امازینگ / ورزش و تندرستی / اخبار ورزشی / علت پخش نشدن مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ از شبکه سه

علت پخش نشدن مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ از شبکه سه

علت پخش نشدن مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ از شبکه سه سیما چیست

جام جهانی 2014, پخش جام جهانی 2014, پخش زنده جام جهانی 2014,

به دلیل این‌که امتیاز پخش تصاویر جام جهانی متعلق به شرکت ESPN بوده و این شرکت، آمریکایی است به دلیل مسائل مرتبط با تحریم و البته اشکالات فنی شبکه سوم سیما نمی‌تواند پخش زنده داشته باشد و تنها شبکه مرتبط با حوزه ورزش شبکه ورزش است که به دلیل پخش محلی می‌تواند این اقدام را انجام دهد.

«دسترسی به شبکه سوم سیما روی ماهواره» و «عدم وجود مدیا گارد» از سایر عللی است که مانع پخش مسابقات جام جهانی از شبکه سوم می‌شود. از سوی دیگر خبرهای رسیده حاکی از آن است که شبکه ورزش که روی دستگاه‌های دیجیتال قابل دریافت است و هم‌اینک نیز سیگنال دوم و سوم آن در حال راه‌اندازی است، پخش مستقیم مسابقات جام جهانی را به عهده خواهد گرفت.

حامی مالی پخش بازی‌ها از صدا و سیما نیز مشخص شده و برخی شنیده‌ها از پایه قیمت‌های ۲۰ میلیارد تومانی برای متقاضیان حکایت دارد. گفتنی است؛ در صورتی که شبکه سوم بخواهد به صورت غیرقانونی یا پخش زمینی آنالوگ، بازی‌های جام جهانی را پخش کند، BEIN sport، برند دوم الجزیره ورزشی مانع پخش سیگنال ماهواره‌ای شبکه سوم در ماهواره سعودی عرب ست خواهد شد؛ اتفاقی که در سال ۲۰۰۱ نیز صورت گرفت و این‌بار نیز در صورت تکرار، ضررها و جریمه‌های بسیاری متوجه صداوسیما خواهد شد. شنیده‌های خبرنگار ما حاکی‌ست شبکه ورزش با برنامه‌ریزی ویژه برای ۵ برنامه با بیش ۱۰ مجری و ۲۰ گزارشگر و کارشناس، تدابیر پخش بازی‌ها را پیش‌بینی کرده و این شبکه تصمیم دارد در تعطیلات نوروز به صورت ویژه به جام جهانی فوتبال بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.