امازینگ / رپورتاژ آگهی / ۵ مکانی که در سفر نوروزی به آنتالیا اگر نبینید پشیمان خواهید شد !

۵ مکانی که در سفر نوروزی به آنتالیا اگر نبینید پشیمان خواهید شد !

۵ مکانی که در سفر نوروزی به آنتالیا اگر نبینید پشیمان خواهید شد !

آنتالیا , تور آنتالیا

سفرهای نوروزی همیشه فرصتی برای تجربه سفری خوب و خوشایند است. معمولا کسانی که قصد سفر دارند مدتی قبل از سفر مقدمات آن از قبیل رزرو بلیط و هتل و مطالعه درباره مقصد سفر را آغاز می کنند. این کار به مسافران کمک می کند که با آرامش خیال سفر خود را آغاز کنند.

ترکیه و مخصوصا شهر زیبا و ساحلی آنتالیا یکی از بهترین مقاصد گردشگری سال های اخیر است. اگر چمدانتان را برای سفر به آنتالیا بسته اید، با مطالعه این مقاله سفر بهتری را تجربه خواهید کرد. میتوانید برای اطلاع از جاذبه های گردشگری آنتالیا از منابع خارجی مانند tripadvisor و planetware نیز استفاده کنید.

آنتالیا با سواحل خیره کننده و تاریخ غنی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه می باشد. به کشف دیدنی های آنتالیا مثل شهر قدیمی انتالیا بپردازید، سری به دروازه هادریان و مناره شکسته بزنید. برای دور ماندن از هوای گرم به غار کارایین بروید و یا پیاده به سمت کوه تاهتالی حرکت کنید. در اینجا ۵ تا از فوق العاده ترین جاذبه های توریستی آنتالیا را معرفی می کنیم. که در صورت انتخاب تور آنتالیا برای سفر نوروزی به شما کمک خواهد کرد.


به بازدید از آبشار دودن بروید

آنتالیا پر از غار، چشمه و آبشارهای کارستی می باشد.. از کوه های توروس گرفته تا دریای مدیترانه، این رودخانه دودن امتداد دارد و به دو آبشار منتهی می شود.. این ابشارها به دو آبشار بالایی و پایینی معروف هستند. یک مکان دیدنی که با باغ های زیبا احاطه شده اند و یک مکان گردشگری معروف برای توریست ها و اهالی آنتالیا می باشد.آبشار بالای ۱۵ متر ارتفاع دارد و در پس آن یک غار طبیعی پنهان است.


به گشت و گذار در اطراف شهر باستانی فاسلیس بپردازید

شهر قدیمی فاسلیس در گذشته یک بندر تجاری بود. در اطراف این ویرانه های این شهر قدم بزنید و دوران حاکمیت الکساندر کبیر را تصور کنید. بازمانده های این شهر شامل قنات، آمفی تئاتر، و بازار اصلی می شود که دو بندر را به هم مرتبط می سازد. امروزه این منطقه در یک پارک ملی واقع شده که میتوان از آن نمای بی نظیر سواحل آنتالیا را دید. در این نزدیکی رستورانی وجود ندارد ولی اگر بخواهید می توانید وسیله همراه بیاورید و یک پیک نیک خانوادگی فوق العاده راه بیاندازید. فاسلیس در فاصله ۵۸ کیلومتری از آنتالیا و ۱۴ کیلومتری از منطقه کمر قرار دارد. همچنین مسافت این شهر تا شهر قدیمی الیمپوس نیز ۱۸ کیلومتر برآورد شده است. برای رفتن به فاسلیس صبح گردشگران را با قایق به این شهر قدیمی می آورند، زمانی را برای شنا اختصاص می‌دهند، برنامه بعدی ناهار است و در انتها گشت و گذار در میان بناهای قدیمی و بازگشت به آنتالیا می باشد.

آنتالیا , تور آنتالیا

به کشف کالیچی بپردازید

کالیچی شهر قدیمی آنتالیاست که میتوانید ترکیبی از معماری رومی و عثمانی را تحسین کنید. برای ورود به این شهر از دروازه هادریان رد می شود. در نزدیکی آن سمبل آنتالیا یعنی مناره یولی (منار شیار دار ۴۰ متری) دیده می شود. ویرانه های یک مسجد سلجوقی ترک هم در این نزدیکی دیده می شود که متعلق به قرن ۱۳ می باشد.

دیدنی دیگر شهر کالیچی که به مناسبت بازدید امپراطور وقت روم از شهر کالیچی در سال ۱۳۰ بعد از میلاد ساخته شده است دروازه هادریان است یک بنای باشکوه به سبک معماری روم است. این دروازه به صورت سه قوس و با ستون‌هایی از سنگ مرمر درست شده است و بوسیله چند برج سنگی که در جایی دیگر قرار گرفته بودند پشتبانی می‌شده است.

برای رفتن به کالیچی میتوانید از راه های مختلفی اقدام کنید اما سرراست ترین مسیر، منطقه کالکاپیسی است که برای عبور عابر پیاده تعبیه شده است و در آن یک برج سنگی باستان، برج ساعت، مناره کشیک و مجسمه آتالوس قرار دارد. مسجد محمد پاشا Mehmet Paşa Mosque که در قرن ۱۸ ساخته شده است نیز با کاشی‌ کاری های داخلی‌اش بسیار چشمگیر و جذاب است. همچنین می توانید با استفاده از تاکسی از هرجای شهر آنتالیا خود را به شهر قدیمی برسانید.

آنتالیا , تور آنتالیا

سری به موزه باستانشناسی آنتالیا بزنید

موزه باستانی آنتالیا یکی از بهترین موزه های ترکیه  به شیوه ای جذاب و سرگرم کننده، شما را با تاریخ آنتالیا آشنا می سازد.. در اینجا مجموعه ای از آثار باستانی حفاری شده در سراسر آنتالیا را به نمایش می گذارند.. قدمت این آثار به ۵ هزار سال پیش، از عصر برنز تا بیزانس باز می گردد. مهمترین گالری های این موزه مجسمه های خدایان و موزاییک های سلجوقیان می باشد.. این موزه هر روز به جز دوشنبه ها باز است.

آنتالیا , تور آنتالیا

از مناره شکسته مسجد کرکوت دیدن کنید

مناره شکسته مسجد کرکوت، واقع در شهر قدیمی آنتالیا، در آتش سوزی قرن ۱۹ تخریب شد. این مسجد در ابتدا به عنوان یک معبد رومی در قرن دوم ساخته شد و بعد به کلیسایی شرقی تبدیل شد. بعد از حمله امپراطوری سلجوقیان در ترکیه، به مسجد تبدیل شد و مناره ای برای آن ساختند. در زمان جنکهای صلیبی در سال ۱۳۶۱ دوباره مسجد به کلیسا تبدیل شد. در نهایت هم در زمان عثمانی به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفت که امروز میتوان ویرانه های آن را دید.

آنتالیا , تور آنتالیا

در آخر اینکه می توانید با مطالعه کوتاهی در سایت آنتالیا تور تمام اطلاعات ضروری و مورد نیازتان برای سفر به آنتالیا از قبیل رزرو هتل ، خرید بلیط و اطلاع راجع به مراکز خرید و مراکز تفریحی به دست آورید.

منبع : http://www.hotelneed.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.