امازینگ / آرایش و زیبایی / سلامت پوست و مو / بهترین شامپو مخصوص موهای رنگ شده چیست

بهترین شامپو مخصوص موهای رنگ شده چیست

بهترین شامپو برای موهای رنگ شده چیست

رنگ مو ,مدل رنگ مو

 

آیا شامپوها و نرم‌ کننده‌ های مخصوص موهای رنگ ‌شده تفاوتی با شامپوها و نرم‌ کننده‌های عادی دارد؟

خانوم های که موهای خود شان را رنگ می کنند ( مش , هایلایت ) بعد از چند وقت موها یشان خشک و شکننده می شود . حال سوالی مهم در ذهن این افراد پیش می آید چه شامپو و نرم کننده ی مویی مناسب موهای رنگ شده است؟

خوب است بدانید به‌ طور کلی مواد اولیه شامپوها و نرم‌کننده‌ ها تقریباً یکی بوده اما به‌ برخی از آن‌ها موادی افزوده می‌گردد که باعث ایجاد خواص ثانویه می‌شود. در مورد شامپوهای مخصوص موهای رنگ‌ شده نیز عیناً همینطور است. واقعیت این است که شامپوها و نرم‌کننده‌های مخصوص موهای رنگ‌شده برتری‌هایی نسبت به شامپوهای عادی دارند.

این شامپوها بسیار ملایم‎اند و خاصیت چربی‎زدایی کمتری دارند تا موهایی که در اثر مواد شیمیایی خشک شده‎اند، از آن بیش‌تر خشک نشوند. علاوه بر این، حاوی نرم‎کننده‎هم بوده اما معمولاً بهتر است بعد از شامپو کردن موها، از نرم‎کننده‎های مخصوص موهای رنگ شده هم استفاده گردد. شامپوها و نرم‎کننده‎های موجود در بازار، این خاصیت را دارند که مدل رنگ مو را تثبیت کنند زیرا در این شامپوها مواد پاک کننده کمتری نسبت به سایر شامپوها وجود دارد و باعث می‎شوند رنگ مو دیرتر جلای خود را از دست داده یا از روی موها پاک شود.

از طرفی الکتریسیته‎ای که بین موهای خشک وجود دارد از بین می‎روند تا موها حالت وز پیدا نکرده و لخت بماند. شامپوها و نرم‌کننده‌های مخصوص موهای رنگ‌شده حاوی موادی هستند که تا حدی می‎توانند از رنگ مو و خود موها در برابر اشعه UV آفتاب محافظت کنند. البته از آنجا که ساقه مو بافتی مرده است، تأثیر این شامپوها فقط در ظاهرمو و تا زمانی است که از آنها استفاده می‎شود و اثر درمانی برای طولانی مدت ندارند. ‎

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.