امازینگ / فرهنگ و هنر / تلویزیون / جواب معاون سیما به نامه وزیر بهداشت در مورد سریال در حاشیه

جواب معاون سیما به نامه وزیر بهداشت در مورد سریال در حاشیه

جواب معاون سیما به نامه وزیر بهداشت در مورد سریال در حاشیه

سریال در حاشیه  ,زمان پخش سریال در حاشیه

وزیر بهداشت طی نامه ایی به صدا و سیما دغدغه های خود را از پخش این سریال مطرح کرد و هیچ درخواستی مبنی بر جلوگیری از پخش این سریال در نامه مذکور مطرح نشده است. معاون سیما نیز در نامه‌ای در پاسخ به نامه وزیر بهداشت با بیان این که ‌هرگز نباید در روند اعتلای سلامت اختلالی پیش بیاید گفت: یکی از نیازهای جامعه، نشاط و بهجت درونی است. رسانه ملی بر اساس وظیفه خود ملزم است که زمینه‌ های نشاط و آرامش را با استفاده از زبان طنز ، با رعایت و حفظ ارزش‌ ها فراهم کند. در استفاده از قالب طنز، مسایل مختلف اجتماعی به صورتی بازگویی می‌شود که «موضوع» مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیما : «درحاشیه» پزشکان را تحقیر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به دنبال درخواست وزیر بهداشت برای جلوگیری از پخش سریال طنز «در حاشیه»، دکتر علی‌اصغر پورمحمدی، طی نامه‌ای به دکتر هاشمی، نکاتی را برای رفع سوءتفاهم‌های ایجاد شده بیان کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر هاشمی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و آرزوی موفقیت

با احترام، در پاسخ به نامه شماره ۱۷۳۹/۱۰۰ مورخ ۲۴/۱۲/۹۳ جنابعالی به ریاست محترم سازمان صدا و سیما، موارد زیر به استحضار می‌رسد:

یک: توجه جنابعالی به مسایل صنفی و امور پزشکان محترم و ارتباط آن با رسانه ملی، بیانگر نگرش صحیح و قابل تقدیر شماست که اینجانب به سهم خود از توجه و عنایت شما به رسانه ملی و اثرگذاری برنامه‌های آن در جامعه قدردانی می‌کنم.

رسانه ملی بر اساس اهداف و سیاست‌های مصوب، موظف است در تحکیم مبانی نظام جمهوری اسلامی، حفظ وحدت و صیانت از اخلاق و منش اسلامی اهتمام داشته باشد. بر این اساس، رعایت شأن و کرامت آحاد جامعه به ویژه اصناف و اقشاری که در جایگاه علمی و سلامت قرار دارند، جزو اولویت‌های مهم رسانه ملی است و از هرگونه برنامه‌سازی که به نحوی موجب تحقیر، کاهش ارزش و شأن اقوام و اقشار و صنوف مختلف باشد، پرهیز و در این مسیر، نظارت مستمر و جدی دارد.

دو:  یکی از نیازهای جامعه، نشاط و بهجت درونی است. رسانه ملی بر اساس وظیفه خود ملزم است که زمینه‌ های نشاط و آرامش را با استفاده از زبان طنز، با رعایت و حفظ ارزش‌ها فراهم سازد. در استفاده از قالب طنز، مسایل مختلف اجتماعی به صورتی بازگویی می‌شود که «موضوع» مورد توجه قرار گیرد.

بزرگ‌نمایی مسایل جزئی و استفاده از اشارات شیرین، جزو ذات طنز و فکاهی است و اگر به درستی انجام شود؛ نشانه تحقیر و نادیده گرفتن ارزش‌های صنفی و خدماتی اقشار مختلف نیست. موضوعات، بهانه‌ای برای انتقال پیام‌های صحیح در بستر ایجاد ابتهاج خاطر و مطایبه است.

سه: «سلامت» از مقوله‌های جدی جامعه است و هرگز نباید در روند اعتلای آن اختلالی پیش بیاید. خوشبختانه یکی از توفیقات دولت محترم در زمینه سلامت با مدیریت جنابعالی است. رسانه ملی موظف است برای تحقق سیاست‌های کلان کشور در جهت ارتقای سطح سلامت با آن وزارتخانه و نهادهای دیگر، همراه باشد. بدیهی است همه برنامه‌ های آن مؤید چنین اهتمامی است.

چهار:  در مجموعه «در حاشیه»، مسایل جدی صنفی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران محترم مورد توجه بوده و از هرگونه تحقیر و طعن بر اساس وظایف ذاتی رسانه پرهیز شده است.

پنج: ان‌شاءالله همان طور که در ایام نوروز مشاهده خواهید کرد، این سریال کوشش خواهد کرد همراه با جامعه پزشکی، لحظات پرنشاطی را برای مردم عزیز کشورمان فراهم سازد و مصداق این موضوع باشد که بدون آنکه به هم بخندیم، با هم بخندیم.

در پایان در آستانه حلول سال نو که با نام رسول اعظم (ص) آغاز می‌شود و یاد فاطمی دارد، سرافرازی، سلامت و موفقیت روزافزون را برای جنابعالی و جامعه پزشکی کشور از خداوند بزرگ خواستارم.

علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما.

سریال در حاشیه  ,زمان پخش سریال در حاشیه

سریال در حاشیه به کارگردانی مهران مدیری از ششم فروردین ماه ساعت ۲۳:۱۵ روی آنتن شبکه سه قرار می گیرد.این سریال داستان هومن صحرایی است که مامور می‌شود یک مرکز درمانی تعطیل شده را راه‌اندازی کند. اما در این مسیر با سهراب کاشف و بهروز عشقی که سابقه کلاهبرداری و شیادی دارند همراه می‌شود. وی که فردی متعهد و آرمانگرا ست بزودی به اهداف سود جویانه آنها آگاهی پیدا می‌کند و با کمک دکتر کی‌ مرام که از اساتید معتبر دانشگاه و حوزه درمان است در جهت راه‌اندازی یک مرکز درمانی استاندارد و کارآمد برمی‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.