امازینگ / اخبار / اخبار هنرمندان / واکنش ها به حرکت جنجالی لیلا حاتمی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴

واکنش ها به حرکت جنجالی لیلا حاتمی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴

واکنش ها به حرکت جنجالی لیلا حاتمی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴

لیلا حاتمی , روبوسی لیلا حاتمی , عکس جنجالی , جشنواره کن 2014

در افتتاحیه  شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴ و همزمان با اولین نمایش جهانی فیلم گریس از موناکو، لیلا حاتمی در کنار ۸ داور دیگر بخش مسابقه حضور داشت که خانم بازیگر در کمال ناباوری اقدام به دست دادن و روبوسی با رییس فستیوال کن  کرد .

این حرکت غیر متعارف واکنش های زیادی در پی داشت از جمله در روزنامه کیهان , کیهان نوشت :

لیلا حاتمی , روبوسی لیلا حاتمی , عکس جنجالی , جشنواره کن 2014

بار دیگر، یکی از سینماگرانی که در جشنواره‌های خارجی حضور یافته است به فرهنگ سرزمین مادری خودش دهن‌کجی کرد.

این نخستین بار نیست که یکی از سینماگران ایرانی حضور یافته در جشنواره‌های غربی، به آداب و رسوم سرزمین مادری خودش دهن‌کجی می‌کند.

اصغر فرهادی هم در سال‌های گذشته با تظاهر به رفتارهایی که در فرهنگ ما غیراخلاقی محسوب می‌شوند، در این زمینه به شهرت رسید.

متأسفانه خانم لیلا حاتمی، بازیگری که به تازگی با فیلم «سر به مهر» درباره نماز، خوش درخشیده بود، نتوانست شأن «ایرانی بودن» را حفظ کند.

این درحالی است که وقتی یک بازیگر ایرانی به عنوان داور یا شرکت‌کننده، به خارج از کشور می‌رود، به عنوان سفیر فرهنگی ایران محسوب می‌شود و چه بهتر که به هویت و آداب و رسوم سرزمین مادری خود احترام بگذارد. و به این شکل قدر خود در نزد مردم ایران را رقم می‌زند

لیلا حاتمی , روبوسی لیلا حاتمی , عکس جنجالی , جشنواره کن 2014

و در اظهار نظری جالب  معاون پارلمانی جالب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هشدار داد :

طی روزهای گذشته تصاویری از یک بانوی بازیگر سینمای ایران به عنوان یکی از داوران در شصت و هفتمین دوره جشنواره کن در صفحات اجتماعی منتشر شد، در یکی از آنها وی در حال دست دادن با رییس این فستیوال مشاهده شد.

حسین نوش آبادی اظهار کرد: هنرمندانی که در جشنواره های بین المللی حاضر می شوند باید شئونات ایرانی اسلامی را رعایت کنند.

لیلا حاتمی , روبوسی لیلا حاتمی , عکس جنجالی , جشنواره کن 2014

وی افزود: احترام به ارزش های کشور حداقل انتظار مردمی است که به این هنرمندان احترام می گذارند، از این رو هنرمندان نیز باید نمایندگان شایسته ای برای فرهنگ مردم باشند.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هنرمندان باید در چنین برنامه هایی ملاحظات کشور را در نظر داشته باشند تا مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرند.

نوش آبادی در واکنش به پوشش بازیگر ایرانی در کن گفت: زن ایرانی از دیرباز تاکنون صاحب کرامت و متانت بوده است ازاین رو بانوان ایرانی که در عرصه های بین المللی حاضر می شوند، باید نماینده این فرهنگ باشند.

وی عنوان کرد: این هنرمندان باید بدانند نوع پوشش لباس در جشنواره های خارجی نشانه فرهنگ هر ملتی است و نباید روش دیگران مبنایی برای رفتار ما باشد.

شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن که ۲۳ اردیبهشت ماه در فرانسه آغاز شده تا سوم خرداد ادامه دارد.

۶ دیدگاه‌ها

  1. به نظر من به اعتقادات هر کسی باید احترام گذاشت…خانم لیلا حاتمی یکی از مفاخر سینمای ایرانه…..کاش افتخار افرینی هاش تو این ۲۰ سال هم به همین اندازه به چشم میومد

  2. سلام. قابل توجه اونهایی که فکر می کنن همه به هم محرم هستن.
    یوم تشهد علیهم السنتهم و ایدیهم و ارجلهم بما کانوا یعلمون(۲۴/ نور و همینطور آیه مبارکه ی ۳۱ از همین سوره)

  3. به شما ربطی نداره فضولید مگه تازه اینکه دست نده یک نوع بی فرهنگیه کی میخواید بفهمید

  4. سلام واقعا متاسفم اوج بیغیرتی رو گذاشتیم احترام.!خجالت باید کشید وقتی بیاد میاوریم که چه کسانی برای این که دست بیگانه به نوامیس مملکت نرسه خون ریختن !حال ما راحت خودمون رو میفروشیم!!!بخدا اون دنیا همه مسئول وجواب گوی این جوانها هستیم شک نکنید….پندار این است که شهدا رفتن وما ماندیم،اما واقعیت این است که زمان مارا با خود برده است وشهدا ماندن….شهید دکتر آوینی

  5. خانوم مریم ایا از نظر شما وقتی یک خانوم گردنش کاملا بازه و پاهاش از زانو به پایین برهنه اس با حجابه.فرق این خانوم بادیگر خانوم های نا مسلمان توی اون جشنواره چیه.متاسفانه ما ایرانی ها مسلمونای خوبی نیستیم تا با یک فر هنگ بیگانه روبرو می شویم سریع خودمونو میبازیم.

  6. اخه به شماها چه؟خودتون میریدهزارتاکارهای بدترازاین میکنید این خانم باشخصیته که حجابشو تو خارج از ایران حفظ کرده حالا یه دیدبوسی جهت احترام به فردمقابل چیه مگه؟شمابیجنبه ها همه رویه جورمیبینین وهمش از دیدمنفی به قضیه نگاه میکنین ی ذره خوشبین باشین که این بازیگر برای ما افتخارست چون ی هنرمنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.