امازینگ / اخبار / اخبار اقتصادی / حقوق و دستمزد کارگران در سال ۹۳ را دولت مشخص کرد

حقوق و دستمزد کارگران در سال ۹۳ را دولت مشخص کرد

حقوق و دستمزد کارگران در سال ۹۳ را دولت مشخص کرد

میزان حقوق کارگران در سال 93, میزان حقوق کار گران 93, در سال 93 حقوق کار گران چقدره

به دنبال تصویب افزایش ۲۵ درصدی دستمزد در شورای عالی کار، حداقل دستمزد سال ۹۳ کارگران با ۱۲۱ هزار و ۷۸۱ تومان افزایش به ۶۰۸ هزار و ۹۰۶ تومان رسید.

 

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، در نشست سه‌جانبه نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دولت که صبح امروز برای تعیین دستمزد سال ۹۳ تشکیل شد، پس از شش ساعت مذاکره نفس گیر، افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران در سال آینده تصویب شد.

 

این رقم در مقایسه با حداقل دستمزد تعیین شده در اسفند ماه سال گذشته که ۴۸۷ هزار و ۱۲۵ تومان بود به ۶۰۸ هزار و ۹۰۶ تومان افزایش پیدا کرد.

 

افزایش ۲۵ درصدی حداقل مزد کارگران در حالی به تصویب رسید که آخرین نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی در سال جاری ۳۶٫۷ درصد است و نمی توان با قطع و یقین از میزان تورم سال آینده خبر داد.

 

نرخ تورمدرصد میزان افزایش دستمزدحداقل دستمزد (تومان)سال
۱۲٫۴۱۳۳۰۳٫۰۰۰۱۳۸۹
۲۱٫۵۹۳۳۰٫۳۰۰۱۳۹۰
۳۰٫۵۱۸۳۸۹٫۷۰۰۱۳۹۱
۳۶٫۷۲۵۴۸۷٫۱۲۵۱۳۹۲
?۲۵۶۰۸٫۹۰۶۱۳۹۳

 

به گزارش ایسنا ، همچنین شورای عالی کار در آخرین جلسه دستمزد خود با توجه به مصوبه افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران در جلسه هیات وزیران و ابلاغ معاون اول رییس جمهور برای اجرای مصوبه از ابتدای سال ۹۳ و نیز تصویب افزایش ۳۰ هزار تومانی بن خواربار کارگران ، حق مسکن کارگران را ۲۰ هزار تومان و خواربار کارگران را ۸۰ هزار تومان تعیین کرد.

 

افزایش ۱۲ درصدی سایر سطوح مزدی به صورت ثابت به علاوه روزانه ۲۱۱۰ تومان از دیگر مصوبات امروز جلسه شورای عالی کار بود که سال گذشته به دنبال افزایش ۲۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران، در بخش سایر سطوح مزدی ۱۰ درصد افزایش به اضافه ۱۹۸۴ تومان به تصویب رسید،.همچنین پایه سنوات روزانه که سال قبل ۳۰۰ تومان تعیین شده بود در جلسه امروز شورای عالی کار به ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

 

جلسه نهایی دستمزد شورای عالی کار صبح امروز با حضور سه وزیر کار، امور اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان کارفرمایان و کارگران برگزار شد که در نهایت پس از ۶ ساعت مذاکره و چانه زنی فشرده حداقل مزد کارگران ۱۲۱ هزار و ۷۸۱ تومان افزایش یافت.

 

به گزارش ایسنا، افزایش ۲۵ درصدی دستمزد در جلسه‌ امروز شورای عالی کار در شرایطی به تصویب رسید که طی هفته‌های گذشته مذاکرات و پیشنهادات متعددی میان گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت برای تعیین رقم دستمزد سال ۹۳ مطرح شد اما سرانجام پرونده‌ دستمزد سال ۹۳ کارگران همچون سال گذشته با تصویب ۲۵ درصدی مواجه شد و به رقم ۶۰۸ هزار و ۹۰۶ تومان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.