امازینگ / ورزش و تندرستی / جام جهانی 2014 / میزان فروش بلیت بازی‌ های ایران در جام جهانی ۲۰۱۴

میزان فروش بلیت بازی‌ های ایران در جام جهانی ۲۰۱۴

میزان فروش بلیت بازی‌ های ایران در جام جهانی ۲۰۱۴

جام جهانی 2014, بلیت فروشی جام جهانی 2014, تعداد بلیت های فروش رفته, سایت فروش بلیت جام جهانی

 

 

مرحله اول بلیت اضافه آمد اما مرحله دوم از فیفا درخواست بلیت بیشتر کردیم!

محمد درخشان از فروش رفتن ۴ هزار و ۳۵۰ قطعه بلیت به ایرانی‌ها برای هر سه بازی تیم ملی ایران با نیجریه، آرژانتین و بوسنی در جام جهانی برزیل خبر داد و گفت: ایرانی‌ها در مجموع برای بازی با نیجریه یک هزار و ۴۰۰ قطعه بلیت، بازی با آرژانتین یک هزار و ۷۰۰ قطعه بلیت و برای بازی با بوسنی یک هزار و ۲۵۰ قطعه بلیت از طریق سیستم پیش‌فروش فیفا خریداری کرده‌اند. این تعداد افراد کسانی است که ملیت خود را در سایت فیفا ایرانی معرفی کرده‌اند که عمدتا از کانال ما موفق به خرید بلیت شده‌اند. مابقی بلیت‌ها به طرق مختلف توسط فیفا به فروش رفته که ممکن است در میان متقاضیان آنها ایرانی هم باشد اما مثلا به خاطر زندگی در کانادا خودش را ایرانی معرفی نکند.

مسوول کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون در توضیح مراحل فروش بلیت‌های جام جهانی توضیح داد: مراحل مختلف بلیت‌فروشی مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۴ از سال گذشته آغاز شد؛ در مرحله اول که ۸ درصد بلیت‌های بازی‌های تیم ایران به ایرانی‌ها تعلق یافته بود که حدودا برای هر بازی بیش از ۳ هزار بلیت بود، اما از آنجایی که سیستم برنامه‌ریزی سفر در ایران متفاوت است، متقاضیان از هشت ماه قبل از سفر اقدامی برای مقدمات کار نمی‌کنند. هر کسی در مرحله اول تقاضا کرده بود، موفق به خرید بلیت شد. اما در مرحله دوم تقاضا برای بازی ایران و آرژانتین بیشتر بود و مجبور شدیم قرعه‌کشی کنیم. این باعث شد به تعدادی بلیت این بازی نرسد و فدراسیون از فیفا درخواست تعداد مشخصی بلیت بازی ایران و آرژانتین را داشت که از آن طریق توانستیم به تمامی متقاضیان بلیت این مسابقه را بدهیم.

** این روزها تقاضا برای سفر به برزیل شتاب گرفته است

او با بیان اینکه در حال حاضر متقاضیان رفتن به جام جهانی شتاب زیادی گرفته است گفت: هم‌اکنون در آخرین مرحله از فروش بلیت‌ها قرار داریم که بلیت‌های باقیمانده از طریق سایت فیفا تا پایان برگزاری این بازی‌ها به فروش می‌رسد. در ایران هرکسی از این به بعد بخواهد بلیت جام جهانی که به اسم افراد صادر می‌شود را تهیه کند باید از کارت‌های اعتباری بین‌المللی استفاده کرده یا از طریق ترانسفر بانکی این کار را انجام دهد چون سیستم فرمولیزه‌ای در ایران وجود ندارد.

** تنها بلیت بازی با بوسنی باقی‌ مانده است

درخشان در پاسخ به اینکه گفته می‌شود بلیت بازی‌ ایران با تیم‌های آرژانتین و نیجریه تمام شده و تنها بلیت بازی با بوسنی باقیمانده است، گفت: نمی‌توان چنین آماری را اعلام کرد چون ما تنها از وضعیت ۸ درصد بلیت تعلق یافته فیفا به ایران اطلاع داریم. مابقی بلیت به روش‌های دیگر توسط فیفا فروخته می‌شود. به طور مثال تمام کشورهای عضو فیفا از بلیت تک‌تک بازی‌های جام جهانی سهمیه مشخصی دارند که خودشان آنها را می‌فروشند. ممکن است تعدادی از بلیت‌های آنها به فروش نرود. اما استقبال از بازی‌های تیم‌هایی مثل آرژانتین زیاد است. در حال حاضر فکر می‌کنم تنها تعدادی بلیت بازی با بوسنی باقیمانده باشد.

** فیفا به فدراسیون بلیت رایگان هم می‌دهد

مسوول کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون، در پاسخ به اینکه آیا بلیت رایگان هم تحویل فدراسیون شده است و تعداد این بلیت‌ها برای بازی‌های تیم ایران و سایر بازی‌ها چقدر است گفت: بله، فیفا بلیت رایگان هم به کشورهای عضو به ویژه کشورهای حاضر در جام جهانی می‌دهد. برای بازی‌های ایران فیفا ۷۰ تا ۸۰ بلیت رایگان به فدراسیون می‌دهد که بخشی از آنها در جایگاه پشت نیمکت تیم ملی است و بازیکنان خارج از لیست، آنالیزورها، فیزیوتراپ‌ها و افراد دیگری که روی نیمکت نیستند از آنها استفاده می‌کنند. سهمیه فدراسیون برای دیگر بازی‌های گروه ایران ۴۰ بلیت است و همچنین برای تمامی بازی‌های جام جهانی از ابتدا تا فینال رقابت‌ها ۵ بلیت رایگان تحویل فدراسیون داده می‌شود. فدراسیون هم این بلیت‌ها را در اختیار مسوولان فدراسیون یا افرادی که ماموریت یافته‌اند کارهای تحقیقی و آنالیزی داشته باشند، می‌گذارد.

** فدراسیون از تعداد افراد اعزامی به برزیل می‌کاهد

وی درباره موضوع اعزام ها به جام جهانی نیز گفت: گروهی از افراد مربوط به اعضای کادر تیم ملی ایران شامل بازیکنان، مربیان، پزشکان و دست‌اندرکاران مختلف هستند که تعدادشان ۵۵ نفر است. مسوولیت چگونگی اعزام و اقامت آنها برعهده فیفا ست که ما هیچ دخالتی در آن نداریم. گروه دیگر مربوط به خانواده فدراسیون شامل مسوولان مختلف در حوزه‌های روابط عمومی، فرهنگی، امنیتی و… است که هنوز تعداد این افراد مشخص نیست و فدراسیون هم تلاش می‌کند با توجه به بالا بودن هزینه اعزام ها، تا جایی که می‌شود از تعداد این افراد بکاهد.

** تعداد افراد اعزامی از هیات‌های استانی هم مشخص نیست

درخشان در پاسخ به اینکه آیا قرار است از هر هیات فوتبال استانی ۴ نفر شامل رییس هیات و مسوولان دیگر هم به این مسابقات اعزام شوند، تصریح کرد: افراد شاغل در هیات‌های فوتبال هم جزو همان گروه خانواده فدراسیون هستند که هنوز معلوم نیست چه تعدادی به برزیل اعزام می‌شوند. آنها از بلیت‌های اختصاصی فدراسیون استفاده خواهند کرد؛ بلیت‌هایی که البته فیفا پول آن را به قیمت سایر بلیت‌ها دریافت می‌کند.

اخبار جام جهانی ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.