    اما انگار بعضی کامنتا (نظر) نیست
    بیشتر جنگ و دروغ و افترا به خداست….
    ایجا قرار هر کسی دوست داره( نظر) بده
    نه دروغ و دعوا و….
    واینکه ممنون از خانم چرخنده که از راه اشتباهش برگشت
    مهم اینه انسان متوجه اشتباهش بشه و از اون راه برگرده
    که خدا همیشه پذیرای بنده خطا کارش هست

  24. یک چادری ایرانی فدایی سید علی

    منم میگم اگه کسایی که عرب بودن در تفسیر قرآن موندن اونوقت به همین راحتی میشه بدون مطالعه و بررسی دقیق در این مورد نظر داد. اونم صرف اینکه عرب بودن برای فهمیدن قرآن کافیه و علوم دیگه ای که برای تفسیر لازمه ندیده بگیریم. خود شما آیا این علومو داری و چقدر در این مورد تحقیق کردی؟ پس چطوری میتونی نظر شخصی خودتو به قرآن تحمیل کنی؟ آیا این نوعی تحریف نیست؟

  25. یک چادری ایرانی فدایی سید علی

    من نظر شخصیمو نگفتم همه اونا براساس آیات قرآن و نهج البلاغه و دلایل فطریه که هر قلب سلیمی اونهارو میپذیره. من قرآنو تفسیر به رأی نمیکنم و برداشت خودمو در نظر نگرفتم. همه حرفایی هم که زدم بعد از مطالعه تفاسیر و معانی لغات بوده. وگرنه من نه عرب زبانم نه تخصصشو دارم. من با گشت ارشاد اصلا موافق نیستم که اگه با زور و اجبار موافق بودم دیگه با شما بحث نمیکردم. نماز از واجبات دینه درست… اما از واجبات فردیه… ولی حجاب از واجباتیه که تو اجتماع تأثیرگذاره. اونطور که من فهمیدم شما مخالف اصل حجاب نیستی، فقط در مورد حدودش نظر متفاوتی داری. بله مشکلات دیگه هم هست و اگه به مسائلی کم توجهی میشه، دلیل نمیشه که به این هم توجه نشه. هرکدوم در جای خود باید حل باشه. حالا ما باید در مورد اعتیاد و فقر و اینا با هم بحث کنیم.
    من قرآنو به نفع خودم معنی نمیکنم. خب مسلما این حجابی که تو قرآن هست سختیهایی هم داره پس نفع من در اون نیست (البته نفع مادی و نه معنوی). در ضمن باید بگم که تحصیلات من در این زمینه س. پس همینطوری هم حرف نمیزنم. من نگفتم بهشت و جهنم براساس حجابه… حرف من اینه که اینطوری که آزادانه قرآنو معنی کنی و قرآنو با خودت تطبیق بدی نه خودتو با قرآن، دیگه وجود قرآن برای چیه؟ اگه قرآن هم نباشه همینطوری زندگی میکنی و اگه هم باشه بازم همینطوری مطابق نظر خودت. آفرین اینجام نظر من با شما یکیه که حجاب یه حد واجب داره و بیشتر از اون مستحبه ن افراطی گری. من سه تا دلیل آوردم ن مطابق نظر شخصی خودم. ولی شما اونارو نتونستی رد کنی. ولی جرأت پذیرفتنش رو هم نداری، چون پذیرفتن یه چیز مستلزم عمل کردن به اونه. حجاب مسأله کوچیکی نیس و تأثیر اون تو اجتماع واقعا بزرگه. بعدم این یه بحث جداگانه س. بحث ما الان در مورد خود حجابه نه روش عملی کردن اون در جامعه.
    در مورد تمثال من نگفتم لزوما تصویری که کشیده شده بلکه تصور ذهنی خودت. در مورد اون روایت هم من تا به حال نشنیده بودم و باید در مورد صحت و سقم اون و شرایطی که در اون زمان حضرت زینب (سلام الله علیها) داشته و اینکه آیا در اون زمان نامحرمی اونجا حضور داشته تحقیق کنم (بازم دارم میگم تحقیق نه نظر شخصی). بعد هم حضرت زینب (سلام الله علیها) معصوم نبوده و امکان لغزش داشته.

  26. یک چادری ایرانی فدایی سید علی

    من کامنتهای قبلیت رو هم خوندم و اون سؤالاتو در جواب کامنتهای قبلی نوشتم. اونها هم هیچ دلیل محکمی نبودند و فقط برای اثبات خودت نوشته شده بودند نه اثبات حق. منم از بحث و گفتگو استقبال میکنم چون میخوام این موضوع روشن شه. بعدم فکر نکنم شما خسته شده باشی چون هنوزم فعالانه کامنت میذاری. از سماجتت خوشم اومد. به هر حال خسته نباشی.
    یعنی باز هم میخوای برداشت شخصی خودتو در نظر بگیری؟ آخه شما عرب نیستی که بخوای جلباب رو معنا کنی و تازه ۱۴۰۰ سال پیش هم نبودی که بخوای بفهمی جلباب در اون زمان و مکان چه معنایی میتونسته داشته باشه. یعنی هر کلمه از قرآنو مطابق میل خودت معنا میکنی؟ اینطوری که دیگه لازم نیست قرآنی وجود داشته باشه. تو میتونی هرطور که دوس داری زندگی کنی. دین تو نظر شخصی خودته. یعنی ما به اندازه تمام افراد روی کره زمین دین داریم و همشون هم درستن. اینطوری دیگه لازم نیست بهشت و جهنمی باشه… قیامتی باشه… خواهشا علمی بحث کن.
    پس قبول کردی که موی تو زینته، چون در کامنتای قبلی اینو کاملا منکر میشدی. بله خداوند مخالف نشان دادن زیبایی ها نیست اما نه برای همه اونم تو کوچه خیابون اینم آیه ش “و قل للمؤمنات … ولایبدین زینتهن الا …” ۳۱ نور. آره حضرت یوسف (علیه السلام) نباید مو و چهره شو میپوشوند. حضرت یوسف زیبایی ذاتی داشت نه زینت و تازه مو برای مردان زینت نیست. میدونی چرا؟ خیلی از پسرا برای سربازی کچل میکنند اما اگه دخترا هم مجبور بودند کچل کنند چی؟ مشخصه که زیباییشونو کاملا از دست میدادند. خود تو هیچ وقت حاضر نیستی کچل کنی برای اینکه حاضر نیستی موی سرتو بپوشونی. مخاطب آیه جلباب مردان نیستند.
    حجاب مراتب داره مثل نماز. بعضیها فقط نمازهای واجبشون رو میخونن، بعضی ها علاوه بر اون نافله هم میخونن. حجاب هم یه حد واجب داره که همون جلبابه و صورت کاملترش چادر و اکمل اون پوشوندن صورته. حضرت فاطمه (سلام الله علیها) که برترین زنان عالم هستند، برترین حجاب رو هم انتخاب کردن. خیلی دلایل میشه براش گفت. دلیل دیگه ای که داره اینه که صورت معصومان بهتره به تصویر کشیده نشه به خاطر احترامی که معصومین دارند و هتک حرمت نشه. دلیل دیگش اینه که حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در اواخر عمر چهرشون رو از حضرت علی (علیه السلام) میپوشاندند. پس پوشیده بودن صورت ایشون دلیل دیگه ای غیر از حجاب داره.
    چطور اینقدر راحت میتونی بگی که جلباب به همون طریقی بوده که شما میپوشید، اونم بدون هیچ دلیلی… مگه شما اون زمان زندگی کردید؟ همینطور رو هوا… چون شما اینطوری دوست دارید. این حرفارو بدون بررسی کردن منابع تاریخی و شواهد نمیشه گفت. اینطوری منم میتونم بگم که جلباب به همون طریقیه که من انجام میدم. اینطوری که نمیشه بحث کرد؟ من فکر میکنم شما جرأت پذیرفتن حقیقتو ندارید و برای اینکه وجدان خودتون رو راحت کنید، اینطوری توجیه میکنید.
    کامنتم ناقص اومده بود.

  27. اگر به تمثال باشه من تمثال حضرت خدیجه رو دیدم که در کنار پیامبر نشته و پارچه ای به صورت عمامه به سر خود بسته و از اونجایی که موهای خیلی بلندی داشتن از پشت گیسووانش نمایان بود واگر به روایت باشه روایت داریم که حضرت زینب موقعی که امام حسین به شهادت رسید روسری خود را بر روی امام انداختن

  28. اینجا نزدیک۴۵٠نظر گذاشته شده .ولی هیچ کس حرف کس دیگرو قبول نکرده.پس ادامه دادن فایده ای نداره .از الان به بعدم اگر جواب کسی رو ندادم رو حساب اینکه حرفی برا گفتن نداشتم نذارید رو حساب این بذارید که گوش شنوایی نیس.من موافق انسانهای خوبم.چه چادری چه مانتویی همه انسانیم و از خلوتمون فقط خدا خبر داره.مهم اینه اون بالاسری ازمون راضی باشه.من مانتویی رو میشناسم که نمازش قضا نمیشه .پس از رو ظاهر قضاوت نکنید…من نه رفیق دزدم نه قافله فقط نظرمو گفتم .بعضیا با توهین میخوان نظرشونو تحمیل کنن.ورور نکن و…اصلا مناسب نیست این طرز حرف زدنو همه بلدن.ولی مناسب انسانیت نمیدونن…شمایی که بعد ١٠تا کامنت تازه میگی به اسم ناشناس مینوشتی محمد مهدی کیه معلومه نرمال نیستی.حالا باز بیا توهین کن.. دلت خنک شه…..منم دیگه نمیام تو این سایت چون وقتم مهمتره….

    • آفرین نسرین .آفرین

      • یک چادری ایرانی فدایی سید علی

        قرآن دیوان شعر نیست که ازش بشه برداشت شخصی کرد. دین خدا یکیه نه چند تا. حقیقت یکیه. من دنبال حقیقتم. من با دلایل عقلی و نقلی حجاب رو ثابت کردم و از شما میخوام اگه دلایلم اشتباه و غیرمنطقیه با استدلال و منطق اونارو رد کنید و منو از اشتباه دربیارید. قانعم کنید. مغالطه نکنید.

        • عزیز من کامنتهای من رو با دقت بخون به جوابت میرسی من کم مخالف ندارم و تقریبا جواب همشون رو دادم به قول نسرین خانم گوش شنوایی نیست

        • می خوستم دیگه کامنت نذارم چون واقعیتش خسته شدم . این موضوع به بحث و گفت و گو احتیاج داره

        • همان طور که در کامنتهای قبلیم گفتم جلباب معنی مختلفی متونه داشته باشه. در مورد زیبایی فکر نمی کنم خداوند مخالف آن باشد بلکه زینتهای شهوانی را باید پوشاند .آیا حضرت یوسف باید مو و چهره خود را میپوشاند(به دلیل زیبایی بسیاری که داشت) خیر بلکه این زلیخا بود که عفیف رفتار مکرد . تمثال حضرت فاطمه نه تنها موهایش بلکه چهره او را پوشانده است پس من نیز چهره خود را باید بپوشانم؟؟؟ این دلیل خوبی نمی تونه باشه اگر جلبابی هم بوده به طریقی که من اینگونه سر مکنم آنها نیز سر میکردند.

          • این زلیخا بود که باید عفیف رفتار میکرد (اشتباه تایپ کردم)

          • یک چادری ایرانی فدایی سید علی

            یعنی باز هم میخوای برداشت شخصی خودتو در نظر بگیری؟ آخه شما عرب نیستی که بخوای جلباب رو معنا کنی و تازه ۱۴۰۰ سال پیش هم نبودی که بخوای بفهمی جلباب در اون زمان و مکان چه معنایی میتونسته داشته باشه. یعنی هر کلمه از قرآنو مطابق میل خودت معنا میکنی؟ اینطوری که دیگه لازم نیست قرآنی وجود داشته باشه. تو میتونی هرطور که دوس داری زندگی کنی. دین تو نظر شخصی خودته. یعنی ما به اندازه تمام افراد روی کره زمین دین داریم و همشون هم درستن. اینطوری دیگه لازم نیست بهشت و جهنمی باشه… قیامتی باشه…
            خداوند مخالف نشان دادن زیبایی ها نیست اما برای افراد خاصی که در آیه ۳۱ نور اومده نه برای همه. در ضمن این جواب اون سؤال نیس. آره حضرت یوسف (علیه السلام) نباید مو و چهره شو میپوشوند. حضرت یوسف زیبایی ذاتی داشت نه زینت و تازه موی مردان زینت نیست. مخاطب آیه جلباب مردان نیستند.
            حجاب مراتب داره مثل نماز. بعضیها فقط نمازهای واجبشون رو میخونن، بعضی ها علاوه بر اون نافله هم میخونن. حجاب هم یه حد واجب داره که همون جلبابه و صورت کاملترش چادر و اکمل اون پوشوندن صورته. حضرت فاطمه (سلام الله علیها) که برترین زنان عالم هستند، برترین حجاب رو هم انتخاب کردن. دلیل دیگه ای که داره اینه که صورت معصومان بهتره به تصویر کشیده نشه.
            چطور اینقدر راحت میتونی بگی که جلباب به همون طریقی بوده که شما میپوشید، اونم بدون هیچ دلیلی. اینطوری منم میتونم بگم که جلباب به همون طریقیه که من انجام میدم. اینطوری که نمیشه بحث کرد؟

          • اگر ۱۰ سوزن به من میزنی ۱ سوزن هم به خودت بزن . فقط نظر من شخصی ؟؟؟؟؟؟؟؟ بر فرض این چیزی که شما مگی درست اما با گشت ارشاد و اجبار میشه این مساله رو حل کرد. نماز که انقدر از واجبات دین این جور باهاش رفتار نمیکنند برای این مساله به این کوچیکی چرا انقدر پافشاری میشه. مشکلات مهمتر از این هست مثل معتاد شدن جوانان افزایش فحشا که بعد انقلاب بیشتر شده مثل دزدی مثل فقر و خیلی چیزهای دیگر .

          • شما چی شما ۱۴۰۰سال پیش بودی ؟شما هم داری قرآن رو به نفع خودت معنی می کنی. از کجا انقدر مطمئنی این چیزی تو میگی درسته.ینی بهشت و جهنم بر اسا با حجابی وبی حجابی تعیین شده. حجاب یه حدی واجب داره اون هم پوشش بدنه.بیشتر از اون میشه مستحب . مثلا وقتی من از کوچه ای رد میشم وقتی یه عده پری رو سر کو چه میبینم راهم و کج میکنم واز راه دیگه میرم ولی میتونم از دخترای دیگه ایراد بگیرم وبگم همین کاری من کردم شما هم باید این کار انجام بدین؟؟؟؟؟ تو چه دلیلی داری برای این نوع پوشش خودت؟

          • بر فرض این چیزی که شما میگی درست میشه با گشت ارشاد و اجبار این مساله رو حل کرد نماز که از واجبات دین این همه روش پافشاری نمیشه چرا مساله به این کوچیکی انقدر بزرگ شده چی رو مخوان با این کارشون پنهان کنن در جامعه مهمتر از این مساله وجود داره. مثل معتاد شدن جوانان و فقر و فحشا که فحشا قبل از انقلاب خیلی کمتر بوده .

          • ینی نصف بیشتر خانم ها(در جهان) به جهنم میرن

          • ینی نصف بیشتر خانم ها(در دنیا) به جهنم میرن

          • اگر به تمثال باشه من تمثال حضرت خدیجه رو دیدم که در کنار پیامبر نشته و پارچه ای به صورت عمامه به سر خود بسته و از اونجایی که موهای خیلی بلندی داشتن از پشت گیسووانش نمایان بود واگر به روایت باشه روایت داریم که حضرت زینب موقعی که امام حسین به شهادت رسید روسری خود را بر روی امام انداختن

          • بله دین خدا یکی ولی تفیر نه . حتی کسانی که عرب هستن در معانی و تفسیر اون موندن. در مورد نهج البلاغه هم همین طور

          • چه تفسیرایی….؟!!
            اینطور تفسیرو تمثیل دروغین از ائمه معصومین
            جز کار ابلیس،چیز دیگری نمیتونه باشه…
            حداقل لطف کنین تهمت و افترا رو به ائمه معصومین نزنین زشت خدایی

        • موافقم
          با خانم چادری……

  29. ببخشید اقا سعید شما دکتر تشریف دارین یا اینکه احتمالا بانویی باشین که به اسمای مختلف نظر میدین.ببینید منم میتونم بگم.در ضمن مگه سولی قاتله اون کسیه که نظرشو گفته ولی یه سری به سمتش هجوم بردن.اگرم من سولی باشم مگه از کسی میترسم که بخوام با اسم دیگه نظر بدم.منم خانم چرخنده رو به عنوان بازیگر خیلی دوست دارم اما ایشونم مثل ما ادمن.و هیچ کس به گرد پای حضرت زهرا نمیرسه.خداوند هم ملاک بهشت و جهنمشو بر اساس انسانیت بنا کرده نه اینکه کی مانتوییه کی چادری.شمام به جای غیب گفتن به زندگیت برس ادم مشکل بینایی داشته باشه بهتر از اینه که مشکل فکری داشته باشه.اینهمه تو این سایت نظر نوشته شده اخرش بعضیا میگن امازینگ همون سولیه.بالاخره سولی کیه .با خودتون چند چندین.باشه بابا شما خوبین

    • حالا تو کمی صادق باش
      دیگه لازم نیست زحمت بکشی اسم عوض کنی
      فعلا جنابعالی هستی ک هجوم ب همه میبری
      و لطف کن هی دائم ب نعل ومیخ نزن…
      این درست نیست ک هم شریک دزد باشی و هم رفیق قافله…

  30. خییییییلی مارموزی آمازینگ
    میدونیم ( سولی، لاله،و… ) خودتی
    یه ور میزنی مردمو سر کار بزاری
    چون میخوای بگی آمارسر زدن ب سایتت زیاد…
    (مارمولک روباه صفت)
    مطمئن باش کشورو ب دست تو آشغال وامسال تو نمیدیم
    حالا هر چی دروغو دغل دیگه هم میخوای ب خدا وقرآن بزنی بزن
    .
    .
    .
    میدونی همیشه ته چاهی
    چون چاه کنی

    • این حرف ها درست نیست
      لاله و سولی رو اصلا نمیدونم کی ان مثل خود شما
      ببینید تو این سایت وقتی یه نفر برای اولین بار کامنتی رو بخواد بذاره باید تایید بشه تا بنمایش در بیاد
      اما بعدش کامنتای بعدی اون شخص بدون تایید درج میشن
      به همین خاطر نیمی از کامنتای این صفحه رو خیلی بصورت گذرا خوندم
      که فقط متنش حاوی توهین و ناسزا به اشخاص یا اقوام ادیان یا … نباشه که اگه این مورد باشه کامنت حذف میشه
      اما بقیه رو اصلا فرصت خوندم دقیق شو ندارم
      حالا اینکه فلان شخص طرف اینه یا اونه به من مربوط نیست
      ضمنا بنده هیچ جا جار نزدم که مردم بیان اینجا نظر بدن !
      خوب ندن اصلا چیزی از من کم میشه یعنی ؟
      اگه نذاریم نظر بدن که میگن این دیگه چه سایتیه
      حالا که ما نظرات و تایید میکنیم اینجور برداشت ها رو میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.