امازینگ / آرایش و زیبایی / سلامت پوست و مو / نکات آرایشی جهت ماندگاری و پایداری بیشتر رنگ مو ها

نکات آرایشی جهت ماندگاری و پایداری بیشتر رنگ مو ها

نکات آرایشی جهت ماندگاری بیشتر رنگ مو ها

رنگ مو , مدل رنگ مو ,ماندگاری رنگ مو , نکاتی برای ماندگاری بیشتر رنگ مو ها

مدل مو و رنگ مو زنانه

رنگ کردن مداوم موها علاوه برا هزینه بیشتر باعث آسیب به مو ها می شود. متخصصان این امر همواره توصیه می کنند که موهایتان را دیر به دیر رنگ کنید تا از آسیب زیاد به موهایتان جلوگیری کنید اما سوال اینجاست چگونه می شود رنگ مو را ماندگارتر کرد ؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال توصیه های این مقاله آرایشی را مطالعه کنید.

 موهایتان را تقویت کنید

همیشه سه الی چهار روز قبل از رنگ کردن موهایتان در آرایشگاه و یا در خانه ، موهایتان را بخوبی تقویت کنید . موهایتان را با تقویت کننده های پروتئینی و نرم کننده های تقویتی سیراب کنید و مطمئن باشید که موهای سالم رنگ را بهتر نگه می دارند.سعی کنید حداقل ۲۴ ساعت و حداکثر ۴۸ ساعت قبل از رنگ کردن مو هایتان حمام نروید تا موهایتان کمی چرب باشد رنگ را به خوبی به خود گیرد و علاوه بر آن کم تر آسیب ببیند.

دو روز قبل از رنگ کردن موهایتان را بشوئید 

در هنگام شستشو از یک شامپو قوی استفاده کنید تا هرگونه ژل ، موس و اسپری مو و یا محصولات حالت دهنده دیگر کاملا” از روی مو هایتان پاک شود. هر نوع ماده خارجی که روی موهایتان وجود داشته باشد مانع از جذب شدن رنگ مو می شود و درعملکرد رنگ مو خلل ایجاد می کند. بنا براین تا زمان رنگ کردن از این نوع محصولات حالت دهنده استفاده نکنید و به یاد داشته باشید این کار برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب لازم است و باعث می شود رنگ مویتان به سرعت خراب نشود و از بین نرود.

همین عمل را بعد از رنگ کردن مو هایتان برای تمدید عمر رنگ مو انجام دهید یعنی یک یا دو روز بعد از رنگ کردن موهایتان حمام نروید تا رنگ موهایتان ثابت بماند

هر روز موهایتان راشامپو نزنید

استله بامهازر، متخصص رنگ مو می‌گوید: شاید کمی چرکالو بنظر بیاید، اما همه نیازی ندارند که هر روز موهایشان را بشویند! شستشوی متناوب، چربی‌های با‌ ارزشی که رشته‌موهایتان را مرطوب نگاه می‌دارد را، از موهایتان می‌زداید، و همین اتفاق عمر رنگ موهای شما را کمتر خواهد کرد.
حالا برای اینکه بین هر بار شستشو، موهایتان تر و تمیز بنظر برسد، می‌توانید از شامپوی خشک استفاده کنید.

چگونه از چرب شدن مو هایمان جلوگیری کنیم؟

فردریک استیت هم که یک متخصص رنگ موی مشهور دیگر است می‌گوید: اگر چاره‌ ای نیست و باید هر روز موهایتان را بشویید، فقط پوست سرتان را شامپو بزنید نه کل موهایتان را! این کار به استقامت رنگ موهایتان کمک می‌کند، و باعث می‌شود در استفاده از شامپو نیز صرفه جویی کنید. این خوب نیست؟ حتما مو هایتان را پس از رنگ کردن با شامپوی مخصوص موهای رنگ شده بشویید.زیرا باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به موها می شود و همچنین باعث تثبیت رنگ موها می شود.

از محصولات صحیح استفاده کنید

خیلی اوقات، رنگ پریدگی موها کاملاً طبیعی رخ می‌دهند، ولی باز هم موهای ما پر طراوت بنظر نمی‌رسند. اگر از محصولات مناسب استفاده نکنید، این مشکل تشدید خواهد شد. ریتا هازن متخصص رنگ موی اشخاص مشهور می‌گوید: خیلی مهم است که از شامپو و نرم‌ کننده‌ هایی استفاده کنید که اختصاصا برای مو های رنگ شده طراحی و تولید شده‌اند، چرا که محصولات دیگر، برای موهای رنگ شده خیلی قوی هستند و به سرعت رنگ موها را از بین می‌برند.

جول وارن هم می‌ گوید همیشه وقتی که می‌ بینم مردم کلی پول خرج رنگ مو هایشان می‌کنند اما از آن طرف شامپو و نرم‌ کننده‌ های ارزان‌ قیمت و بی کیفیت می‌ خرند که رنگ مو هایشان را خراب می‌ کند، خنده‌ ام می‌ گیرد!

من به مشتریانم پیشنهاد می‌کنم که از شامپو و نرم‌کننده‌های مخصوص مو های رنگ شده‌ ی با کیفیت استفاده کنند. این محصولات بدون سولفات و حاوی روغن آرگان برای تأمین چربی سطح موها هستند تا موهایی براق و نرم داشته باشید. همچنین برخی از این محصولات حاوی عصاره‌ی چای سبز نیز می‌باشند که موهای شما را تغذیه کرده تا رنگ موها تثبیت و عمرش طولانی شود. مو های رنگ شده ی خود را هرگز با آب داغ نشویید و سعی کنید از آب های ولرم یا خنک استفاده کنید.

موهایتان نیز به ضد آفتاب احتیاج دارد

نور خورشید رنگ موها را کمرنگ می‌کند، مثلاً موهای بلوند را به رنگ برنج در می‌آورد! اگر می‌خواهید در زیر نور خورشید بیرون بروید، باید از محصولاتی که از موهای شما در برابر UV محافظت می‌کنند استفاده نمایید. اگر برنامه دارید که چند ساعتی بیرون از خانه باشید، می‌توانید از روغن‌هایی که مخصوص درخشان نگاه داشتن موهاست استفاده نمایید.

رنگ مو , مدل رنگ مو ,ماندگاری رنگ مو , نکاتی برای ماندگاری بیشتر رنگ مو ها

 اجازه بدهید رنگ مو به اندازه کافی روی سرتان بماند

اگر درخانه موهایتان را رنگ می کنید ساعت را کوک کنید تا دقیقا” بعد از مدت زمان تعیین شده در کاتالوگ رنگ مو ، موهایتان را بشوئید .مو های سفید و خاکستری کمتر از موهای رنگی ، رنگ مو را جذب می کنند پس اگر موهای خاکستری هم دارید ، اجازه بدهید رنگ مو مدت بیشتری روی سرتان بماند تا این موها کاملا” پوشیده شود اما حتما” به توصیهای نوشته شده در کاتالوگ رنگ مو نیز توجه کنید و مواظب باشید که رنگ مو بیشتر از حداکثر زمان تعیین شده در کاتالوگ روی سرتان نماند.

حرارت ها را ترک کنید ، یعنی سعی کنید از سشوار و اتوی مو خیلی کم تر استفاده کنید.

– حتما با راهنمایی های متخصصین رنگ مو یک ماسک مو ، مخصوص موهای رنگ شده خریداری کنید زیرا این ماسک ها علاوه بر جلوگیری از آسیب رسیدن به مو هایتان باعث ثابت ماندن رنگ موهایتان می شود. داشتن رنگ مو جذاب و زیبا می تواند چهره شما را روشن تر و ماندگار تر کند .

 

یک دیدگاه

  1. عالی بود مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.