امازینگ / رپورتاژ آگهی / رهنمای انتخاب عینک آفتابی متناسب با فرم صورت

رهنمای انتخاب عینک آفتابی متناسب با فرم صورت

رهنمای انتخاب عینک آفتابی متناسب با فرم صورت

انتخاب عینک آفتابی

برای انتخاب مدل عینک آفتابی بعد از اطمینان از اصالت و کیفیت، مهمترین نکته آن است که بدانید کدام فریم برای صورت شما مناسب است. اصلا یکی از کاربردهای عینک آفتابی این است که ما را خوشتیپ‌تر نشان دهد، پس چرا عینکی را انتخاب نکنیم که درست متناسب با فرم صورتمان باشد؟

برای شروع کار یک آینه جلوی خودتان قرار دهید و فرم صورتتان را پیدا کنید بعد سراغ مدل‌ها و پیشنهادات ما بروید.

برای صورت بیضی شکل

انتخاب عینک آفتابی

صورت‌های بیضی شکل به عنوان ایده‌آل‌ترین فرم صورت شناخته می‌شود. اگر صورت شما بیضی شکل است آنقدر خوش شناس هستید که بتوانید هر مدل عینکی را انتخاب کنید.

کشیدگی صورت و پهنای فک به شما این شانس را داده است.

تنها توصیه‌ای که می‌توانیم داشته باشیم این است که فریم‌هایی را انتخاب نکنید که دسته عینک در آن‌ها زیادی پایین قرار گرفته است، این مدل عینک آفتابی می‌تواند کشیدگی صورت را بیشتر کند.

نگاهی به مدل‌های عینک آفتابی دیور (Dior) بیاندازید. جدیدترین عینک‌های آفتابی این برند را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی دیجی استایل پیدا کنید.

بهترین پیشنهاد: هر مدل عینکی که دوست دارید!

برای صورت مربعی شکل

انتخاب عینک آفتابی

طبق یک قاعده کلی مدل عینک شما باید متضاد با فرم صورتتان باشد، انتخاب عینک آفتابی با این قاعده می‌توان تعادل صورت را بیشتر کند.

 

برای مثال، خط فک قوی و پیشانی پهن که صورت شما را مربعی کرده به یک مدل عینک آفتابی گرد مثل عینک‌های خلبانی یا جان لنونی نیاز دارد که زوایای صورت شما را ملایم‌تر نشان دهد.

برند کاررا (Carrera) با مدل‌های متنوع گرد، به شما در انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت مربعی‌تان کمک می‌کند.

بهترین پیشنهاد: فریم‌های گرد، خلبانی (aviator) و کلاب مستر (clubmaster)

برای صورت گرد

انتخاب عینک آفتابی

بنابرهمان قاعده انتخاب فریم عینک متضاد با فرم صورت، اگر صورت گرد دارید، باید مدل عینک آفتابی شما تا جای ممکن به صورتتان زاویه بدهد.

برای آنکه لپ‌ها کمی لاغرتر به نظر برسند، عینکی را انتخاب کنید که بخش بالای فریم یا ابروی آن کمی پهن‌تر باشد. عینک‌هایی با فریم زاویه‌دار، می‌تواند فرم صورت شما را کشیده‌تر نشان دهد.

مدل‌های متنوع مربعی شکل عینک آفتابی را می‌توانید در برندی مثل پولاروید (Polaroid) پیدا کنید.

بهترین پیشنهاد: ویفرر (wayfarers)، فریم‌های مربعی، کلاب مستر

برای صورت کشیده

انتخاب عینک آفتابی

برای آنکه در صورت‌های کشیده، تعادل به وجود بیاید دنبال مدل عینک آفتابی باشید که به صورت شما پهنا می‌دهد. عینک‌های آفتابی گرد و مربعی شکل هر دو برای شما می‌تواند مناسب باشد، تنها باید فریمی را انتخاب کنید که کمی از صورت شما بزرگ‌تر باشد.

 

عینک آفتابی مدل ویفرر هم انتخاب خوبی است، برندهای متنوعی هم این مدل عینک را با اندازه‌های بزرگ و کوچک طراحی می‌کنند و به این ترتیب می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین پیشنهاد: ویفرر، کلاب مستر

برای صورت قلبی شکل

انتخاب عینک آفتابی

صورت‌های قلبی برای انتخاب مدل عینک آفتابی، از هر فرم صورت دیگری بدقلق‌تر هستند. با چانه باریک و پیشانی پهن، باید مواظب باشید که فریم عینک آفتابی شما حجم بالای صورتتان را اضافه نکند و البته این کار ساده‌ای نیست، چون همه عینک‌ها همان بالا قرار می‌گیرند.

به همین خاطر بهتر است مدل‌های عینک آفتابی کلاب مستری را انتخاب کنید که نیم فریم باشند. فریم گرد هم برای شما مناسب است چرا که از شدت زاویه‌دار بودن چانه کم می‌کند.

بهترین پیشنهاد: کلاب مستر و فریم‌های گرد

چند نکته مهم پیش از انتخاب مدل عینک آفتابی:

۱- رنگ مو و چشم را در نظر بگیرید:

رنگ فریم یا لنز عینک آفتابی می‌تواند در استایل شما موثر باشد.

اگر تن اصلی رنگ پوست شما نزدیک به رنگ پوست سرد است، سراغ فریم هایی با رنگ های شتری، طلایی، هلویی، نارنجی، مرجانی، شیری، آبی گرم، فیروزه ای، قرمز و مسی بروید.

اگر رنگ پوست شما به رنگ گرم نزدیک تر است، مشکی، نقره ای، صورتی-قهوه‌ای، آبی- طوسی، گوجه‌ای، ارغوانی، صورتی، فیروزه‌ای و آبی انتخاب‌های مناسبی برای رنگ فریم هستند.

۲- سرمایه‌گذاری کنید:

یک عینک آفتابی با کیفیت ارزش پول خرج کردن را دارد، پس دنبال عینک‌های ارزان نروید، آن‌ها هم از چشم‌ها و پوست اطراف چشم نمی‌توانند به خوبی محافظت کنند و حتی گاهی به چشم آسیب می‌زنند و هم نه تنها شما را خوشتیپ‌تر نشان نمی‌دهند بلکه می‌توانند یک استایل فوق‌العاده از بین ببرند.

۳- عینک‌های ورزشی برای ورزش:

عینک‌های ورزشی با لنزهای رنگی و فریم گربه‌ای را تنها برای اسکی کردن در دامنه کوه‌ها و دوچرخه سواری بزنید!

حالا که انواع عینک آفتابی را شناختید، وقت آن است که نگاهی به این مدل‌های پرطرفدار بیاندازید. پیشنهاد می کنیم سری به فروشگاه اینترنتی دیجی استایل بزنید و از جدیدترین مدل های عینک آفتابی دیدن کنید.

منبع: مجله فروشگاه اینترنتی مد و لباس دیجی استایل – انتخاب مدل عینک آفتابی با یک راهنمای ساده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.