امازینگ / اخبار / صدور بخشنامه جدید ممنوعیت ورود موبایل به مدارس

صدور بخشنامه جدید ممنوعیت ورود موبایل به مدارس

صدور بخشنامه جدید ممنوعیت ورود موبایل به مدارس

دانش آموزان می توانند چه موبایلی به مدرسه ببرند؟, قانون ممنوع بودن موبایل در مدارس

ممنوعیت ورود موبایل مدارس

مدیرکل ارزیابی و عملکرد شکایات آموزش و پرورش از بازنگری قانون ممنوعیت ورود موبایل به مدارس خبر داد و گفت: صدور بخشنامه ممنوعیت ورود موبایل به مدرسه به معنای اجرای آن تا ابد نیست و می توان این قانون را بازنگری کرد تا دانش آموز با شرایطی ویژه امکان همراه داشتن موبایل در مدرسه را داشته باشد.
سید رحیم میرشاهولد درباره علت ممنوعیت موبایل در مدارس و اینکه امکان بازنگری این بخشنامه وجود دارد توضیح داد: ورود موبایل دانش آموزی به مدارس از موضوعاتی است که مخالفان و موافقان بسیاری دارد اما صدور بخشنامه ممنوعیت ورود موبایل به معنای این نیست که این بخشنامه تا ابد در مدارس اجرا شود و می توان این قانون را بازنگری کرد.
وی ادامه داد:  ما معتقدیم که موبایل می تواند در اختیار دانش آموز باشد؛ چراکه برخی دانش‌آموزان بیماری خاص دارند و اولیا می خواهند در جریان وضعیت سلامت آنها باشند، یا اینکه دانش آموز از سرویس مدارس جا می ماند و لازم است با والدین خود هماهنگی کند. اما مهم این است که دانش آموز چه موبایلی به مدرسه بیاورد؟
میرشاهولد با اشاره به اینکه داشتن موبایل برای دانش آموز می تواند اثرات مثبت و یا منفی تعلیم و تربیتی در پی داشته باشد، گفت: زمانیکه موضوع ممنوعیت موبایل در مدارس مطرح شد جنبه های منفی و آسیبهای آن ذهن صادرکنندگان این بخشنامه را به خود مشغول کرده و در نتیجه ورود موبایل از سوی دانش آموزان به مدرسه ممنوع اعلام شد، اما باید گفت این موضوع قابل بحث است و می توان با شرایط و ضوابطی استفاده از موبایل را در مدارس آزاد کرد.
به گفته مدیرکل ارزیابی و عملکرد شکایات آموزش و پرورش، در یکماه گذشته جلسات مختلفی در این زمینه برگزار شده است. موافقان استفاده  از موبایل معتقدند که با حفظ ضوابطی، دانش آموز می تواند موبایل را به داخل مدرسه بیاورد، اما قطعا موبایل باید در ساعات آموزشی و در کلاس درس خاموش باشد. از سوی دیگر مدیران و معاونان مدارس در اوقات فراغت دانش آموزان باید توجه و دقت بیشتری به دانش آموزان در نحوه استفاده از موبایل داشته باشد و از زمینه های ایجاد انحراف اخلاقی در میان دانش آموزان پیشگیری کنند.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.