امازینگ / فرهنگ و هنر / تلویزیون / انتقاد روزنامه جوان از ساخت سریال فاطما گل ایرانی

انتقاد روزنامه جوان از ساخت سریال فاطما گل ایرانی

انتقاد روزنامه جوان از ساخت سریال فاطما گل ایرانی

فاطما گل,سریال فاطما گل, سریال فاطما گل ایرانی

روزنامه جوان نسبت به اقدام کارگردان ایرانی جهت ساخت سریال فاطما گل ایرانی واکنش شدیدی نشان داد . از طرفی میتوان کاملا به این واکنش حق داد چرا که چنین سریال هایی با محوریت سست کردن بنیان خانواده و محتوایی پوچ و داستانی طولانی و خسته کننده چیز دیگری نخواهید دید.این سریال ها که معمولا بالای ۲۰۰ قسمت هستند محتوای خاصی نداشته و بیشتر بر روند تاثیر گذاری بر افکار عمومی فعالیت دارند ، افسوس که خانواده های ایرانی پا به پای این سریال ها پیش می روند و روز به روز علاقه بیشتری نشان می دهند تا جایی که انگیزه شبکه های ماهواره ای از جمله جم برای پخش کردن این گونه سریال ها تا این حد بالا رفته است.

فاطما گل,سریال فاطما گل, سریال فاطما گل ایرانی

روزنامه جوان با انتقاد از ساخت نسخه ایرانی فاطما گل نوشت: قسم روباه را باور کنیم یا دم خروس را؟ظاهراً اوضاع سوژه‌یابی در سینما و تلویزیون ایران خیلی بحرانی است؛ بحرانی تا حدی که حالا فیلمسازان و سریال‌سازان برای آثار جدید خود به سریال‌های ترکی پناه می‌برند. وقتی چهره مطرح و پیشکسوتی چون ضیاءالدین دری با آن آثار مشهورش چون «‌کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» دم از ساخت نسخه ایرانی سریال «‌فاطما گل» می‌زند، می‌توان عمق ماجرا را سنجید.دری می‌خواهد فیلم و سریالی به نام «‌زینب» بسازد که به گفته او برگرفته از فاطما گل اما نسخه منطبق بر ویژگی‌های اسلامی و وجوه اخلاق‌گرایانه است. این خبر اولین بار در سینماژورنال منتشر و صحت آن صبح روز گذشته و بعد از گفت‌وگوی دری با خبرگزاری «تسنیم» رسماً تأیید شد.

فاطما گل,سریال فاطما گل, سریال فاطما گل ایرانی

احتمالاً اسم شخصیت اول فیلم و سریال او به جای فاطما گل، زینب است؛ دختری که سرنوشت شومی مثل سرنوشت فاطما گل برایش رقم می‌خورد و البته ادامه ماجرا را می‌توان حدس زد. دری در جایی گفته است که در سریال «‌زینب» می‌خواهد عاقبت کار شخصیت‌های منفی و کنتراست آن با فرجام کار شخصیت‌های مثبت را تصویرسازی کند؛ این دقیقاً همان چیزی است که در سریال «فاطما گل» اتفاق می‌افتد.اینکه سینما به بیان معضلات جامعه، روانشناسی و ارائه راهکار برای مشکلات پیچیده آن نیاز دارد جای خود، اما نکته مغفول مانده در سوژه به ظاهر جذاب ساخت فیلم و سریال از روی «فاطما گل» ‌این است که حالا دیگر کمبود خلاقیت در حوزه فیلم و سریال‌سازی، هنرمندان کشورمان را به سوی سریال‌های ترکی کشانده است؛ سریال‌هایی که وقتی پایش می‌افتد از سوی جامعه هنری کشور آبکی خوانده شده و از نظر سطح کیفی مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

یک دیدگاه

  1. با سوژه هایی مثل فاطماگل فیلم و سریال در ایران زیاد ساخته شده و چیز جدیدی نیست اما مساله این است که آخر داستان فاطماگل بسیار آموزنده به پایان رسید ولی در فیلمی مثل هیس! دخترها فریاد نمیزنند چگونه تمام شد؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.