امازینگ / ورزش و تندرستی / اخبار ورزشی / تیم فوتبال فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر ۹۳ شد + نتایج کلی

تیم فوتبال فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر ۹۳ شد + نتایج کلی

تیم فوتبال فولاد خوزستان قهرمانلیگ برتر ۹۳ شد

لیگ برتر, لیگ فوتبال 93, نتایج هفته آخر لیگ برتر 93,آقای گل لیگ برتر 93,قهرمان لیگ برتر 93,فولاد خوزستان, استقلال,پرسپولیس,سپاهان,دانلود باز های هفته اخر, دانلود,نتیجه بازی استقلال و تراکتور

تیم فوتبال فولاد خوزستان با ۵۷ امتیاز قهرمان سیزدهمین دوره لیگ برتر شد.

تیم فولاد امروز (جمعه) در هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر موفق شد با نتیجه یک بر صفر میزبانش گسترش فولاد تبریز را شکست دهد و به دومین قهرمانی‌اش در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر برسد.

تک‌گل تیم فولاد را مهرداد جماعتی در دقیقه ۳۷ به ثمر رساند.

در پایان سی‌امین دوره لیگ برتر تیم‌ پرسپولیس با ۵۵ امتیاز، نفت با ۵۴ امتیاز و تفاضل گل۱۶+، سپاهان با ۵۴ امتیاز و تفاضل گل ۱۶+ (گل زده کمتر نسبت به نفت) و استقلال با ۵۳ امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم لیگ جای گرفتند.

علاوه بر تراکتورسازی که با قهرمانی در جام حذفی جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را گرفته بود تیم‌های فولاد و پرسپولیس به صورت مستقیم و تیم نفت به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند.

پرسپولیس بعد از سه سال آسیایی شد

لیگ برتر, لیگ فوتبال 93, نتایج هفته آخر لیگ برتر 93,آقای گل لیگ برتر 93,قهرمان لیگ برتر 93,فولاد خوزستان, استقلال,پرسپولیس,سپاهان,دانلود باز های هفته اخر, دانلود,نتیجه بازی استقلال و تراکتور

دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و پرسپولیس در هفته بیست و نهم لیگ برتر، از ساعت ۱۹ در ورزشگاه غدیر اهواز آغاز شد که در پایان شاگردان علی دایی با تک گل عباس زاده به پیروزی رسیدند و سهمیه آسیا را کسب کردند.

در دقیقه ۳، نخستین موقعیت خطرناک بازی از سوی استقلال اهواز ایجاد شد که شوت خوب میداوودی با اختلاف کمی از کنار دروازه نیلسون به بیرون رفت.

دقیقه ۷، پرسپولیسی‌ها که کمی بر بازی مسلط شده بودند، صاحب یک ضربه کرنر شدند که پس از پاس رو به بیرون، مسلمان پشت محوطه یک شوت محکم را شلیک کرد که توپ بعد از برخورد با دغاه تیم میزبان برگشت داده شد.

دقیقه ۸، شاگردان ویسی باز هم از سمت راست دفاع پرسپولیس با شوت سنگین کلاه‌کج خطرساز شدند که این توپ را نیلسون به کرنر فرستاد.

بازی در حالی در ورزشگاه غدیر آغاز شد که نزدیک به ۲ هزار نفر جدال حساس دو تیم را از نزدیک می‌دیدند.

دقیقه ۲۸، پیام صادقیان با یک استارت تند و تیز از “کولی‌بالی” مدافع اهل مالی استقلال خوزستان رد شد که با خطای این بازیکن متوقف شد اما زمانی که در حال افتادن روی زمین بود به مانند دفعات گذشته از کوره در رفت و پای خود را به سمت این بازیکن پرتاب کرد اما پایش به زمین خورد تا خطر اخراج از بیخ گوشش رد شود.

دقیقه ۳۲، پرسپولیس ضربه پنالتی که با خطای هند به دست آمده بود، را بوسیله محمد عباس‌زاده بدست آمده بود به گل تبدیل کرد تا یک بر صفر پیش بیفتد. ارسال عالیشاه از سمت راست دروازه استقلال خوزستان با خطای هند مدافع این تیم محمدابراهیم خسروی همراه شد که جهانبازی بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد.

** نیمه دوم

در این نیمه پرسپولیس که به نتیجه دلخواه خود رسیده بود با استفاده از تجربه بازیکنانش بازیگردانی می‌کرد و جریان بازی را در اختیار گرفته بود.

دقیقه ۶۷، ارسال خطرناک آبی‌پوشان میزبان به روی دروازه پرسپولیس نزدیک بود که به موقعیتی خطرناک تبدیل شود. میداوودی ر موقعیتی تقریبا تک به تک با نیلسون قرار گرفت اما با جلو آمدن دروازه‌بان برزیلی کارش سخت شد و در برگشت هم تعادل خود را از دست داد.

دقیقه ۷۲، کرنر امید عالیشاه از سمت راست دروازه میزبان به تیر دو فرستاده شد و در حالی که پرویز کریمی به اشتباه خروج کرده بود بنگر فرصت داشت تا دروازه خالی را باز کند اما ضربه او در حالتی نامتعادل از کنار دروازه به اوت رفت.

فرزاد حاتمی و محمدرضا خلعتبری در ۱۵ دقیقه پایانی بازی به جای عباس‌زاده و عالیشاه وارد میدان شدند.

ترکیب استقلال خوزستان: پرویز کریمی، محمد طیبی، موسی کولیبالی، حسین کعبی، محمد ابراهیم خسروی، عبدالکریم شاهوردی، ادریس ترائوره ، محمد تیغ نورد، عادل کلاه‌کج، محمد اوسانی، میلاد میداوودی

ترکیب پرسپولیس: نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، مهرداد پولادی، حسین ماهینی، رضا حقیقی، مهرداد کفگشری، امید عالیشاه، محسن مسلمان، محمد عباس زاده و پیام صادقیان

 

شکست استقلال برابر تراکتورسازی

لیگ برتر, لیگ فوتبال 93, نتایج هفته آخر لیگ برتر 93,آقای گل لیگ برتر 93,قهرمان لیگ برتر 93,فولاد خوزستان, استقلال,پرسپولیس,سپاهان,دانلود باز های هفته اخر, دانلود,نتیجه بازی استقلال و تراکتور

دیدار استقلال و تراکتورسازی با برتری سه بر یک تراکتورسازان به پایان رسید. گل های این دیدار را برای تراکتورسازی فرشاد احمدزاده، محمد نصرتی و کریم انصاری فرد در دقایق ۳۰، ۵۲ و ۷۴ و برای استقلال عمران زاده در دقیقه ۴۳ به ثمر رساندند.

آبی پوشان از فصل ۸۵-۸۶ که با چهارم شدن از آسیایی شدن باز ماندند، همواره در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته اند. به این ترتیب این تیم بعد از شش دوره حضور متوالی در لیگ قهرمانان آسیا از دوره بعدی این رقابت ها بازماند.

گزارش نیمه اول:

در نیمه نخست این دیدار با توجه به استرس دو تیم و فشار بالایی که بازیکنان دو تیم تحمل می کردند، بازی چندان با کیفیتی از آب در نیامد و بیشتر بازی در میانه های میدان سپری شد. با اینحال جدی ترین فرصت تراکتورسازان در دقیقه ۱۴ با شوت سنگین مهدی کیانی به دست آمد. او با ضربه ای محکم از پشت محوطه جریمه استقلال تلاش کرد تیمش را به گل برساند اما ضربه او با اختلافی اندک راهی اوت شد.

پس از این فرصت آبی پوشان بیشتر تلاش داشتند تا با پاس های عمقی به برهانی، او را صاحب فرصت کنند اما دفاع تراکتورسازی با هماهنگی خاص خودش مانع از تک به تک شدن این بازیکن با حامد لک شد و برهانی در اکثر مواقع با قرار گرفتن در آفساید از تک به تک شدن با دروازه بان باز می ماند.

بهترین فرصت آبی پوشان را در نیمه نخست محمد قاضی از دست داد. او در دقیقه ۲۷ درحالی در داخل محوطه جریمه تراکتورسازی صاحب توپ شد که می توانست براحتی دروازه مهمان را باز کند اما ضربه ضعیف او راهی اوت شد.

در دقیقه ۳۰ این دیدار گل نخست بازی به ثمر رسید. تراکتورسازان که پشت محوطه جریمه استقلال صاحب یک ضربه کاشته بودند توسط علی کریمی با یک پاس بغل، احمدزاده را صاحب توپ کردند و این بازیکن با یک بغل پای فنی توپ را به گل تبدیل کرد تا حساب کار یک بر صفر به سود تراکتورسازی شود.

بعد از این گل آبی پوشان در دقیقه ۳۲ می توانستند کار را به تساوی بکشانند اما شوت محکم تونی را حامد لک با واکنشی دیدنی بر کرنر فرستاد.

در دقایق پایانی و در دقیقه ۴۳ این دیدار و درحالی که به نظر می رسید این نیمه با برتری تراکتورسازی به پایان برسد، ارسال یک کرنر از سوی آبی پوشان معادلات را بهم زد و اشتباه عجیب مدافعان ترکاتورسازی این فرصت را به عمران زاده داد تا با یک ضربه ساده استقلال را به گل تساوی برساند.

گزارش نیمه دوم:

با آغاز نیمه دوم بازی را آبی پوشان بهتر آغاز کردند اما در یک ضد حمله که کریم انصاری فرد در حال تک به تک شدن با رحمتی بود توسط صادقی سرنگون شد تا داور یک ضربه آزاد به سود تراکتورسازان اعلام کند. این ضربه را در دقیقه ۵۳ محمد نصرتی به شکلی دیدنی وارد دروازه کرد تا حساب کار دو بر یک به سود تراکتورسازی شود.

در ادامه حملات گسترده اما احساسی آبی پوشان شدت زیادی داشت و هوشمندی تراکتورسازان مانع از فروپاشی دروازه آنها شد تا آنکه اشتباه عمران زاده در دقیقه ۶۸ می رفت کار دست استقلالی ها بدهد. شوت سنگین ابراهیم زاده تازه به میدان آمده با واکنش دیدنی رحمتی پس از برخورد به تیرک دروازه به کرنر رفت تا حساب کار همچنان دو بر یک به سود تراکتورسازی باقی بماند.

در ادامه باز هم خطا از سوی امیرحسین صادقی منجر به گل شد. اینبار این بازیکن، کریم انصاری فرد را در محوطه جریمه تیمش سرنگون کرد تا همین بازیکن در دقیقه ۷۴ از روی نقطه پنالتی تیر خلاص را به آبی پوشان بزند و نتیجه این دیدار سه بر یک به سود تراکتورسازی شود.

کارت زرد: سعید دقیقی و مهدی کیانی از تراکتورسازی و امیرحسین صادقی و هاشم بیگ زاده از استقلال.

ترکیب استقلال: سیدمهدی رحمتی، خسرو حیدری، جی‌لوید ساموئل، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، هاشم بیگ‌زاده، علی واحدی‌نیکبخت ( محمد مهدی نظری ۵۷- ایمان باصفا ۸۵)، تونی‌ کاروالیو، محمد قاضی، آرش برهانی و پژمان نوری.

ترکیب تراکتورسازی: حامد لک، مرتضی اسدی ، محمد نصرتی ، حبیب گردانی ، میلاد فخر الدینی ، مهدی کیانی ، مهدی کریمیان ، علی کریمی ، سعید دقیقی (منصور ابراهیم زاده ۶۳) ، کریم انصاری فرد و فرشاد احمدزاده.

 

انصاری ‌فرد آقای گل لیگ سیزدهم شد

لیگ برتر, لیگ فوتبال 93, نتایج هفته آخر لیگ برتر 93,آقای گل لیگ برتر 93,قهرمان لیگ برتر 93,فولاد خوزستان, استقلال,پرسپولیس,سپاهان,دانلود باز های هفته اخر, دانلود,نتیجه بازی استقلال و تراکتور

در پایان فصل سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های ایران کریم انصاری‌فرد از تراکتورسازی تبریز با زدن ۱۴ گل به عنوان آقای گل رقابت‌های این فصل انتخاب شد.

**رده‌بندی گلزنان در پایان فصل سیزدهم به شرح زیر است:

۱۴ گل: کریم انصاری‌فرد (تراکتورسازی)

۱۳ گل: رضا عنایتی (صبای قم)

۱۲ گل: مهرداد بایرامی (گسترش فولاد)

۱۱ گل: رضا نوروزی (نفت تهران) – مهدی دغاغله (ملوان)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.