امازینگ / رپورتاژ آگهی / چگونه ویزای کانادا بگیریم؟!

چگونه ویزای کانادا بگیریم؟!

چگونه ویزای کانادا بگیریم؟!

ویزای کانادا

چیزی که برای آغاز سفر به کانادا از ایران همیشه گریبانگیر گردشگران بوده است، مسأله اخذ ویزاست. این سؤال که: چگونه ویزای کانادا بگیریم؟! در صدر تمام ابهامات متقاضیان سفر به کاناداست و شاید سخت‌ترین مرحله در این مسیر سفری به کشور واسط برای انجام مراحل ویزا باشد.

ویزاهای توریستی اروپا و آمریکا برای گردشگران حرفه‌ای‌تر همیشه محل مناقشه بوده‌اند. عدم وجود سفارت‌خانه و یا کنسول‌گری بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی در تهران، مراحل اخذ ویزای این کشورها را اندکی دشوار می‌سازد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که معمولاً سفر به اروپا دردسرهای کمتری دارد و ویزای کشورهای اروپایی راحت‌تر قابل‌دسترسی هستند. بهتر است که در مقام مقایسه، مراحل اخذ ویزای کانادا را توضیح دهیم تا جمله‌های بالا بهتر درک شوند؛ برای مثال در مقایسه این ویزا با ویزای انگلیس نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

هر دو کشور (کانادا و انگلیس) در ایران سفارت‌خانه ندارند و در شرایط عادی، تمامی اقدامات باید در کشور دیگری (مثل امارات و ترکیه و…) که سفارت‌خانه این کشورها در آن‌ها وجود دارد، انجام شود. اما در این میان انگلیس مزیتی بسیار ویژه دارد که می‌تواند گردشگران را از سفر به کشوری دیگر و اخذ وقت سفارت انگلیس در آن کشور، معاف کند؛ دولت انگلستان، چند سال پس از اتفاقات نوامبر ۲۰۱۱ که باعث تعطیلی سفارت انگلیس در تهران شده بود، اقدام به تأسیس دفتری به نمایندگی از سفارت‌خانه‌های این کشور کرد تا ایرانیان بتوانند، مراحل اخذ ویزای‌شان را در تهران پیگیری کنند. اتفاقی که در مورد کانادا هنوز رخ نداده است و گردشگران مجبورند رنج سفر به کشور واسط را تحمل کنند.

البته برای بسیاری از ایرانیان این سفر می‌تواند یک سفر تفریحی به حساب بیاید! مراحل کار به این صورت است که گردشگر پس از تکمیل مدارک موردنیاز ویزای کانادا، آن‌ها را در سامانه اینترنتی سفارت‌ کانادا در یکی از کشورهای اطراف ایران (بنا به خواسته خودش و تشخیص کارشناسان) بارگذاری می‌کند. پس از پرداخت هزینه‌ها که باید با حساب‌های جهانی پرداخت شوند، گردشگر می‌تواند اقدام به اخذ وقت سفارت کانادا کند. وقتی تاریخ وقت سفارت مشخص شد، سفر اول به کشور واسط صورت می‌گیرد و متقاضی ویزا در جلسه مصاحبه‌اش شرکت می‌کند. شرکت در این جلسه الزامی‌ست و گردشگران باید بدون تأخیر و عذری، در این جلسه حاضر شوند.

مشکلی که پس از جلسه مصاحبه رخ می‌دهد، عدم اطلاع دقیق متقاضیان، از تاریخ صدور ویزاست. ممکن است ویزا در یک بازه ۱۰ روزه صادر شود و گردشگر بتواند پاسپورت برچسب‌خورده‌اش را از سفارت کانادا دریافت کند، اما از طرفی هم ممکن است همین زمان بیش‌تر از ۱ ماه به طول بینجامد. نکته‌ بارزی که در این میان وجود دارد، عدم ارسال پاسپورت توسط سفارت کاناداست و پاسپورت حاوی برچسب ویزا، باید توسط خود شخص متقاضی و یا نماینده او از سفارت کانادا دریافت شود. برای حل این مشکل دو راه وجود دارد؛ اول اینکه متقاضی ویزا در کشور واسط منتظر بماند تا جواب ویزا را دریافت کند! و راه دوم که سالیان سفر هم آن را به تمام همراهانش توصیه می‌کند، استفاده از خدمات پیکاپ ویزاست. این خدمات این امکان را به متقاضیان ویزا می‌دهد که پس از جلسه مصاحبه به ایران بازگردند و دریافت پاسپورت را به شخصی که وکالت‌نامه‌ای برای این منظور به او داده‌اند، واگذار کنند.

اخذ ویزای کانادا را باید با پیگیری‌های فراوان و مشورت با کارشناسان امر به انجام رساند؛ وگرنه ممکن است که مدت‌ها به طول بینجامد و هزینه‌های زیادی را هم روی دست گردشگران بگذارد. سالیان سفر -با سال‌ها تجربه در امر ویزای کانادا-  در تمام مراحل اخذ ویزا همراه گردشگران خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.