امازینگ / سبک زندگی / مسائل قبل از ازدواج / مشاوره و راهنمایی جهت باز شدن بخت دختران برای ازدواج

مشاوره و راهنمایی جهت باز شدن بخت دختران برای ازدواج

مشاوره و راهنمایی جهت باز شدن بخت دختران برای ازدواج

باز شدن بخت

باز شدن بخت دختران

ازدواج دخترها در ایران آنقدرها هم ساده نیست. آنها انتخاب شونده هستند و نمی توانند پیشقدم شوند. بنابراین ممکن است به هزار و یک دلیل از جمله دیده نشدن، در اجتماع نبودن، شرایط فردی و خانوادگی موقعیت دلخواهشان را برای ازدواج نداشته باشند.

اما این همه ماجرا نیست. برخی دخترها به دلیل ویژگی های خاصی که دارند و افکار و عقاید اشتباهشان نمی توانند به موقعیت مطلوب ازدواج شان دست پیدا کنند. ما برای شما توصیه هایی داریم که ممکن است برای باز شدن بختتان راه گشا باشد.

خودِ واقعیتان باشید
یکی از متداولترین اشتباهات افراد مجرد این است که سعی می کنند خودشان را برای طرفی که با او آشنا می شوند تغییر دهند. با اینکار درمورد آنچه هستید با طرفتان رو راست و صادق نیستید و همین برایتان بعدها مشکل ساز خواهد شد. اگر روشی که تا حالا برای باز شدن بختتان پیش گرفته اید کار نمی کند، پس روشتان را تغییر دهید. برای باز شدن بختتان یک کار متفاوت انجام دهید. سعی نکنید کسی باشید که نیستید، در عوض پهنه و گستره ی شخصیتتان را بیشتر کنید.

خودِ واقعیتان همان خودی است که قبل از اینکه دنیا شما را عوض کند و به شما بگوید که چطور باشید و چطور نباشید، هیچ ترسی از قضاوت دیگران ندارد. خودِ ساختگی شما ماسک اجتماعی است که برای خوشنود کردن اطرافیان به چهره می زنید و اگر به دنبال یک رابطه ی پردوام و همیشگی هستید، این ماسک به دردتان نخواهد خورد. پس برای باز شدن بختتان به خودتان فرصت دهید تا خودِ واقعیتان را پیدا کنید.

برای باز شدن بختتان گفتگوی درونیتان را تغییر دهید
برای باز شدن بختتان مثبت فکر کنید و به آینده خوش بین باشید. سخت است اما غیرممکن نیست. ممکن است شما با افکار منفی که در سر می پرورانید، خودتان را برای شکست آماده کنید. فقط ۷ درصد از ارتباط، کلامی است. برای هر فکر شما، یک واکنش فیزیولوژیکی وجود دارد. مراقب سیگنال هایی که به بیرون می فرستید باشید. مثلاً در مکالمات غیرکلامی نومیدی و یاس به وجود می آید.

انتخاب کنید
برای باز شدن بختتان ببینید با چه نوع شخصیتی می خواهید آشنا شوید و خودتان را در چنان محیط هایی قرار دهید. مثلاً اگر دوست دارید با مردی آشنا شوید که عاشق طبیعت است، پس به آنجا بروید.

شاد باشید
یادتان باشد که برای کامل شدن لازم نیست حتماً با کسی وارد رابطه شوید. اگر تنها و شاد باشید بهتر از این است که با کسی همیشه غمگین و گرفته زندگی کنید. مهمترین رابطه ممکن، رابطه ی شما با خودتان است.

برای باز شدن بختتان دیده شوید
خودنمایی نکنید اما در فضایی قرار بگیرید که امکان دیده شدن تان وجود دارد. قابلیت دسترسی خودتان را بسنجید. ببینید آیا خودتان را در شرایطی قرار داده اید که با کسی آشنا شوید؟ آیا یک نفر اگر بخواهد چهار قدم با شما راه برود باید خودش را زیر چرخ های ماشینتان بیندازد؟ در محیط های اجتماعی مناسب، جمع های خانوادگی رفت و آمد دارید یا نه؟ گاردتان را بسته اید طوری که همه پسرها از عاقبت سلام علیک کردن با شما می ترسند؟

نومید و درمانده رفتار نکنید
برای باز شدن بخت  به خودتان این پیام را بفرستید که می خواهید وارد یک آشنایی سالم منتهی به ازدواج شوید، نه اینکه وارد یک رابطه خطرناک شوید. شما مجبور نیستید خود را وارد یک آشنایی یا تعامل کنید. شما انتخابگر هستید و کسی را که مناسب خود بدانید انتخاب خواهید کرد.

ارزش‌های ارتباطی در فرد
در آشنایی پیش از ازدواج هم مثل سایر جنبه های زندگی، روحیه و منش رفتاری شما به همان اندازه اعمالتان اهمیت دارد. اگر ارزش هایی را که در زیر به آنها اشاره می کنیم سرمشق زندگی خود قرار دهید، خواهید دید که کم کم با صداقت، راستی، عشق و اشتیاق بیشتر زندگی می کنید. و این روح زندگی به رابطه تان خواهد دمید.

مالک رابطه‌تان باشید
در رابطه با باز شدن بختتان شما کاملاً مسئول رابطه تان هستید. نباید فکر کنید که قربانی هستید و از این رابطه زجر می کشید چون طرف رابطه تان همانی نیست که می خواهید. فقط وقتی دست از این طرز تفکر بردارید قادر خواهید بود خود را فردی توانمند و با نفوذ در رابطه بدانید.

برای باز شدن بخت خطر زخم خوردن را بپذیرید
اجازه ندهید ترس بر زندگی شما مستولی شود. خواستن، بیرون رفتن و امید داشتن شما را آسیب پذیر می کند. وقتی خود را روی این خط بیندازید، این احتمال هست که به آنچه می خواهید دست پیدا کنید و خواه ناخواه احتمال این هم وجود دارد که به خاطر اینکه به آنچه خواسته اید نرسیده اید، آسیب ببینید. اما نباید خودتان را ببازید.

طرفتان را بپذیرید
اگر طرفتان ببیند که شما او را پذیرفته اید، توانایی نزدیک شدن به شما را پیدا می کند. دو زوجی که به سمت همدیگر در حرکتند، به جای اینکه به خاطر ترس از زخم خوردن به دنبال یک جای امن بگردند، احتمال زیادی وجود دارد که با هم تلفیق پیدا کنند.

اعتماد به نفس طرفتان را بالا ببرید
باید روحیه پذیرش را در عمل بیاورید. این جرات و خلاقیت را پیدا کنید که چطور حس اعتماد به نفس طرف مقابلتان را بالا ببرید، حتی وقتی که مجبورید او را نقد کنید. به این وسیله محیط بهتری برای پرورش ایجاد می کنید و طرفتان هیچ علاقه ای به ترک شما نشان نخواهد داد.

برای باز شدن بختتان حتما ناکامی‌هایتان را بیرون بریزید
ناکامی هایتان را بررسی کنید و درمقابل این وسوسه که آنها را در طرفتان خالی کنید مقابله کنید. وقتی تشخیص دهید که نقاط منفی که در طرفتان می بینید، همان چیزهایی است که در خودتان می بینید، مطمئناً طریقه ی رابطه تان را با او تغییر خواهید داد.

روراست و صادق باشید
هیچ چیز بدتر از یک رابطه ی ناهمخوان نیست. رابطه ای که فرد حرفی می زند اما با رفتار و منشِ غیرکلامی خود چیزی کاملاً متفاوت با آن را می رساند. سعی کنید احساساتتان را رشد یافته و مسئولانه ابراز کنید. با صادق بودن در مورد احساساتتان، رابطه تان را بر پایه ی راستی و درستی بنا می کنید نه دروغ و ریا.

به جای حق به جانب بودن، شاد باشید
سعی نکنید کارهایی که در رابطه انجام می دهید را برمبنای کارآمد بودن آن کارها بسنجید. مثلاً سعی نکنید همیشه و همیشه این را به اثبات برسانید که شما بیشتر از طرفتان می فهمید. درعوض شکیبایی، درک، و دلسوزی از خود نشان دهید که در رابطه تان دشمنی هم ایجاد نمی کند. پس به جای حق به جانب شدن، سعی کنید در کنار هم شاد و خوشحال باشید.
منبع: شهر سلامت، آکاایران

 

۶ دیدگاه‌ها

  1. آجى نتیجه مشاهداتش رو دقیقا باید بنویسه ، شما چرا میخاى گواهى بگیرى ؟ خب تا مجبور نشدى ، نگیر و طفره برو .

  2. من رابطه جنسی داشتم بعد رفتم دکتر گفت نوع پردت مشخص نیست حالت چروکیدگی پیداکرده تاسه ماه دیگه بیا بعد سه ماه رفتم میگه نوعش معلوم فقط یه اسیب داره خواستم ببینم تو گواهی اونو چطور میگن

    • آجى نتیجه مشاهداتش رو دقیقا باید بنویسه ، شما چرا میخاى گواهى بگیرى ؟ خب تا مجبور نشدى ، نگیر و طفره برو .

  3. سلام اره خیلی جالب بود

  4. سلام واقعا سایت جالبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.