امازینگ / گالری عکس / عکس های فيلم و سريال / خلاصه داستان سریال ممنوعه و دانلود قانونی سریال ممنوعه

خلاصه داستان سریال ممنوعه و دانلود قانونی سریال ممنوعه

دانلود قسمت چهارم و پنجم سریال ممنوعه +۱۶

دانلود قسمت چهارم و پنجم سریال ممنوعه +16

داستان سریال ممنوعه

ممنوعه داستان سه نسل را به صورت همزمان و پیوسته روایت میکند، از دغدغه های امروز جوانان تا آسیب مسائل روز خانوادگی و اجتماعی و … .

کارگردانی سریال پرچهره «ممنوعه» بر عهده امیر پورکیان و تهیه کننده آن على اکبر نجفى است.

پورکیان جوان و اهل شهر اهواز است و پیش تر تهیه کنندگی دو فیلم خنده های آتوسا و دریا و ماهی پرنده را به عهده داشته است که این دومی در حال حاضر در گروه هنر و تجربه در معرض دید علاقه مندان است.

فیلمبرداری سریال ممنوعه بعد از اتمام فیلمبرداری بخش بیمارستانی در تهران، در شمال ایران ادامه دارد.

قسمت اول سریال ممنوعه داستان تعدادی دوست است که با هم راهی شمال می شوند در این سفر بِرکه با بازی «الهه حصاری» و سامی با بازی «میلاد کی مرام» به یکدیگر علاقمند می شوند اما طولی نمی کشد که سامی متوجه می شود بِرکه…

در قسمت دوم سریال ممنوعه پس از دعوای شدیدی که بین برکه و سامی اتفاق می افتد برکه راهی جاده می شود اما در جاده تصادف می کند این در حالیست که هیچ کس از حادثه ای که برای او رخ داده است خبر ندارد.

در قسمت سوم سریال ممنوعه بین رها و خسرو دعوای شدیدی رخ می دهد و خسرو با عصبانیت از خانه بیرون می رود او با زنی به نام پروانه با بازی «نیکی کریمی» در ارتباط است. از طرفی یحیی با بازی «آتیلا پسیانی» متوجه رابطه برکه و سامی شده است که…


همانطور که گفته شد این سریال هر هفته دوشنبه ها توزیع می شود؛ لینک دانلود قسمت های جدید بلافاصله پس از پخش قرار خواهند گرفت.

 #

با کیفیت ۴۸۰

 با کیفیت ۷۲۰

 با کیفیت  ۱۰۸۰

 با کیفیت ۴k

قسمت اول

لینک دانلودلینک دانلودلینک دانلودلینک دانلود

قسمت دوم

لینک دانلودلینک دانلودلینک دانلودلینک دانلود

قسمت سوم

لینک دانلودلینک دانلودلینک دانلودلینک دانلود

قسمت چهارم

پس از پخش

توجه کنید هر قسمت دارای ۴ لینک با ۴ کیفیت مختلف می باشد و نیاز نیست که هر ۴ لینک دانلود شود. این کار به این دلیل انجام شده است که افرادی که از حجم و سرعت اینترنت پایینی برخودار هستند هم بتوانند این سریال را دانلود کنند.


اسامی بازیگران سریال ممنوعه

آناهیتا درگاهی، نیلوفر رجایی فر، محمد امین، پژمان بازغی، آتیلا پسیانی، امیر جعفری، هادی حجازی فر، الهه حصاری، سوگل خالقی، لیلا زارع، نیما شعبان نژاد، امیرحسین آرمان، علی استادی، خاطره اسدی، بهاره افشاری، شهرام قائدی، مصطفی قدیری، نیکی کریمی، فاطمه گودرزی، مجید مظفری، نسرین نکیسا و شیدا یوسفى


عوامل سریال خانگی ممنوعه

نویسندگان فیلمنامه سریال ممنوعه : علی اصغری و مهرداد کوروش نیا

دستیار اول کارگردان و برنامه ریز :حامد شریفی نیا

طراح صحنه و لباس : آبتین برقی

طراح گریم : الهام اطیابی

امور مالی : مهدی جمشیدی

عکاسان : حانیه زاهد و علی سندانی

فیلمبردار پشت صحنه : محمود جوانشیر

مدیر فیلمبرداری : ابولفضل نباتی

صدابردار سریال ممنوعه : محمد شاهوردی

مدیر تولید : فریبا سادات خلیلی

مدیر تدارکات : توماج گودرزی


عکس های بازیگران سریال ممنوعه

دانلود قسمت چهارم و پنجم سریال ممنوعه


زمان پخش سریال ممنوعه

طبق اخبار منتشر شده در سایت رسمی این سریال ؛ ممنوعه قرار است هر هفته دوشنبه ها در سراسر کشور توسط موسسه سرو رسانه پارسیان پخش شود.

آقای صادق یاری به عنوان سرمایه گذار در این پروژه حضور دارد.

مسئولیت جانشین تهیه کننده در این سریال بر عهده مهدی یاری است.


نقد و حواشی سریال ممنوعه

سریال «ممنوعه» که اخیراً از رسانه‌های تعاملی پخش شده است، مثل سایر سریال‌های عرضه‌شده در این حوزه، طول و عرض فرهنگ عامه را به‌صورت حباب‌گونه افزایش می‌دهد، آن‌هم فرهنگی که هیچ ارتباطی با فرهنگ عامه حاکم در یک قرن اخیر ندارد، به همین دلیل سریال را از دریچه فرهنگ‌سازی بررسی خواهیم کرد.

ورودی سریال گروه‌های زیرزمینی ورزشی را که امکان فعالیت قانونی آن‌ها بسیار نادر و در فضای رسمی غیرممکن است مشاهده می‌کنیم. فرهنگ قمار و مبارزه‌های ظاهراً ورزشی اما بسیار خشن که در دو فیلم کیفر (حسن فتحی) و انتهای خیابان هشتم (علیرضا امینی) نمونه‌های مشابه آن را دیده‌ایم، بیزنس خشونت در زیرزمین‌هایی که با الگوهای نمایشی، قصد دارند آن را چاشنی فضای تفریحی و فرهنگی کنند.

فرهنگ دومی که در فیلم شاهد آن هستیم میهمانی مختلطی است که زنان امکان ارتباط صمیمانه با مردان دیگر را دارند و فرصت استفاده مخدر و مشروب برای آنان فراهم است! کلوب‌هایی که اداره‌کنندگان ثابت دارد اما در قالب میهمانی برگزار می‌شود.

مالکیت و تعلق داشتن قانونی به مردان دیگر هم مسئله چندان مهمی از منظر فرهنگ میهمانی‌های غیررسمی نیست و موتیف مفهومی سریال بحث تعلق یا تعلق نداشتن است. نمایش مصرف کوکائین در همان ابتدای سریال با لذت وصف‌ناشدنی به‌تصویر کشیده تا مصرف مواد مخدر گران‌قیمت هم بخشی از این صادرات فرهنگ نمایشی باشد.

فرهنگ دومی که سریال آن را القا می‌کند و اشاعه آن کاملاً عادی جلوه می‌کند، زندگی جمعی دختران و پسران مجرد است، زیست جمعی دختران و پسران جوان است که نخستین بار در قاعده بازی (بهنام بهزادی) به‌تصویر کشیده شد. در آن فیلم گروهی از دختران و پسران به‌بهانه اجرای یک نمایش در خارج از کشور با یکدیگر زندگی می‌کردند. یک زندگی موازی که والدین هم از آن مطلع هستند اما هیچ مواجهه سخت یا برخوردی با آن ندارند و به‌سادگی با این سبک زندگی کنار آمده‌اند و سریال به‌غیر از رابطه سامی (میلاد کی‌مرام) و برکه (الهه حصاری) روابط مربعی و مثلثی سایرین را به‌صورت زیرپوستی کاملاً عادی جلوه می‌دهد.


برکه بر اثر مشاجره با سامی تجنگی، در میانه بازگشت به تهران تصادف می‌کند و پدرش در بیمارستان رودررو با او همان دیالوگ همیشگی را تکرار می‌کند: “کسی که بخواهد به تو چپ نگاه کند من چشم‌هایش را درمی‌آورم”. پدر همچنان سنتی است اما با علم به اینکه دخترش نیمه‌شب با یک پسر غریبه بیرون می‌رود در بازگشت وقتی دختر نزدیک به سپیده‌‌دم از ملاقات شبانه بازمی‌گردد، پدر فقط به یک نگاه سنگین بسنده می‌کند، درواقع موج سینمای دختر پسری که از نیمه دهه هفتاد متولد شد و دختر پسر مثل کابوهای فیلم‌های وسترن یا در افق گم می‌شدند یا اینکه ماجراجویی عاشقانه‌شان به یک ازدواج ختم می‌شد در سریال‌های کنونی وضعیتی کاملاً سفید دارند. هیچ التهابی از سوی خانواده مثل فیلم‌های دختر و پسری دهه هفتاد وجود ندارد و والدین کاملاً زیست غیررسمی دختران و پسران را پذیرفته‌اند، این فرهنگ در حال القا شدن به جامعه است.

فرهنگ بعدی که در آثار سینمایی طی این سال‌ها تقویت شده و سریال‌های ترکی پخش‌شده از ‌شبکه GEM آن‌ها را تقویت کرده، فرهنگ خیانت مثلثی است؛ مردی که عمدتاً همسر دارد و با یک زن دیگر رابطه دارد. خسرو (هادی حجازی‌فر) دایی برکه که با رها (لیلا زارع) ازدواج کرده به‌صورت مخفیانه با پروانه (نیکی کریمی) رابطه دارد و در پایان قسمت سوم درخواهیم یافت پروانه متأهل است.

البته رابطه‌ این دو همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما رویدادهای مشابه با چنین مضمونی در شبکه نمایش خانگی دائماً در حال تکرار است.

یک زن میان دو مرد یا یک مرد میان دو زن، این مثلث گاهی تبدیل به مربع هم خواهد شد و نمونه‌ شاخص آن سریال عاشقانه (منوچهر‌ هادی) و یا سریال کاملاً معروف شهرزاد است.

این سریال‌ها قصد ندارند هیچ گره اجتماعی و یا تاریخی را باز کنند بلکه با یک قصد مشخص با قرار دادن یک زن میان دو مرد، یا یک مرد میان دو زن، فرهنگ دلخواه خودشان را می‌سازند و ضمیمه فرهنگ عامه می‌کنند. این رابطه مثلی میان ترانه (بهاره افشار)، برکه و سامی هم به‌موازات روایت پیش خواهد رفت و همین سریال‌ها قبح روابط متعدد را در جامعه خواهد شکست و مسئول مربوطه مشغول انجام امور مربوط به تابعیت ایالات متحده خویش است.

برای دانلود سریال ممنوعه به سایت پارسی نو مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.