امازینگ / فرهنگ و هنر / سینما / تبلیغ فیلم استراحت مطلق در شبکه جم

تبلیغ فیلم استراحت مطلق در شبکه جم

تبلیغ فیلم استراحت مطلق در شبکه جم

استراحت مطلق,تبلیغ فیلم استراحت مطلق,فیلم استراحت مطلق

اگر شما هم از طرفداران شبکه های ماهواره ای و سریال های شبکه جم هستید ، احتمالا تیزر تبلیغاتی فیلم استراحت مطلق به کارگردانی عبدالرضا کاهانی را در بین سریال پرطرفدار این شبکه یعنی” فاطما گل ” دیده اید! عبدالرضا کاهانی گویی این بار هم توانست صدای اعتراضش را به گوش مسئولان کشور برساند ! کاهانی در برابر ممیزی‌هایی که برای فیلمش تعیین کرده بودند ایستادگی کرد و گفت: «آن تعداد و آن دقیقه‌هایی که گفته بودند حذف شود، طوری بود که قطعا دیگر نمی‌توانستیم، فیلم را اکران کنیم.»

بیشتر این ممیزی‌ها هم به ارتباط‌های فیزیکی میان رضا عطاران و همسرش که در این فیلم او را همراهی کرده بود بازمی‌گشت. تا جایی که کاهانی مجبور شد در ابتدای فیلم اعلام کند که این دو در دنیای واقعی زن و شوهر هستند. مراحل مذاکره با این کارگردان سرسخت گذاشته شد و در ‌‌نهایت با آنکه نتوانست به جشنواره سی و سوم راه یابد در لیست اکران‌های نوروزی قرار گرفت.

اما داستان به همین جا ختم نشد. به مرور تبلیغات تلویزیونی دیگر فیلم‌های روی پرده آغاز شد اما خبری از تیزرهای «استراحت مطلق» نبود.

استراحت مطلق,تبلیغ فیلم استراحت مطلق,فیلم استراحت مطلق

سعید خانی مجری طرح و مسئول پخش فیلم سینمایی «استراحت مطلق» در رابطه با تیزر تلویزیونی این فیلم گفت: «پس از تلاش‌های ما، مسئولان تلویزیون گفتند این فیلم هیچ محتوایی ندارد و برای همین به آن اجازه پخش تیزر ندادند. ما هم می‌خواهیم مردم را از این بی‌عدالتی که در حقمان شده مطلع کنیم.»

از این رو سازندگان فیلم استراحت مطلق دست به تبلیغات عجیبی زدند ! این تبلیغات متفاوت چندان هم بی‌اثر نبود و توانست فروش فیلم هنجارشکنانه کاهانی را به بالای ۱ میلیارد برساند.

اما این پایان تلاش‌های کاهانی و گروهش در رسیدن به حقشان نبود. چند روزی است که تیزر «استراحت مطلق» از یک شبکه ماهواره‌ای پخش می‌شود و نکته جالب آن هم این است که تبلیغ آن میان سریال پرطرفدار «فاطما گل» است.

سعید خانی درباره این اتفاق توضیخ داده: «آقای سرافراز و دوستانشان همگی معتقدند که آثار باید پیام داشته باشد و از نظرشان فیلم «استراحت مطلق» پیام نداشته و احتمالاً سریال‌های خودشان سرشار از پیام است. آن‌ها به ما گفتند به شما تیزر تعلق نمی‌گیرد و بعد از آن هم دیگر جواب ما را ندادند.»

با آنکه خانی بر این نکته تاکید کرده که با ارشاد در ارتباط بودند و آن‌ها خود گفتند «اگر تلویزیون به شما تبلیغ نمی‌دهد اشکالی ندارد بروید تیزرتان را در ماهواره پخش کنید»، اما پس از این اتفاق سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد به این موضوع واکنش نشان داده و گفته: «هیچ‌گونه ارتباط و رابطه رسمی بین دستگاه‌های دولتی با شبکه‌های ماهواره‌ای وجود ندارد و هنرمندانی که آثارشان مجوز دستگاه فرهنگی کشور را دارد، حق تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای را ندارند و اگر به این کار مبادرت کنند با آن‌ها برخورد می‌شود.»

استراحت مطلق,تبلیغ فیلم استراحت مطلق,فیلم استراحت مطلق

تبلیغ فیلم استراحت مطلق در شبکه جم
به گفته حسین نوش آبادی اما اگر این تبلیغ‌ها از سوی خود شبکه‌های ماهواره‌ای و با هدف تبلیغ و جذب مخاطب بیشتر باشد، هیچ مسوولیتی متوجه دستگاه‌های دولتی و هنرمندان ما نیست.

او تاکید کرده: «انتساب این تبلیغ‌ها به وزارت ارشاد کذب و بی‌اساس است و شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور که سابقه عناد با نظام را دارند، هیچ مجوزی از سوی وزارت ارشاد برای تبلیغ فیلم‌های ایرانی ندارند. همچنین اگر اثبات شود هنرمندان در این تبلیغات با آن‌ها همکاری داشته‌اند، با آن‌ها برخورد می‌شود.»فیلم «استراحت مطلق» با بازی رضا عطاران و ترانه علیدوستی تا به امروز توانسته ۱ میلیارد و ۲۱۷ میلیون تومان فروش داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.