امازینگ / اخبار / اخبار هنرمندان / خواننده‌های پاپ در ایام ماه محرم و صفر چه می‌کنند؟

خواننده‌های پاپ در ایام ماه محرم و صفر چه می‌کنند؟

خواننده‌های پاپ در روز های ماه محرم و صفر چه می‌کنند؟

خوانندگان در محرم

دو ماه محرم و صفر را باید فصل تعطیلات موسیقی در کشور نامید. فصولی که هنرمندان و فعالان این عرصه به نوعی از آن به عنوان تعطیلات سالیانه خود یاد می‌کنند و در آن کارهای عقب‌افتاده خود را تکمیل می‌کنند.

خواننده‌ها بهترین زمان را برای تکمیل آلبوم‌هایشان دارند و موزیسین‌ها هم چون دیگر قرار نیست کنسرتی برگزار کنند، آثار جدیدی تولیدی می‌کنند تا با توپ پر در انتظار شروع فصل جدید هنریشان باشند. حالا و با این اوصاف، حتماً دانستن از چند و چون آثار چهره‌های پاپ که قرار است ظرف یک ماه آینده در بازار موسیقی منتشر شوند می‌تواند جالب و پرهیجان شود.

رضا یزدانی، یک سال بعد از «خاطرات مبهم»
رضا یزدانی در ۹ سال نخست فعالیت حرفه‌ای خود فقط سه آلبوم منتشر کرد. او با آلبوم‌های «شهردل» (۱۳۸۰)، «پرنده بی‌پرنده» (۱۳۸۲) و «هیس» (۱۳۸۶) در ابتدا به عنوان یک خواننده کم‌کار شناخته می‌شد، اما طی سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ به ترتیب با «ساعت فراموشی» و «ساعت ۲۵ شب» برگ جدیدی را در کارنامه کاری خود ورق زد.

این خواننده سال ۱۳۹۱ را با آلبوم «خاطرات مبهم» به پایان رساند که نسبت به سایر آثار او متفاوت بود و کارن همایونفر به عنوان آهنگساز از این مجموعه حضور داشت. برخی نسبت به پرکار بودن یزدانی انتقاداتی را مطرح می‌کنند، اما اغلب منتقدان و طرفدارانش بر این باورند که وی تاکنون کیفیت را فدای کمیت نکرده است.

هفتمین آلبوم رضا یزدانی در مراحل پایانی تولید قرار دارد و عوامل اجرایی بیشتر درگیر ساخت ویدئوهای آلبوم هستند. او از جمله معدود خوانندگانی است که نسبت به تصویرسازی برای آثار خود به صورت جدی فعالیت می‌کند. این آلبوم ابتدا قرار بود که پاییز و پیش و پیش از ماه محرم روانه بازار شود، اما یزدانی در مورد دلایل عدم انتشار آن گفت: «قصد داشتیم آلبوم جدید را از محرم و صفر منتشر کنیم. منتها ویدئوها آماده نشده و تغییراتی در قطعات داشتیم و به بعد از محرم و صفر موکول شد. کست کار مشخص است اما عنوان و تاریخ انتشار هنوز قطعی نشده است.»

بنیامین بهادری، بدون محسن رجب‌پور
در سال ۱۳۸۵ و پس از یک دوره فعالیت غیررسمی، نخستین آلبوم بنیامین بهادری به نام «بنیامین ۸۵» به مرحله انتشار رسید. پس از آلبوم «بنیامین ۸۸» او دیگر به یک خواننده پاپ پرطرفدار تبدیل شد و در مقوله اجراهای زنده از مرزهای ایران نیز پا فراتر نهاد.

از همان سال ۹۰ دیگر از نظرات و پیام‌های طرفداران بنیامین می‌شد که فهمید که منتظر آلبوم سوم هستند. شرکت «ترانه شرقی» و محسن رجب‌پور از ابتدا مدیریت برنامه‌های بنیامین را نیز برعهده داشت. رجب‌پور به موازات آلبوم پنجم آریان در مصاحبه‌های خود از آلبوم جدید بنیامین نیز نام می‌برد و اعلام می‌کرد که با یک فاصله منطقی این دو آلبوم منتشر می‌شوند.

او از کنسرت پاییزی و کنسرت لندن این خواننده بنیامین نیز نام می برد و اعلام می‌کرد که با یک فاصله منطقی این دو آلبوم منتشر می‌شوند. همه چیز تا کنسرت پاییزی و کنسرت لندن این خواننده که زمستان ۹۱ برگزار شد خوب بود، اما با شروع سال ۹۲ شایعاتی در رسانه‌ها مبنی تیره شدن روابط رجب‌پور و بنیامین مطرح شد.

سرانجام اواخر اردیبهشت ماه این خواننده رسماً اعلام کرد که محسن رجب‌پور دیگر مدیربرنامه‌ها و تهیه‌کننده آلبوم بعدی او نیست. به فاصله تقریباً یک هفته رجب‌پور نیز در یک مصاحبه این مسئله را رسماً اعلام کرد و گفت: وقتش است بنیامین چیزهای دیگری را هم تجربه کند!» که از همین جمله می‌توان به فحوای صحبت‌های این تهیه‌کننده پی برد.

یکی دیگر از نکات جالب فعالیت‌های اخیر بنیامین شکسته شدن طلسم کنسرت‌های شهرستان او است. وی پس از عیدفطر تور کنسرت‌های خود را آغاز کرد و پس از کنسرت ساری گفت: «به هر حال ایشان (محسن رجب‌پور) هرکاری که توانسته کرده است اگر در شهرستان‌ها نتوانست کاری کند، در عوض ما چند تا از بهترین تورهای دور دنیا را تجربه کردیم که خواننده‌های داخل ایران، خیلی کم به چنین تجربه‌ای دست یافتند؛ مثل اولین تور آمریکا و کانادا که خیلی مهم بود» سومین آلبوم بنیامین مدتی است که در مراحل نهایی ضبط و میکس و مستر قرار دارد و تا پایان سال جاری توسط شرکت «هنر اول» توزیع خواهد شد. هنوز جزئیات دقیقی از تیم تولید این آلبوم اعلام نشده است..

حمید حامی، «یک لحظه عاشق شو»
حمید حامی یکی از خواننده‌های باسابقه‌ای است که انتشار پنجمین آلبوم او به نام :یک لحظه عاشق شو» هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ستار اورکی، رضا تاجبخش، علیرضا قرابی‌منش، علی موثقی، نیکان ابراهیمی و مهران خلیلی در بخش آهنگ و تنظیم این آلبوم حضور دارند و ترانه‌ها نیز از سروده‌های بابک صحرایی، مریک اسدی و پوریان ربیعی است.

سبک این آلبوم تقریباً به سمت پاپ – راک گرایش دارد و گفته می‌شود اشعار آن با سایر البوم‌های حامی تفاوت‌های زیادی دارد. ابتدا قرار بود که این آلبوم در بهار ۹۱ منتشر شود، اما به دلیل تأخیر در مراحل اخذ مجوز ارشاد انتشار آن به بهار ۹۲ موکول شد، اما به دلیل تأخیر در مراحل اخذ مجوز ارشاد، انتشار آن به بهار ۹۲ موکول شد. حتی یک تیزر هم از این آلبوم در فضای مجازی قرار گرفت، اما هنوز خبری از «یک لحظه عاشق شو» نیست.

حامی یکی از خواننده‌هایی است که به شدت نسبت به «مافیای موسیقی» اعتراض دارد و حتی تابستان در یکی از مصاحبه‌های خود گفت که برای همیشه از ایران می‌رود. حامی چندی بعد در یک مصاحبه دیگر در مورد دلایل عدم انتشار آلبوم جدیدش گفت: «در مورد تاریخ انتشار شما را به خدا به من فرصت بدهید تا در این جنگ نابرابر پیروز شوم! از مخاطبانم می‌خواهم که به جای کنایه و بی‌حوصلگی صبر و تحمل پیشه کنند». او تاکنون آلبوم‌های «حامی» (۱۳۷۹)، «دو نیمه رؤیا» (۱۳۸۱)، «فقط نگاه می‌کنم (۱۳۸۶)، «بوی گندم» (۱۳۸۷) و «آ خدا» (۱۳۸۹) را منتشر کرده است.

علی لهراسبی، جنجالی در راه است؟
قطعاً یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های موسیقی پاپ در سال ۹۰ علی لهراسبی بود که کلاً بی‌حاشیه بودن شهرت داشت. همزمان با جدی‌شدن خبرهای انتشار آلبوم علی لهراسبی صحبت‌های مبنی بر همکاری او با شادمهر عقیلی مطرح شد. پس از انکارهای لهراسبی و اصرارهای رسانه‌ها، ناگهان عکس دو نفری این دو هنرمند دیگر همه‌چیز را تأیید کرد. خط تیره‌های البوم «تصمیم» نیز بیانگر این بود. که شادمهر عقیلی بعد از گذشت بیش از یک دهه باز هم به موسیقی داخل کشور بازگشته است.

جنجال‌ها به حدی بالا گرفت که تا حدودی خود آلبوم تحت‌الشعاع حواشی قرار گرفت اما لهراسبی در آلبوم «تصمیم» کاملاً متفاوت ظاهر شد. او پیش از این با سبک خاصر خود که اغلب غمگین بود شناخته می‌شد اما در آن آلبوم فضاهای اکتیو و شش و هشت را نیز تجربه کرد. دقیقاً به فاصله ۸ روز از آلبوم «تصمیم» این خواننده از کار ممنوع‌ شد و تا مدت‌ها نتوانست در تهران و شهرستان روی صحنه برود.

پس از گذشته این اتفاقات جدیدترین آلبوم لهراسبی با نام احتمالی «دیوار» در مرحله تنظیم قرار دارد و احتمالاً ۱۰ قطعه خواهد داشت. علی لهراسبی در مورد تیم کاری این آلبوم می‌گوید: «محسن یگانه، شهاب اکبری، فرید یزدانفر، حسین قربانپور، فواد غفاری، بابک مافی، محمد ناهیدی و مرتضی پاشایی کارهای آهنگسازی و تنظیم را انجام می‌دهند. در قسمت ترانه نیز حدیث دهقان و زهرا عاملی حضور دارند و دوستان دیگر نیز فعالیت می‌کنند که به زودی اسامی آنها را اعلام می‌کنم. اگرهم چهره جنجالی در این آلبوم حضور داشته باشد ما نمی‌گوییم که جنجال آن دامن خودمان را نگیر!»

این آلبوم تا پایان سال جاری منتشر می‌شود و علی لهراسبی در آن تک قطعاتی که تاکنون منتشر کرده است، استفاده نخواهد کرد.

گروه آریان هم «آریان ۵» به بازار می‌آید
نیمه نخست سال ۷۸ و با محوریت علی پهلوان و پیام صالحی گروه «آریان» شرکت گرفت. آریانی‌ها در سال‌های ۷۹ و ۸۰ آلبوم‌های «گل آفتابگردون» و «و اما عشق» را منتشر کردند و سپس به شکل جدی وارد مقوله اجراهای زنده شدند.

کار گروهی در موسیقی ایران از همان ابتدا محکوم به شکست بود اما آریان این قاعده را نفی کرد. آلبوم‌های «تا بی‌نهایت» و «بی‌تو با تو» را در سال‌های ۸۳ و ۸۷ منتشر کردند و دیگر برای همه مبرهن شده بود که آریان رفتنی نیست در حالی که کسرت‌های داخلی و خارجی آریان ادامه داشت. زمزمه‌های ساخت آلبوم «آریان ۵» شنیده شد و استارت آن در اوایل سال ۹۰ زده شد. براساس مصاحبه‌های اعضای آریان مراحل ساخت آلبوم در تابستان ۹۱ به اتمام رسیده است و آنها آلبوم را از آن زمان به شرکت «ترانه‌ شرقی» تحویل داده‌اند.

از همان اوایل سال ۹۱ به بعد «محسن رجب‌پور» مدیرعامل شرکت ترانه‌ شرقی چند مرتبه برای انتشار آلبوم جدید به آریان تاریخ اعلام کرد ولی در عین ناباوری او اواخر سال ۹۱ اعلام کرد که این آلبوم هنوز مجوزهای انتشار را اخذ نکرده است.

از سوی دیگر خروج علی پهلوان و نینف امیرخاص به قوت گرفتن شایعه انحلال آریان دامن زد. چندی بعد پیام صالحی در یک از مصاحبه‌های خود قویاً تأکید کرد گروه آریان همچنان پابرجاست، اما : «بعد از اینکه قرارداد سه آلبوم اول را با شرکت «ترانه شرقی» امضا کردیم، ما به آلبوم را به شرکت واگذار کردیم و در انحصار شرکت قرار گرفت. ما قراردادی با شرکت ترانه شرقی نداریم و کار را به صورت دوستانه و توافقی در اختیارشان قرار دادیم. فقط همان سه آلبوم را با این شرکت و‌ آقای رجب‌پور قرارداد داشتیم.»

داستان دنباله‌دار آریان تا آبان‌ماه سال جاری ادامه پیدا کرد و سرانجام شرکت ترانه شرقی اعلام کرد که آلبوم جدید گروه مجوزهای لازم را از دفتر موسیقی وزارت ارشاد اخذ کرده است. قضیه از این قرار بود که در زمان مدیریت قبلی دفتر موسیقی، یکبار این آلبوم برای اخذ مجوز ارائه اما رد شده بود. ترانه شرقی اعلام کرده که به زودی این آلبوم در یک زمان مناسب منتشر می‌شود و به زودی تور کنسرت‌های آریان آغاز می‌شود در آریان ۵ نفر تقریباً تمامی اعضای اصلی گروه حضور دارند و چند نوازنده مهمان با آنها همکاری کرده‌اند.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.