امازینگ / رپورتاژ آگهی / بالا بردن ایمنی منزل با سیستم های امنیتی خارجی و داخلی

بالا بردن ایمنی منزل با سیستم های امنیتی خارجی و داخلی

بالا بردن ایمنی منزل با سیستم های امنیتی خارجی و داخلی

درب ضد سرقت

تا به حال به این فکر کرده اید زمانی که در منزل نیستید برای حفاظت از منزل چه کارهایی باید انجام داد؟ در این مقاله شما را با ۱۳ روش موثر برای بالا بردن ایمنی منزل آشنا خواهیم کرد. از جمله دلیل استفاده از درب های ضد سرقت که بهتر است بدانید.

مطالعات متعدد نشان داده که خانه هایی که سیستم امنیتی ندارند سه برابر بیشتر از خانه هایی که سیستم امنیتی دارند دچار سرقت می شوند در واقع سارقان اعلام کردند وقتی با خانه ای روبرو می شوند که از سیستم امنیتی استفاده می کنند فکر دزدی از آن را از سر بیرون می کنند.

شما برای امنیت خانه ی خود چه کار هایی انجام داده اید؟ آیا می دانید که چگونه می توانید خانه را در برابر ورود سارقان ایمن کنید؟ آیا با سیستم های امنیتی برای منزل آشنایی دارید.

ما در این مقاله راه ها و روش های امنیت برای منزل مسکونی و انواع سیستم های امنیتی داخلی و خارجی را ارائه کرده ایم.


سیستم های امنیتی خارجی

۱٫ دور دیوار ها حصار بکشید

یکی از بهترین روش های امنیتی برای جلوگیری از ورود سارقان به خانه این است که بر روی دیوار ها حصار بکشید، امروزه بهترین نوع حصار ها انواع خاردار هستند.

برای بالکن و تراس خانه از نرده های برقی استفاده کنید تا سارق نتواند از طریق بالکن وارد خانه شود.

۲٫ سیستم زنگ خطر امنیتی نصب کنید

سیستم های هشدار یکی از رایج ترین و مفید ترین روش امنیت منزل مسکونی هستند، سیستم امنیتی خانه شامل یک دوربین مدار بسته، دزدگیر و همچنین سیستم امنیتی هوشمند هستند.

اگر شما در خانه نباشید و غریبه ای وارد خانه شما شود سیستم هشدار به صدا در آمده و از شما رمز می خواهد اگر رمز وارد نشود توسط سیستم نظارت به شما اطلاع داده می شود تا از ورود سارق به خانه مطلع شوید.

یکی از ویژگی های سیستم های امنیتی این است که حتی وقوع آتش سوزی، سیل و پخش شدن مونوکسید کربن را به شما اطلاع می دهد و علاوه بر این به راحتی می توانید از طریق نرم افزار هایی بر روی لپ تاپ یا گوشی هوشمند خود برنامه ی سیستم امنیتی را کنترل کنید.

۳٫ درب ضد سرقت استفاده کنید

۳۴ درصد سارقان از طریق درب ورودی برای دزدی وارد ساختمان می شوند. استفاده از درب ضد سرقت که یکی از انواع درب های امنیتی هستند از بهترین روش ها برای جلوگیری از ورود سارقان به خانه می باشد.

درب های ضد سرقت امنیت بالایی در برابر شکسته شدن دارند، قفل آن ها به راحتی باز نمی شود و در عین حال بسیار شیک طراحی می شوند. همچنین درب های ضد سرقت خانه را در برابر آتش سوزی و سیل محافظت می کنند.

۴٫ درب ضد سرقت پارکینگ

نکته ای که نباید آن را فراموش کنید این است که درب گاراژ و پارکینگ خود که به فضای داخلی خانه راه دارد را از انواع درب های کنترلی ضد سرقت انتخاب کنید تا احتمال باز شدن آن توسط سارقان به حداقل برسد.

۵٫ پنجره های ضد سرقت استفاده کنید

پنجره ها چون به راحتی شکسته می شوند به عنوان یکی از ساده ترین راه ها برای ورود سارقان به خانه محسوب می شوند.

برای افزایش امنیت خانه بهتر است از پنجره های ضد سرقت دو جداره که در برابر شکستن مقاوم هستند و قفل های ایمن تری دارند استفاده کنید و فراموش نکنید که پشت پنجره ها را حتما میله های فلزی یا محافظ فلزی توری نصب کنید.

۶٫ چراغ های امنیتی برای ورودی خانه نصب کنید

همه ی ما می دانیم که سارقان تاریکی را دوست دارند چون به راحتی می توانند مخفی شوند و علاوه بر این سک دزد ترجیح می دهد کار خود را در تاریکی و به دور از چشم دیگران انجام دهد.

یکی دیگر از روش های امنیتی برای جلوگیری از ورود سارقان به خانه این است که جلوی درب ورودی، بالکن و حیاط خانه چراغ های امنیتی نصب کنید.

اگر دوست ندارید که چراغ ها همیشه روشن باشند می توانید از چراغ های امنیتی تایمردار استفاده کنید تا در صورت ورود افراد به صورت خودکار روشن شوند و شما را از ورود افراد غریبه آگاه می سازند.

۷٫ سگ نگهبان بخرید

سگ ها حیوانات وفاداری و نگهبانان خوبی هستند اگر امنیت خانه برای شما اهمیت زیادی دارد می توانید یک سگ نگهبان بخرید تا در صورت ورود افراد ناشناس پارس کند و شما را از ورود سارقان و افراد غریبه مطلع سازد.


سیستم های امنیتی داخلی

۸٫ پرده ها را بکشید

وقتی که در خانه نیستید پرده ها را بکشید به این ترتیب سارقان نمی توانند دورن منزل شما را دید بزنند و متوجه نمی شوند که کسی در خانه هست یا نه؟

۹٫ گاو صندوق بخرید

بهتر است یک گاوصندوق هوشمند داشته باشید تا وسایل ارزشمند و گرانقیمت خود را در آن نگهداری کنید، نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که رمز گاوصندق را طولانی انتخاب کنید تا احتمال پیدا کردن رمز و باز شدن آن توسط سارق کمتر باشد.

۱۰٫ کلید های یدکی را در جای امن بگذارید

اگر قرار است که برای خرید بیرون از خانه بروید کلید های یدکی را زیر گلدان و یا زیر پادری نگذارید چون سارقان به راحتی آن را پیدا می کنند، شما می توانید کلید را به یکی از همسایگان قابل اعتماد خود بسپارید.

۱۱٫ تلویزیون را خاموش نکنید

اگر برای خرید از خانه بیرون می روید می توانید در طول روز تلویزیون را روشن کنید تا صدای آن باعث شود که سارقان احساس کنند کسی در خانه است و فکر دزدی از خانه شما را از سر بیرون کنند.

اگر شب از خانه بیرون می روید می توانید علاوه بر تلویزیون، یک چراغ را روشن کنید تا کسی متوجه نشود که شما در خانه نیستید.

۱۲٫ بر روی درب ورودی یادداشت نگذارید

اگر از خانه بیرون می روید برای فرزندان خود بر روی درب ورودی یادداشت نگذارید چون سارقان به راحتی متوجه می شوند که کسی در این خانه نیست و دزدی از این خانه برای آن ها راحت تر می شود.

۱۳٫ صدای تلفن را کم کنید

هنگامی که برای خرید از خانه بیرون می روید بهتر است که صدای تلفن را تا حد ممکن کم کنید چون سارقان متوجه می شوند که کسی جواب تلفن را نمی دهد و به راحتی از خانه ی شما دزدی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.