امازینگ / سبک زندگی / مسائل قبل از ازدواج / چگونگی صدور گواهی سلامت پرده بکارت از پزشکی قانونی

چگونگی صدور گواهی سلامت پرده بکارت از پزشکی قانونی

چگونگی صدور گواهی سلامت پرده بکارت از پزشکی قانونی

نحوه دریافت گواهی بکارت , پرده بکارت , گواهی پرده بکارت

داشتن گواهی سالم بودن پرده بکارت برای دختران این زمانه تبدیل به ی مساله مهم شده است، برای پسران هم مهمه که با دختری که قراره باهاش ازدواج کنه باکره باشه. برای صدور گواهی سالم بودن بکارت خیلی باید دقت کرد که مهمترین نکاتش از قرار زیر است .

نحوه دریافت گواهی بکارت , پرده بکارت , گواهی پرده بکارت

نکته ی اول در صدور اول گواهی بکارت

بیماری که صرفا جهت معاینه مراجعه می‌کند و قرار است که نتیجه معاینه بکارت به صورت شفاهی به وی گفته شود نیاز به احراز هویت ندارد، ولی اگر درخواست گواهی کند باید حتماً احراز هویت شود.

نکته ی دوم در صدور اول گواهی بکارت

انجام معاینه بکارت باید با رضایت فرد مورد معاینه و یا والدین و سرپرست قانونی وی صورت گیرد. باید توجه داشت که حتی اگر انجام معاینه بکارت به درخواست مراجع قضایی باشد در این حالت نیز پزشک بدون اجازه فردی که قرار است مورد معاینه قرار گیرد حق معاینه ندارد واگر فرد مذکور اجازه معاینه ندهد باید در پاسخ استعلام مرجع قضایی چنین نوشت که: «نامبرده همکاری لازم جهت انجام معاینه بکارت را ندارد، لذا انجام این معاینه در حال حاضر مقدور نیست.»

نکته ی سوم واسه صدور اول گواهی پرده بکارت

بهتر است که گواهی بکارت در دو نسخه تهیه گردد که یکی به فرد معاینه شده یا ولی وی تحویل شده و دیگری نزد پزشک صادرکننده یا در پرونده پزشکی بیمار باقی بماند.

همچنین بهتر است که روی هر یک از دو نسخه گواهی یک عکس جدید از فرد معاینه‌شده که ترجیحاً به صورت تمام‌رخ تهیه شده و با چهره فرد مورد معاینه هم‌خوانی دارد چسبانده شده و روی آن مهر پزشک معاینه‌کننده زده شود، به طوری که مهر هم عکس و هم برگه گواهی را بپوشاند و در نتیجه امکان تعویض عکس وجود نداشته باشد و سپس روی عکس ممهور را با چسب شیشه ای بچسبانیم تا تعویض آن غیرممکن گردد. در این موارد می‌توان گواهی را به این ترتیب نوشت: «از صاحب عکس الصاقی ممهور به مهر اینجانب بر روی این گواهی که بر اساس شناسنامه ارایه شده، خانم…….. نامیده می‌شود و اثر انگشت وی نیز در انتهای این گواهی ثبت شده است در تاریخ…. ساعت…. معاینه به عمل آمد و…….».

نکته ی ۴ در صدور اول گواهی بکارت

در امر صدور گواهی بکارت ضروری است که علاوه بر تاریخ، حتما ساعت دقیق معاینه نیز ثبت شود تا این گواهی در آینده مورد سوء‌استفاده قرار نگیرد. برای بهتر مشخص شدن علت این امر به مثال زیر توجه نمایید: دختر خانمی‌توسط خانواده جهت معاینه بکارت در ساعت ۱۰ صبح به پزشک مراجعه نموده و تحت معاینه قرار می‌گیرد و برای وی گواهی بکارت در همان تاریخ صادر می‌گردد.

از نظر قانون این گواهی، بکارت فرد مورد معاینه را تاساعت ۲۴ آن روز اعلام می‌دارد، در حالی که ممکن است در طی ساعات باقی مانده از آن روز، هر اتفاقی رخ دهد! که در این حالت پزشک صادرکننده گواهی بکارت فرد مورد معاینه را تا آخرین ساعات آن روز گواهی نموده است. از طرف دیگر لازم است که تاریخ و ساعت صدور گواهی هم به عدد و هم به حروف نوشته شود تا قابل دستکاری نباشد.

نکته ی پنجم در صدور اول گواهی پرده بکارت

نکته بسیار با اهمیت دیگر این است که الزاماً باید گواهی صادر شده به خود فرد تحویل داده شود و اگر وی صغیر یا مهجور بود، گواهی باید تحویل ولی یا قیم وی گردد و پزشک اجازه ندارد گواهی را به سایر بستگان و دوستان فرد مورد معاینه تحویل دهد.

نکته ی ششم برای صدور اول گواهی بکارت

در موارد نادر ممکن است دختر خانمی‌ دارای هایمن بدون سوراخ (Imperforated hymen) باشد که با اولین قاعدگی برای وی مشکلاتی پیش می‌آید که الزاماً باید توسط پزشک یک برش صلیبی‌شکل روی هایمن وی به منظور تخلیه محصولات قاعدگی ایجاد گردد.

باید توجه داشت که در موارد پرده بکارت بدون سوراخ لازم است که پس از گرفتن مجوز قانونی اقدام به جراحی و ایجاد برش روی پرده بکارت نمود، ولی در مواردی که باعث بروز علایم حاد شده و وضعیت اورژانسی را ایجاد کرده است، نیازی به اخذ مجوز نبوده و پزشک معالج می‌تواند پس از ثبت کلیه علایم و تشخیص، اقدام به درمان جراحی بنماید و سپس برای بیمار گواهی مبنی به انجام اقدامات درمانی صادر نماید.

نکته ی هفتم در صدور اول گواهی بکارت
انتخاب و پذیرش بیمار جهت معاینه هایمن: نظر به اینکه این معاینه (به جز در موارد تجاوزات جنسی) حالت اورژانسی ندارد و از طرفی نیاز به مهارت و تجربه دارد، پزشک می‌تواند بیمار خود را بپذیرد و یا رد نماید. مثلاً اگر بیمار به قصد دریافت گواهی سلامت هایمن مراجعه می‌کند، بدیهی است پزشک می‌تواند بیمار را مشروط به اظهارنظر شفاهی بپذیرد یا صدور گواهی را مشروط به سالم بودن‌هایمن نماید و یا با بیمار شرط کند که اگر تشخیص مشکل باشد، گواهی صادر نمی‌کند و باید به مرجع دیگری که تبحر بیشتری دارد مراجعه نماید.

نکته ی هشتم واسه صدور اول گواهی بکارت

در صدور گواهی بکارت بهتر است که چند پزشک با تجربه در کنار یکدیگر اقدام به معاینه و صدور گواهی نمایند، چرا که در این حالت امکان اشتباه بسیار کمتر خواهد بود و از نظر قانونی نیز ارزش و اعتبار این گواهی بالاتر می‌باشد و دفاع از گواهی صادر شده نیز بهتر صورت خواهد گرفت.

نکته ی آخر در صدور اول گواهی بکارت

در صورت وجود هرگونه شک و ابهام در تعیین وضعیت بکارت فرد مورد معاینه، نباید اقدام به صدور گواهی کرد و لازم است وی را به فرد با تجربه‌تر یا به پزشکی قانونی ارجاع نمود.

 

منبع: هفته نامه سپید شماره ۱۴۲

۱۲۰ دیدگاه‌ها

  1. من یکساله نامزدیم و با هم رابطه داشتیم الان فقط نامه سلامت رو برای اطرافیان میخوایم چطور میتونیم تهیه کنیم؟

  2. سلام خطاب به دخترها گول هیچ پسری نخورید اگر واقعا پسری دختری دوست دارد به صورت رسمی خواستگاری میاید خانوپاده ها در جریان هستم اشنایی قبل از ازدواج بدون در جریان بودن خانواده منجر به فساد میشود عفت دختر از بین میرود
    لازمه بگم همان طور از پسرها گواهی عدم اعتیاد میگیرن از دخترها گواهی صحت سلامت پرده بکارت و نیز رابطه معقدی باید گرفته شود
    هیچ توهیین به شخص نمیشه نجابت مشخص میکنه اینم بگم نجابت نه به حجاب نه عدم حجاب
    کسی که پاک هیچ ترسی از هیچ ازمایشی نداره اگر هر دختری نسبت به گواهی اعتراض کرد مشخص که ناپاک لطفا وقت تلف نکنید دنبال دختر پاکی بگردی

  3. گواهی سلامت فقط برای پرده اس؟

  4. اگه رابطه داشته باشی بعد از ۴سال بری گواهی سلامت بگیری بازم معلوم میشه؟

  5. با سلام میخواستم بدونم که در پزشکی قانونی معلوم میشه که فرد با چند نفر رابطه داشته ؟

    • سلام ، نه نمی تونه تشخیص بده با چند نفر رابطه داشته ، فقط در صورتی که تجاوز صورت بگیره و سریعا به پزشک قانونی مراجعه شود اونم بدون شستشوی بدن ، از DNA به جا مانده میتوان به عنوان مدرک علیه متجاوزین استفاده نمود .

  6. سلام میخواستم بدونم پرده ای ک ترمیم شده دکترگواهی سلامت میده یانه؟

  7. سلام وقت همگی بخیر
    میخواستم بدونم گواهی جعلی چطوری جور کنم؟
    من با دوست پسرم رابطه داشتیم و الان میخواییم ازدواج کنیم و تنها مشکلمون هم همین آزمایش هایمن هستش.من تو تهران نمیشم تو شهرستانیم لطفا راهنمایی کنین چطوری گواهی جعلی بگیریم.

  8. من یه پسر خوش قیافه ام که ۲۶ سالمه به خاطر ظاهرم همیشه مورد توجه دخترا بودم از همکلاسی بگیر تا هم محله ای سعی کردن باهام دوست بشن، ولی من تو این مدت که عشق باید یه بار و یکی باشه عاقلانه دست به هیچ کاری نزدم، حالا خانومی ک میگی پرده مهم نیست (اونایی که رابطه داشتن) ایا حق من یه دختر باکره و با حیا نیست؟ اینم بگم اصلا مذهبی نیستم

  9. میخاستم بپرسم ک گرفتن گواهی سلامت قبل از عقد ضروریه یا اختیاری لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه!

    • اختیاری هستش و اجباری نیست ولی اگه خانواده داماد یا خودش بخواد یا باید انجام بدی یا محکم از نجابتت دفاع کنی .

  10. سلام آجى
    آى دى تلگرام سایت اون پایین هست .
    موفق باشید

  11. سلام من ی سوال خصوصی داشتم اگر امکانش هست آی دی تلگرامتونو برام میفرستید؟

  12. آخه گناه اون دختری که از روی کنجکاوی پردش آسیب دیده یا اون دختری که بهش تجوز شده چیه؟من مخالف رابطه جنسی قبل ازدواجم ولی گناه دختری که بهش تجاوز شده چیه،خوده من ۳ماه پیش رفتم سرسره آبی و با شدت وارد آب شدم پام باز بود و وقتی بلند شدم و خون دیدم دنیا رو سرم خراب شد مسئول اونجا گفت برم دکتر رفتم و دکتر گفت آسیب جزئی پردم پیدا کرده و حتی استشاهاتم گرفتم ولی درسته پرده هنوز دارمو آسیب جزئیه ولی خیلی جاها گواهی نمیدن،روزیکه خون دیدم بدترین روزم بود فکر میکردم پردم کامل از بین رفته مامانم بود که آرومم میکرد.اخه گناه ما دخترا چیه دخترایی هستن که حتی نمیدونن آسیب پردشون از چیه.

  13. یه سری دوست دارن ف اح ش ه باشن. به شما چه ؟
    پسرا با ف اح ش ه ها در دوران مجردی رابطه برقرار میکنن. یا با دخترایی که بی خانواده هستن.
    وقت ازدواج هم میرن سراغ دختره پاک
    شما دخترایی که اعتراض دارید. دوست دارید از کدوم دسته باشید ؟

  14. Faghat ensan bodan kafie va inke vaghti bakasi hasti behesh khiabat nakoni hamino bas

  15. میدونید دوستان من قربانی طرز فکر غلط ویرجینیتی هستم. مشکل من شاید برای خانما و آقایون خنده دار به نظر بیاد اما مشکل چندصد نفر دختر ایرانی هست:
    فک کن تو مجردی پاک موندی و حتی حالا بعد از ازدواج توانایی دخول را نداری!!! بدون هر مشکل فیزیولوژی و با وجود تمام معاشقات نیاز به ساعتها مشاوره و تمرین و همکاری و صبوری همسرت داری تا بکارتت رو از دست بدی.

    همیشه فک میکنم چرا مردا به دلایل بهداشتی ختنه میشن و زنان بکارت را باید به عنوان مدرک سلامت اخلاقی به همراه داشته باشند.

    خلاصه گفتم ببینید مشکل ما دیگه چقدر عجیبه

    • سلام ، عجیبه واقعا
      یعنى پزشک زنان هم نتوانست مشکل شما رو حل کنه ؟

      • بنظر من یک غشا درحد چند میلیمتری نمیتونه نشون دهنده پاکی ودیعه بودن یک خانم باشه،چه بسا دخترایی هستن ک بر اثر سانحه ای یا از روی عدم آگاهی وکلک توی برده بکارت شوند ازدست بدن ک چقدر زیاد هست دخترای هرزه ای ک بکارت خودشونو حفظ میکنن وبا هزار ترفند و دغل بازی رابطه جنسی دارن ،برادر عزیز گیریم شما یه دختر گرفتی که سلامت جنسیش اوکی بود شما از کجا میتونی تضمین کنی این دختر پس از ازدواج باشما ک دیگه ب کارتش یا همون مانعی ک باعث میشد سکس نداشته باشه رو دیگه نداره وهمچنین افرادی میتونن بعد ازدواج براحتی خیانت کنن …..و در ضمن همه چیز گذشته یک دختر نیس گذشته تموم شده شاید یک دختر باشه که گذشته خوبی نداشته باشه ولی توبه کرده باشه دور آینده خیلی پاک ونیم بمونه بنظر من آینده نگری مهم است نه گذشته نگری

        • شاید بعضی از دخترها تو بچگی بخاطر داشتن ورزش هایی مثل دوچرخه سواری یا ژیمناستیک یا پریدن یا هر چیز دیگه ای دچار آسیب به روی پردشون شدنو واقعاً از لحاظ اخلاقی پاک هستند من سوالم اینه چنین افرادی اگه برن دکتر تشخیص داده میشن که این آسیب ب وجود آمده در اثر داشتن هیچ گونه انحرافی و داشتن رابطه نبوده وناخواسته بوده؟!

          • آجی نگران نباش . پزشک با تجربه تشخیص خواهد داد . ذهنت رو با توجه به این قوانین مسخره خسته نکن .در آینده این قانون به فراموشی سپرده خواهد شد.

  16. اگه از واژن رابطه داشته باشیم کارت سلامت نمیدن یعنی؟یعنی بکارت داشته باشی ولی گشاد باشی

  17. سلام داداش خوبم ، حرف شما اشتباه نیست ، حالا دقت کن ، من در دوره کارآموزى مواردى دیدم و شنیدم که دختره پس از ازدواج و به گفته شما با گواهى ، با دوستان دوران مجردى رابطه برقرار کرده و بعد از گذشت چندین ماه و یا حتى بیشتر شوهرش متوجه شده ، این خیانت آشکار میشه ، پس گواهى مشکلى رو حل نکرده است .
    شما گفتید خجالت میکشید این موضوع را مطرح کنید ، خب حق دارید ، اما شاید دختر طرف مقابل شما بدش نیاد ، پس اگه مهمه واسه شما ، حتما به مادرتون بگید .
    حالا یک سوال – اگر باباى همسر آیندتون از شما بخاد که آزمایش مشابهى انجام بدهید تا مشخص بشه که شما منحرف نیستید ، دلتون نمیشکنه یا غرورتون جریحه دار نمیشه ؟
    سوال بعد – اگر بپرسن چطور اثبات میکنى که خداى ناکرده زنا کردى یا نه ، چه گواهى میتواند شک آنها را برطرف کند ؟
    به نظر من اساس زندگى باید بر احترام و اعتماد متقابل باشد ، شما خریدار کالا نیستید که بخواهید فروشنده کارت گارانتى و یا گواهى تضمین کیفیت ارائه دهد . شاید قلبا هیچوقت فکر و دید ابزار و شى به خانمها نداشته باشید اما بیان این مطلب ، در ذهن دیگران ، نشان دهنده و مترجم نگاه ابزارى و مالکانه شما میشود .
    لطفا خانمها را با قوطى کنسرو مقایسه نکنید .
    هیچوقت حقوق خود را تباه نکنید ، هیچوقت در حق عزیزان خود ظلم نکنید . صداقت از درون شخص نشأت میگیرد نه با گواهى و تصدیق افراد غریبه .

    • سلام . فرمایشتون صحیح . بنده هیچ وقت نگاه ابزاری به جنس مخالف ندارم و نخواهم داشت چون هر دو از افریده های خداییم ولی ببیند تفاوت هایی هم در مردان و خانم ها وجود دارد که خانم در معرض خطراتی زیادی قرار دارند اگر سهل انگاری کنند ولی حیف نیست زنان به همسرانشون خیانت کنند؟ چرا باید دختر قبل از ازدواج رابطه داشته باشه با یک پسر؟مگر عرف این رو تایید میکنه یا شرع؟ چرا زن عزت خودشو پایین میاره تا من به خودم اجازه بدم ازش گواهی بخوام؟ چرا باید به درخواست یک مرد غریبه برای برقراری رابطه جنسی پاسخ بده؟ ایا شما این رو تایید میکنی؟ یه سوال: چجوری من یک دختری رو که یا خودم انتخاب میکنم یا خانواده انتخاب میکنه و در وهله اول نا اشناست بهش اعتماد کنم؟ الان شما به من اعتماد داری؟ این اعتماد تا چه حدی است>؟ از کجا معلوم در گذشته اشتباهی نداشته ااست؟موضوعی که برای ازمایش اقایان مطرح میکنند ایا به اندازه موضوع روابط مرد و زن در جامعه گسترده هست که دنبال اثباتش باشیم؟ درسته از لحاظ حقوق شهروندی میگیم باید زن و مرد حقوقش برابر باشه ولی به نظرت واقعا در برخی موارد مرد و زن برابر هستند در برابر اسیب؟ به نظرم من و یا شمایی که سالم زندگی کردیم نباید به دنبال مورد سالم باشیم؟ بنده به نوبه خود بسیار ارزش و احترام دارم برای قشر بانوان ولی حرفم اینه وقتی این قشر ارزشمند جامعه قدر خودشو نمیدونه و خودشو به ناچیزی میفروشه ، چطور بهش اعتماد کرد؟ بله صرف گواهی نمیتونه ۱۰۰ درصد دلالت بر پاکی زن بوده باشه و شاید موارد دیگری هم بوده باشه …
      خوب ولی تنها راهی است که حداقل میشه اسوده خیال شده کمی . واقعا تو زمانه خیلی بدی زندگی میکنیم چرا که ارزشها از بین رفتن و شک و عدم اعتماد بین طرفین جایگزینش شده واقعا حیفه ادم ذره ای به دختری که میخواد باهاش همه چیزشو تقسیم کنه شک کنه. با این رویه به ناکجااباد داریم میریم و سال به سال شرایط بدتر میشه .

      • سلام دوست گرامى ، من هم گفتم حق مسلم شماست که همسرتون مثل خودتون باشه ، سوال من این بود که شهادت و قسم خودش نزد شما اعتبار بیشترى داره یا گواهى یک غریبه ؟
        اگر در بالا نظرات دوستان رو خوندید ، یکى از خانمها به خاطر اعتماد به نفس نزد پزشک رفته و پزشک با تشخیص اشتباه ، پاکى ایشان را زیر سوال برده ، در ایران بیشتر پزشکان یک عرف مرسوم زشت دارند که نظر همکار خود را رد نمیکنند ، ناچار باید به پزشک قانونى مراجعه کرد .

      • پاسخ ندادید اگررا ز شما چنین درخواستی بشه چه میکنید؟!؟!!!!بی اعتماد نمیشید ب طرف مقابل؟انزجار پیدا نمیکنید نسبت به او…وفکر نمیکنید به شما اعتمد ندارد؟

        • چشم گلم ، سعى داشتم با استدلال به داداش بگم که خواست ایشان در نظر هر دختر پاکى ، زیاده خواهى محسوب میشود و نتیجه اى جز جدایى نخواهد داشت . دختران قرن ٢١ دیگر زیر بار ظلم نخواهند رفت .

  18. خوب اینم اضافه کنم که پاک بودن دختر یعنی چی؟ یعنی هر کاری دوست داره انجام بده بعد بیاد ادعای روشنفکری بکنه بگه پاکی به این چیزا نیست؟ پس به چی هست؟ کسی که اشتباهی به این بزرگی کرده و خودشو در اختیار کسی دیگه قرار داده مطمئنا در اینده هم اشتباهات زیادی خواهد کرد. اینی که مینوسم در اثر شدت ناراحتی از کامنت یه دختری هست که نوشته دوست پسرم منو به زود وارد یه سکس کامل کرد !!! ادم شاخ در میاره والا. بگه یه فردی به روز به من تجاوز کرد بازم یه چیزی! خوب شما بی خود کردی رفتی خونه یه مرد غریبه . اصلا میدونید مشکل ما از کجاست. از فرهنگ غلطمونه که این روزای شده تفکر روشنفکری مثلا! روشنفکری تو بی بند و باری میبینیم! عده ای میگن تو خارجه همهشون باکرگی رو از دست دادن و مشکلی هم ندارند.؟ مگه ما تو خارج زندگی میکنم؟ در حالیکه این مورد در تناقص ۱۰۰ درصدی با فرهنگ ماست چه غلط چه درست . با این فرهنگ بزرگ شدیم نمیشه زیرپا گذاشت . نصف فرهنگ اونا رو برداشتیم نصفم مال خودمون که با این در تناقضه و توجیهی هم نداره . و چون بحث رگ گردن چه در خانم چه در اقا پس مشخصه که هر کجا در خلاف منابعمون باشه جبهه گیری شدید بکینم!

  19. سلام. تمامی نظراتو رو خوندم. سعی میکنم تو نظرم انصاف رو رعایت کرده باشم. خواهشا بدون تعصب بخونید. مساله گواهی سلامت همیشه یکی از دغدغه های منم هست . پسری هستم که ۲۵ سالمه و با تکیه به عزت نفس جلوی خودم رو از الوده شدن به گناه گرفتم و دوستم هم دارم کسی رو که در اینده برای ازدواج و هم زیستی تا اخر عمر انتخاب میکنم سالم باشه مثل خودم .توقع زیادی نیست به نظرم ، بعضی از دوستان در نظراتشون یک طرفه به قاضی رفتن و صورت مسله رو پاک کردن . کسی که گواهی سلامت رو توهین به خودش میدونه نمیدونم چه طرز تفکری داره . اگر کسی گیری تو کارش نداره چرا باید بترسه؟ اگه از خودش مطمئنه به نظرم درجه زن در نگاه افراد سالم بالاتر هم میره و تحقیری در کار نیست. البته این رو هم بگم من خودم بهشدت خجالت میکشم این موضوع رو از همسرم اینده بخواهم ولی خوب وضعیت جامعه مون خوب نیست و اکثر دخترا خیلی زود گول میخورند و عزت نفس ندارن و خودشونو به یه لذت ۱۰ دقیقه یا زیاده خواهی یه فرد بی بند بار میفروشن و از نظر من مجرد موندن من بهتر از ازدواج با چنین دختری است . خوب در مورد حوادث و سوانحی هم که برای بعضی افراد پیش اومده و واقعا مظلوم واقع شدن نمیتونم نظری بدم و امیدوارم خدا خودش چاره ای براشون بکند .خوب زیادن دخترایی که یه غلطی کردن و دنبال ترمیم و اینجور چیزا میگردن که سر همسرش کلاه بزاره . خوب البته این ور قضیه هم هست که مردان شیاد هم زیاده ولی خوب به نظرم بهتره دختران پیش قضاوت نکنند و با توجه به شخصیت فرد مقابل و جایگاهش به درخواست واکنش نشون بدن .

  20. سلام من ۷ساله با دوست پسرم رابطه دارم خیلیم همو دوسداریم اماخانوادش بامن مشکل دارن وقبول نمیکنن نمیدونم باید چیکار کنم

    • خو چرا انقدر ساده ای؟؟؟اهوای ینی ی شهوت گذرا انقدر ارزش داشت ک همچین گندی بالابیاد….پنج شماره ب شیطون بگی ن گورشو گم میکنه….چرا گوش دادی ب حرفاون پسره … اخه….چی بگم من چی بگم

  21. من عقد کردم بعد یه ماه گفت باکره نیستم ،نشست بالاسرم همش گریه کرد آبرو منو نبر ،آبرو نبردم ولی آخرش گردن من خودشو انداخت ،کل مهریشم از من گرفت ،خدا لعنتش کنه ،هیچ وقت اعتماد نکنید پسرا .اگه مشکلی پیش اومد همون اول خودتونو خلاص کنید ،من الان میخوام زن بگیرم فک میکنن مشکل از من بوده ،

  22. با وکیل مشورت کن . اگه مشکل مالى دارى با مرکز مشاوره تماس بگیر و درخواست مشاور حقوقى کن .
    در گواهى هم حقیقت نوشته میشه و دو تا هم نمیدن اگه گم شد دوباره باید معاینه شى . از نا آگاهى شما سواستفاده شده اما خب ١٠٠ سکه بهتر از هیچ هستش .
    با مشاور تماس بگیر . اگه مشکلت حل نشد ، پیش وکیل برو .

  23. من ۲ساله با پسری هستم که الان اومده خواستگاری من۷سال پیش پردمو به دلایلی از دست دادم به دوست پسرم گفتم این جریانو اونم قبول کرد از اون موقع رابطه جنسی داشتیم تا به الان الان ک اومده خواستگاری شرط گذاشته که میریم گواهی سلامت بگیریم یک نسخش که جواب مثبت نوشته شده را به مادر من میدیم یک نسخه هم میگیریم که واقعیت رو نوشته و این نسخه همیشه پیش ما میمونه یک شرط دیگشم اینه هرچقدر مهریت باشه میگیم۱۰۰تاش رو عندالمطالبه میکنیم بقیه رو عندالمستطاطعه مینیم وقتی پرسیدم اون گواهی رو برای چه چیزی میخوای جواب داد اگه خواستی طلاق بگیری این گواهیرو نشون میدم میگم این یعنی من اینطوری بود باکره نبود ولی من گرفتمش و باهاش ازدواج کردم توروخدا کمکو کنین با این کارش واقعا بغیر از اون ۱۰۰تا مهریه ای نمیده آیا یا ایشون میتونن راحت منو طلاق بدن توروخدا کمکم کنین.

  24. منم نمیتونم تحمل کنم! ولی اگه بدونم واقعا به خاطر چیز دیگه جز رابطه پردشو از دست داده مشکلی ندارم.

  25. پسر ازمن گواهی سلامت پرده بکارت نخواست…من خودم گفتم بریم.رفتیم ک دکتر گفت دچار خراشیدگیه نزدیکی داشتی…حالم داشت بهم میخورد به همسرمم گفتن نزدیکی داشته رفتیم پیش یه متخصص زنان اونم گفت مشکل داره ???? بخدامن کار بدی نکرده بودم
    حتی برا اثبات بی گناهیم تا پزشکی قانونی رفتم رام ندادن گفتن باید از کلانتری یا دادگستری نامه بیاری
    مردی که اونجا بود به خواهر شوهرم گفت وقتی دوتا دکتر گفتن مشکل داره حتما یه مشکلی داره دیگه????اصلا یه لحظه پیش خودش نگفت ممکنه بی گناه باشه.متاسفم برا دکتراایی که خیلی راحت به دیگران تهمت میزنن و میگن این دختر نزدیکی داشته????

    • دقیقا منم خودم گفتم بریم پیش دکتر چون ازخودم مطمئن بودم
      دکترم ن گذاشت ن برداشت گف ک نزدیکی داشتی
      ولی بخدا قسم من هیچکاری نکردم
      الانم پیگیرن ک مطمئن بشن واقعا متاسفم واس همچین دکترایی

  26. ببخشید دقت نکردم که نوشتید از تغییر جنسیت شما خبر نداره ، کار سخت شد ، تنها راه همون گواهى جعلى هستش ، برو میدان انقلاب البته تنها نرو .
    اگه در آینده زبونم لال واژن شما مسدود بشه ، دکتر به همسرتون چى میگه ؟ به این موضوع هم توجه داشته باش گلم.
    اگر مایل بودى بگو ایمیلم رو بهت بدم تا یه راهکار منطقى پیدا کنیم .

  27. سلام. خوب به حرفام گوش کنید و امیدوارم از پشت سیستم یا هر وسیله که به نت وصل شدید شجاعت توهین به منو پیدا نکنید. من ترنسکشوال هستم. ۲۹ سالمه و بزودی وارد ۳۰ سالگی میشم. بقدری زیبا هستم که از دختر معمولی بمراتب بهترم. خانوادم منو به این جرم طرد کردن و من با کار کردن و خون دل خوردن موفق شدم خونه کوچیکی بخرم و خداروشکر بهترین دکور و بهترین پوشاک و خوراک رو دارم و کار میکنم و راضیم. خانواده ای که منو بخاطر اونچه خدا در وجود گذاشت ترک کردن برام پشیزی ارزش ندارن. من پسری بودم فوق العاده زیبا که بارها نزدیک بوده به چنگ بچه بازهای از خدابی خبر بیفتم و از جمع
    پسرای فامیل همیشه طرد میشدم چون چهره ام دخترونه بود. بزرگتر که شدم هورمونام زنانه تر شد و اندامم تغییر کرد. از خانواده که جدا شدم فوراجراحی کردم و الان با مدارک شناسایی دخترونه و بدون هیچ مشکلی از لحاظ قیافه و صدا و … دارم توی جنوب شهر زندگی میکنم و اعتماد بنفش خوبی هم دارم که نتیجه زجراییه که خوردم. پرحرفی نمیکنم اما ترنس رحم نداره و متاسفانه جراحی من موفق نبود و واژنم بسته شده و نیاز به جراحی ترمیمی داره تا باز و قابل استفاده بشه. الان خواستگار خوبی برام پیدا شده که در جریان همه چیز هست جز ترنس بودنم. بهش گفتم فیبرم رحم برداشتم و تخمدان هم برداشتم و نازا هستم. اونم قبول کرده و بدجور عاشق منه اما مادرش گیر داده باید گواهی سلامت پرده براشون بگیرم. رفتم پزشکی قانونی کمک خواستم که آقا شما در جریانید من اصلا پرده ندارم. میشه گواهی کنید و حرفی از تی اس بودنم نزنید؟ گفتن نمیشه. رفتم پیش دکتر جراحم حتی پیشنهاد رشوه دادم اما قبول نکرد. حالا من موندم و یه مادرشوهر که گیر داده مدرک میخواد. منم احتمالا مجبور میشم در نهایت، گواهی جعل کنم به هر نحوی و تقدیم این خانواده کنم. پسره رو دوست دارم وگرنه حاضر به انجام این کارا نبوده و نیستم چون واقعا توهین به شخصیت آدمه. بله اینه شرایط سلامت یه دختر در این جامعه. حالا پسرا هر **هی دلشون خواسته خوردن و به ما میرسن میخوان مریم باکره باشیم و اگه پرده نباشه یعنی روسپی تشریف داریم. خدا وکیلی انصافه؟

    • سلام آجى گلم ، حقیقت تلخ اینه که ما دخترا بیشترین رنج رو از ناحیه همجنس هاى خودم متحمل میشیم .
      به نظرم به دادگاه مراجعه کنید به همراه نامزدتون و از یک قاضى با تجربه و البته با وجدان کمک بگیرید . اگه موفق نشدید همون راه خودتون خوبه ، مادرشوهرى که این اندازه فکرش عقب موندس ، کارت گارانتى فر هالوژنى رو از گواهى تشخیص نمیده. خداییش خیلى بیشعوره ، وقتى منتظر نوه هاى خیالیش موند ، حسابى جیز میشه.
      امیدوارم زندگى زیبایى داشته باشید و در صورت احساس به داشتن فرزند ، یک طفل معصوم رو به کانون گرم خانوادتون راه بدید ، باشد که منبع آفرینش نیکى رو همیشه ، همراه شما سازد.
      آفرین به شجاعتت و آرزومندم هر دوى شما خوشبخت ، موفق و تندرست باشید.

  28. آقا پدرام گل گفتی داداش من

  29. آقای پدرام درست میفرمایید .اما بنظر شما این که تفاوتی بین افراد دچار سانحه های ورزشی و… و یا خدایی نکرده افرادی که توسط حیوونای وحشی مورد تجاوز قرار گرفتن و یا بهر علتی غیر از ناپاکی هایمنشونو از دست دادن ،باافرادی که روابط ناپاکی داشتن به میل و انتخاب خودشون نباید باشه؟من خودم رزمی کار کردم و دوچرخه سواری همیشه استرس دارم که تو دوران نوجوانیم آسیبی ندیده باشم.مشکلات ما کم میشه بااین شکاکی ها؟آدم نمیتونه به قسم افراد اعتماد کن۶؟چطور ما دخترا به حرفا و قسم های شما پسرا اعتماد میکنیم و به خدا میسپاریم؟چرا مردا به دخترای پاکی که براشون توضیح میدن شک دارن؟حتا بعضی مردا که بیماری پارانویید دارن!بعد از ازدواج که دیگه پرده ای درکارنیست،به رابطه همسرشون باکس دیکه ای شک میکنن و تهمتهای ناروا میزنن.همه این رفتارها توی اسلام چه تو قرآن مجید چه توی سیره انبیا و امامان ما اومده ک۶ با زن چقدر باید لطیف رفتار کرد و حقوقشو پرداخت.چرا تو قوانین قضایی ما یسری از احکام جاریه یسری کنار گذاشته میشه؟به گفته قرآن این افراد کسایی هستن که هرجا بنفعشونه دینو وسط میکشن و در واقع دین دو دام میکنن!
    توی اسلام مهریه اگر به قصد ندادن باشه ازدواج باطله!تا وقتی ندن حق زن بر گردن مرده!مگر بگه با میل بخشیدم.
    توی اسلام مرد وظیفه داره در برابر تمکین زن هزینه امرار معاش،لباس و …. زن رو بده.میبینید که الان خانمها پابه پای مرد کار میکنن و حقوقشونو صرف خانواده یا خودشون میکنن.اما در عوض مرد انتظار داره تماما کارهای خونه هم انجام بده خانم.و بعضا اینطوری میگن که بمن چه کار میکنی،نکن.اما اگر کلر نکنه،امرار معاش برای مرد به سختی میفته واضحا.
    ضمنا کار در منزل و آشپزی و… و حتا شیر دادن فرزند،جزو وظایف زن نیس تو اسلام.و میتونه برای هرکدام طلب دستمزد کنه!ویا کسی رو برای کار بگیره.
    …و هزاران طرز رفتار صحیح و لطیف و منطقی دیگه که اومده.
    حالا شما به من بگید کجای اینا تو جامعه ما رعایت میشه که زن مستلزم رعایت خواسته های بسیار زیاد مرد باشه؟
    الان نگاه کنید غربی ها بعضا از ما بهتر با خانوادشون رفتار میکنن.
    البته متاسفانه همه جا قانون کوره.اما قانون ما کور و کر و لاله!هیچ وقت حقوق زنو نمیده.الان اگه زنی حق طلاق رو نگرفته باشه،حتا اگر مورد ضرب و شتم هم قرار بگیره،دلیل محکمه پسندی برای طلاق حساب نمیشه و باید با این دد زندگی کنه!تا تمام فکر و روح و جان و هم جسمشو پاره پاره کنه…
    اینها جای تاسفن.
    من میدونم بعضی از خانم ها برای زندگی مشترک مناسب نیستن و مسولیت پذیری ندارن.اما بیشترشون مناسبن چون بیشتر از پسرا تو فضای خانواده بودن و آلوده به مسایل غیر اخلاقی نشدن.اما این موضوع درمورد آقایون بیشتر صادقه.زیاده خواهی دارن اما رو خودشون کاری نکردن.به قول شما کبوتر باکبوتر باز با باز!
    چراتغییرات رو از خودمون شروع نکنیم؟خدا خودش عادله و میدونه چطوری در وتخته رو جور کنه…

  30. آقایون مهریه تعیین میکنن ولی نمیدنش ک.
    چنتا از فامیلای خودتونو سراغ دارید ک حین زندگی خوش و خرمشون حداقل کمی از مهریه خانومشونو داده باشن؟ من ک نمیشناسم 😐
    وقتی حضرت علی خواستگاری فاطمه سلام الله رفت زره اش رو بعنوان مهریه داد، حضرت محمد یک سوم پول اون رو جهیزیه خرید یک سومش خرج عطرو لباس عروسی و بقیش پس انداز زندگیشون شد
    و شمام آقاپسری ک زورت میاد یه گرون پول برا عشق به زنت خرج کنی اگه طرزفکرت اینه و همه ابعاد رو بررسی نکردی هیچوقت ازدواج نکن، تنها زندگی کن لطفا!
    شریک زندگی یعنی شریک تمام لحظات زندگی چه مادی چه معنوی
    چه اصراری به ازدواج دارید وقتی نمیتونید فردی رو پیدا کنید ک حتی مطمئن نیستید اگه چیزی ب اسمش بزنید فرداش طلاق نمیگیره
    والا
    یا ازدواج نکنین یا یکیو پیدا کنید ک بشه روش حساب کرد مجبور نیستید بدون کسب مهارت یه زندگیو شروع کنین و چند نفرو بدبخت کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.