امازینگ / ورزش و تندرستی / جام جهانی 2014 / معرفی کاپیتان های تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴

معرفی کاپیتان های تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴

معرفی کاپیتان های تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴

کاپیتان اسپانیا,ایکر کاسیاس, جام جهانی 2014,کاپیتان های جام جهانی,اخبار جام جهانی 2014

در پیکارهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ۳۲ تیم از قاره‌های گوناگون خواهند کوشید که  با استفاده از توانایی و بضاعت‌های فنی و فیزیکی خود از رقبا گوی سبقت را بگیرند. در این میان نقش کاپیتان‌ها به عنوان فرمانده داخل زمین تیم‌های حاضر در جام، بسیار پراهمیت است.در این مطلب به اختصار چهره ۳۲ فرمانده حاضر در جام جهانی برزیل  معرفی می‌شوند:

*گروه A
*تیاگو سیلوا – برزیل

این مدافع در سال‌های اخیر چه در پیراهن پاری‌سن‌ژرمن و چه همراه با روسونری‌های آ.ث‌میلان خوش درخشیده است. سیلوا می‌خواهد در ۲۹ سالگی اوج توانمندی در مسابقاتی که کشورش میزبان است، جشن قهرمانی بگیرد و جام را روی دستانش بلند کند.

آشنایی با کاپیتان های تیم های حاضر در جام جهانی برزیل ۲۰۱۴

*داریو سرنا -کرواسی

اسطوره فوتبال اوکراین پس از ۱۰ سال فعالیت در لیگ اوکراین و انجام بیش از ۴۰۰ بازی برای شاختار دونتسک حالا به عنوان یک فرمانده با تجربه به جام جهانی می‌آید.

*رافائل مارکز – مکزیک

مدافع سابق بارسلونا اکنون ۳۴ ساله شده و در لیگ آمریکا بازی می کند. او با ۱۱۶ بازی ملی یکی از کاپیتان های با تجربه جام جهانی است که سابقه حضور در جام جهانی را نیز دارد.

*سباستین باسونگ – کامرون

ستاره کامرون در جمع شیران رام‌نشدنی وظیفه‌ای بس سنگین دارد. او باید مردانش را صحیح هدایت کند که نتیجه بگیرد تا همچون شیر بر حریف غرش کنند. او در لیگ برتر انگلیس در تیم نوریچ سیتی بازی می کند.

*گروه B
*ایکر کاسیاس – اسپانیا

کاسیاس کاسیاس است. او حتی اگر در رئال مادرید مورد نگون بختی قرار گرفته باشد، آنقدر تجربه و توانمندی دارد که ماتادورها را همانند جام جهانی قبلی به خوبی در زمین هدایت کند.

* فان پرسی – هلند

روبین فان پرسی تجربه بین‌المللی کافی دارد و به اعتقاد لویی فان‌خال می‌تواند لاله‌های نارنجی را در جام جهانی کمک کند. او در آرسنال و منچستریونایتد قابلیت‌های فراوانش را برای این منظور بروز داده است.

*کلادیو براو – شیلی

دروازه‌بان توانمند و ۳۰ ساله عضو تیم سوسیداد اسپانیا در مرحله مقدماتی نقطه اتکای تیمش بود. او می‌خواهد این نقش را در مسابقات برزیل ۲۰۱۴ استمرار ببخشد و عاملی اساسی در درخشش شیلی در این جام باشد.

*لوکاس نایل- استرالیا

ستاره سابق بلکبرن انگلیس که حتی برای وستهام و اورتون به میدان رفته، حتی با ۳۵ سال سن، مدافعی درجه یک است. او امیدوار است بتواند در جام جهانی با استفاده از تجربیات فراوانش به کانگورها کمک کند.

*گروه C
*ماریو یپس – کلمبیا

در تابستان آینده ماریو یپس ۳۸ ساله می شود. او می‌کوشد از نظر بدنی دچار افت نشده تا بتواند با استفاده از تجربیاتش به کلمبیا کمک کند.

*گریگوریس کاراگونیس – یونان

با داشتن ۱۳۱ بازی ملی در کارنامه هافبکی بسیار با تجربه در سطح ملی است. او یکی از بازماندگان تیم طلایی یونان در جام ملت‌های منجر به قهرمانی ۲۰۰۴ است.

*دیدیه دروگبا- ساحل عاج

دروگبا وقتی وارد جام جهانی شود، ۳۵ ساله خواهد بود. بازیکن اسبق چلسی می خواهد با تجربه‌ زیادش دروازه‌ حریفان را به خطر بیندازد.

  * ماکوته هاسبه- ژاپن

مدافع ۲۹ ساله سابقه ۷۰ بازی ملی برای سامورایی‌های آبی را در کارنامه ملی دارد. او امیدوار است با هدایتی صحیح نتیجه درخشانی در جام جهانی عاید فوتبال ملی ژاپن شود.

*گروه D
*دیگو لوگانو – اروگوئه

از زمانی که به عضویت وست‌برومویچ آلبیون درآمد، خیلی برای تیم انگلیسی بازی نکرده اما این مدافع ۳۳ ساله با کوله‌باری از تجربه که بخش اعظم آن همراه با فنرباغچه ترکیه بود، می‌تواند به تیم آمریکای جنوبی کمک شایانی در جام جهانی برزیل کند.

برایان روییز – کاستاریکا

در تیم فولام انگلیس این هافبک تهاجمی و خلاق توانمندی‌هایش را به خوبی نشان داده است. حال جام جهانی منتظر است در قالب فرمانده داخل زمین کاستاریکا توانمندی این بازیکن را شاهد باشد.

 استیون جرارد – انگلیس

روی هاجسون در مورد جرارد نظری جالب دارد. سرمربی انگلیس آرزو می‌کند جرارد به مانند بازی در لیورپول در اوج باشد تا «سه شیر» (تیم ملی انگلیس) به پیش حرکت کند و افتخار بیافریند.

*ایتالیا-بوفون

بی‌شک کاپیتان ارزشمند آتزوری(ایتالیا) مرکز ثقل بازی تیمش است. او که در اوج باشد، ایتالیا هم می‌درخشد و نتایج خوب می‌گیرد.

*گروه E
*سوئیس- گوکان اینلر

این هافبک عضو تیم ناپولی ایتالیا با ۲۹ سال سن اجرا کننده دقیق دستورات اوتمار هیتسفلد در زمین مسابقه است.

*آنتونیو والنسیا – اکوادور

مهاجم گوش راست منچستریونایتد تا ۲ ماه دیگر وظیفه‌ای بس سنگین در تیم کشورش داررد. او باید جوانان شایسته اکوادور را برای کسب نتیجه در زمین هدایت کند.

* هوگو لیوریس فرانسه

دروازه‌بان عضو تاتنهام نقطه اتکا خروس‌های آبی در جام جهانی برزیل است. او می‌خواهد علاوه بر لقب یک فرمانده خوب، عنوان دروازه‌بان خوب جام را نیز از آن خود کند.

*نوئل والدرس- هندوراس

این دروازه‌بان ۳۶ ساله از سال ۲۰۰۰ در خدمت تیم کشورش است و اکنون ۱۱۸ بازی در کارنامه دارد.

*گروه F
*لیونل مسی- آرژانتین

یکی از ستارگانی است که کانون همه توجهات خواهد بود.اگر در اوج آمادگی باشد، بدیهی است ابتدا تیم‌های همگروهی یعنی ایران، نیجریه و بوسنی هرزگوین از او لطمه خواهند خورد و در مراحل بعد تیم‌های که می خواهند بر سر قهرمانی جام رقابت کنند.

امیر اسپاهیچ – بوسنی‌هرزگوین

مدافع میانی و با تجربه بایرلورکوزن، سال‌ها بازی در تیم های گوناگون را تجربه کرده و اکنون به برزیل ۲۰۱۴ می‌آید که کم‌تجربه‌های بوسنی را مقابل ایران، آرژانتین و نیجریه پیش ببرد.

ایران – جواد نکونام

کاپیتان جواد نکونام توانمندی‌های زیادی در کنار تجربه فراوانش دارد. او می‌تواند با هر دو پا شوت بزند و با استفاده از ضربات سر دروازه‌ حریفان را به خطر بیندازد. چه کسی می داند شاید نکونام ضمن هدایت تیم ایران ، حتی توانست دروازه‌ حریفان را نیز بازکرده و بارگلزنی تیم ملی را بردوش بکشد.

ونسان انی یاما -نیجریه

این دروازه‌بان درجه یک اولین بازی ملی خود را در سال ۲۰۰۲ انجام داد و حالا بدل به یک گلر درجه یک و دروازه‌بان مطرح شده است.

*گروه G
*فیلیپ لام – آلمان

کاپیتان بایرنی تیم ملی آلمان اکنون در اوج توانمندی و آمادگی قراردارد. او قادر به بازی در چند پست است و بی‌شک یکی از ارکان اصلی بازی یواخیم لو در جام جهانی خواهد بود.

کریس رونالدو – پرتغال

کریس رونالدو در اوج توانمندی قراردارد. او اگر مثل زمان حضور در رئال در آمادگی کامل باشد، پرتغال را به طور قطع به حرکت وامی‌دارد.

 آسامواه ژیان – غنا

مهاجم بزرگ غنا اکنون در امارات و همراه با العین کار می‌کند و به خصوص برای ایرانیان چهر‌ه‌ای کاملا شناخته شده است.

کلینت دمپسی – آمریکا

کلینت دمپسی، هافبک هجومی این روزهای سیاتل ساندرز در آمادگی مطلوب بسر می‌برد و امیدهای یورگن کلینزمان را در تیم ملی آمریکا را افزایش داده است.

*گروه H
ونسان کمپانی- بلژیک

مدافع بلژیکی و قدرتمند منچسترسیتی انگلیس، نه فقط عامل موفقیت تیم باشگاهی اش است، بلکه در راهیابی بلژیکی‌ها به جام جهانی نقش داشت. او حالا نقطه اتکا تیم اروپایی در جام جهانی است.

مجید بوگرا- الجزایر

بی شک در راه رسیدن الجزایر به مرحله نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نقش بسزایی داشت. کارشناسان باور دارند این ستاره ۳۱ ساله که در انگلیس برای شیفیلدونزدی و چارلتون بازی کرده و تجربه ۳ فصل حضور برای گلاسکو رنجرز اسکاتلند را دارد، می‌تواند به تیم آفریقایی در جام جهانی برزیل کمک شایانی کند.

دنیسف- روسیه

دنیسف:وی ۱۱ سال در تیم زنیت سن‌پترزبورگ بدل به هافبکی درجه یک و با تجربه شده که می‌تواند دستورات کاپلو را در زمین برای روسیه اجرا کند.

لی چون یونگ- کره‌جنوبی

در یک جمله او مهاجمی بسیار زیرک است که از کمترین فرصت،‌نهایت بهره‌برداری می‌کند و در قالب یک فرمانده حامی تیمش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.