امازینگ / ورزش و تندرستی / جام جهانی 2014 / معرفی و اسامی بازیکنان ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

معرفی و اسامی بازیکنان ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

معرفی و اسامی بازیکنان ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

عکس های تیم ملی , اسامی بازیکنان تیم ملی , تیم ملی در جام جهانی

تیم ملی ایران تابستان سال جاری چهارمین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد. شاگردان کارلوس کی‌روش در گروه F این رقابت‌ها با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه هستند و در اولین دیدار خود شانزدهم جون(۲۶ خرداد) با نیجریه پیکار خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به بررسی حضور کارلوس کی روش در تیم ملی ایران، جواد نکونام و بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی ایران پرداخته است که در زیر می‌خوانیم.

دروازه‌ بانان

رحمان احمدی

سن: ۳۳ سال

بازی ملی: ۱۰ بازی

احمدی اولین انتخاب ایران برای حضور درون دروازه بود اما برای قرار گرفتن در این پست تحت فشار قرار گرفته است. او در تمام دوران حرفه‌ای‌اش در فوتبال ایران بازی کرده است و اکنون در تیم سپاهان ایران بازی می کند. هنرنمایی‌های زیبای او در بازی با کره‌جنوبی فوق‌العاده بود و باعث شد ایران بالاتر از این کشور به جام جهانی راه یابد.

دانیل داوری

سن: ۲۶ سال

بازی‌ملی: ۳ بازی

دانیل داوری یکی از بازیکنان کی‌روش است که در خارج از این کشور متولد شده. او پدری ایرانی و مادری لهستانی دارد. داوری که در آلمان متولد شده در اولین بازی خود در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا و پیروزی ایران مقابل تایلند در ماه نوامبر دروازه‌اش را بسته نگه داشت. داوری فارسی صحبت نمی‌کند اما با احمدی برای قرار گرفتن درون دروازه ایران رقابت می‌کند.

علیرضا حقیقی

سن: ۲۶ سال

بازی‌ملی: ۶ بازی

دوران حضور حقیقی در فوتبال باشگاهی ایران پس از مهار ضربه پنالتی علی دایی، اسطوره فوتبال ایران به دروازه‌بان ثابت پرسپولیس تبدیل شد. حقیقی در سال ۲۰۱۲ به روبین کازان ملحق شد اما نتوانست جای ثابتی در ترکیب این تیم روسیه‌ای به دست آورد و به صورت قرضی به باشگاه سابقش پرسپولیس بازگشت و اکنون در اسپورتینگ کوویلا در لیگ دوم پرتغال بازی می‌کند.

مدافعان:

پژمان منتظری

سن: ۳۰ سال

بازی‌ملی: ۱۹ بازی ملی

پژمان منتظری مدافع راست تیم ملی ایران است که در تیم کی‌روش در ترکیب اصلی قرار گرفته و فرصت بازی پیدا کرده است. او در سه بازی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی که ایران بدون دریافت یک گل به پیروزی رسید، از یازده نفر اصلی ایران درون زمین بود. برادر این بازیکن در تیم ملی راگبی ایران بازی می‌کند.

مهرداد بیت‌آشور

سن: ۲۷ سال

بازی‌ملی: ۶ بازی

مدافع متولد کالیفرنیا برای بازی دوستانه مقابل مکزیک در سال ۲۰۱۲ به تیم ملی آمریکا دعوت شد اما تصمیم گرفت در این دیدار بازی نکند و یک سال بعد در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل تایلند برای ایران به میدان رفت. بیت آشور که پدر و مادری ایرانی دارد، در تیم ملی ایران پذیرفته شد و انتظار می‌رود برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی رقیب منتظری باشد.

جلال حسینی

سن: ۳۲ سال

بازی‌ملی: ۸۰ بازی

صخره‌ای در قلب خط دفاعی ایران که با عملکرد فوق‌العاده‌اش چهارمین حضور ایران در رقابت‌های جام‌جهانی را رقم زد. او همچنین در ضربات ایستگاهی می‌تواند شم گلزنی بالای خود را به نمایش بگذارد. حسینی گل اول ایران مقابل تایلند در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا را در اکتبر به ثمر رساند.

خسرو حیدری

سن: ۳۰ سال

بازی‌ملی: ۴۶ بازی

یک بازیکن دفاعی راست دیگر که در موفقیت ایران رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی نقش زیادی داشت. این بازیکن باتجربه برای ۶ باشگاه مختلف در ایران بازی کرده است.

مهرداد پولادی

سن: ۲۷ سال

بازی‌ملی: ۱۷ بازی ملی

کی‌روش فرصت اولین بازی ملی را در پیروزی یک بر صفر ایران مقابل ماداگاسکار به او تقدیم کرد و او را در خط هافبک و دفاع چپ بازی داد. پولادی در سال ۲۰۱۲ پس از ضربه‌ای که به دلیل عصبانیت از تعویض در نیمه اول یکی از بازی‌های لیگ ایران به در شیشه‌ای زد، روی انگشتش عمل جراحی انجام داد.

امیر صادقی

سن: ۳۲ سال

بازی‌ملی: ۱۲ بازی ملی

یک مدافع قدرتمند دیگر که کی‌روش در سال ۲۰۱۳ پس از غیبتی ۶ ساله به تیم ملی بازگرداند. صادقی در دو بازی مقدماتی آخر برای ایران به میدان رفت و به نظر می‌رسد در نظر دارد روی هماهنگی‌اش با جلال حسینی در برزیل کار کند. صادقی نشان داده روی ضربات هجومی نیز برای ایران عملکرد خوبی دارد. او روی همین تکنیک در بازی با لبنان برای ایران گلزنی کرد.

هاشم بیک‌زاده

سن ۳۰ سال

بازی‌ملی: ۱۲ بازی

یک مدافع چپ قوی که او هم به اندازه کافی تحرک دارد تا بتواند در مرکز خط دفاعی یا در خط میانی زمانی که لازم باشد، به میدان برود. تنها گل او برای ایران گل پیروزی بخش در فینال رقابت‌های غرب آسیا ۲۰۰۷ مقابل عراق بود.

احسان حاج‌صفی

سن: ۲۴ سال

بازی‌ملی: ۵۶ بازی ملی

یک مدافع خوب دیگر در تیم کی‌روش که در گذشته کاپیتان تیم ملی هم بوده است. یک متخصص خطرناک در ضربات ایستگاهی با توانایی ارسال پاس‌های فوق‌العاده و ضربه تخصصی با پای چپ. حاج صفی همچنین می‌تواند پاس‌های بلند به درون محوطه جریمه حریف ارسال کند.

هافبک‌ها

جواد نکونام

سن: ۳۳ سال

بازی‌ملی: ۱۳۹ بازی ملی

کاپیتان و بازی‌ساز تیم ملی ایران که پس از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان دومین حضورش را در این مسابقات تجربه خواهد کرد. متخحصص ضربات ایستگاهی با حضور در اوساسونا پس از جام‌جهانی ۲۰۰۶ اولین ایرانی نام گرفت که در لالیگای اسپانیا به میدان رفته است.

آندرانیک تیموریان

سن: ۳۱ سال

بازی ملی: ۷۶ بازی ملی

هافبک دفاعی قدرتمندی که مدت‌ها حضوری ثابت در ترکیب تیم ملی داشت و در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۰۶ و مسابقات آسیایی ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ به میدان رفت. تیموریان پیش از بازگشت به ایران در تیم‌های فولام، بارنزلی و بولتون انگلیس بازی کرد. او همکاری خوبی با جواد نکونام در تیم ملی ایران دارد.

اشکان دژاگه

سن: ۲۸ سال

بازی ملی: ۱۲ بازی

این بازیکن در تهران متولد شد اما در سنین کودکی به آلمان مهاجرت کرد. دژاگه برای تیم‌های اروپایی در سطح نوجوانان بازی کرد. او از سوی کی‌روش برای رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی مقابل قطر در فوریه ۲۰۱۲ به میدان رفت و در اولین بازی خود دو گل به ثمر رساند. دژاگه هافبکی باهوش است که در آگوست ۲۰۱۲ به فولام پیوست.

مسعود شجاعی

سن: ۳۰ سال

بازی ملی: ۴۹ بازی ملی

یک هافبک با استعداد و باتجربه دیگر در تیم کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی برزیل. شجاعی معمولا در ترکیب اصلی بوده و از سمت چپ در سیستم ۱-۳-۲-۴ حمله می‌کند. او در جام‌جهانی ۲۰۰۶ برای ایران بازی کرد و سپس به اوساسونا پیوست تا به نکونام در اسپانیا ملحق شود اما دوران خوب وی پس از مصدومیت رو به پایان گذاشت.

علیرضا جهانبخش

سن: ۲۰ سال

بازی ملی: ۴ بازی

هافبک راست که حضور در سطح ملی را مقابل تایلند در اکتبر آغاز کرد اما هواداران به اندازه کافی در چهار بازی از او حمایت کردند تا انتظار داشته باشیم او در برزیل در ترکیب اصلی قرار بگیرد. جهانبخش همچنین می‌تواند در میانه میدان بازی کند. او قدرت گلزنی بالایی دارد. جهانبخش در ایران در ۲۶ بازی هشت گل برای داماش به ثمر رساند و سپس به هلند سفر کرد.

بختیار رحمانی

سن: ۲۲ سال

بازی ملی: ۳ بازی

یک هافبک جوان که از سطح نوجوانان رشد کرد تا به ترکیب تیم کی‌روش راه یابد. او در سمت راست خط میانی بازی می‌کند اما می‌تواند از هر دو پایش استفاده کند. بازیکنی آینده دار که سال‌ها می تواند در تیم ملی ایران به میدان برود.

مجتبی جباری

سن: ۳۰ سال

بازی ملی: ۲۹ بازی

یک هافبک راست پا با قدرت پاسکاری زیاد که کی‌روش در سال ۲۰۱۱ پس از غیبتی سه ساله او را درسطح ملی بازی داد. جباری یک متخصص ضربات ایستگاهی است که دچار مصدومیت‌هایی شد و امید دارد که پس از از دست دادن رقابت‌های ۲۰۰۶ به دلیل مصدومیت این بار حضور در جام‌جهانی را تجربه کند.

قاسم حدادی‌فر

سن: ۳۰ سال

بازی ملی: ۱۵ بازی

هافبک میانی که پس از یک سال غیبت در دیداری دوستانه مقابل گینه در ماه مارچ به ترکیب اصلی تیم ملی ایران بازگشت. قاسم حدادی فر در کنار برادرش علیرضا در تیم ذوب‌آهن ایران بازی می‌کند.

یعقوب کریمی

سن: ۲۲ بازی ملی

بازی ملی: ۶ گل

هافبک هجومی جوان که حضور در تیم ملی را از سال ۲۰۱۲ تجربه کرد. او در بازی‌های غرب آسیا برای ایران به میدان رفت و بیشترین استفاده را مقابل تیم‌های ضعیف برد تا چهار گل به ثمر برساند. احتمال زیادی برای حضور وی در ترکیب اصلی در رقابت‌های جام‌جهانی با وجود رقابت سخت در پست هافبک هجومی وجود ندارد.

مهاجمان

رضا قوچان‌نژاد

سن: ۲۶ سال

بازی‌ملی: ۱۱ بازی ملی

قوچان‌نژاد در ایران متولد شد اما در کودکی به هلند مهاجرت کرد. کی‌روش تصمیم گرفت که پس از بازی او برای تیم نوجوانان و جوانان هلند قوچان‌نژاد را به تیم ملی ایران دعوت کند. قوچان‌نژاد در شروع بازی‌های ملی‌اش عملکردی فوق‌العاده به نمایش گذاشت و ۹ گل در یازده بازی اول خود به ثمر رساند از جمله گل حساس مقابل کره‌جنوبی که باعث شد ایران به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی برزیل شود

محمدرضا خلعتبری

سن: ۳۰ سال

بازی‌ملی: ۵۸ بازی

یک مهاجم با تجربه و باهوش که اخیرا برای حضور در ترکیب اصلی زیر نظر کی‌روش تقلای زیادی کرد. دیگو مارادونای آرژانتینی دو سال پیش در اولین فصل حضورش در باشگاه الوصل امارات، این بازیکن را برای تیم اماراتی به این تیم دعوت کرد.

کریم انصاری‌فرد

سن: ۲۴ بازی

بازی ملی: ۳۹ بازی ملی

انصاری‌فر در سن ۱۹ سالگی اولین بازی ملی‌ خود را انجام داد و در دیدار دوستانه مقابل ایسلند گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند. انصاری‌فر که او را در ابتدا علی دایی بعدی ایران (رکورددار گل‌های زده ایران و کاپیتان سابق ایران) می‌دانستند اما زیر نظر کی‌روش به یک نیمکت‌نشین تبدیل شد و نتوانست به بلوغ برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.