امازینگ / اخبار / اخبار هنرمندان / مشاجره لفظی محسن تنابنده و تورج اصلانی بر سر ایده سریال پایتخت

مشاجره لفظی محسن تنابنده و تورج اصلانی بر سر ایده سریال پایتخت

مشاجره لفظی محسن تنابنده و تورج اصلانی بر سر ایده سریال پایتخت

محسن تنابنده و تورج اصلانی , ایده سریال پایتخت‌

محسن تنابنده نویسنده و بازیگر سریال پایتخت چهارشنبه ۲۶ آبان در برنامه سی‌ و پنج فریدون جیرانی حاضر شد و در این برنامه درباره خریداری ایده سریال پایتخت‌ از تورج اصلانی سخن گفت. پس از انتشار برنامه اما تورج اصلانی سخنان تنابنده را نادرست خواند و اعلام کرد که تنابنده ایده را از او نخریده بلکه دزدیده است. تورج اصلانی فیلمبرداری که به عنوان کارگردان فیلمی به نام جینگو با بازی سعید ابراهیمی فر کارگردان مهاجر به جم را در گروه هنروتجربه داشته است در متنی در صفحه اینستاگرامش با زیر سوال بردن ادعای تنابنده ، وی را دزد خطاب کرد !

محسن تنابنده و تورج اصلانی , ایده سریال پایتخت‌

اصلانی خطاب به تنابنده نوشته است : ایشون نمیگن دزدیدن میگن خریدن، دوست عزیز اگه خریدید چرا حقوق معنوی طرح رو نادیده گرفتید !!!!!!!؟؟؟؟ و اسمی از تورج اصلانی در تیتراژ سریال نیست !!!!؟؟؟؟ ؟؟؟؟!!!؟؟؟!!!؟؟؟؟ واقعیت اینه که بنده طرح رو با دستمزد به آقای تنابنده دادم که فیلمنامه سینمایی رو برای بنده بنویسند که اولین فیلم سینمایی رو به عنوان کارگردان بسازم اما در غیاب بنده ایشون در اوج بی اخلاقی با آقای مقدم طرح رو دزدیدند. البته دور از ذهن نیست زمانی که یک دزد بزرگ بی ادب و گستاخی مثل احمدی نژاد ریس جمهور مملکت باشن، دزدان خرده پایی چون تنابنده و مقدم هم مثل قارچ رشد میکنن و محبوب خلقی میشن که حافظه تاریخیشون رو از دست داده اند.

محسن تنابنده و تورج اصلانی , ایده سریال پایتخت‌

محسن تنابنده: پایتخت فرسنگها با مزخرفی که شما گفته بودید فاصله دارد

تنابنده نیز در جوابیه خود از یک رییس جمهور نام برده؛ رییس جمهوری به نام دونالد ترامپ که اخیرا به عنوان رییس جمهور ایالات متحده انتخاب شد.

در جوابیه تنابنده آمده است :«دوست عزیز نامحترم، آقای تورج اصلانی در پیجتون فرمودید بنده طرح پایتخت را از شما دزدیدم کدوم دزدی حاضر میشه اسم صاحب ایده رو در مصاحبه بیاره اون هم در شرایطی که اثر فوق فرسنگها با مزخرفی که شما به عنوان ایده فقط لسانی گفته بودید فاصله داره و بنده فقط از سر لطف اسم شمارو آوردم وگرنه پایتخت نه کار من که محصول کار یه گروه سختکوش و زحمتکشه نه زاییده ذهن منورالفکری همچون شما که اگر چنین بود پس چطور این چشمه جوشان خشکید و تا قبل یا بعد آن دیگر جوششى خلاق و محیرالعقول نداشت گرچه شنیدم قلقلى داشته که ماحصل آن فیلمکی نیم بند شده در کشوی خانه تان. شاید منظورتان از دزدی پول یامفتیست که بنده به التماس شما از تهیه کننده گرفتم و تقدیم کردم. آن هم بابت طرحی که خودم نوشتم. که اگر این مدنظرتان است یقینأ من دزدم. چون در آن روزگار ایده نهایت یک میلیون تومان بود. و من شش و نیم ملیون از تهیه کننده برایتان گرفتم که البته سند و مدرکش مهیاست. که البته آن طرح به گواه تلویزیون در جا رد شد. و این به آن معنیست که شما نه تنها طلبکار که بدهکار هستید.

در ادامه افاضاتتون فرمودین که چطور اسمتون در تیتراژ نیست کمی به دوگوله تان فشار بیاورید متوجه میشوید که در هنگام عقد قرارداد چطور از هول حلیم به دیگ افتادید. و در ازای پول خوب پذیرفتید نامی در تیتراژ نداشته باشید. که البته انصاف هم اینست که اسمی از شما نباشد چون اگر به نام باشد پیشتر از شما سارا ونیکا باید مدعی باشند. در آخر به عنوان یک دلسوز دو توصیه برایت دارم: ١.اگر بر فرض محال ایده ایی به ذهنت رسید که هرگز نخواهد رسید اجازه بده دیگران اون رو از تو بدزدن و تبدیلش کنن به یه اثر حدودأ قابل دفاع که بتونی بعدأ مدعیشی و پشتش پنهان (راستی اگر پایتخت اسمی نداشت حاضر بودی بگی در اون سهمی داری حتی به ناحق؟) ٢.هرگز سعی نکن محملات و بخارات ذهنتو بزنی تو پاتیل سیاست و با آوردن اسامی درشت سیاسی اونا رو قابل تأمل و تعمق کنی والا مردم سیاست زدند یا حداقل بروز شو و از ترامپ حرف بزن.»

از سوی دیگر الهام غفوری تهیه کننده پایتخت، به سینما دیلی گفت : تورج اصلانی با دریافت ۶ میلیون تومان با رضایت کامل کلیه حقوق مادی و معنوی طرحی که اصلا ساخته نشد را واگذار کرده است.

۸ دیدگاه‌ها

  1. سلام از نظر من دنیای سینمای ایران نه تنها بلکه جهان پر از حواشی راست و دروغی است که بازیگران با طرز برخوردشون نشون میدن چند مرد حلاجن اما اینکه میگویند ایده ی پایتخت رو خریدن(یا دزدیدن)رو نه من میتونم تکذیب یا تصدیق کنم نه شما و اینکه باتوجه به نقل هایی از جمله توهین به بازیگران سینما یا سیاستمردان فقط میتونم بگم که بهتره گوش به این سخنان کاذب ندهیم خواهشا انسانهارو زیر سوال نبرید .مرسی

  2. salam man selena gomez hastam az usa hkhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kheyly bahalin hkhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

  3. جناب تنابنده ،انسانی فروتن و با ادب و باسواد بالایی هستن .هیچ وقت همچین کاری نمیکنن ،آقای اصلانی لطفاً از توهمات پوچ،بیرون بیا و واقعیت گرا باش..آخه مرد ناحسابی ،جناب تنابنده اونقدر بزرگ و محبوب هستن که تو وامثال تو انگشت کوچیک اونم نمیشی ابله….!! پس لطفاً خفه کار کن و بیشتر از این خودتو بی ارزش نکن .برو به فیلمبرداریت ادامه بده و نویسندگی و ایده و طرح رو فراموش کن …..امثال تو غلط میکنن که به مرد بزرگ و فهیمی چون تنابنده ،توهین میکنن…..

  4. ماه رمضان ۹۶ پایتخت۵ میاد

  5. با سلام من از سریال پایتخت خیلی خوشم میاد و کسانی ک میگن آقای محسن تنابنده از خود راضین اشتباه میکنن چون فهم و درکشون به همین اندازس حرف ایشون خیلی هم منطقیه ما منتظر سریال پایتخت ۵هستیم

  6. پایتخت ۵ …. ما منتظریم . کی آماده میشه؟

  7. حالم از محسن تنابنده و سریال مزخرف پایتختش به هم میخوره آدم مغرور از خود راضی

    • بسیار سریال خوب و مردمی و جذابیست اصلا پایتخت با بازیگری بی نظیر آقای تنابنده حسابی جا افتاد. واقعا دستشون درد نکنه با این سریال فوق العادشون. ایشالا پایتخت ۵ هم در راه است ما که مشتاقانه منتظریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.