امازینگ / فرهنگ و هنر / تلویزیون / جزئیات ویژه برنامه بیست چهارده شبکه سه برای جام جهانی ۲۰۱۴

جزئیات ویژه برنامه بیست چهارده شبکه سه برای جام جهانی ۲۰۱۴

جزئیات ویژه برنامه بیست چهارده شبکه سه برای جام جهانی ۲۰۱۴

زمان پخش برنامه بیست چهارده , برنامه بیست چهارده , ویژه برنامه جام جهانی 2014,عادل فردوسی پور, شبکه 3

نام ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل که قرار است در طول برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ هر شب از شبکه سه پخش شود ” بیست چهارده ” می باشد . مجری این برنامه عادل فردوسی پور است .

برنامه بیست چهارده قرار است از روز دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۳ تا پایان جام جهانی هرشب پخش شود .

عادل فردوسی پور در مورد جزئیات برنامه بیست چهارده میگه :

«بیست چهارده»‌ پروژه‌ی سنگینی است و اینکه بتوان مخاطب را هر شب تا صبح پای تلویزیون نگه داشت دشوار است، چون بعضی از بازی‌ها چیز خاصی ندارند و باید این را نیز مدنظر قرار دهیم که وقت تنگ است، مسابقات والیبال نیز در حال برگزاری است و ۱۵ روز دوم جام‌جهانی فوتبال با ماه رمضان و برنامه «ماه عسل ۹۳» نیز تداخل پیدا می‌کند.

کارلوس دونگا – کاپیتان و مربی سابق تیم ملی برزیل – مهمان امشب برنامه «بیست چهارده» است.

پخش این ویژه برنامه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (پیش از آغاز بازی‌های جام جهانی) نیز در همین ساعت ادامه دارد و با آغاز بازی‌های جام جهانی ویژه برنامه عادل فردوسی‌پور حدود یک ساعت قبل از آغاز بازی‌ها به روی آنتن خواهد رفت.

زمان پخش برنامه بیست چهارده

 بازی‌های جام جهانی فوتبال ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه پخش زنده می‌شوند و انتظار می‌رود ویژه برنامه «بیست چهارده» هر شب حدود ساعت ۱۹ به روی آنتن رود.

بر اساس این گزارش، فردوسی‌پور در توضیح ویژه برنامه‌ جام‌جهانی‌اش گفته است: «برنامه بیست چهارده»‌ پروژه‌ی سنگینی است و اینکه بتوان مخاطب را هر شب تا صبح پای تلویزیون نگه داشت دشوار است، چون بعضی از بازی‌ها چیز خاصی ندارند و باید این را نیز مدنظر قرار دهیم که وقت تنگ است، مسابقات والیبال نیز در حال برگزاری است و ۱۵ روز دوم جام‌جهانی فوتبال با ماه رمضان و برنامه «ماه عسل» نیز تداخل پیدا می‌کند.

او تمایز «برنامه بیست چهارده» را در مقایسه با برنامه‌های دیگر صداوسیما حضور نیروهای جوان در پشت صحنه دانست و خاطرنشان کرد: از رضا یونسیان که در مسابقه‌ی آقای گزارشگر دوم شده است در این برنامه کمک گرفته شده و جام‌جهانی می‌تواند برای او عرصه یک تجربه باشد.

تهیه‌کننده «برنامه بیست چهارده» درباره‌ی چگونگی تعامل مردم با برنامه نیز عنوان کرد: این برنامه یک سایت خواهد داشت و مردم می‌توانند هم از طریق این سایت و هم از طریق روابط عمومی شبکه سه با برنامه در تعامل باشند؛ ضمن اینکه تمایل داریم افرادی که برای دیدن بازی‌ها به برزیل سفر می‌کنند برای ما فیلم بگیرند تا ما از آنها در برنامه استفاده کنیم.

 

زمان پخش برنامه بیست چهارده , برنامه بیست چهارده , ویژه برنامه جام جهانی 2014,عادل فردوسی پور, شبکه 3
مجری برنامه بیست چهارده , ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۴,عادل فردوسی پور

 

تاریخچه مختصری از جام جهانی فوتبال

جام جهانی فیفا (که همچنین با نام جام جهانی فوتبال یا بطور خلاصه، با نام جام جهانی شناخته می‌شود)، مسابقات حرفه‌ای فوتبال است که در ردهٔ مردان و بین اعضای فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) برگزار می‌شود. این مسابقات از سال ۱۹۳۰ بطور مرتب و هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود و تنها در سال‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۶  و به علت جنگ جهانی دوم برگزار نشده‌است. قهرمان فعلی جهان، آلمان است که در سال ۲۰۱۴ قهرمان شد.

در حال حاضر، مسابقات در طی نزدیک به یک ماه و با حضور ۳۲ تیم بعلاوه کشور (های) میزبان برگزار می‌شود که به این مرحله از مسابقات، معمولاً مرحلهٔ نهایی جام جهانی گفته می‌شود. تیم‌ها برای ورود به مرحله نهایی جام، در طی ۳ سال قبل از آغاز آن، تلاش کرده و در نهایت به همراه کشور (های) میزبان در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

تاکنون ۲۰ جام جهانی برگزار شده‌است و تنها ۸ کشور موفق به فتح این مسابقات شدند که کشور برزیل با ۵ قهرمانی، پرافتخارترین تیم این رقابت هاست. همچنین برزیلی‌ها تنها تیم در دنیا هستند که در تمام ۲۰ دوره رقابت‌ها حضور داشتند. آلمان و ایتالیا با چهار قهرمانی، دومین تیم‌های پرافتخار دنیا هستند، اوروگوئه و آرژانتین با ۲ قهرمانی و کشورهای هلند، فرانسه و اسپانیا ۳ کشور دیگری هستند که تجربهٔ کسب عنوان قهرمانی را دارند.

جام جهانی، پربیننده‌ ترین رویداد ورزشی است طوری‌که بازی فینال جام جهانی سال ۲۰۰۶ را که در کشور آلمان برگزار شد، ۷۱۵٫۱ میلیون نفر در سرتاسر دنیا به صورت زنده تماشا کردند.

میزبان ۲ دوره بعدی جام جهانی نیز انتخاب شده‌است که روسیه در سال ۲۰۱۸ و قطر در سال ۲۰۲۲ میزبان رقابت‌ها خواهند بود.

فردوسی‌پور اظهار کرد: سعی می‌کنیم در این برنامه از جنبه دیگری به فوتبال بپردازیم و نگرش‌مان متفاوت‌تر باشد و با محیط اجتماعی تیم در برزیل نیز ارتباط مستقیم داشته باشیم.

او درباره‌ِ پرداختن به حاشیه‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ یادآور شد: به هر حال در طول مسابقات اتفاقاتی رخ خواهد داد و از آنجا که به اینترنت دسترسی وجود دارد دست ما نیز در پرداختن به حاشیه‌ها بازتر است.

وی درباره‌ی پخش مراسم افتتاحیه جام‌جهانی نیز گفت:‌ بستگی به شرایط دارد و در حال حاضر نمی‌دانم که چه اتفاقی رخ دهد اما سعی‌مان این است که به قضیه فراتر نگاه کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.